אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מומחה התחבורה העולמי קוטל את אובר: "לא תוכל לייצר רווחים בשוק תחרותי"

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
פשוט מדהים, רובכם בכלל לא הבנתם על מה הבנאדם מדבר.
רובכם עונים בהייתי פה הייתי שם השתמשתי באובר והיה נהדר. המומחה לא מטיל ספק ביתרון שיש למשתמש. המומחה מדבר על המודל העיסקי של אובר שהוא הבעייתי והוא לא רואה איך הם עוברים לרווח, שום חברה לא יכולה להתקיים לעד רק על גיוסי הון באיזה שהוא שלב היא צריכה לעבור לרווח, ואת זה הוא לא רואה קורה אלה אם אובר תוריד מהכביש כל אלטרנטיבה אחרת או אם הנהיגה האוטומטית תהפוך למציאות בשנים הקרובות ואת זה אף אף אחד לא יודע, או מה תהיה ההצלחה שלה.
רם | 14.06.17
34.
תגובה ל 33
1. רכב פרטי בדרך כלל פחות נקי ממונית 2. אני מניח שרוב האנשים יקנו מקסימום רכב אחד. הרכב שלך לוקח את הילד לגן, חוזר הביתה, לוקח את אשתך לעבודה וחוזר הביתה, לוקח אותך לשדה התעופה וחוזר הביתה. אם שניים מבני המשפחה במקרה צריכים לנסוע ממש באותו זמן אז נוסעים ביחד חלק מהדרך. 3. אם תוכל להזמין רכב ותוך חמש דקות הוא יהיה אצלך אז זה יהיה שווה הרבה יותר מלהחזיק רכב חונה מתחת לבית ומתחת לעבודה רוב הזמן. 4. חברות הביטוח מתחילות להבין את זה. משיחה עם בכירים בענף הביטוח ההנחה היא שביטוח הרכב יפחת פלאים בעשור הקרוב.
משה | 12.06.17
33.
תגובה ל31:
"בעוד 7-8 שנים יהיו מכוניות אוטונומיות, וכמעט לא יצטרכו נהגים מאחורי ההגה, עוד מושב פנוי. במצב כזה לא יצטרכו להחזיק רכב פרטי". 1) אתה טועה, אתה מתעלם מהעובדה שרכב פרטי זה קודם כל פרטיות ועצמאות, רוב האנשים מעדיפים לנסוע לבד במקום להשתמש באוטובוס או במונית. 2) רכב פרטי זה עצמאות, אף אחד לא רוצה להיות תלוי במישהו אחר. אף אחד לא רוצה לבזבז זמן ולחכות, אלא פשוט להכנס לרכב פרטי ולנסוע. 3) רכב פרטי זה גם עניין של היגיינה, רכב פרטי תמיד יהיה נקי יותר ממונית. 4) שירות שניתן לך על ידי אדם אחר תמיד יהיה יקר יותר ממה שתוכל לעשות בעצמך. לאכול במסעדה יקר יותר מלאכול בבית בגלל שהטבחים צריכים לקבל כסף על עבודתם. לנסוע במונית יקר יותר מאשר לנסוע ברכב פרטי כי צריך לשלם לנהג. מכבסה עולה יותר מאשר לכבס בבית, עוזרת בית עולה יותר, מטפלת עולה יותר... בגלל שצריך לשלם לכולם. בקיצור... אנשים ימשיכו לקנות מכוניות פרטיות כי אין תחליף לפרטיות ועצמאות. אני לא רואה את עצמי נוסע לעבודה במונית ציבורית עם עוד אנשים, לא מוכן לוותר על הפרטיות, העצמאות והנוחות שלי, ואני בטוח שרוב האנשים חושבים כמוני.
לא מוותר על רכב פרטי | 10.06.17
31.
קשקוש, שירות מעולה שמשנה את פני התחבורה, קדימון לרכב האוטונומי
לי יש חשבון של500$ בחודש כבר 4 שנים באובר בהודו, ארה"ב קולומביה וצ'ילה. הנהגים בממוצע הרבה יותר אדיבים ומקצועיים, הרכבים יותר נוחים והנסיעה יותר בטוחה וזולה. במקום שאובר "תגנוב" כסף, גונבים אותו כיום תחנות מוניות מונופוליסטיות שמופעלות על ידי עבריינים שמקושרים לפוליטיקאים מושחתים. לנהגים זה ממש לא משנה, להיפך באובר הם יכולים עבוד גם שעה וחצי ביום או לאסוף נוסעים בדרך חזרה ממקום העבודה שלהם ולהרוויח כמה ג'ובות. בעוד 7-8 שנים יהיו מכוניות אוטונומיות, וכמעט לא יצטרכו נהגים מאחורי ההגה, עוד מושב פנוי. במצב כזה לא יצטרכו להחזיק רכב פרטי, כי חבל על תשלום של חנייה, לא צריך להסביר לנהג הטיפש איפה אתה נמצא כי תוכנה תכוון אותו למיקום הGPS שלך. מי שמשתמש היום באובר יהיה מוכן לעדין הזה והחברה עושה שינוי חברתי חשוב שיאפשר להיפטר ממליוני כלי רכב ולייעל את השימוש באילו שנשארו. הם כולה צריכים לגדול עוד 20-30% בכמות הנוסעים תוך שנתיים שלש(לא משימה קשה) ואז להעלות מחירים ב5-10% ונגמר הסיפור.
אסף | 09.06.17
29.
דורסניים חסרי תקנה, להחרים בכל דרך
אכן יש מקום ושימוש למוצרים בתחום, ואובר בנו שירות שלא מעט נהנים ממנו, והתחום ימשיך להתפתח. ונכון שיש צורך במידה של אגרסיביות כדי להצליח עסקית. אבל הגישה הדורסנית ללא כל מעצורים כמו שלמדו כהלכה באובר מידידי נפשם בגרופון היא גישה נאלחת שעדיף להכחיד מהעולם ויפה שעה אחת קודם. לגבי שתיהן, זה היה ברור שהן כאלו עוד שהיו בתחילת הדרך והרבה לפני שלב ה unicorn. ויש גם אגרסיבים ומעצבנים יותר וותיקים בביצה דוגמת אורקל, נראה מה יצא, ונקווה שלא יצא משתי הנאלחות הצעירות הללו...
. | 09.06.17
28.
כמו שמשרדי נסיעות נעלמו מהמפה כך גם המוניות
ייעלמו מהמודל הארכאי הדפוק שלהן. בגללו העלות של נסיעה במונית היא מטורפת כי מוניות נוסעות 70% מהזמן ריקות והנוסע הפרייר משלם בשביל 100%. מוניות גם נאלצות להעסיק את המיץ של הזבל כנהגים כי אנשים נורמליים לא יסכימו לעבוד תמורת מה שבעלי המספר או המדליון (בארה״ב) משלמים להם. אובר וליפט יצרו מודל גאוני אשר יוצר אופטימיזציה בשימוש בכלי רכב בכבישים ובין הביקוש להיצע אבל את זה אף נהג מונית לא מסוגל להבין. המומחה כביכול שצוטט כאן משקר במצח נחושה לגבי העובדות הפיננסיות.
רון | 09.06.17
24.
יש ערך ויש בעיות אבל זו חברה חשובה ולא חברת בועה
חזרתי לאחרונה מטורונטו ושם נסעתי כמעת בלעדית באובר - השירות מצויין ברמה שלא תיאמן. מרגע שאתה מכניס כתובת יעד, תוך חמש דקות מגיע הרכב ואתם בדרך. חלק גדול מהנהגים עובדים חלקית (הם צריכים לעשות לפחות מספר קטן של שעות בחודש) וחלק נהנים לדבר עם אנשים ועושים זאת כתחביב כאשר מתחשק להם. אחרים נוסעים לעבוד בעיר אחרת וחוזרים בערב ואובר מסדרת להם נוסעים בכיוון המתאים מה שמקטין את עלויות הנסיעה שהיו משולמות בכל מקרה. ערך חשוב שיש לאובר זה שהם מדרגים נהגים ונוסעים לפי מוניטין הדדי כך שנוסעים או נהגים "רעילים" מהר מאוד מנופים מהשטח. המודל של אובר ברמה העקרונית הוא מודל נכון שישאר - הוא מעלה את הניצולת של מערכת הכבישים בכך שמאפשרת למכוניות פרטיות להסיע יותר אנשים ובכך מקטין את כמות המכוניות על הכביש (אובר מאפשרת שיתוף של כמה נוסעים בנסיעה אחת) וחוסך גם בדלק. סוג כזה של חסכון הוא משמעותי להפחתת זיהום האויר ופליטת הפחמן הדו-חמצני לאוויר.
דרור הררי | 09.06.17
16.
קשקוש מטופש מאין כמוהו. מי שכתב או ניתח את אובר
לא מכירה את החברה, לא מבין את המודל שלה, כנראה מעולם אפילו לא השתמש בשירותים שלה. נראה כמו מישהו ממומן על ידי לוביסטים של חברות הלימוזינות והמוניות שבמשך כל השנים שחטו את הנוסעים ונתנו להם שירות חרא ממדרגה ראשונה. את זה מי שכתב ממש לא מבין או לא רוצה להבין.
סטיב | 08.06.17
12.
מי שמתמחר חברת הסעות עם פוטנציאל קטנטן לרכב אוטונומי בכזה מחיר צריך לשבת בכלא
מההתחלה ההייפ על אובר היה מוגזם, כולם ראו את זה וכולם הבינו את זה. אבל "כוחות השוק" - קרי אנליסטים בעלי עניין וכתבי רכילות במסווה של מומחים כלכליים - ניפחו את הבלון הזה מעבר לכל פרופורציה. איך חברת הסעות שווה כזה סכום? הרי ברור שזה בלון. האופק שלהם לרכב אוטונומי רחוק מאוד - אפילו אם נראה מבטיח היום - ורחוק עוד יותר לאוטופיה המצחיקה שמוכרים לנו על ערים שלמות ללא נהגים... אם זה יקרה, וזה אם ענק מסיבות רבות לא קשורות לטכנולוגיה, זה יקרה עוד 25 שנה. אובר, ליפט וגט כולן מתומחרות ללא הגיון. מי שנכנס מוקדם הרוויח, מי שנכנס בגל השני או השלישי כבר לא יראה את הכסף.
גל | 08.06.17
10.
בחודשים האחרונים, המאמרים האלה זוכים לתהודה גוברת בעולם
כל מי שחי בארה"ב יודע שאובר עשו מהפך בשוק ברמות שלא היו מאז המצאת האינטרנט לשוק המידע. היזמים הם שני חארות מניפולטיביים אבל זה נכון ל-80% מחברות ההזנק הלא טכנולוגיות שם וגם פה. הייחוד של אובר - הם עלו על הכוונה של הליברלים בארה"ב, ומעכשיו כל קבלה שלא יגישו שם כחוק תקבל חשיפת ענק.
הכל כי הוא תמך בטראמפ | 08.06.17
9.
כתבה "שאינה מדקדקת באמת"
הנה העובדות שהוא שכך לציין: ראשית אין לי כל קשר עם אובר. אבל כשהכתבה כל כך רחוקה מהאמת יש להרים קל צעקה. 1. כל חיפוש פשוט בגוגל עם השם "hubbard horn uber" יגלה לכם את האמת... (כדאי שכל אחד לקרוא ממי הוא מקבל כסף על "המחאות ברשת" שהוא מפיץ) 2. אובר גילתה עובדה חשובה, שאין להתעלם ממנה: בין הנוסע שחפץ ליסוע במונית (שקורעים אותו במחיר) לבין הנהג שמרוויח סכומים השוים בקושי למשכורת מינימום, ישנם הרבה גורמים שאינם תורמים כלל לנסיעה אך גובים חלק ניכר מהתשלום: בעל ה"מספר" למונית, (באנגלית medalion), מנהל התחנה שמקבל מהצד כסף להעביר נסיעות לנהג המסכן, המדינה, בעל הרכב (המונית), חברת ביטוח , החברה שמשווקת את ה"מונה", (למי שלא יודע זה תשלום חודשי יקר). 3. בניו יורק למשל מונית "עושה מחזור" של 160 אלף דולר לשנה ברוטו, מתוכם מקבל נטו הנהג 30-40 אלף דולר לשנה שהם בערך משכורת מינימום. כל שאר הכסף הולך לגורמים שאינם "מזיעים" ואין להם קשר ישיר לנסיעה אלא עקיף בלבד. 4. אובר פתרה את כל הבעיות האלו באמצעים טכנולוגים, המאפשרים לנוסע לתקשר עם הנהג ללא כל גורם חיצוני אחר.- ששוחט גם את הנוסע וגם את ההג.
שחר | 08.06.17
6.
הבעיה היחידה שלהם עם אובר
התחילה כשהתברר שהוא יועץ לטראמפ, או אז פתאום כל האהדה אליו נעלמה והתחילו לחפש סיבות למה אובר זו סתם חברה מנופחת. כשהוא ביטל הפגנת נהגים נגד טראמפ אז בכלל התחילו כל הוואנביס של סיליקון וואלי להכנס בו. זה מאוד דומה לישראל, לשמאל, רק ששם אם הם מחליטים להכנס בך אתה גמור. וזה מה שעושים לו. באופן כללי כל חברה שמכניסה עשרות מליארדים ברבעון היא לא ״סתם״ חברה.
לי | 08.06.17
5.
אני כבר לפחות שנתיים רואה שכל העסק עומד להתרסק. אבל
ברגע שערך החברה הגיע ל30 מילארד התחלתי לכתוב שמי שמשקיע מרגע זה הטיכויים שלו להפסיד גדולים מהסיכויים להרויח. לדעתי החברה לא תסחר בבורסה ואם כן לא יותר מ20 מליארד. כששמעתי שהסעודים השקיעו 3 מליארד לפי ערך 60 מליארד אמרתי לעצמי שהטמבלים זורקים את כספם.
דוד | 08.06.17
4.
אובר בעמדה מצויינת למהפכת הרכב האוטונומי
כשתגיע בקרוב מהפכת הרכב האוטונומי, אובר נמצאת בעמדה מצויינת להחליף את הנהגים בבעלי רכב אוטונומי ולתפוס עמדת מובילות בשוק הענק של מוניות אוטונומיות. בניגוד למה שכתב מגיב 1, היא לא תפסיד לייצרניות הרכב כי לנוסע לא איכפת איזה דגם של מונית מסיע אותו (הclass של המונית כן, מי בדיוק הייצרן לא), והיא גם לא צריכה לקנות מליוני מכוניות אוטונומית כי ה"שותפים" שלה כלומר בעלי המכוניות ישכירו אותן תחת השרות שלה וכך יחסך ממנה הצורך לגייס עשרות מיליארדים על בניית צי מכוניות ומיליארדים על תחזוקתן.
ציניקן | 08.06.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת