אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הממונה על התקציבים: "כל נהג יבלה כשעה נוספת ביום בפקקים - בשנים הקרובות"

61 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

61.
ישנן פתרונות שצריך ליישם להלן כמה :
1. יש לייצר מקומות עבודה נחשקים בפריפריה ותוך כדי לייצר תשתית הולמת עבור האוכלוסיה שגרה שם כעת ועבור מהגרי העבודה מן המרכז. 2. אין דבר כזה שאדם אחד ייסע ברכב בעצמו , בארה"ב ניתן לקבל דו"ח על זה בכבישים מסויימים ובשעות הטרפיק. צריך לעודד נסיעה משותפת . זה גם מונע תאונות במצב של עייפות הנהג על הכביש כאשר יש עוד מישהו לצידו שפוקח עין. 3. לשים שלטי תנועה שמתריעים על עומסים בכביש ולכוון לנתיבים חלופיים זורמים. 4. תחשבו גם אתם על עוד פתרונות ...
חנה נחמיה | 06.05.17
58.
פיתרון: מס על נוסע לבד בלבד בעומס ובפקקים
כמו במדינות אירופה, במיוחד בכבישים הבייתים כמו כביש 4 בגבעת שמועל, כביש איילון דרום, כביש 444 מרכז לצפון, 40 לצומת שרונים, וגם במרכזי ערים ועוד. המס יהיה קנס לכל נוסע לבד ברכבו הפרטי לעבודה, בתור התחלה 100 שקל על כל יום שיסע לבד ולמרכז העיר הםקוקה ועמוסה קנס 200 שקל. לכן, לעבודה צריך איסוף עובדים אם יהיה יורת מנוסע אחד או בתחבורה ציבורית יעילה בכל עיר.
אזרח | 05.05.17
56.
המדינה בונה לאט לאט כבישים חדשים ומהירים יותר ממה שעולה מהר מכוניות חדשות
השיטה של הממשלהעובדת: למשוך זמן בכוונה כדי כדי שיחגגו מהמס הגדול על הדלק והמוסכים חוגגים משחיקת ברסקים ומצמדים והממשלה תרוויח מיסים ומע"מ מהמוסכים, דרך כספי הלקוחות הפראיירים. אם אתם לא מתעוררים, בממשלה המושחתת יצחקו עליהם, תעשו מה שתרצו, תאחרו לעבודה עד שיפטרו אותכם ולא רק בגלל הפקקים, גם בגלל שהממשלה שעושה בכוונה.
אזרח | 05.05.17
54.
זה לא סוד שגוש דן הוא מהאיזורים הצפופים
העיר תל אביב ורמת מרכזות את כמעט את כל מקומות העבודה בגוש דן ולפי מהשראיתי נבנים עוד בנייני משרדים באזור הקלה בפקקים תהיה רק עם פיזור מקומות העסקים ברחבי גוש דן ולא ריכוזם בתל אביב ורמת גן מה שיוצר את הפקקים באיילון צפון בבוקר ובאיילון דרום בערב
ירון | 04.05.17
52.
אתה והמדינה הם הבעיה- ברגע שהמדינה תוותר על "הפרה הנחלבת"
בדמות מיסים על רכבים ומיסי דלק לטובת תשתיות תחבורה ציבורית כמו במדינות ה OCED שאליהם אנחנו מתיימרים להשתוות , אז הציבור יוותר על רכב פרטי לטובת תחבורה מערבית . צריך להודות התחבורה הציבורית היום אינה עונה ,כלל, על צורכי הציבור ולמדינה יש תיאבון רב למיסים זה שורש הבעיה.
דרור | 04.05.17
47.
תיאום זמנים
בין האוטובוסים, לרכבות הפרבריות ולרכבות הקלות ישפר את השירות והזמינות בעשרות מונים. הפתרון הכי פשוט להיום זה תיאום זמני הגעה בין הרכבת לאוטובוסים והגברת התדירות של קווי האוטובוס (כל 10-15 דקות לקווים בינעירוניים בשעות העומס וכל 5-10 דקות לקווים עירוניים בשעות העומס, כמו בחו"ל). הדרך הקלה ביותר לשפר את התדירות זה לשלב את מוניות השירות במערך התחב"צ בצורה מלאה עם רב-קו, לחייב אותם לחדש את ציי הרכב כמו שמחייבים את חברות האוטובוסים ולפקח עליהם כמו על האוטובוסים שיתנו שירות טוב ויעיל (ולא יסעו 10 קמ"ש ויעכבו תנועה כי הם מחפשים נוסעים בצד הדרך). כמו כן, מעבר לאוטובוסים אוטונומיים-חשמליים (עם נהג מפקח או בלי), הפעלת התחבורה הציבורית 24/7, אגרות גודש בערים הגדולות, עידוד CAR POOLING והרחבת תשתיות הרכבת הקלה (בדגש על רכבת תחתית) הם הפתרונות לטווח הארוך יותר - עקב זמן ביצוע ארוך וזמינות טכנולוגית. ת'כלס? יש את כל הכלים כבר היום, פשוט אין הנהגה, אז שר התחבורה עובד לפי מה שטוב לו פוליטית (עם צ'ופרים לציבור פה ושם בדמות מחלף חדש או מנהרה חדשה שלא תמיד עוזרים).
דג | 04.05.17
45.
עדיף לעבור בעיר שלך ולחסוך פקקים, דלק וזמן
יש הרבה אנשים מעיר א' שעובדים בעיר ב' והרבה אנשים מעיר ב' שעובדים מעיר א' נכון, שלא בכל עיר יש מספיק עבודה אבל עדיין, במקום חילופי האוכלוסין האלה כל בוקר בפקקים שכל אחד ימצא עבודה קרוב לבית זה יחסוך לו הרבה כסף וזמן
נדידת ערים | 04.05.17
44.
צמד לצים
בישראל יש מספיק מקלות כנגד נסיעה ברכב. עלות אחזקת רכב מהיקרות שיש. אלא שיש כאלה שלא משלמים את זה. אלה שמקבלים רכב מהעבודה. זה עוד יותר נכון כשמדובר בעובדי מדינה, שהמעסיק שלהם לא מציע להם העלאת שכר במקום רכב. עובדי משרד האוצר נמצאים במיקום מעולה לתחבורה ציבורית. הרי הם עובדים בקריית הממשלה שהיא במרחק של עשר דקות הליכה מהרכבת הקלה, מהתחנה המרכזית, ובקרוב גם מהרכבת מתל אביב. הממשלה צריכה להפסיק לדחוף את העובדים שלה לקחת רכב.
צבי | 04.05.17
41.
יש פתרון
הפתרון הוא רישוי לכל נהג לנהוג רק 4 ימים בשבוע בימים שיחליט מראשון עד חמישי כבר הורדת 20% לא יספיק שכל נהג יור/שה לנהוג רק 3 ימים . משאיות ינהגו בין השעות 12 בלילה עד 5 בבוקר . ראשון לחמישי . אכיפה -על כל רכב תהיה מדבקה גדולה בצבע המותר לנהיגה באותו יום -לדוגמא כחול צהוב אדום -ראשון שני שלישי . אם רואה רכב מדבקה ירוקה ישר דוח 1000 שח התוצאה -פחות רכבים ,פחות פקקים .וגם התחבורה הציבורית תהיה מהירה ,וגם מי שינהג יגיע מהר . אבל בחלם מעדיפים כל יום לחתוך ורידים בפקק שיהנו .
משה | 04.05.17
38.
רק הממשלות למיניהם אשמות
במקום לדאוג לתשתית לרכבות כמו בכל העולם הנאור הם בזבזו את הכספים על בחירות, דאגו לעצמם ולא לציבור. השרים הנעלים לא היו צריכים להדפיס שעון בעבודה מוקדם בבוקר, הם לא לחוצים בזמנים ומגיעים לכנסת לאחר שעות הלחץ. אבל העם "אהבל" -מה שנקרא. הם לא צעקו ולא התמרדו והמשיכו לבלוע את הגלולה המרה. הפקקים בכבישים זה ממש אסון. הבן אדם יכול לצאת מדעתו כל בוקר וערב ,
חנן | 04.05.17
35.
פתרונות איכותיים (ראו ערך מודיעין)
כשיוצרים קווים תחבורה בלי לחשוב, אנשים נשארים ברכבים ובפקקים, אבל אם קשובים לאזרחים וממפים צרכים, התחבורה התיבורית מנצחת בגדול. קבוצה של תושבים ממודיעין בהובלת אזרח בשם יוסי אביבי , שעובדים ברמת החייל , הובילו מהלך מרשים בו נולד קו חדש ממודיעין לרבת החייל בשעות הצורך, הקו פעיל מספר ימים בודד והפך לאטרקציה. למה זה עובד? כי משרד התחבורה שמע לאזרחים ובנה מסלול יעיל ומהיר גם אם עיקם כמה כללים ישנים.
אליעזר | 04.05.17
34.
תחבורה צבורית מפותחת וזולה - זה הסוד
אם התחבורה הצבורית תהיה זולה - נגישה ליותר מקומות - מקסימום יעילות ונוחות . ואז המדינה תעלה את מחיר הדלק לפרטי משמעותי , ולצבורי לא יעלה. ואז נראה איך הצבור עובר לתחבורה הצבורית . ירדו הפקקים . אבל לממשלה יהיה קשה לבצע זאת כי , הם לא רוצים שהשמוש בדלק וברכב יפחת כי אז יהיה פחות מיסים .
יאיר | 04.05.17
30.
הנהגים דוקא רציונלים
מי שלא רציונאלי הוא מי שמשקיע במחלפים במקום בנתצים, מסכים לזה שתחבץ פעיל 18 שעות ולא 24 וחמישה וחצי ימים בשבוע ולא 7.,.ממשיך את הפטנט הישראלי הבלעדי של רכבי ליסינג ,מונע כניסת רכבים קטנים מונעים בגז, וממרר את חיי האופנוענים. בקיצור ממשלת ישראל
רק אני | 04.05.17
27.
בטווח הקצר, אין לאוצר שום אינטרס לצמצם שימוש ברכב פרטי
שכן ההכנסות (דלק, מיסי יבוא) מהתחום גבוהות ביותר. מפליא שממשלת ביבי פועלת לפיתוח רשת הכבישים למרות זה. מה אני למד מהסתירה הזו? שיש חלוקי דעות בין האוצר וביבי, והפקידים מטרפדים כל נסיון לשינוי. עקיפת (פגיעה) בבקידים דורשת כח פוליטי רב, שכן ההסתדרות תשמיד את המשק לפני שתרשה לגעת במשהו. אז זה יתחיל בטיפול בכח חסר הפיקוח של ההסתדרות. בין אם בגזרים פוליטיים, או במקלות חקיקתיים.
גל | 04.05.17
25.
כמה רעיונות לשיפור בעיית הפקקים , התייעלות ...כנסו
צריך לבדוק מי האנשים לאיזה מטרה באיזה שעות ומי לא חייב להיות בפקקים בתכנון נכון לא יתכן שמה שהיה הוא שיהיה דברים השתנו כמויות הרכבים עצומים למרות השקעות עתק בתשתיות איכותיות ונכונות זה לא מדביק את קצב עליית המכוניות על הכביש ...צריך לחשוב ולתת מענה להיום ולמחר ולא לאתמול . אפשר להחליט משאיות יעלו על הכביש מ-10:00 עד 14:00 ומ22:00 עד 6:00 פועלים מ-6:00 ויסיימו ב-15:00 מורים הוראה חינוך , הורים 7:00 עובדי משרד 9:00 מטיילים תיירים ומשועממים 10:00 הכביש לא טיילת עולים רק כשצריך למטרה מסוימת בהתייעלות נציל חיים ונחסוך תקציבי ענק לא הכול תלוי בכסף
אפשר אחרת  | 04.05.17
22.
מר לוי, איפה השכבתם את אברסט הכסף ממיסוי על רכב ודלק? והצעה.
זה שגם אתה עומד בפקק מבטא יותר מכל את החשיבה המקובעת של האוצר. יש פקקים ויהיו פקקים. ועד אז ניקח עוד מיסים ונשקיע בשלמונים פוליטיים וחוזר חלילה. קח בחינם שני רעיונות שיחסכו מליארדי שעות עבודה למשק: - שהמדינה תממן (כן על חשבונה) נסיעה חינם בתחבורה ציברית (אוטובוסים בעיקר) בדרכים פקוקות. ואז תראה אנשים משאירים את האוטו בבית. - בתוך הערים, תעודדו מעבר לדו גלגלי (כולל אופניים חשמליים!) - הפחיתו שם מיסים והקצו נתיבים וחניות לרוכבים במקום לרדוף אותם. מר לוי, צא מהקופסה תרתי משמע
משלם מיסים כחוק | 04.05.17
20.
שוק הרכב מכניס 40 מיליארד ש"ח למדינה בשנה
אז למה לשפר תשתיות או תחבורה ציבורית? המדינה נהנית מסכומי עתק המגיעים אליה משוק הרכב (עלויות הרכב, חלקי חילו, דלקים וכו'). למדינה אין שום סיבה לטפל בבעיה ונהפוך הוא, מבחינתה ככל שהעניין הופך חמור יותר, כך היא מרוויחה יותר. רק כדי לסבר את האוזן - בשנת 2030 הצפי להכנסות ממיסוי בשוק הרכב יעמוד על 80 מיליארד שקל!!!! תמשיכו לשלם, כי למדינה לא איכפת מכם בשיט
קנו טוסטוסים | 04.05.17
18.
כלי רכב
עולים על הכביש כל שנה למעלה מ 200,000 כלי רכב, נניח ש 50,000 יורדים. ונניח שבפקק המרחק מנהג לנהג הוא 7.5 מטר כלומר עלו על הכביש 1500 ק"מ של כלי רכב. המדינה סוללת כל שנה 150-200 ק"מ, כלומר מחסור של כ 1250 ק"מ כל שנה. אהל מצד שני 250,000 מכוניות זה הרבה מיסים ישירים (ברכישה ובדלק) וגם עקיפים (כי הם מקבלים שירותים) אז למה לכל הרוחות להשקיע בתחב"צ, נניח בהשעות לרכבת או במגרשי חניה ליד הרכבת (תראו מה קורה בבית יהושע)
גידי  | 04.05.17
17.
מגוחך - " התנהגות לא רציונאלית של נהגים..."
בטח שהנהגים אשמים... הם צריכים להגיע לעבודה, להסיע את הילדים, לעבוד בעיר ולישון בכפר. לעשות תאונות בדרך ברכבים ישנים ולא בטיחותיים. אשמתם שהמשכורת נמוכה. אשמתם שמחירי הדיור בעיר הגדולה בשמיים. אשמתם שלקחתם נתיב שלם לתחבורה ציבורית מעורק תחבורה ראשי ודבר זה גורם לפקקים. אשמתם שאין תחבורה ציבורית מתוכננת, מתחת לקרקע שמגיעה לכל עיר במרכז בצורה מדוייקת שאפשר לתכננן סדר יום בעזרתה. אשמתם שאופניים זה כלי שלא מתאים להקרא תחבורה ציבורית.
נהג | 04.05.17
16.
יש פיתרון, קוראים לו דו"ג והוא יכול להיות חשמלי או על בנזין
אפשר לרכוב לבד או עם מישהו ולחסוך חניות, זיהום וכמובן מקום בכביש. האם לא הגיע הזמן שישראל כצ יתחיל לקדם את נושא התחבורה והפקקים במקום לקדם עוד כבישים שיהיו בהם עוד פקקים בהמשך? צריך לקדם תחבורה ציבורית ודו"ג.
רוכב | 04.05.17
14.
הקטנת הביקוש לנסיעות
אחת האפשרויות - דווקא של חלקים מהמגזר הציבור - לבחון ברצינות רבה את האופציה לעבוד גם מהבית, למשל עובדים שאינם מקבלים קהל ושאין חשיבות למקום עבודתם. אכן יש הרבה קשיים ובראשם איך להבטיח שהעובדים באמת עובדים ובשעות שהדבר נדרש מהם, ומה קורה עם פגישות עבודה וכו', אבל אם מצליחם למצוא פתרון שמאפשר לעובדים כאלה לא לנסוע לעבודה פעם-פעמיים בשבוע זה יכול להוריד עומסים מהכבישים.
מ. | 04.05.17
7.
חייבים תמריצים מיידים
1. אגרת גודש - מי שרוצה להיכנס בשעות העומס לאיזורי ביקוש שישלם. הצליח בניסוי בארץ ובעולם. 2. השקעה גדולה יותר בתחבורה הציבורית - הידעתם משרד התחבורה האוויל אינו מגדיל את אחוזי ההשקעה בתחבורה הציבורית בשנים האחרונות? 3. תחבורה ציבורית בשבת - כמעט בכל מחיר. גם אם יהיה צורך לתת שוחד לחרדים. 4. הכנסת אובר, ויה וליפט - כמעט בכל מחיר. גם אם יהיה צורך לתת שוחד לבעלי הרישיון של המוניות.
ירון | 04.05.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת