אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

רכבי חברה הם סכנה למשק

130 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

130.
עיר מתקדמת היא ...
אנריקה פנאלוסה, ראש העיר בוגוטה - אחת המתקדמות בעולם מבחינת תחבורה ציבורית לתשתיות אופניים - גורס כי "עיר מתקדמת איננה עיר שבה לעניים יש מכונית, אלא עיר שבה גם העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית". עד שלא יפנימו ולא יטמיעו זאת אצלנו - נמשיך להיתקע יותר ויותר בפקקים גדלים הולכים יכולנו נשלם את המחיר
אייל | 11.05.17
124.
הצעה מעניינת אחרת
אני חושב שצריך לחוקק שכל מעסיק עם כמות מסויימת של עובדים חייב לקיים מערך הסעות לעבודה הדבר והמדינה גם תשתתף בכך. הדבר יקל על כלם- העובדים לא יסעו ברכבים ותהיה להם הנוחות בהגעה לעבודה, מצד המעסיק העובדים יגיעו בזמן לעבודה, בשעות העומס לא יהיו פקקים.
אורי | 10.05.17
119.
תחבורה ציבורית יעילה זה העתיד אבל הממשלה לא רוצה לפתח
בגלל המיסים . מעטים יכולים לנסוע באוטובוס לעבודה היום , אלו שהתמזל מזלם וקו אחד לוקח אותם מהבית לעבודה - נדיר ! אם לא זה הופך להיות סיוט ולא יעיל , כך שאין מה לדבר על פריון . דרך אגב , בעיית הפריון היא קשורה למגזר הציבורי המנופח בישראל , המגזר הפרטי נושא על גבו את כל ערבים ,חרדים,פוליטיקאים , חברי כנסת ,פקידים ועוד כל מיני אוכלי חינם שלא מייצרים שקל .
נהגוס | 09.05.17
118.
הפתרון פשוט
תחבורה ציבורית בחינם וביטול החזר הוצאות נסיעה לעובדים בתוספת מיסוי אמיתי של שווי השימוש. תחבורה ציבורית בחינם (שצריכה גם להיות איכותית) היא צעד כלכלי למשק. היא גם צעד חברתי מהמעלה הראשונה. עלות הסבסוד תוחזר מהמון כיוונים. פחות הפסד תל"ג בגלל הפקקים, פחות הוצאות על הרחבת כבישים ומחלפים, פחות הוצאות בריאות בגלל תאונות דרכים וזיהום אוויר, פחות הוצאת מט"ח על דלק. הדבר גם יעודד את הפריפריה ובכך בעקיפין יסייע להורדת מחירי הדיור.
נהגוס | 09.05.17
117.
שיבדוק את הנתונים שוב
מאז שינוי המיסוי על רכבי חברה עלה משמעותית העובדים שויתרו על רכב חברה בגלל חוסר כדאויות כלכלית. רב האנשים שויתרו על רכב החברה לא עברו לתחבורה ציבורית אלא קנו רכב פרטי. לגבי פריון והכנסה פנויה אז אני לא מבין איך שעתיים באוטובוס בחום הקיץ ובגשם החורף מעלים את הפריון יחסית לחצי שעה עד שעה (בפקקים) ברכב פרטי שבו מנהלים את העולם דרך הטלפון (עם דיבורית).
א.ר | 09.05.17
115.
אין תחבורה ציבורית אז חייבים אוטו
התחבורה הציבורית בישראל היא בדיחה, לא ממש שימושית. השינוי שעשו לתחוברה הציבורית בתל אביב פשוט אסון, נתנו לאיזה פוליטיקאית לתכנן את התחבורה הציבורית במקום למומחים. עד שלא תהייה תחבורה ציבורית אין מה לבנות את המגדלים החדשים של תל אביב, אין גישה לבניינים. למתחם החדש של גינדי עם הקניון החדש שלו אין גישה אליו בכלל, אפילו לא עם רכב
אייל | 09.05.17
113.
מנכ"ל אסם לשעבר לא מודע לכל התמונה
ומציע הצעה לא רלוונטית ואסביר: הנהג הישראלי הוא הפרה החולבת של מדינת ישראל במשך עשורים והדבר ידוע לכל. הרווח הישיר למדינה הוא כ40 מליארד שקל. אתה מנסה לפתור בעיה ש"לא מפריעה לאף אחד" (חוץ מהפרה כמובן) אתה בעצם מציע להפחית מיסים ישירים, להביא כסף לציבור ואולי הממשלה תקבל את הכסף בעקיפין, זה לא פתרון. אם הממשלה באמת רוצה לעודד היא יכולה להתחיל עם משהו קטן יותר כמו החזר כספי/זיכוי קטן לכל מי שמסיע עוד עובד לעבודה. עלות ואובדן הכנסות מינימלי לממשלה. הממשלה לא יכולה ולא תוותר על הפרה החולבת שלה ואם נסתכל על כל הבעיות האחרות במשק ומתי הם נפתרו, הממשלה תתמודד עם הבעיה כשלא תהיה לה ברירה אחרת
שחר2 | 09.05.17
112.
מס מעוות
בארצות הברית אין כמעט רכבי חברה, מהסיבה הפשוטה שזה לא חוסך כלום, הרכב גם ככה זול עם מס נמוך, הבנזין זול מס נמוך, התיקונים זולים והאגרות רכב כמעט לא קיימות. המס המטורף של המדינה על כל ענף הרכב יצר מוטציה גרועה שנקראת רכב חברה, וכדי שהוא ישתלם צריך ליסוע ברכב כמה שיותר.
בנימין | 09.05.17
111.
הבן אדם גאון. בוא לא נדאג לתחבורה ציבורית וגם ניקח להם את הרכבים.
המלך פדהצור בקיצור. ומה עוד בתוכנית? אטבים באוזניים ואיסור להגיד את האותיות "ג" ו-"ר"? כשיש תחבורה ציבורית יעילה לא צריך להגיד לאנשים לא לקנות אוטו, הם עושים את החשבון לבד. יכול להיות שהוא קיבל הרעלת במבה או משהו כזה והשתבשה עליו דעתו.
שחר | 09.05.17
110.
דן פרופר, אתה יותר בור, מנותק, או סתם רשע?
בוא נגיד שאתה לא עגלון. ממרומי מעמדך, בטח ראית עולם. ראית את המטרו בשנזן? או את הטיוב בלונדון? את התחבורה הציבורית בהולנד אולי? איך, איך עם מערכת תחבורה קלוקלת, כמו שיש בישראל, אתה מצפה שאנשים יוותרו על רכבם הפרטי (מהעבודה או לא), לטובת תחבורה שמפסיקה ביום חול ב- 00:00, לא עובדת בשבת וחג, וחוץ מאשר בגוש דן, לא באמת מביאה אותך למחוז חפצך בזמן ובתדירות סבירים? תתבייש לך! אתה פופוליסט עם דעות בשקל. האישיו אינו כסף, אלא ניידות, זמן והחופש לבחור לצאת מהבית מתי ולאן שתרצה. אין לי מושג את מי ה"דעות" שלך משרתות, כי הן בטח לא משרתות את הציבור, התעשיינים (שרוצים עובדים שמגיעים לעבודה בזמן), או את הממשלה (שדואגת שנשאר פרה חולבת של מסים).
שי | 09.05.17
108.
את דן פרופר, כמעסיק, מענין נושא התחבורה כשלג דאשתקד.
דן פרופר נציג מעסיקים. הוא דואג לאינטרסים של המעסיקים, ולא של התחבורה. הוא אדם אינטליגנטי ומכיר ומודע לטענות שכל המגיבים לפניי העלו - אין תחבורה ציבורית ראויה, וכדי להפכה לכזאת יש לעבות אותה ולסבסד אותה בתקציבים אדירים. יש להתיר תחבורה ציבורית בשבת ובחגים , לא ריאלי בקונסטלציה הפוליטית של מדינת ישראל. ומדוע על האזרח הישראלי לרדת ברמת חיים, רק בגלל האימפוטנציה הניהולית של משרד התחבורה ?
דה לה טורדה | 09.05.17
104.
כמה תמימות בכתבה אחת!
1. המדינה מרוויחה מכל הרכבים האלה, לא רק שאתה מציע שהיא תוותר על ההכנסה הזאת אלא שתוותר על המס שהיא תרוויח ממענקים שהחברות ישלמו. 2. רוב החברות כבר לא ממנות רכב חברה מעבר לבכירים. לעובדים מוצאות עסקאות ליסינג אטרקטיביות שלעסק לא עולות כמעט כלום. אין לה כסף חופשי לחלק לעובדים. 3. אין תחבורה ציבורית בישראל. לא ברמה סבירה ביום יום ובטח שלא בסופי שבוע וחגים. עבור החילונים פשוט לא ניתן לוותר על רכב בישראל, נקודה.
יובל | 09.05.17
103.
רכב חברה
אם תתחילו להשתמש בתחבורה ציבורית היא תיהיה חייבת להתייעל התחבורה הציבורית לא יעיילה בגלל 1 קו מחשבה מוטעה שלכם 2 מספר המשתשים בה לא מצדיק להוציא כל 10 דקות אוטובוס לא מדובר על שעות לחץ שהם בערך שעתיים בבוקר ושעתיים אחה"צ אני נוסע כבר 7 שנים בתחבורה הציבורית והכל טוב מתרגלים כמו לכל דבר 3 תפסיקו להיות נהגי המניות של הילדים תלמדו ותעודדו אותם להשתמש בתחבורה הציבורית כי ביום שהם יגדלו ויהיה להם רשיון אז תתחילו לדואג שהם לוקחים את הרכב היום הכביש הוא לא כביש הוא שדה קרב
חזי | 09.05.17
102.
לוקח לי שעתיים להגיע באוטובוס לעבודה, וחצי שעה באוטו. אתה תשלים לי 3 שעות עבודה כל יום?
66 שעות עבודה בחודש זה לא עלות רכב. זה הרבה הרבה יותר יקר. באנגליה לוקח פחות זמן להגיע ברכבת מאשר ברכב פרטי. וזו הסיבה שכולם נוסעים ברכבת. יש לי 4 שעות חופש ביום. אני לא אוותר על שתיים מהן תמורת כמה גרושים.
משה6 | 09.05.17
96.
ויתור על רכב חברה - ידידי אתה מנותק מהעם ומהמציאות
אני מאד מעריך את דן פרופר ופועלו אבל בכתבה הוא מוכיח עד כמה הוא מנותק מהעם ומהמציאות. והמציאות מרה מאד. אין במשק הישראלי תשתית של תחבורה ציבורית שיכולה לשרת את ציבור המשתמשים הפוטנציאליים כך שיהיה להם כדאי להשתמש בה. אם כיום אדם נדרש להגיע למקום עבודתו תוך שימוש ביותר מקו תחבורה אחד הרי שהדבר "עולה" לו ביותר משעתיים כל יום בדרכים. בחלק מהחברות בהן העובדים נהנים מרכב צמד קיימת אפשרות "לפדות" אותה תמורת סכום משמעותי ועדיין רוב רובם של אנשים אינם עושים זאת. אלה עובדים שיודעים לעשות טב את השיקול של עלות מול תועלת. ולסיכום העניין עצה ידידותית למר פרופר. הרי ברור שמכוניתך האישית חורגת במידותיה מרוב רובן של המכוניות צמודות לעד הממוצע. ותר נא על מכוניתך האישית וחסוך בכך מרחק רב יותר, הפגן נא דוגמה אישית ופלס דרכך באוטובוס בדרך ז'בוטינסקי בואך פתח תקווה בשעה 17:00 כאחד האדם. כשתחזור נדבר שוב ונשקול הצעתך.
Ofer | 09.05.17
95.
איפה תחבורה ציבורית לקהל חילוני באזורים חילוניים?
כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבתות וחגים אין מה לדבר על וויתור על רכב. אם יש במשפחה ילדים ושני בני זוג עובדים, כמעט בלתי אפשרי לוותר על שני רכבים במשפחה. חייבים תחבורה ציבורית בשבתות וחגים - מי שלא יכול/רוצה, שלא יסע. למה אדם חילוני חייב להגביל את עצמו ולשבת בבית ספו"ש וחגים? ברור שחייבים רכב לפחות לסופי שבוע. ואם כבר יש רכב בסופי שבוע, למה יסעו לעבודה בתחבורה ציבורית כושלת!!! תביאו תחבורה סדירה, מהירה ובכל ימי השבוע, ואז תתחילו לדבר על ויתר על רכב. דרך אגם, תעלו רף שכר לצורך קרן השתלמות, ותראו איך אנשים יתחילו לוותר על רכב עבודה. היום פשוט לא משתלם לקבל שכר גבוה ולא לקחת רכב מעבודה.
מיכאל | 09.05.17
94.
שקודם תיהיה תחבורה ציבורית נורמלית
אני גר ברחובות ועובד ביקום, שהתחלתי לעבוד שם אמרתי יופי הרכבת 4 קילומטר מיקום. ביום הראשון לקחתי את האופניים החשמליות שלי ונסעתי ברכבת. הגעתי לבית יהושע ושאלתי איך מגיעים ליקום ואמרו לי סע לכביש החוף ודרך כביש החוף תגיע ליקום. שאלתי יש הסעה אמרו לי כן רק יש פקק בכביש וזה לוקח חצי שעה. בקיצור ניסיתי לקצר דרך השדות וכעבור שעה מזיע ונוטף הגעתי לעבודה. התחנה הבאה הייתה כח אדם ולקחתי רכב חברה. זוהר
זוהר | 09.05.17
91.
מה אתה עושה בשבת? אתה כל שבת נוסע לרמת הגולן
מכיוון שיש כיום בישראל 2.8 מליון רכבים, זה אומר שיש רכב לכל 2.8. הציפיה היא שלכל בית אב יהיה רכב אחד במקום שניים או שניים במקום שלשה ונתייצב על 2.3 מליון רכבים שיסתובבו פחות בכבישים במהלך שעות העומס. אם נשאר לך רכב אחד, אז תקפל את המשפחה פנימה בשבת וסע לאן שאתה רוצה. ו30% שאין להם רכב? גריאטרים לא יסעו בתח"צ, סטודנטים שגרים אצל ההורים בסופ"ש משאילים רכב לכמה שעות. השאר? חצי מהם עניים, בד"כ דתיים או מסורתיים שלא נוסעים בשבת גם ככה. מי נשאר? פועלים זרים 150 אלף, שיסתדרו. בסופו של יום לאחר כל החיתוכים קהל היעד הפוטנציאלי הוא פחות או יותר 300 אלף חילונים עניים שבאמת מרגישים קצת תקועים, ולא כל שבת הם באמת יוצאים לטייל בגולן. תח"צ לקהל יעד מצומצם ומפוזר גם ככה לא תהיה יעילה ולא שונה מהיום (מוניות שירות ומספר אוטובוסים שכבר קיימים), עדיף להפחית את עלויות הביטוח והמיסוי על קטנועים ולהכניס את אובר כדי לתת להם פיתרון אמיתי ולסגור עניין בלי אידאולוגיה ושטויות.
אסף | 09.05.17
90.
Dan Proper
ביום שאתה תרד מהמרצדס 500 S והילדים שלך ואשתך ירדו מרכבי הפאר שלהם, אז תבוא אלי להסביר לי למה כדאי לי לנסוע בתחבורה ציבורית המתפוררת על גבול הלא קיימת. זה בקשר לעבודה. בקשר לשישי שבת, כשתהיה מוכן לאסוף אותי ולהסיע אותי כל סוף שבוע לאן שאני ארצה, פשוט ארים אליך טלפון ואתה או מי מטעמך יאסוף אותי וימתין לי כל היום בקניון או בחרמון, אז אני שוב אמכור את הרכבים שלי. קפיש יא מנותק?
juancito | 09.05.17
84.
גם אם נניח לרגע ...
גם אם נניח לרגע בצד את כל בעיות התשתית של מה שמכונה "התחבורה הציבורית" העלובה בישראל, ונשיב את כל רכבי החברה לאלתר, ברור להכותב הנכבד שעד שלא יופעלו שירותי תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע, במשך רוב שעות היממה. אין למעשה שום אלטרנטיבה. יכבד ויפעיל נא את קשריו וכישוריו, לרבות כתיבתו היוצרת כדי לקדם נושא זה תחילה.
נוהג ברכב חברה  | 09.05.17
83.
דני חמודי, מתי בפעם האחרונה נסעת באוטובוס?
אוטובוסים לא יוצאים בזמן, או לא יוצאים בכלל, נוסעים בזוגות, מאחרים, ואין למי להתלונן. ואם אתה מתלונן סותמים לך הפה בתלושי נסיעה בשווי 30 שקל (אמיתי). כל עוד התחב"צ בארץ לא תקח את עצמה ברצינות, אף אחד לא יקח אותה ברצינות. לוח הזמנים צריך להיות קדוש. נגישות נוחה (ראה איך תחנת הרכבת בצומת רעננה מנותקת מרעננה), ותכנון נורמלי עם ראש גדול. כיום לאף אחד לא אכפת.
למי אכפת מנוסעי האוטובוס? | 09.05.17
82.
לבטח הבחור כבר שנים לא נסע באוטובוסים
האוטובוסים מגיעים בלוח זמנים גמיש, כלומר מגיעים באיחור או לא מגיעים בכלל ואם כבר מגיעים מלאים עד אפס מקום ונאלצים לחכות לאוטובוס אחר, ובמיוחד בימי ראשון. בימי ראשון גם מוניות השירות עמוסות ואתה לא יודע עם תגיע בשמונה וחצי או עשר וחצי.
צפצפ | 09.05.17
79.
שלא לדבר על חגיגות הדלק
אנשי הליסינג ( והייתי כזה 6 שנים ) שמים זין על דלק . לא מעניין אותם מחיר הליטר והרכבים שורפים דלק. אחת החולות הרעות של החברה הישראלית היא הליסינג . היא יוצרת מצב שבו לחלק גדול מאוכלוסיה העובדת לא אכפת מהמיסוי המטורף על דלק. אני מסכים עם הביקורת לגבי איכות התחבורה הציבורית, יחד עם זו אם חברות יפנו משאבים הם יוכלו להציע הסעות מתחנות רכבת או מבית העובד . אפשר לפתח את הרעיון הזו בצורה מאד טובה, צריך רצון הדדי וראש יצירתי.
קובי | 09.05.17
76.
הרעיון המובא מעניין, אבל !
בלי לקטין ברגע את תרומתו של דן פרופר למשק הישראלי, אבל השאלה הגדולה היא האלטרנטיבה. אני פונה כאן למר פרופר: האם אתה אדוני נשעת בשנים האחרונות בתחבורה ציבורית ? אם כן, היית מגלה שהתחבורה הציבורית בארץ אינה תחליף הולם לרכב פרטי, אפילו לא בפער של 50%. אני תושב המרכז, ונוסע לעבודה כל יום לשרון. ברכב פרטי הנסיעה לוקחת כ 45 דקות בממוצע. אין לא רכבת מהבית, אפילו לא קרובה. ועם אוטובסים הנסיעה מגיעה לשעתיים (!!) לא כולל קטעי הליכה ארוכים ברגל כיוון שאין ממש תח"צ שנכנסת לאזור התעשייה כאן. גם הרעיון של פול לא תמיד עובד, במיוחד בחברה בה אנשים מגיעים ממגוון של מקומות. בשורה התחתונה - הרעיון מעניין, אבל אין אלטרנטיבה ריאלית, לא חלקית, לא בכלל !!
דני | 09.05.17
73.
נוגע ללב ההצעה שלך - אבל רק סבל יביא שינוי שום דבר אחר.....
כמות הרכבים בכבישי ישראל עולה במהירות – בעיקר בגלל רכבי ליסיניג לפני 6 7 שנים היה נסיון ממשלתי לעצור את השטף, אבל כיום ידוע, הלוביסטים של חברות הליסינג הגדולות מצליחים לשמור על שקט – אף אחד לא יעיז לשנות את המצב הקיים, במיוחד עם שר תחבורה שעושה המון כבישים ומחלפים לטובת הציבור ולטובת חברות הענק שבונות את הכבישים הללו, שר התחבורה מנהל כאן מדיניות מכוונת לעשות כסף והרבה כסף עבור כל חבורת הקבלנים וחברות הליסיניג -עם ישראל יישן, נרדם, מסומם, והמציאות? עוד מעט עוד מעט האזרחים יתחילו להרגיש יום יום מה זה כביש פקוק למשך שעתיים, שלש שעות כדרך שיגרה, לכן כל זמן שהכוח והשליטה בקבלת החלטות נמצא בידיים של אנשים אינטרסנטים לעצמם בלבד, המצב הזה יימשך לא משנה איזה רעיון תביא, לא משנה איזה הברקה תגיע – הכסף הגדול מנהל את המציאות – צפיפות, עצבים של נהגים, תאונות דרכים, הרגוים יום יום, למי זה נוגע? בטח לא לממשלה וקבלניה חה חה
צור | 09.05.17
70.
יכולת ניבוי
הדיעה חסרת בסיס בהעדר תחבורה ציבורית שעונה על מספר קריטריונים : 1) מהירה משמעותית מרכב פרטי (נאמר 10-20% חיסכון בזמן לנסיעה מעל שעה) 2) עמידה קפדנית בלוח זמנים כדי שניתן לצפות שעת הגעה ליעד. 3) תחנות המתנה גדולות דיין, וממוזגות, כדי שהנוסעים יגיעו ליעדם יבשים (ע"ע קיץ ישראלי) נפטרתי מרכב הליסינג והמרתי הפרטי. עדיין עובר אותה דרך. מביתי למשרד אני מבלה בדרך בין 30 דקות (בלילה) לבין 1:40 ויותר בעומס. תחבורה ציבורית מאפשרת לי כשעה שלא בשעות הלחץ וכ-שלוש שעות בלחץ. וכל זה לכיוון יחיד !!!!! כיום אני מתזמן את הנסיעה לשעות המהירות, העצוב שבאותן השעות זמן הנסיעה בציבורית ארוך בלפחות כפליים. היכן המוטיבציה ????? לא ניתן לבלות 4-5שעות בנהיגה וגם להיות בבית לגדל ילדים ולחנך. הפשרה : רכב פרטי. נכון שהבעיה תחריף ברבות השנים, אבל לעת הזו אין ברירה.
עמי ותמי | 09.05.17
68.
אם רק היתה תח"צ נורמלית היינו עוברים
אני גר מרחק של קילומטר וחצי מהעבודה, לפעמים אני אפילו מגיע על אפניים, אבל בקיץ אי-אפשר כי מגיעים לעבודה מסריחים מזיעה, אני נאלץ לנסוע ברכב פרטי ולהיתקע חצי שעה בפקק על ק"מ וחצי. בכיף הייתי מוותר על זה. האם אני יכול לנסוע באוטובוס? אולי תיאורטית. אין שום קו מהבית שלי שאפילו מתקרב לאזור העבודה אפילו שזה כל-כך קרוב. אם אני רוצה להגיע מהבית לעבודה בתח"צ אני צריך לקחת שני אוטובוסים לכל כיוון, לעשות "ח" ענקית של 5 ק"מ וכמובן לחכות לאוטובוס השני, לוקח בערך שעה לעשות מרחק של ק"מ וחצי, כבר יותר מהר ללכת ברגל.
דן | 09.05.17
64.
הבעיה אצל המעסיקים
לפני מספר שנים למדו המעסיקים שאפשר לשלם לעובד פחות תמורת "רכב צמוד". עובדים קיבלו רכב חדש ו"נהנו" מנסיעה ברכב ע"ח החברה, כאשר החברה קיזזה את עלויות הרכב ממיסים שהיתה אמורה לשלם. זזמן קצר לאחר מכן התעוררה הממשלה והבינה שאפשר להשית את ההוצאות על העובד ו"לגלם" לו את העלויות. גם החברות החלו להגביל את נסיעות העובדים, והעובד החל לשלם עבור התענוג שברכב חדש, והעניין הפך פחות כדאי. לעובד שקיבל הוצאות נסיעה במקום רכב עלה השכר, ובמקביל גם ההטבות הפנסיוניות והפיצויים. אילו מעסיקים היו משלמים לעובדיהם שכר ראוי ולא מפתים אותם במלכודת הדבש הזו היו הרבה פחות כלי רכב על הכבישים. רק עובד שזקוק לרכב על מנת לבצע את עבודתו ומשתמש ברכב בשעות עבודתו ראוי וזכאי לקבל רכב על חשבון המעביד, היות ורכב זה הוא כלי עבודתו. כל זה חלק ממערכת העבודה הלקויה, מניצול ציני של העובדים, ומחמדנות המעסיקים.
יעקב | 09.05.17
59.
קצת מנותק מהמציאות אבל בכיוון הנכון....
הרעיון קצת מזכיר את אמירתו של ביבי שהוא לא רואה פקקים אלא מחלפים. כנראה שמר פרופר מזמן לא נסע בתחבורה ציבורית כמו שמר ביבי לא נסע מזמן על כביש בלי שיירות ליווי שפותחות לו את הכביש. עד שלא תהיה בארץ תחבורה ציבורית פרוסה היטב, מתואמת בין כל נותני השירות לתחבורה הציבורית (רכבות, אטובוסים ובעתיד גם רכבה קלה) ובעיקר מדוייקת! לא יהיה ניתן לעשות שום מהפיכה אמיתית מבלי לפגוע חזק באותו מעמד ביניים שאמור לוותר על המכונית מהעבודה ולהשמתש בה. הרעיון נכון ויקרה בכל מקרה בצורה טבעית ברגע שהחלופות יהיו זמינות. עד אז - אין על מה לדבר. אז מי שצריך לעשות יעשה כבר את מה שצריך - הבעייה היא לא כסף אלא אינטרסים. כל השאר רק תאוריה......
נירו - ת"א | 09.05.17
54.
השאלה היא - האם כותב המאמר מנותק או שהוא עושה את עצמו?
תגיד דן, אתה יכול לדמיין את עצמך בלי רכב? אם הפוזיציה שלך היא להקטין עלויות עבור המעסיקים כתוצאה מהורדת רכב חברה, אז הכל ברור עכשיו. אבל לטעון שתמריץ כספי יעביר את האנשים מרכב חברה לתחבורה ציבורית בלתי קיימת, זה שטות גמורה ואתה יודע את זה (או שלא?). אין תחבורה ציבורית יעילה או אפקטיבית בישראל. פשוט אין. התחבורה הציבורית בישראל מאוד איטית, לא מתוכננת כיאות והכיסוי שלה נמוך מאוד. ומה אנשים יעשו בסוף שבוע? הרי דווקא אז אין תחבורה ציבורית ודווקא אז רוצים לצאת ולהנות. אז גם עבור יום אחד בשבוע, אנשים יחזיקו תחבורה פרטית ולכן כל מה שאתה כותב הוא שטות גמורה. פשוט שטות.
רונן | 09.05.17
52.
ומי יאסוף את הילד מהגן / חוג , הרכבת ?
בעיה מוכרת, פתרון לא ישים. מבלי אלטרנטיבה ראויה של תחבורה ציבורית לא אוותר על רכב החברה בגלל מצבי הקיצון שבהם צריכים את הרכב. הרכב הפרטי אומנם מייצר פקקים לכולם, אך מבחינת האדם הפרטי הוא מאפשר לשלוט טוב יותר על זמני התחבורה שלו. אם העבודה והבית באותו העיר, ניתן להשתמש בתחבורה ציבורית, אך זהו לא המצב בפועל. מרבית הציבור גר ועובד בערים שונות, ומכאן הבעיה. הבעיה היא תכנונית מעיקרה, שכן לא נעשה שום נסיון להנגיש את מרכזי התעסוקה לציבור. מבלי לעשות זאת התוכניות משולה לכשלון. הכותב הנכבד רשאי לפעול לקו אוטבוס מהמפעל ביקנעם לרכבת, יכול מאוד לעזור לכל עובדי הפארק.
אייל. | 09.05.17
51.
אני עבדתי באסם- דן לצערי הרב!! אינך מבין
אני גר בשרון (ליד תחנת רכבת!!) ועבדתי במפעל ביקנעם, במפעל הבמבה בחולון ובמרלו"ג בשוהם. בוא תסביר לי בבקשה איך הייתי אמור להגיע לכל אחד מהמקומות הללו ללא רכב פרטי? למפעל בחולון לקח לי שעה וחצי ברכבת ואוטובוס. רכב חברה לא בא במקום תחבורה ציבורית, הוא בא במקום רכב פרטי. אחרי שתהיה רכבת על כל כביש 4 ועל כל כביש 6 ורכבת קלה/תחתית בכל אזור גוש דן (נתניהXראש העיןXרחובות) הכתבה תהיה רלוונטית. כואב הלב שאחד מבחירי התעשיינים מראה שאין לו חיבור לצרכים האמתיים. אלו האנשים שמובילים אותנו. דן, באמת אשמח לתשובה. איך יש לך את התעוזה לרשום כתבה כזאת? כשאתה רושם: "פתרון זה יקל באופן מיידי את מצב התחבורה" כפי הרואות עניי, ישבת בפקק, התעצבנת שהזמן שלך מת, התקשרת למזכירה שלך והכתבת לה מה צריך לעשות כדי שתוכל לנסוע ללא פקקים. מקומם.
צביטה בלב | 09.05.17
50.
זה לא יקרה בישראל
הישראלים אוהבים את הפרטיות שלהם ברכב, אפילו שהם תקועים בפקק. מה גם שבישראל יש את סמל הסטטוס של רכב , " תראה לי את הרכב שלך ואדע מה מצבך הכלכלי" . ואני גם מזכיר את בעיית התחבורה הציבורית המגוחכת שקיימת בישראל.. רכבת ישראל מתאימה יותר למערב הפרוע...צריך רכבות מהירות ורכבת תחתית בכל ימות השבוע כולל שבת וחג! אבל זה לא יקרה בישראל.....
כלכלן ומהנדס תעו"נ  | 09.05.17
49.
צודק במאה אחוז
צודק במאה אחוז. זה הפיתרון היחידי. רק הבאה של מאות אלפי עובדים איכותיים לשימוש בתחבורה הציבורית יוביל לשינוי דרמטי שלה. אלו עובדים שיודעים לדרוש מוצר איכותי. חוץ מזה זה יגדיל את הכנסות התחבורה הציבורית, יאפשר כניסה של שחקנים חדשים ויעילים ויביא רווחה לכולם.
כלכלן | 09.05.17
48.
SLA550 -זה הדגם
אני רוצה לראות את מר דן פרופר עומד לידי באוטובוס לפני שהוא מציע רעיונות נשגבים .אפילו לסופר שליד הבית שלו הוא נוסע באוטו.היחיד שהיה אי פעם עם דוגמא אישית כלשהיא הוא בני בגין שנסע לכנסת באוטובוס ....דן פרופר רק רוצה שלא היהו לו פקיים בדרך לעבודה במרצדס שלו
המרצדס של דן | 09.05.17
44.
אתה מנותק 2
(המשך) 3. ה-בעיה האמיתית היא, בעצם שתי בעיות: א. חוסר השקעה בתחבורה ציבורית שנותנת מענה ראוי (לא מדבר על מענה טוב או טוב מאוד. אסתפק בראוי) לצרכי הסעת ההמונים. ואל תגיד לי שמשקיעים בכיוון, זו טיפה בים, ורוב ההשקעה הולכת לכבישים. דוגמאות לתחבורה ציבורית ראויה ויעילה ניתן למצוא במרחק טיסה לא ארוך בכיוון אירופה, למשל. ב. חוסר פיזור של ואי-העדפת מיקום של איזורי תעשיה מחוץ לאיזורים העירוניים. במקום להוציא את מקומות העבודה (הגדולים) אל מחוץ לאיזורים המיושבים בצפיפות (תל אביב, רמת החייל, הרצליה, רעננה), ולהעבירם מזרחה, צפונה ודרומה, ממשיכים להשקיע באיזורים האלה ומפתחים בהם עוד ועוד מקומות עבודה וחברות היי-טק. כמובן, שדרוש גם להשקיע בתחבורה ציבורית לאיזורים אלה, אבל זה מחזיר לבעיה בסעיף הראשון. בקיצור: חוסר תיכנון וחוסר חזון. הבעיה לא טמונה ברכבי החברה (שוב תופעת הש"ג) אלא במקום אחר לחלוטין.
עובד גבורתא | 09.05.17
43.
אתה מנותק
לחלוטין לא מבין את העניין: 1. רוב הרכבים של מה שנקרא: "רכב חברה", הם רכבי ליסינג תיפעולי שהעובד משלם עליהם, ושוויים מנוכה ממשכורתו (בשווי כפול מערך הרכב) ובנוסף שווי מס, ומפסיד תנאים סוציאלים. אם כבר, זאת ה"רעה החולה" שיש להיפטר ממנה. 2. יש משפחות (כמו אצלי) שבהן רכב הליסינג הוא היחיד במשפחה ובכל מקרה, חייבים רכב, כך שלא משנה אם משתמשים בו להגיע לעבודה או לצורך אישי.
עובד גבורתא | 09.05.17
41.
אין תחבורה ציבורית
אם היה לי איך להגיע לעבודה (באזור הצפון הרחוק) הייתי מאוד שמח לוותר על הרכב. היום כדי להגיע לעבודה אני צריך ללכת רבע שעה ואז לסוע ב-3 אוטובוסים , וזה יקח לי בערך שעתיים. זה נשמע נורמלי למישהו? במיוחד לאור העובדה שנסיעה ברכב לוקחת לי קצת פחות מ-35 דקות.
מישהו | 09.05.17
39.
בלי תחבורה ציבורית בשבת לא מעשי לוותר על רכב
יש קוו אוטובוס מהבית שלי לאזור העבודה. נגיד שיהיו נת״צים שיחסכו זמן ויקזזו את בזבוז הזמן של התחנות. נגיד שיהיו מספיק אוטובוסים כך שיש מקום ישיבה לכולם ואפילו המזגן עובד והנהג לא פרוע מדי. סבבה, אני יכול לנסוע לעבודה ובחזרה באוטובוס. מה אני עושה בשבת ? אם אין תחבורה ציבורית סבירה 355 ימים בשנה, אף אדם שפוי לא יוותר על רכב פרטי.
רומן | 09.05.17
37.
אני גר באם המושבות ועובד בקריית אריה.
עם אוטובוס לוקח לי שעה להגיע לעבודה, באוטו 20 דקות. איזה תמריץ יתנו לי ששווה להתעורר 40 דקות מוקדם יותר בבוקר ולהפסיד 40 דקות עם הילדים שלי אחרי הצהריים? וזה כשמקום העבודה שלי נמצא במרחק של 2 ק"מ. מה יעשו מי שעובדים בשתי ערים שונות? זה יכול להגיע גם לשעתיים לכל כיוון! התחבורה הציבורית על הפנים!
חי על הכביש | 09.05.17
34.
אם מישהו מבעלי האינטרסים היה רוצה. יש פתרון והוא פשוט!
במדינה צפופה כמו שלנו יש פתרון אחד והוא פשוט ביותר. כמו שחיים באסיה ונוסעים על קטנועים/אופנועים, גם פה הממשל צריך לעודד את זה כבר 20 שנה. אבללללללללל במקום זה , לוקחים 150% מיסים על קטנועים ואופנועים חדשים, וכמו שאנחנו יודעים יש לנו עם של תאבי בצע כך שגם כל החנויות עושות רווח מטורף ולכן הצרכן מקבל קטנוע במחיר של רכב ובוחר (ובצדק) לרכוש רכב. ואם כבר בחר לשלם הרבה כדי לחסוך פקקים ודלק אז באות חברות הביטוח ומבקשות 5,000 ש"ח לביטוח חובה... איזו מדינה...נתראה בפקק
עצבני בפקק | 09.05.17
33.
אין בעיה לוותר על רכב חברה - אבל תחבורה ציבורית -> 2.5 שעות כל כיוון לעבודה והביתה :-)
אין מקומות עבודה באזור דרום. המון אנשים יוותרו על רכב חברה רק אם יוכלו לעבוד קרוב לבית :-) אני גר באשדוד ועובד 10 שנה בפתח תקווה, רכב חברה במקרה הגרוע 1-1:15 ואני בעבודה. תחבורה ציבורית 2.5 לפחות. סיכוי לוותר על רכב חברה הוא - 0!!!!! אני ועוד הרבה חברים שלי מוכנים לוותר על רכב חברה ולא צריך מענק, רק תבנו פארק הייטק בשפלה. כל מי שגק באשדוד אשקלון גדרה גן ינה בני עייש וכל הסביבה ישמחו לעבוד קרוב ולא לנסוע 100 קמ ביום
אולג | 09.05.17
30.
זה רק חצי הסיפור
תחבורה ציבורית למעשה לא קיימת. מספיק לקרוא את מבחני הקווים השונים ולראות את התסכול אצל נוסעי הרכבת שאין להם איך להגיע לתחנה או לצאת ממנה בתחבורה ציבורית. לאחרונה יש שיפור מה אבל הוא קטן מידי. המיסוי על רכבים הוא אדיר וכיום מושקע בתשתיות כבישים במקום בתחבורה ציבורית. פרוייקטים כמו הרכבת התחתית בת"א צריכים להיות נדחפים ע"י הממשלה גם בי-ם חיפה באר שבע ועוד ערים פקוקות.
זיו | 09.05.17
28.
המאמר הזה ב -  Delay  של מספר שנים
עובדים רבים ויתרו על רכב החברה שכן כבר היום הוא לא משתלם להם. הבעיה היא שרבים עברו לליסינג מימוני פרטי לרכבי אפס קילומטרים והם סותמים את הכבישים בדיוק באותה המידה. רק הגברת היצע התחבורה הציבורית ושיפור השרות בה, תוך פיתוח תשתיות לאופנים בתוך הערים יצמצמו באמת את הפקקים. רכב החברה מזמן כבר לא הבעיה, המאמר הזה מתאים לשנת 2010 אם לא מוקדם יותר.
 רן | 09.05.17
26.
חשיבה נכונה ורעיון טוב אבל...
ברצון הייתי מחליפה את רכב החברה בתחבורה ציבורית נורמלית , אבל צריך להיות מזוכיסט כדי להידחף באוטובוס צפוף ומטונף (עולם שלישי אמרנו ?) שאי אפשר לסמוך על לוח הזמנים שלו והבטיחות שלו מפוקפקת. אני בטוחה שלא מעט עובדים יוותרו על רכב חברה אם תחבורה ציבורית תהיה אלטרנטיבה שפויה. גם בזה המדינה צריכה להשקיע, אבל למה לוותר על כספי המיסים מקניית רכב ודלק ?
ציונה | 09.05.17
23.
ממש גאון הדור
1. יש להפסיק לפתח תשתיות במרכז הארץ ובמקום זה לפזר אוכלוסיה בגליל והנגב! 2. יש לפתח שם מקורות תעסוקה אמיתיים ולמשוך אוכלוסיה צעירה וחזקה 3. יש לפתח תשתיות ותחבורה ציבורית מקומית בגליל ובנגב עם חיבור יעיל למרכז הארץ 4. כל זה יכול להתבצע רק על ידי המדינה כפרויקט לאומי ...לא על ידי פרטיים 5. ואז כולנו נוותר על הרכב הפרטי בשמחה
אבי | 09.05.17
19.
לא יעבוד
יעלה כסף למדינה שרק מרוויחה מרכבים. יש מי שיטען ובצדק שהמדינה מפסידה כסף מהפקקים אבל הכסף שנכנס מרכבים מדיד וברור לחלוטין. הכסף שמפסידים הרבה יותר ערטילאי. אם כבר הייתי עושה משהו אחר - דואג להסעות מאורגנות למקומות העבודה, כמו שעושים ברפא"ל ואלביט לדוגמא. הסעות כאלו מייתרות את הצורך באחזקת שתי מכוניות בבית וההוצאה על ההסעות מוכרת לצורכי מס למעסיק. יש יתרון נוסף בכך שבחברה יש שעות עבודה מוגדרות התחומות בשעות ההסעות במקום מצב שבו כל אחד מגיע ועוזב מתי שבא לו כמו היום ברוב החברות. כמובן שרעיון כזה דורש שינוי מנטלי מצד העובדים - לא קל אבל אפשרי.
מ.ח | 09.05.17
18.
עוד מתנה למעסיקים לא תתן כלום. את הכסף צריך להשקיע בתחבורה ציבורית ברמה טובה
זה שדן פרופר אומר שהכסף הוא לעובדים זה עבודה בעיינים. הרי המעסיקים הם שיחסכו את עלות הרכב. אם ניתן יהיה להגיע לעבודה בנוחות ובמהירות סבירה. אשמח לעבור לתחבורה ציבורית. כל זמן שלהגיע מראשון לציון לעתידים לוקח באוטובוס + רכבת + שאטל יותר משעה וחצי, זה לא פתרון.
שלום | 09.05.17
12.
האם כותב המאמר נוסע בתחבורה ציבורית???
רכב חברה הוא במקום רכב פרטי ולא במקום תחבורה ציבורית. ע"מ שנהפוך לפריז ולונדון, בהם מנהלים, עו"ד ואנשי כספים משתמשים בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי, צריכים להתקיים 2 תנאים: 1. נסיעה בתחבורה ציבורית תהיה מהירה משמעותית מנהיגה ברכב פרטי (לא יתקיים עד שיהיה לנו מטרו כמו בפריז/לונדון וזה לא יקרה) 2. יהיה לנו מזג אויר כמו פריז/לונדון שיאפשר לנו להמתין 6 דקות בתחנה ביולי/אוגוסט מבלי להפוך לדלי זיעה (גם לא יקרה)
יוסי | 09.05.17
11.
יכול להתבצע רק אחרי שידרוג התחבורה הציבורית.
כמי שנמנה על האוכלוסייה המדוברת ("רכב חברה") , הייתי מעדיף להגיע בתחבורה ציבורית למקום העבודה אבל כל עוד התחבורה הציבורית אינה יעילה ונוחה זאת בכלל לא אופציה. זמן ההגעה שלי ממקום המגורים ועד המשרד בבוקר נע בין 40 דקות ועד שעה וחצי בימים פקוקים במיוחד (תאונה על כביש החוף). בתחבורה הציבורית במקרה הטוב מדובר על שעה וחצי (אוטובוס,רכבת, אוטובוס לכיוון אחד). גם לאחר הרפורמה בעלויות של התחבורה הציבורית העלות עדיין גבוהה מאשר נסיעה ברכב פרטי כנהג בודד. הכיוון נכון אבל ללא מהפכה אמיתית בתחבורה ציבורית מהירה מאוד וזולה לא יהיה פתרון אמיתי ותחליף לרכב חברה.אגב די בטוח שהאוצר די מרוצה מהמצב לאור המיסים הגבוהים על דלק ורכב.
דורון | 09.05.17
10.
אולי יש אנשים שתח"צ רלוונטית לגביהם (מקום עבודה/מקום מגורים)
אני גר בישוב קטן (יחסית לעיר). כדי להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית אני צריך לקום ב-05:55 וללכת כמעט קילומטר עד התחנה, כדי להגיע לעבודה ב-07:35. אני יודע את זה כי ב-2015 הייתי בשלילה. או, שאני יכול לקום ב-07:10, להיכנס לרכב ליסינג החדש שלי ולהיות בעבודה ב-07:50. תעשו אתם את החשבון.
ליסינג | 09.05.17
7.
עוד קמצן שרוצה לחסוך על העובדים שלו.
אחלה תמריצים מציע התעשיין המהולל. ומה לגבי שיפור התחבורה הציבורית המחפירה? זה לא מעניין. מה שמעניין אותו זה "לתמרץ" את העובדים שלו לא לקבל רכב חברה. אני בעד לתמרץ את מר פרופר לנסוע קצת באוטובוסים במקום ברכב חברה עם נהג צמוד. שינסה להסתדר ככה כמה שבועות ואז שינסה לתמרץ את העובדים לנסות להתמודד עם תחבורה ציבורית כושלת.
גועל נפש | 09.05.17
2.
רכב חברה אינו "מתנה" בשום דרך, ומזמן לא סמל סטטוס
רכב חברה למי שמשתמש בו רק לנסיעות לעבודה כבר היום עולה יותר מרכב פרטי! המיסוי עליו גבוה וחברות הליסינג לא עובדות בחינם. סמל סטטוס? הכותב תקוע בשנות התשעים. רכב חברה מזמן אינו סמל סטטוס. הוא פשוט כלי אפרורי לנסיעה לעבודה ולהסעת הילדים לחוג. היכן שקיימת אלטרנטיבה יעילה של תחבורה ציבורית - אנשים משתמשים בה. רכבי חברה שיורדו מהכביש יתחלפו ברכבים פרטיים. אף רכב לא יירד עקב כך מהכביש, כי אף אחד לא ייסע שעה וחצי בבוקר בתחב"ץ כדי לחסוך חצי שעה בפקק עם האוטו....
אורי | 09.05.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת