אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

במחיר של דירה בת"א: זהו המטוס הפרטי הזול בעולם

54 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
קניתי אחד כזה!
תגידו כולכם מדברים לא טסתם באחד כזה אז על מה הוויכוח ? קניתי אחד ואני טסתי איתו עשרות פעמים והכל בסדר איתו והגעתי איתו למוסקבה עם עצירה קטנה לתדלוק הוא נוח ואני ממליץ לכם למכור את הדירה בתל אביב ולקנות אחד כזה מאכסן אותו בשדה תעופה קטן ליד חוף דור משלם 2000 בחודש טס לכל מקום חסכוני בדלק ואני מטיס אותו בעצמי אז ככה שאני לא צריך טייס
מוטי כץ | 03.06.17
48.
היתרון על טיסות מסחריות - הוא לא מחיר!!!
א) השוק העיקרי \ בלעדי למטוס כזה הוא טיסות "עסקיות" בצפון אמריקה (ארה"ב\קנדה) "עסקיות" - המטוסים בד"כ בבעלות חברות בינוניות + , המטוס לא מסוגל ו\או מתוכנן לחצות את האוקיינוסים, אף אחד לא מחזיק מטוס כזה "בשביל הכיף" (טוב אולי יש כמה בודדים, אבל לא מספר שיצדיק פיתוח של מטוס כזה) ב) היתרון על טיסה מסחרית הוא לוחות זמנים - לא צמודים ללוח טיסות, ולא צריכים לשרוף שעה ויותר לפני ההמראה בבידוק בטחוני. כמו כן ניתן להמריא ולנחות מעשרות שדות תעופה קטנים \ איזוריים שמהם לא מתקיימות טיסות סדירות מסחריות, כשלוקחים גם את זה בחשבון החסכון בזמן כבר נהיה הרבה יותר משמעותי ויכול בקלות להגיע למעל שלוש שעות לטיסה.
אחד שמבין | 03.06.17
40.
מניסיון של שנים בהגאי v
אני לא מזלזל כלל במהנדסים שביצעו את התכן, אבל כנראה כמו בכל תכן, בוצעו פשרות. בהגה v מתקיים צימוד בין עלרוד לבין סבסוב. לדוגמא במצב של רוח צד ומטוס עם חלק קדמי כבד , כי נניח שיש הרבה נוסעים במטוס, ההגה עלול להגיע לסוף מהלכו. מנוע אחורי בתצורת מטוס קלה יחייב פיקוד מטה של הגה הגובה ויפגע ביכולת. להמריא ברוחות צד.
Ls | 01.06.17
33.
מיקום מנוע בעייתי ?
אותי מאוד מסקרן לדעת מה היא דעתם של מהנדסי אווירונאוטיקה באשר לאורכו הקצר לטעמי של מפלט המנוע או לחלופין מיקומו בנקודה יותר אחורית של המטוס.. האם הזרם הסילוני הלוהט היוצא מהמנוע לא יחמם את הזנב האחורי עם הגה הכיוון ויגרום להתעייפות חומר מהירה ? האם לא היה יותר נבון למקם את המנוע כך שקצה צינור המפלט יהיה לפחות בקו ישר עם קצה זנב המטוס. כך שהאוויר הלוהט יזרום ממנו והלאה ?
אווירוני  | 31.05.17
25.
נעים לדעת
שכותב הכתבה נמצא במצב שבו 8 מיליון ש''ח נראים לו מחיר של דירה בת''א. נעים גם לראות את כמות המגיבים המומחים לאוירודינמיקה, עיצוב ובמיחד הצורך בשירותים. נעלתה מבינתי תלונתו של מגיב 12 (ללא ספק איש רכש של מטוסי מנהלים) על מיקומו של המנוע שאינו - לדעתו - על הציר המרכזי, לי אישית נראה שהוא כן ממוקם על הציר המרכזי.
רוני פ. | 31.05.17
24.
ל-12, מלבד המהירות הרוב לא נכון
לגבי המנוע כבר רשמתי ולא אחזור על עצמי (למרות היותך מהנדס חשוב יותר מרואן לוינס). גם נעשה שימוש במנוע ויליאמס שנבחר בין היתר בגלל צורת הזרימה ופליטת הגזים שלו. לגבי תג מחיר, 1.3 מיליון דולר זה הבדל גדול לאנשים במעמד מסוים, עובדה שכל קו הייצור הנוכחי כבר הוזמן ויש רשימת המתנה. יש עוד פרט שלא הוזכר - הוא מסוגל להמריא ממסלול קצר באופן משמעותי, שלרבים זה חשוב. לגבי רק מנוע אחד מבחינת בטיחות (תשובה ל-1) בעיקר כשמדובר במנוע סילון, אפילו חברות ביטוח בארצות הברית קראו את הסטטיסטיקה וכיום גובה ביטוח הבסיס (ללא שווי המטוס) של מטוס קל דו מנועי פחות או יותר שווה לזה של חד מנועי. רוב הבעיות במטוסים קלים דו-מנועיים היא שאם וכאשר מאבדים מנוע, בין 75 ל 80 אחוז מהאנרגיה אובדת, אבל זה נותן תחושת בטיחות מזוייפת לטייס, היו על זה הרבה דוחות - מטוס דו מנועי בעיקר במטוסים קטנים לא מיועד לפעול עם מנוע אחד. בקיצור, סירוס אחלה מטוס, רק שאין לי 2 מיליון דולר לצערי להשקיע. והערה לגבי הכותרת - לא המטוס הפרטי הזול בעולם, אלא מטוס הנוסעים הסילוני הפרטי הזול בעולם. יש רבים אחרים זולים יותר.
גיא.קט | 31.05.17
20.
הרבה חסרונות לעומת מטוסים אחרים
סצנה Cessna Citation Mustang הוא מטוס דו מנועי, מהירותו גבוהה ב-50 אחוזים - כשהזמן הוא הגורם החשוב ביותר למנהלים. כמו כן יכולת העמסה גבוהה יותר. רוב אלה שיכולים לממן 2 מיליון דולר למטוס מנהלים יוכלו לרכוש את הסצנה (עוד 1.3 מיליון דולר שלאנשים האלה לא בעיה לגייס). כפי שצוין בתגובות קודמות, מיקום המנוע בעייתי ביותר. המיקום האידאלי למנוע בודד הוא לאורך הציר המרכזי, חרטום או זנב.
רמי | 31.05.17
13.
למה אתם לא טורחים לבדוק עובדות לפני פרסום?
זה ממש לא המטוס הפרטי הזול ביותר. אפילו לא קרוב. הזול ביותר, ססנה סקייקצ'ר עולה רק 150,000 דולר. אבל הנתונים שלו באמת עלובים. מצד שני ססנה TTX עם טווח גדול יותר ורק מעט יותר איטי עולה חדש 780,000 דולר. פרסומים כאלה רק גורמים לכם להיראות לא רציניים. לא בודקים - לא מפרסמים. ואת התגובה הזו כן מפרסמים!
אלברט | 31.05.17
10.
לתגובות הראשונות
אני עוקב אחרי הייצור של המטוס הזה בערך מאז שהוא היה על הנייר (לא ייאמן שעבר כ"כ הרבה זמן), בין כל טיסות הניסוי שהיו, הבעייתיות והפיתוח, המוצר הסופי מבחינה טכנולוגית, מבנית ואירודינאמית, בעיקר לאור זאת שבנו אותו עם תקרת מחיר שהוגדרה מראש הוא יצירת מופת. עבדו עליו טובי המוחות, המהנדס הראשי שלהם פול ג'ונסון מוכר מאוד למי שמתעניין בתחום התעופה הפרטית, מהנדס נוסף רואן לוינס גויס מבואינג לאחר שניהל שם פרויקטים. ועוד עשרות מהנדסים מוכשרים - מקים החברה הוא פיזיקאי בהכשרתו, שיחד עם אחיו הרימו קווי ייצור של דגמי מטוסים קלים מהנפוצים ביותר בארצות הברית. מטוס שעבר את כל המבחנים המחמירים ביותר וקיבל אישור ייצור בארצות הברית, אירופה ויפן. ולגבי מה שרשם 1, לא נכון - התצורה הזאת של מנוע, כשמדובר בזנב V, התבררה כיציבה ביותר ולמעשה חברות נוספת שחושבות על זנב V לוקחות את זה בחשבון (כדוגמת אקליפס ג'ט שהתבטל כי החברה נסגרה). אחד מהמטוסים הלא מאוישים הגדולים והיציבים בעולם הוא בתצורה הזו - הגלובל הוק שהיה הראשון לחצות את האוקינוס השקט והראשון לקבל אישור לטיסה בנתיבים אזרחיים בדיוק בגלל האמינות שלו.
גיא.קט | 31.05.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת