4. הם "גנבו אותנו" כ"כ הרבה שנים - וכנראה שיש כאלה שקשה להם להיפרד מההרגל. כמו אדם שעבר "אביוז". כתבה מוזרה | 14.06.17 (ל"ת)
3. לא מבין מה לא רציני? הגברת יעילות מוניות מעלה להם את המשכורת, ומוריד לאוכלוסייה את המחירים? מה לא רציני? אזרח | 14.06.17 (ל"ת)
2. האמנם אובר / ליפט / גט יכולים לייעל את שוק המוניות? מייקל הטענה שלך היא כי אובר / ליפט / גט מייעלים את שוק המוניות, בכך שהם דואגים שיהיו יותר קריאות לכל מונית וזמני ההמתנה יתקצרו. אלא, שאת אותה היכולת סיפק עד היום סדרן המוניות, וברוב המקרים, ביעילות טובה למדי. אובר טוענים שחלק מהיעילות שלהם היא במחיר משתנה, שנותן להם יכולת "להביא" עוד נהגים בעת מחסור בתמורה לתוספת המחיר. ושוכחים להזכיר שבעצם הנהגים הנוספים שהם מביאים, הם נהגים ללא רשיון להסעת נוסעים, יותר מכך, יש טענות שאובר לא באמת עובדת עם נהגים מזדמנים, אלא דורשת מהנהגים מינימום נסועה בתשלום שהוא די גבוה. אם הטענות נכונות - הרי שאין פה יכולת להגדיל קיבולת ... המחיר הגבוה מנתב"ג נבע בחלק לא קטן ממנו, מאגרות שלקחה רשות שדות התעופה מהנהגים בתמורה למונופול שלהם. באופן דומה, חלק לא זניח מעלות המונית, הוא אגרות מיסוי על "רשיון מונית" למדינה. לפי טענות שונות, "אובר", "ליפט" ו"גט" עולות לנהג המונית לא פחות מתחנות המוניות המסורתיות עם הסדרן, אם הן לא מצליחות להביא יותר נוסעים - הן לא משנות שום דבר מהותי. אזרח | 14.06.17 (ל"ת)
1. מייקל זה לא רציני.... אובר אינה חברת טכנולוגיה - סתם שירות מוניות לא מפוקח ופרוע שעושק את הנהגים ומסבסד נסיעות ממשקיעי טכנולוגיה שמבזבזים כספים לא שלהם. http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3714727,00.html מזל שאובר לא פעילה בארץ. קרא, מייקל, קרא יועץ כלכלי בכיר שר התחבורה | 14.06.17 (ל"ת)
למה נהגי המוניות בנתב"ג צודקים
4 תגובות לכתיבת תגובה