61. 31 צודק/ת בנושא מבנה הכנף ביחס למטוס וההסבר שלו/ה אינו סותר את העובדה שהטיית הכנף כלפי מעלה (גם כשהיא סימטרית) גורמת להפרש לחצים מעל ומתחת לכנף. בפיסיקה, לעיתים קרובות אפשר לתת הסברים שונים לאותה תופעה בדיוק, מבלי שיסתרו זה את זה תגובה לתגובות ל 31 | 18.02.18 (ל"ת)
59. אוירון בשפה המקצועית נהוג לומר אוירון ולא מטוס וכן הכנפונים בצדדים נועדו לייצב את מערבולות האויר יוסי לוי | 15.10.17 (ל"ת)
56. החיסכון לא נכון מחירי הדלק זזים בכל יום, ו 5% לכאן או לכאן לא ממש משנים דבר. חברות ה לואו קוסט מצליחים בזכות הקטנת משקל המטוס (מטען, אוכל, צגים, ועוד) וכן בגלל בפחתת עליות קרקע וחיובי נוסעים. דבר נוסף זה חיסכון משמעותי בעלויות צוות ומלונות, שכן שיטת התמחור היא כיוונים בודדים (SECTORSׂ) ולא הלוך ושוב שמאפיין חברות רגילות (למרות שגם הם עוברים לשיטה זו). החברה אחראית להטיס ליעד של הטיסה בלבד ולא ליעד הסופי של הנוסע. מבין רק בכסף | 14.08.17 (ל"ת)
55. כנפונים בקצות כנפיים נועדו למנוע את תנודות קצה הכנפיים בגלל המערבולות בקצות הכנף - עד ל 1 מ' . טלטול המטוס מפחיד מאד וגורם לבלאי מואץ- או עייפות החומר. אסטרו | 12.08.17 (ל"ת)
54. מערבולות תוך כדי תנועה של הכנפיים באוויר נוצרות מערבולות לא רק בקצה הכנף הם נוצרות אלא גם בקצה האחורי של הכנף הידוע כשפת זרימה כיוון שהזרימה העילית על הכנף היא יותר מהירה מהזרימה בתחתית הכנף ההפרשים במהירויות יוצרות מערבולות שהחזקה שבהם היא בקצות הכנפיים במטוסים מהדור הקודם בכדי להוריד למינימום את האפקט הזה היו את מתקינים מיכלי דלק בקצות הכנף כדוגמא מטוס הצוקית ששירת שנים רבות בחיל האוויר או לחילופין היו מעגלים את קצה הכנף כלפי מעלה. אביב | 08.08.17 (ל"ת)
53. ממש לא מדוייק ראשית, אם לא מתכננים את ה- Winglet נכון, הגרר יכול אפילו לגדול חוץ מזה, שבמקום הכנפון, ניתן לחילופין להאריך מעט את הכנף בכדי להגדיל יחס עילוי-גרר ולקבל אפקט דומה. אחרת היו מאמצים זאת בכל המטוסים המסחריים הקיימים בשוק. מהנדס אווירודנמיקה | 07.08.17 (ל"ת)
52. 31 אתה טועה ומטעה אם אין לך מושג בפיזיקה או אוירודינמיקה אז אל תכתוב שטויות. כל מה שכתבת פשוט לא נכון. לך תלמד קצת איך טס מטוס ואז תחזור לכאן. טל | 06.08.17 (ל"ת)
51. תגובה למספר 31. אתה לא צודק. אין שום תכונה בכנף המקנה אנרגיה לתנועה קדימה. ההסבר שלך לכוח עילוי לא מספק. מכה קטנה בכנפון | 03.08.17 (ל"ת)
50. תגובה ל@ 37. אני לא מאמין להסבר הנוסף על הכנפון. את הדלק אפשר לחמם עם גוף חימום או עם צינורית שתעביר חום מהמנוע. טייס הוא נהג. מה הוא מבין בתחומים אחרים ? מכה קטנה בכנפון | 03.08.17 (ל"ת)
47. בשנות השיבעים למדתי אוירודינמיקה והגיתי את הספירים לקצות כנף כדי למנוע מערבולות קצות כנף, המרצה צחק ואמר שזה קישקוש ואין בזה צורך. ויטקומפ לא המציא כלום פשוט יישם פיתרון שקיים עוד מלפני שנים רבות. משה | 26.06.17 (ל"ת)
46. באל על משלמים היי קוסט ומקבלים לאו קוסט תשאלו את כל מי שקנה טיסה לברצלונה או תאילנד בחודשים האחרונים ובאל על ״שכחו״ לספר לו שבעצם יטוס עם חברת צ׳ארטרים הזויה בשם וואמוס דוד וואמוס מימן | 25.06.17 (ל"ת)
45. לפי הכתבה ניתן לחשוב שמרכיב הדלק במחיר תפעול המטוס הוא המרכיב העיקרי ולכך הדבר. מרכיב מחיר הדלק במיחר תפעול המטוס הוא אל גדול. לכן השפעת WINGLET על מחיר הכרטיס היא זניחה אפרים | 25.06.17 (ל"ת)
44. הלואו קוסט הוא בעיקר תולדה של גמישות בדיני העבודה + מהפכת האינטרנט + שינויי רגולציה אחמד ג'יבריל | 25.06.17 (ל"ת)
42. למה לא הטילו פיקוח על מחיר הדלק ? בשוק חופשי קפיטליסטי , מחירים גבוהים מעודדים יוזמות להורדת עלויות . לפי הסוציאליזם של כחלון ושות היה צריך להטיל פיקוח על מחיר הדלק . וכמובן להטיל עוד מסים על הדלק כדי להוריד את הביקוש . ללא הקפיטליזם הייתם צריכים היום לשחות כדי להגיע לאירופה . אני רק שאלה | 25.06.17 (ל"ת)
40. למספר 37 (אבי/טייס) 1. לפי מה שאתה כותב, לפני הוספת WINGLET, המטוסים לא טסה מעל 20000 רגל ? 2. מה זה פיזור חום/קור. איזה חום מפזר הכנפון אם בחוץ מינוס 55 ? באפנועים אכן יש צלעות שמגדילות את השטח החיצוני ומפזרות את החום של המנוע. איך זה קשור לWINGLET ? אפרים | 25.06.17 (ל"ת)
39. אם אתה רוצה להרביץ ידע תיעזר במקורות מידע אינטרנטיים ואל תחפור לנו. אחד יחיד ומיוחד | 24.06.17 (ל"ת)
38. אם הסנפירים כל כך יעילים, למה אין גם בכנפיים האחוריות? מי יכול להחכים אותי ואת שאר הקוראים? זז | 24.06.17 (ל"ת)
37. כתבה יפה אך לא מושלמת מבחינה הסבר מקצועי לכנפון בקצה הכנף יש סיבה נוספת חשובה הרבה יותר . בגבהים של 20000 רגל / 6 ק"מ ויותר יש טמפרטורה מאד נמוכה שיכולה להגיעה למינוס 30- עד 50- מעלות על הכנפיים של המטוס מה שעלול להשפיע על קיפאון של הדלק במיכלים שנימצאים בכנפיים . הכנפון מפזר חום ממש כמו מפזרי חום במנועים מכאניים . במנועיי אופנועים ניתן לראות זאת . בגלל פיזור החום/קור טוב יותר מתאפשר למטוסי נוסעים לטוס בגבהים של 30000 רגל ויותר מבלי לחשוש לקפאון מיכלי הדלק שבכנפיים . ובכך שטסים גבוה יותר התנגדות האויר קטנה יותר ומאפשרת חיסכון בדלק . אבי / טייס | 24.06.17 (ל"ת)
36. המהנדס שהמציא את הצפיפות, מה איתו? ואני הייתי בטוח שאת הלואו-קוסט המציא המהנדס שצופף את המושבים כך, שכל נוסע יצטרך להסתפק בכ-1500 סמ"ר. הרב לואו | 24.06.17 (ל"ת)
35. למספר 31 הכנף נעה קדימה יחד עם המטוס בגלל שלמטוס התקינה מנעוים שדוחפים אותו קדימה. מה לדעתך מעלה את המטוס כלפי מעלה אם לא הפרש הלחצים על משטחי הכנף (עליון וחחתון) ? אגב הזוית שאתה מדבר עליה נקראית זוית התקפה אפרים | 24.06.17 (ל"ת)
34. למספר 12 - אתה בטוח שלתופעה קוראים התנגדות משורה (DRAFT) ? אם כבר אז השם של התופעה הוא גרר מושרה באנגלית DRAG מאיזו ויקיפדיה הקרצת DRAFT ? אפרים | 24.06.17 (ל"ת)
33. כוח העילוי במטוס פעם אחר פעם אני קורא או שומע את התיאוריה השגויה שכוח העילוי במטוס נוצר בגלל הבדלי לחץ מתחת ומעל לכנף . הקו המחבר את שפת הכנף הקדמית והאחורית אינו מקביל לקרקע אלא מוטה למעלה בזוית לעומת הקרקע . לפיכך האוויר הגולש אחורה מקצה האחורי של הכנף מוטה למטה ולפי חוק "תקיפה ותנע" הכנף כתגובה נעה קדימה .לתשומת לבכם: פרופיל הכנף של ה747 סימטרי לחלוטין אבך הכנף מוטית למעלה . זאב רוזנק | 24.06.17 (ל"ת)
30. הצורך היה מניעת מערבולות נכון שכמו הרבה פיתוחים, ההשראה הגיעה מהטבע, אבל הנושא הזה נחקר מהמון סיבות, לא רק חיסכון בדלק. לדוגמא: במטוסי ריסוס הוכנסו כנפונים על מנת למנוע ביזבוז ופיזור לא יעיל של חומר הריסוס כתוצאה ממערבולות קצה כנף. רמי | 24.06.17 (ל"ת)
28. מאוד רחוק מ"בזכותו". מאוד רחוק מ"בזכותו". הוא חוסך דלק, אבל לא בקטע פסיכי. יש כל כך הרבה דברים אחרים שבזכותם אנחנו בלאו קוסט. למשל: חברות לואו קוסט קונות כמעט תמיד רק סוג מטוס אחד, מה שחוסך מאוד בהכשרה של טייסים ובתחזוקה. קחו לדוגמא את איזיגט שיש להם רק אירבאסים ממשפחת ה320 ואת ריאנאיר שיש להם רק בואינגים ממשפחת ה737. . חברות שכאלו חוסכות בכד דרך, אפילו בהרבה מצבים לא תעלו למטוס דרך שרוול כי זה כרוך בתשלום של החברה לשדה התעופה, תעלו במדרגות. בריאנאיר לפחות, המדרגות הן לא המדרגות הנוסעות שאתם מכירים, אלה מדרגות קטנות שנשלפות ממתחת לדלת של המטוס (עוד חיסכון מטורף בכסף). אוכל במטוס? שכחו מזה, (עוד חיסכון בכסף). בריאנאיר יש גם פירסומות במטוס (השלמת הכנסה שהיא בעצם עוד חיסכון חח). ויש עוד דוגמאות. אז נכון, גם הכנפון (סנפיר) הזה חוסך, אבל עובדה שהוא נימצא בכמעט כל חברת תעופה היום (ממש אבל ממש לא רק בלואו קוסט), ועדיין, רוב החברות הן לא לואו קוסט סער | 24.06.17 (ל"ת)
27. לגבי תרומת הכנפון אין ויכוח שהוא חוסך דלק . כ 2-3% שזה הרבה מאוד בגלל כמויות הדלק של המטוסים. זה לא רע בכלל ופחות זיהום סביבתי אבל, הוא לא הסיבה להורדת מחירי הטיסות. הסיבה היא הורדת מחירי הנפט והתחרות. ofer | 24.06.17 (ל"ת)
26. מדוע אנחנו טסים לאו קוסט מחירי הטיסות ירדו בעיקר בגלל ירידת מחירי הדלק ושיפור צריכת הדלק של מנועי המטוסים ביותר מפי 2 ולא בגלל חיסכון של 5% בעקבות עיקול הכנפיים מני | 24.06.17 (ל"ת)
25. מערבולות קצה כנף תוספת הכנפון (סנפיר) בקצה הכנף, היא הפתרון להפחתת חלק מההתנגדות של האויר למעבר/ טיסה של גוף/ כלי טייס . זוהי ה"התנגדות המושרה" והיא חלק מסך ההתנגדות (Draft) שפועלת על כל מה שטס . ככל שזו מוקטנת- מתבטא הדבר בחסכון בדלק. הזיקה ללואו קוסט - מגוחכת, ולתאונות עקב כניסה למערבולות שמשאיר מטוס אחריו- משנית. כל ציפור נודדת יודעת שכדאי לעוף כחלק ממבנה "ראש- חץ" על מנת ליהנות מתנאים אוירודינמיים משופרים שיוצרת הציפור שלפניה, עד שזה מגיע לראש החץ שעושה את העבודה בתורנות עבור כולן. כל זאת על בסיס העקרון הנ"ל. מוטי | 24.06.17 (ל"ת)
24. התחלה עוד בשנת 1975 במטוס ערבה 202 (נגזרת של הערבה המקורית), הותקנו כנפוני קצות כנף ב- 1975 וכל זאת בכדי לשפר את ביצועי המטוס. זאת עובדה שניתנת לבדיקה! למיטב זיכרוני, יישום ראשון על מטוס. יונה | 24.06.17 (ל"ת)
23. דרוש מהנדס שיפתור את גובה היטל הדלק הדלק הוזל 30-40דולר לחבית אך חברות תעופה ושילוח בינלאומי מחייבות "היטל דלק" משמעותי שבאחוזים מגיע לכמעט רבע כרטיס. עכשיו צריך מהנדס שיפתור את גובה ההיטל רוצה לטוב באמת LOW | 24.06.17 (ל"ת)
19. מטוס ערבה בשנת 1976 יצא דגם מתקדם של מטוס ערבה עם כנפוני קצות כנף היה אחד הראשונים בעולם בתצורה זאת אחד העם | 24.06.17 (ל"ת)
18. צריך רק להזהר כשמביטים בציפרים... אלו מ*רבנות (גם) במעופן. רצוי להגן על העיניים... צפרן חד גין | 24.06.17 (ל"ת)
17. לא רק סנפיר קצה כנף... כדי לחסוך בתצרוכת הדלק היצרנים הורידו בצורה דרמטית את משקל המטוס ע"י שימוש נרחב בחומרים מרוכבים ומתכות קלות ובנוסף פיתחו מנועי סילון יעילים ושקטים יותר. אפי | 24.06.17 (ל"ת)
16. מין שאינו מינו לכתב היה רעיון לכתוב על פתרון הנדסי. אבל איך עושים זאת בעיתון כלכלי? מחברים בין ההסבר הטכני לחיסכון בהוצאות. כאחד שמכיר את התחום - אין שום קשר! ההתפתחות של הלאו קוסט הייתה טבעית לענף שבו הן הביקוש והן ההצע גדלו עם השנים והיה צורך ליצור בידול מותגים המופנים לקהלי צרכנים שונים באופן דומה למה שנהוג בתחומי הצריכה השונים. למשל בענף המרכולים: רמי לוי, אושר עד לעומת שופרסל וטיב טעם. אחד | 24.06.17 (ל"ת)
15. אם הוא היה מביט בחמור היה למטוס שני סנפירים מעל הקוקפיט ()_() !!! ۩*)•※•☼•※•(*۩ אבי רון | 24.06.17 (ל"ת)
14. להרגיע לא בזכות הסנפיר טסים לואו קוסט בכל אופן טיסות אלעל לרומא עם ״ סנפיר ״ עולות 700$ - 800 $ אך לואו קוסט ??? בדיחה של כתבה שני | 24.06.17 (ל"ת)
13. 8, לא זה ולא זה. הכנף של הציפור גמישה. כמו כשאתה הולך ומגלה את הדרך שהכי נוחה לך ללכת, אחרכך נותנים לך ללכת תוך כדי סחיבה ואתה מעדכן את צורת ההליכה שלך בהתאם. כך הציפורים עפות ומוצאות את הדרך הכי יעילה בהתחשב ביכולות שלהן. רועי | 24.06.17 (ל"ת)
12. זו לא הגזמה קצת? "כמו כל המצאה גדולה בתחום התעופה, גם בהמצאת סנפירי קצה הכנף היו מעורבים הנאצים". מה?? האדמו"ר | 24.06.17 (ל"ת)
11. כתבה מעניינת 2 הוא עוד זבל ישראלי מצוי שמחליט על דעת עצמו השטוחה מה הן העובדות למרות שלכולם ידוע שחברות תעופה התחילו לטוס במטוסים עם כנפונים מ1985 (ויקיפדיה), הוא החליט שזה התחיל רק לפני עשור ומסיבה אחרת..למה? כי ככה אמר לו ראש התחת שלו! אנטי 2 | 24.06.17 (ל"ת)
8. אבולוציה או שאלוהים גם מבין באוירודימיקה? יש כל כך הרבה פתרונות בעולם הטבע לבעיות המודרניות שלנו, כל פעם אני נדהם מחדש יוחנן | 24.06.17 (ל"ת)
7. 2 צודק. הכנפונים הם רק למנוע מערבולת קצה כנף וזה בד"כ במטוסים בינוניים כמו ה 737. המערבולת הזו נגרמת ע"י מטוסים גדולים שטסו זמן קצר לפני כן באותו נתיב. המערבולות האלו גרמו להתרסקויות של מטוסים. יאיר | 23.06.17 (ל"ת)
6. זה התחיל ב 1995 ממטוסי מנהלים בתעשיה האווירית תיכננו מטוס מנהלים עם ווינגלט (סנפיר) באמצע שנות ה-90 ללא קשר למחיר הנפט. זה מייצב את הטיסה וחוסך דלק על הדרך.. היום זה נהיה סטנדרט גם במטוסים הגדולים יותר אבי | 23.06.17 (ל"ת)
4. עם או בלי כנפיים לא טסים עם חברת אל על "הכי גרוע בעולם" לוקחת את הלקוח כמובן מאליו. אחד שלא טס אל על | 23.06.17 (ל"ת)
2. מערבולות קצות הכנף ידועות מאז תחילת מדע האוירודינמיקה. חברות התעופה הכניסו את תוספת ההכנפון לכנפיים רק לאחר שמערבולות קצות הכנפיים של B-747 גרמו למטוסים יותר קטנים שטסו מאחוריהם (בעיקר בהמראה ו/או נחיתה), נפגעו מהמערבולות, הסתחררו והתרסקו. היו צריכים לחכות לאסונות כדי לעשות שינויים...לא מדובר כלל במשבר הדלק של 1973. תוספת הכנפונים התחילה ב-10 שנים האחרונות. אין להם כל קשר לטיסות "לואו קוסט" גם הפיתרון היה ידוע | 23.06.17 (ל"ת)
הסנפיר בקצה הכנף? בזכותו אתם טסים לואו קוסט
61 תגובות לכתיבת תגובה