61. ישנן פתרונות שצריך ליישם להלן כמה : 1. יש לייצר מקומות עבודה נחשקים בפריפריה ותוך כדי לייצר תשתית הולמת עבור האוכלוסיה שגרה שם כעת ועבור מהגרי העבודה מן המרכז. 2. אין דבר כזה שאדם אחד ייסע ברכב בעצמו , בארה"ב ניתן לקבל דו"ח על זה בכבישים מסויימים ובשעות הטרפיק. צריך לעודד נסיעה משותפת . זה גם מונע תאונות במצב של עייפות הנהג על הכביש כאשר יש עוד מישהו לצידו שפוקח עין. 3. לשים שלטי תנועה שמתריעים על עומסים בכביש ולכוון לנתיבים חלופיים זורמים. 4. תחשבו גם אתם על עוד פתרונות ... חנה נחמיה | 06.05.17 (ל"ת)
58. פיתרון: מס על נוסע לבד בלבד בעומס ובפקקים כמו במדינות אירופה, במיוחד בכבישים הבייתים כמו כביש 4 בגבעת שמועל, כביש איילון דרום, כביש 444 מרכז לצפון, 40 לצומת שרונים, וגם במרכזי ערים ועוד. המס יהיה קנס לכל נוסע לבד ברכבו הפרטי לעבודה, בתור התחלה 100 שקל על כל יום שיסע לבד ולמרכז העיר הםקוקה ועמוסה קנס 200 שקל. לכן, לעבודה צריך איסוף עובדים אם יהיה יורת מנוסע אחד או בתחבורה ציבורית יעילה בכל עיר. אזרח | 05.05.17 (ל"ת)
57. בעוד 10 שנים..? לא נראה שישאר פה משהו עד אז, הרבה אומרים גוג ומגוג.. הרבה סתם מתרשמים מאווירה של אנשים שירדו פה לגמרי מהפסים. גיא | 05.05.17 (ל"ת)
56. המדינה בונה לאט לאט כבישים חדשים ומהירים יותר ממה שעולה מהר מכוניות חדשות השיטה של הממשלהעובדת: למשוך זמן בכוונה כדי כדי שיחגגו מהמס הגדול על הדלק והמוסכים חוגגים משחיקת ברסקים ומצמדים והממשלה תרוויח מיסים ומע"מ מהמוסכים, דרך כספי הלקוחות הפראיירים. אם אתם לא מתעוררים, בממשלה המושחתת יצחקו עליהם, תעשו מה שתרצו, תאחרו לעבודה עד שיפטרו אותכם ולא רק בגלל הפקקים, גם בגלל שהממשלה שעושה בכוונה. אזרח | 05.05.17 (ל"ת)
55. אוטובוס יוצא מרמת החייל בכביש אם המושבות - שעה וחצי שעה וחצי!!! זה מה שלוקח לאוטובוס לסוע מרמת החייל דרך כביש אם המושבות לכיוון פתח תקווה. כלום דרך, מרחק אפסי, והזמן - גיהנום. מה שווה התחבורה הציבורית הזו? tkui | 05.05.17 (ל"ת)
54. זה לא סוד שגוש דן הוא מהאיזורים הצפופים העיר תל אביב ורמת מרכזות את כמעט את כל מקומות העבודה בגוש דן ולפי מהשראיתי נבנים עוד בנייני משרדים באזור הקלה בפקקים תהיה רק עם פיזור מקומות העסקים ברחבי גוש דן ולא ריכוזם בתל אביב ורמת גן מה שיוצר את הפקקים באיילון צפון בבוקר ובאיילון דרום בערב ירון | 04.05.17 (ל"ת)
53. הישראלים המפונקים מכים שנית רוצים לגור קרוב להורים במקום למצוא דירה ליד העבודה שלהם ובכך לחסוך את כל כאבי הראש שכרוכים בפקקים. אחד שהולך ברגל לעבודה | 04.05.17 (ל"ת)
52. אתה והמדינה הם הבעיה- ברגע שהמדינה תוותר על "הפרה הנחלבת" בדמות מיסים על רכבים ומיסי דלק לטובת תשתיות תחבורה ציבורית כמו במדינות ה OCED שאליהם אנחנו מתיימרים להשתוות , אז הציבור יוותר על רכב פרטי לטובת תחבורה מערבית . צריך להודות התחבורה הציבורית היום אינה עונה ,כלל, על צורכי הציבור ולמדינה יש תיאבון רב למיסים זה שורש הבעיה. דרור | 04.05.17 (ל"ת)
51. לא ימשיך עוד זמן רב רוב הרכבים יעוקלו על ידי הבנקים. ריבית זולה זה הגורם לפקקים. אוטוטו נגמרת החגיגנ נימר הקבלן | 04.05.17 (ל"ת)
50. לגור קרוב לרכבת בבנימינה , איכות חיים וחינוך מעולה במרחק של 35 דקות דקות ממרכז תל אביב ברכבת . בלי פקקים, בלי נהיגה, בלי חנייה , הליכה מהבית וזהו. ירון | 04.05.17 (ל"ת)
49. מגוחך- אתה הממונה על התקציבים, לא? תשתוק ותתחל לעבוד ! למה אין תחבורה ציבורית נורמלית במדינה שלנו ? אני גר ברמת פולג ועובד בהרצליה, למה צריך לקחת לי שעה לעבודה. למה מרחק כזה בכל עיר נורמלית לוקח חצי שעה עם החלפת קו רכבת.. ערן | 04.05.17 (ל"ת)
48. כתבה מזוייפת - ביבי אמר שאין פקקים! רק מחלפים נוצצים....אני נוסע בבוקר מחיפה לת"א בפחות משעה! (זה אומנם ביום כיפור אבל עדיין....ביבי אומר שאין פקקים) עידו | 04.05.17 (ל"ת)
47. תיאום זמנים בין האוטובוסים, לרכבות הפרבריות ולרכבות הקלות ישפר את השירות והזמינות בעשרות מונים. הפתרון הכי פשוט להיום זה תיאום זמני הגעה בין הרכבת לאוטובוסים והגברת התדירות של קווי האוטובוס (כל 10-15 דקות לקווים בינעירוניים בשעות העומס וכל 5-10 דקות לקווים עירוניים בשעות העומס, כמו בחו"ל). הדרך הקלה ביותר לשפר את התדירות זה לשלב את מוניות השירות במערך התחב"צ בצורה מלאה עם רב-קו, לחייב אותם לחדש את ציי הרכב כמו שמחייבים את חברות האוטובוסים ולפקח עליהם כמו על האוטובוסים שיתנו שירות טוב ויעיל (ולא יסעו 10 קמ"ש ויעכבו תנועה כי הם מחפשים נוסעים בצד הדרך). כמו כן, מעבר לאוטובוסים אוטונומיים-חשמליים (עם נהג מפקח או בלי), הפעלת התחבורה הציבורית 24/7, אגרות גודש בערים הגדולות, עידוד CAR POOLING והרחבת תשתיות הרכבת הקלה (בדגש על רכבת תחתית) הם הפתרונות לטווח הארוך יותר - עקב זמן ביצוע ארוך וזמינות טכנולוגית. ת'כלס? יש את כל הכלים כבר היום, פשוט אין הנהגה, אז שר התחבורה עובד לפי מה שטוב לו פוליטית (עם צ'ופרים לציבור פה ושם בדמות מחלף חדש או מנהרה חדשה שלא תמיד עוזרים). דג | 04.05.17 (ל"ת)
46. רק שאתם "עובדי (אלק) מדינה" ולכם זה לא עולה.. לשאר עם ישראל הפראיירים (לא צה"ל, עובדי מדינה ושאר אוכלי חינם) - זה עולה והמון. את זה כמובן "שכחת" לציין יוסף | 04.05.17 (ל"ת)
45. עדיף לעבור בעיר שלך ולחסוך פקקים, דלק וזמן יש הרבה אנשים מעיר א' שעובדים בעיר ב' והרבה אנשים מעיר ב' שעובדים מעיר א' נכון, שלא בכל עיר יש מספיק עבודה אבל עדיין, במקום חילופי האוכלוסין האלה כל בוקר בפקקים שכל אחד ימצא עבודה קרוב לבית זה יחסוך לו הרבה כסף וזמן נדידת ערים | 04.05.17 (ל"ת)
44. צמד לצים בישראל יש מספיק מקלות כנגד נסיעה ברכב. עלות אחזקת רכב מהיקרות שיש. אלא שיש כאלה שלא משלמים את זה. אלה שמקבלים רכב מהעבודה. זה עוד יותר נכון כשמדובר בעובדי מדינה, שהמעסיק שלהם לא מציע להם העלאת שכר במקום רכב. עובדי משרד האוצר נמצאים במיקום מעולה לתחבורה ציבורית. הרי הם עובדים בקריית הממשלה שהיא במרחק של עשר דקות הליכה מהרכבת הקלה, מהתחנה המרכזית, ובקרוב גם מהרכבת מתל אביב. הממשלה צריכה להפסיק לדחוף את העובדים שלה לקחת רכב. צבי | 04.05.17 (ל"ת)
43. תעשו שטח סטרילי רק לתח"צ גם בצפון! זה כבר נהיה בלתי נסבל בכל הארץ מתל אביב עד צומת גולני הכל פקקים! במיוחד סביב יקנעם ואין שם נתיבים לתחבורה ציבורית! מצומת יקנעם עד מחלף אלונים, מרחק של 10 דק הליכה לוקח חצי שעה באוטובוס ביום חמישי א | 04.05.17 (ל"ת)
41. יש פתרון הפתרון הוא רישוי לכל נהג לנהוג רק 4 ימים בשבוע בימים שיחליט מראשון עד חמישי כבר הורדת 20% לא יספיק שכל נהג יור/שה לנהוג רק 3 ימים . משאיות ינהגו בין השעות 12 בלילה עד 5 בבוקר . ראשון לחמישי . אכיפה -על כל רכב תהיה מדבקה גדולה בצבע המותר לנהיגה באותו יום -לדוגמא כחול צהוב אדום -ראשון שני שלישי . אם רואה רכב מדבקה ירוקה ישר דוח 1000 שח התוצאה -פחות רכבים ,פחות פקקים .וגם התחבורה הציבורית תהיה מהירה ,וגם מי שינהג יגיע מהר . אבל בחלם מעדיפים כל יום לחתוך ורידים בפקק שיהנו . משה | 04.05.17 (ל"ת)
40. פחח, הפריון רק ירד עם מערכת שמלמדת רק חושך ותפילות. אי אפשר לשפר את הפריון כשהחומר האנושי ירוד כל כך. אקדמאי | 04.05.17 (ל"ת)
39. לבטל את הרכבים הפרטיים לכל המגזר הציבורי רק כך הם יבינו מה זה לנסוע באוטובוס ואז יפעלו כדי לשפר תחבורה ציבורית. ר | 04.05.17 (ל"ת)
38. רק הממשלות למיניהם אשמות במקום לדאוג לתשתית לרכבות כמו בכל העולם הנאור הם בזבזו את הכספים על בחירות, דאגו לעצמם ולא לציבור. השרים הנעלים לא היו צריכים להדפיס שעון בעבודה מוקדם בבוקר, הם לא לחוצים בזמנים ומגיעים לכנסת לאחר שעות הלחץ. אבל העם "אהבל" -מה שנקרא. הם לא צעקו ולא התמרדו והמשיכו לבלוע את הגלולה המרה. הפקקים בכבישים זה ממש אסון. הבן אדם יכול לצאת מדעתו כל בוקר וערב , חנן | 04.05.17 (ל"ת)
37. זה המחיר של אי תחבורה ציבורית בסופי שבוע אם אני צריך רכב בשביל לבקר את דודה בלומה בסופ"ש אז נשתמש בו גם באמצע השבוע יקי | 04.05.17 (ל"ת)
35. פתרונות איכותיים (ראו ערך מודיעין) כשיוצרים קווים תחבורה בלי לחשוב, אנשים נשארים ברכבים ובפקקים, אבל אם קשובים לאזרחים וממפים צרכים, התחבורה התיבורית מנצחת בגדול. קבוצה של תושבים ממודיעין בהובלת אזרח בשם יוסי אביבי , שעובדים ברמת החייל , הובילו מהלך מרשים בו נולד קו חדש ממודיעין לרבת החייל בשעות הצורך, הקו פעיל מספר ימים בודד והפך לאטרקציה. למה זה עובד? כי משרד התחבורה שמע לאזרחים ובנה מסלול יעיל ומהיר גם אם עיקם כמה כללים ישנים. אליעזר | 04.05.17 (ל"ת)
34. תחבורה צבורית מפותחת וזולה - זה הסוד אם התחבורה הצבורית תהיה זולה - נגישה ליותר מקומות - מקסימום יעילות ונוחות . ואז המדינה תעלה את מחיר הדלק לפרטי משמעותי , ולצבורי לא יעלה. ואז נראה איך הצבור עובר לתחבורה הצבורית . ירדו הפקקים . אבל לממשלה יהיה קשה לבצע זאת כי , הם לא רוצים שהשמוש בדלק וברכב יפחת כי אז יהיה פחות מיסים . יאיר | 04.05.17 (ל"ת)
33. ביטוח דו גלגלי שפוי! תורידו כבר את הביטוח לדו"ג - זה משהו שכן אפשר לעשות אצלכם שם באוצר עצבץ | 04.05.17 (ל"ת)
31. עד 2030 יהיו רק מכוניות אוטונומיות עם הסעה שיתופית ושליטה מרכזית, ואז לא יהיו פקקים נהג אוטונומי | 04.05.17 (ל"ת)
30. הנהגים דוקא רציונלים מי שלא רציונאלי הוא מי שמשקיע במחלפים במקום בנתצים, מסכים לזה שתחבץ פעיל 18 שעות ולא 24 וחמישה וחצי ימים בשבוע ולא 7.,.ממשיך את הפטנט הישראלי הבלעדי של רכבי ליסינג ,מונע כניסת רכבים קטנים מונעים בגז, וממרר את חיי האופנוענים. בקיצור ממשלת ישראל רק אני | 04.05.17 (ל"ת)
29. פרה חולבת כל זמן שההכנסות של המדינה ממשיכים להיות עשרות מילרדים בשנה ממיסים על מכירת רכבים ודלק אין להם שום עניין לעשות משהוא בנידון. בדיוק כמו בדיור. פרה חולבת לא שוחטים. שמואל | 04.05.17 (ל"ת)
28. לעבוד מהבית כך יצומצמו מס' הרכבים להגיע למקום העבודה. בעקיפין יהיה פחות זיהום אוויר וגם חיסכון באנרגיה. או לחלופין לקרב את מקומות העבודה, למקום המגורים. סמי | 04.05.17 (ל"ת)
27. בטווח הקצר, אין לאוצר שום אינטרס לצמצם שימוש ברכב פרטי שכן ההכנסות (דלק, מיסי יבוא) מהתחום גבוהות ביותר. מפליא שממשלת ביבי פועלת לפיתוח רשת הכבישים למרות זה. מה אני למד מהסתירה הזו? שיש חלוקי דעות בין האוצר וביבי, והפקידים מטרפדים כל נסיון לשינוי. עקיפת (פגיעה) בבקידים דורשת כח פוליטי רב, שכן ההסתדרות תשמיד את המשק לפני שתרשה לגעת במשהו. אז זה יתחיל בטיפול בכח חסר הפיקוח של ההסתדרות. בין אם בגזרים פוליטיים, או במקלות חקיקתיים. גל | 04.05.17 (ל"ת)
25. כמה רעיונות לשיפור בעיית הפקקים , התייעלות ...כנסו צריך לבדוק מי האנשים לאיזה מטרה באיזה שעות ומי לא חייב להיות בפקקים בתכנון נכון לא יתכן שמה שהיה הוא שיהיה דברים השתנו כמויות הרכבים עצומים למרות השקעות עתק בתשתיות איכותיות ונכונות זה לא מדביק את קצב עליית המכוניות על הכביש ...צריך לחשוב ולתת מענה להיום ולמחר ולא לאתמול . אפשר להחליט משאיות יעלו על הכביש מ-10:00 עד 14:00 ומ22:00 עד 6:00 פועלים מ-6:00 ויסיימו ב-15:00 מורים הוראה חינוך , הורים 7:00 עובדי משרד 9:00 מטיילים תיירים ומשועממים 10:00 הכביש לא טיילת עולים רק כשצריך למטרה מסוימת בהתייעלות נציל חיים ונחסוך תקציבי ענק לא הכול תלוי בכסף אפשר אחרת | 04.05.17 (ל"ת)
22. מר לוי, איפה השכבתם את אברסט הכסף ממיסוי על רכב ודלק? והצעה. זה שגם אתה עומד בפקק מבטא יותר מכל את החשיבה המקובעת של האוצר. יש פקקים ויהיו פקקים. ועד אז ניקח עוד מיסים ונשקיע בשלמונים פוליטיים וחוזר חלילה. קח בחינם שני רעיונות שיחסכו מליארדי שעות עבודה למשק: - שהמדינה תממן (כן על חשבונה) נסיעה חינם בתחבורה ציברית (אוטובוסים בעיקר) בדרכים פקוקות. ואז תראה אנשים משאירים את האוטו בבית. - בתוך הערים, תעודדו מעבר לדו גלגלי (כולל אופניים חשמליים!) - הפחיתו שם מיסים והקצו נתיבים וחניות לרוכבים במקום לרדוף אותם. מר לוי, צא מהקופסה תרתי משמע משלם מיסים כחוק | 04.05.17 (ל"ת)
20. שוק הרכב מכניס 40 מיליארד ש"ח למדינה בשנה אז למה לשפר תשתיות או תחבורה ציבורית? המדינה נהנית מסכומי עתק המגיעים אליה משוק הרכב (עלויות הרכב, חלקי חילו, דלקים וכו'). למדינה אין שום סיבה לטפל בבעיה ונהפוך הוא, מבחינתה ככל שהעניין הופך חמור יותר, כך היא מרוויחה יותר. רק כדי לסבר את האוזן - בשנת 2030 הצפי להכנסות ממיסוי בשוק הרכב יעמוד על 80 מיליארד שקל!!!! תמשיכו לשלם, כי למדינה לא איכפת מכם בשיט קנו טוסטוסים | 04.05.17 (ל"ת)
19. קחו את הכסף מהפח ושימו אותו בתחבורה ציבורית. כולנו יודעים יפה מאוד לאן הכסף הולך. במקום לשים אותו בזבל, תשימו אותו בשיפור החיים במדינה הצפופה במזרח התיכון. אין לי שום ספק שאתם שונאים את האזרחים. ךךלחילחך | 04.05.17 (ל"ת)
18. כלי רכב עולים על הכביש כל שנה למעלה מ 200,000 כלי רכב, נניח ש 50,000 יורדים. ונניח שבפקק המרחק מנהג לנהג הוא 7.5 מטר כלומר עלו על הכביש 1500 ק"מ של כלי רכב. המדינה סוללת כל שנה 150-200 ק"מ, כלומר מחסור של כ 1250 ק"מ כל שנה. אהל מצד שני 250,000 מכוניות זה הרבה מיסים ישירים (ברכישה ובדלק) וגם עקיפים (כי הם מקבלים שירותים) אז למה לכל הרוחות להשקיע בתחב"צ, נניח בהשעות לרכבת או במגרשי חניה ליד הרכבת (תראו מה קורה בבית יהושע) גידי | 04.05.17 (ל"ת)
17. מגוחך - " התנהגות לא רציונאלית של נהגים..." בטח שהנהגים אשמים... הם צריכים להגיע לעבודה, להסיע את הילדים, לעבוד בעיר ולישון בכפר. לעשות תאונות בדרך ברכבים ישנים ולא בטיחותיים. אשמתם שהמשכורת נמוכה. אשמתם שמחירי הדיור בעיר הגדולה בשמיים. אשמתם שלקחתם נתיב שלם לתחבורה ציבורית מעורק תחבורה ראשי ודבר זה גורם לפקקים. אשמתם שאין תחבורה ציבורית מתוכננת, מתחת לקרקע שמגיעה לכל עיר במרכז בצורה מדוייקת שאפשר לתכננן סדר יום בעזרתה. אשמתם שאופניים זה כלי שלא מתאים להקרא תחבורה ציבורית. נהג | 04.05.17 (ל"ת)
16. יש פיתרון, קוראים לו דו"ג והוא יכול להיות חשמלי או על בנזין אפשר לרכוב לבד או עם מישהו ולחסוך חניות, זיהום וכמובן מקום בכביש. האם לא הגיע הזמן שישראל כצ יתחיל לקדם את נושא התחבורה והפקקים במקום לקדם עוד כבישים שיהיו בהם עוד פקקים בהמשך? צריך לקדם תחבורה ציבורית ודו"ג. רוכב | 04.05.17 (ל"ת)
15. פקקים כדאי שתיסע על המחלפים של ראש הממשלה- כפי שאמר בזמנו כי אינו רואה פקקים,רואה מחלפים. צפוני | 04.05.17 (ל"ת)
14. הקטנת הביקוש לנסיעות אחת האפשרויות - דווקא של חלקים מהמגזר הציבור - לבחון ברצינות רבה את האופציה לעבוד גם מהבית, למשל עובדים שאינם מקבלים קהל ושאין חשיבות למקום עבודתם. אכן יש הרבה קשיים ובראשם איך להבטיח שהעובדים באמת עובדים ובשעות שהדבר נדרש מהם, ומה קורה עם פגישות עבודה וכו', אבל אם מצליחם למצוא פתרון שמאפשר לעובדים כאלה לא לנסוע לעבודה פעם-פעמיים בשבוע זה יכול להוריד עומסים מהכבישים. מ. | 04.05.17 (ל"ת)
13. הפסקת עידוד ילודה הוא הפתרון הנכון, אבל החרדים לא יסכימו הציבור לא מבין את השלכות הצפיפות. הוא יבין רק כשיהיה מאוחר מדי דניאל | 04.05.17 (ל"ת)
12. פקקים - משרד החינוך מתי מישהו יבין במדינה הזאת שכל הפקקים בגלל משרד החינוך!!! למה בחופש יש פקקים? בקיץ יש פקקים? לפני תחילת בית ספר יש פקקים? ביזיון אלכס | 04.05.17 (ל"ת)
7. חייבים תמריצים מיידים 1. אגרת גודש - מי שרוצה להיכנס בשעות העומס לאיזורי ביקוש שישלם. הצליח בניסוי בארץ ובעולם. 2. השקעה גדולה יותר בתחבורה הציבורית - הידעתם משרד התחבורה האוויל אינו מגדיל את אחוזי ההשקעה בתחבורה הציבורית בשנים האחרונות? 3. תחבורה ציבורית בשבת - כמעט בכל מחיר. גם אם יהיה צורך לתת שוחד לחרדים. 4. הכנסת אובר, ויה וליפט - כמעט בכל מחיר. גם אם יהיה צורך לתת שוחד לבעלי הרישיון של המוניות. ירון | 04.05.17 (ל"ת)
4. האוצר מעודד שימוש ברכבים פרטיים אפשר להתחיל מזה שמשרד האוצר יפסיק לשלם הוצאות רכב. שייתן משכורת נורמלית בלי להמציא שמות גיל | 04.05.17 (ל"ת)
3. תחבורה ציבורית יעילה 24/7 היא תנאי הכרחי. כל עוד התחבורה הציבורית אינה עומה על הדרישה המינימלית של 24/7 אין מה לדבר ברצינות על שיפור המצב בכבישים. ישראלי | 04.05.17 (ל"ת)
הממונה על התקציבים: "כל נהג יבלה כשעה נוספת ביום בפקקים - בשנים הקרובות"
61 תגובות לכתיבת תגובה