אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הסנפיר בקצה הכנף? בזכותו אתם טסים לואו קוסט

61 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

56.
החיסכון לא נכון
מחירי הדלק זזים בכל יום, ו 5% לכאן או לכאן לא ממש משנים דבר. חברות ה לואו קוסט מצליחים בזכות הקטנת משקל המטוס (מטען, אוכל, צגים, ועוד) וכן בגלל בפחתת עליות קרקע וחיובי נוסעים. דבר נוסף זה חיסכון משמעותי בעלויות צוות ומלונות, שכן שיטת התמחור היא כיוונים בודדים (SECTORSׂ) ולא הלוך ושוב שמאפיין חברות רגילות (למרות שגם הם עוברים לשיטה זו). החברה אחראית להטיס ליעד של הטיסה בלבד ולא ליעד הסופי של הנוסע.
מבין רק בכסף | 14.08.17
54.
מערבולות
תוך כדי תנועה של הכנפיים באוויר נוצרות מערבולות לא רק בקצה הכנף הם נוצרות אלא גם בקצה האחורי של הכנף הידוע כשפת זרימה כיוון שהזרימה העילית על הכנף היא יותר מהירה מהזרימה בתחתית הכנף ההפרשים במהירויות יוצרות מערבולות שהחזקה שבהם היא בקצות הכנפיים במטוסים מהדור הקודם בכדי להוריד למינימום את האפקט הזה היו את מתקינים מיכלי דלק בקצות הכנף כדוגמא מטוס הצוקית ששירת שנים רבות בחיל האוויר או לחילופין היו מעגלים את קצה הכנף כלפי מעלה.
אביב | 08.08.17
42.
למה לא הטילו פיקוח על מחיר הדלק ?
בשוק חופשי קפיטליסטי , מחירים גבוהים מעודדים יוזמות להורדת עלויות . לפי הסוציאליזם של כחלון ושות היה צריך להטיל פיקוח על מחיר הדלק . וכמובן להטיל עוד מסים על הדלק כדי להוריד את הביקוש . ללא הקפיטליזם הייתם צריכים היום לשחות כדי להגיע לאירופה .
אני רק שאלה | 25.06.17
37.
כתבה יפה אך לא מושלמת מבחינה הסבר מקצועי
לכנפון בקצה הכנף יש סיבה נוספת חשובה הרבה יותר . בגבהים של 20000 רגל / 6 ק"מ ויותר יש טמפרטורה מאד נמוכה שיכולה להגיעה למינוס 30- עד 50- מעלות על הכנפיים של המטוס מה שעלול להשפיע על קיפאון של הדלק במיכלים שנימצאים בכנפיים . הכנפון מפזר חום ממש כמו מפזרי חום במנועים מכאניים . במנועיי אופנועים ניתן לראות זאת . בגלל פיזור החום/קור טוב יותר מתאפשר למטוסי נוסעים לטוס בגבהים של 30000 רגל ויותר מבלי לחשוש לקפאון מיכלי הדלק שבכנפיים . ובכך שטסים גבוה יותר התנגדות האויר קטנה יותר ומאפשרת חיסכון בדלק .
אבי / טייס | 24.06.17
33.
כוח העילוי במטוס
פעם אחר פעם אני קורא או שומע את התיאוריה השגויה שכוח העילוי במטוס נוצר בגלל הבדלי לחץ מתחת ומעל לכנף . הקו המחבר את שפת הכנף הקדמית והאחורית אינו מקביל לקרקע אלא מוטה למעלה בזוית לעומת הקרקע . לפיכך האוויר הגולש אחורה מקצה האחורי של הכנף מוטה למטה ולפי חוק "תקיפה ותנע" הכנף כתגובה נעה קדימה .לתשומת לבכם: פרופיל הכנף של ה747 סימטרי לחלוטין אבך הכנף מוטית למעלה .
זאב רוזנק | 24.06.17
28.
מאוד רחוק מ"בזכותו".
מאוד רחוק מ"בזכותו". הוא חוסך דלק, אבל לא בקטע פסיכי. יש כל כך הרבה דברים אחרים שבזכותם אנחנו בלאו קוסט. למשל: חברות לואו קוסט קונות כמעט תמיד רק סוג מטוס אחד, מה שחוסך מאוד בהכשרה של טייסים ובתחזוקה. קחו לדוגמא את איזיגט שיש להם רק אירבאסים ממשפחת ה320 ואת ריאנאיר שיש להם רק בואינגים ממשפחת ה737. . חברות שכאלו חוסכות בכד דרך, אפילו בהרבה מצבים לא תעלו למטוס דרך שרוול כי זה כרוך בתשלום של החברה לשדה התעופה, תעלו במדרגות. בריאנאיר לפחות, המדרגות הן לא המדרגות הנוסעות שאתם מכירים, אלה מדרגות קטנות שנשלפות ממתחת לדלת של המטוס (עוד חיסכון מטורף בכסף). אוכל במטוס? שכחו מזה, (עוד חיסכון בכסף). בריאנאיר יש גם פירסומות במטוס (השלמת הכנסה שהיא בעצם עוד חיסכון חח). ויש עוד דוגמאות. אז נכון, גם הכנפון (סנפיר) הזה חוסך, אבל עובדה שהוא נימצא בכמעט כל חברת תעופה היום (ממש אבל ממש לא רק בלואו קוסט), ועדיין, רוב החברות הן לא לואו קוסט
סער | 24.06.17
25.
מערבולות קצה כנף
תוספת הכנפון (סנפיר) בקצה הכנף, היא הפתרון להפחתת חלק מההתנגדות של האויר למעבר/ טיסה של גוף/ כלי טייס . זוהי ה"התנגדות המושרה" והיא חלק מסך ההתנגדות (Draft) שפועלת על כל מה שטס . ככל שזו מוקטנת- מתבטא הדבר בחסכון בדלק. הזיקה ללואו קוסט - מגוחכת, ולתאונות עקב כניסה למערבולות שמשאיר מטוס אחריו- משנית. כל ציפור נודדת יודעת שכדאי לעוף כחלק ממבנה "ראש- חץ" על מנת ליהנות מתנאים אוירודינמיים משופרים שיוצרת הציפור שלפניה, עד שזה מגיע לראש החץ שעושה את העבודה בתורנות עבור כולן. כל זאת על בסיס העקרון הנ"ל.
מוטי | 24.06.17
16.
מין שאינו מינו
לכתב היה רעיון לכתוב על פתרון הנדסי. אבל איך עושים זאת בעיתון כלכלי? מחברים בין ההסבר הטכני לחיסכון בהוצאות. כאחד שמכיר את התחום - אין שום קשר! ההתפתחות של הלאו קוסט הייתה טבעית לענף שבו הן הביקוש והן ההצע גדלו עם השנים והיה צורך ליצור בידול מותגים המופנים לקהלי צרכנים שונים באופן דומה למה שנהוג בתחומי הצריכה השונים. למשל בענף המרכולים: רמי לוי, אושר עד לעומת שופרסל וטיב טעם.
אחד | 24.06.17
2.
מערבולות קצות הכנף ידועות מאז תחילת מדע האוירודינמיקה.
חברות התעופה הכניסו את תוספת ההכנפון לכנפיים רק לאחר שמערבולות קצות הכנפיים של B-747 גרמו למטוסים יותר קטנים שטסו מאחוריהם (בעיקר בהמראה ו/או נחיתה), נפגעו מהמערבולות, הסתחררו והתרסקו. היו צריכים לחכות לאסונות כדי לעשות שינויים...לא מדובר כלל במשבר הדלק של 1973. תוספת הכנפונים התחילה ב-10 שנים האחרונות. אין להם כל קשר לטיסות "לואו קוסט"
גם הפיתרון היה ידוע | 23.06.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת