74. ובשנות ה-70 איש לא חשב שמטוסים הם הדרך המועדפת לשינוע נשק גרעיני בשביל זה היו טילים בליסטיים. אבל אולי זה היה נכון בשנות ה- 50. אבי | 20.03.18 (ל"ת)
72. עוד קצת מידע למרות שהמיג 25 תוכנן להגיע למאך 3, "מהירותו העצומה הייתה בעייתית: על אף שהדחף איפשר להגיע למהירות של 3.2 מאך, מהירות המטוס הוגבלה ל-2.8 מאך כדי למנוע נזק ניכר למנועיו. גם מהירות זו הייתה בעייתית, בשל אימוץ היתר של המנועים." (מתוך הערך בויקיפדה) כל מי שקצת מבין באווירודינמיקה, יודע שתמרון במהירויות גבוהות מהווה בעיה, בגלל נתון "קטן" שנקרא "כוח ההתמדה" (אינרציה). אז אם פיתחו את המיג 25 כמיירט ל-SR71, המקסימום שהוא היה יכול לעשות זה לעלות לגובה שלו, לירות לעברו טיל א"א ולהתפלל..... ה-F15 פותח כמטוס עליונות אווירית, מטוס שמאפשר לכוח תוקף לפעול בביטחון מבלי שמטוסי אויב יוכלו לפעול נגדו. בכך הוא מהווה ממשיך למטוסים כגון המוסטנג P51 והתנדרבולט P47, פשוט הטכנולוגיות שבו עולות על אלה של קודמיו בסדרי גודל. גם בישראל, שבה דרך אגב היתה "טבילת אש" ראשונה של המטוס, הוא הוכיח את עצמו בתפקיד זה ומעולם לא הובס בקרב. המוטו של מקדונל דאגלס לגבי ה-מטוס "Built to fight where other fear to fly" משקף היטב את התפקיד שיועד לו. ולגבי המחיר, ובכן, לעליונות טכנולוגית יש מחיר....... ליאור | 07.01.18 (ל"ת)
71. כפיר למטוס הכפיר המיושן אבל משודרג מערכות ישנן יכולות המעמידות אותו פחות או יותר כשוה ערך ל f16 . לאור הפיתוחים החדשניים במערכות המטוסים , עינין יכולות קרב האוויר הופכות לזניחות ואין שום צורך בפלטפורמות יקרות. בני | 01.01.18 (ל"ת)
70. ל 66. זה f15, ל f22 בין היתר הגאי כיוון מוטים החוצה ולא ניצבים, כנפיים כמעט משולשות כונסי אוויר מחודדים ועוד.... טייסים בחיל האוויר דווקא אומרים "אווירון" והם לא "ילדים אינפנטיליים" (לא מאמין? בדוק בבטאון חיל האוויר...), אז למה סתם לברבר? מישו | 21.11.17 (ל"ת)
68. לא מדויק- זה התחיל כשפיתחו את החץ וקשת בתגובה לרוגטקה של דוד מירוץ חימוש הוא חלק מהמירוץ על משאבים של המין האנושי. בניגוד לסיפורי הסבתא של המעופפים, המין האנושי עוסק במלחמה ולקיחה בכוח את המשאבים כבר יותר מ10,000 שנים בכל מקום שהוא נימצא. מי שינצח במירוץ החימוש יחיה ויחיה טוב. מי שיפסיד לא בטוח שיחיה. זו המציאות. זה נקרא מירץ חימוש | 25.10.17 (ל"ת)
67. F15 כתבה מדויקת במידה רבה בעובדות. המסקנות לא ממש נגזרות מהכתבה ונסמכות על האמור בה. בתודה. G | 25.10.17 (ל"ת)
66. לא להיות אינפנטיליים תגידו,אין לכם כתבים קצת יותר רציניים? אווירון? זאת שפה של ילדים אינפנטיליים! אף 15 של חיל האוויר היפני? זה אף 22 בכלל! יש לו ניהוג ווקטורי וכנפיים עם עיצוב שונה לגמרי מהאף 15! סתם מישהו | 23.10.17 (ל"ת)
65. סיפור נחמד, העובדות לא הכי מדויקות ה-F15 לא נולד בגלל המיג 25 אלא כיורש הכרחי לפאנטום, לצד ה-F14 שפותח בשביל הצי האמריקאי. שניהם מטוסים שנועדו להפיל מטוסי אויב אחרי שהפאנטום נכשל להתמודד מול המיג 21 בוויאטנאם. המיג 25? הוא בכלל נולד כדי להתמודד מול מטוסי הצילום האמריקאים, יו 2 ו-סר71, שטסו גבוה יותר. לגבי העלויות: הן זינקו פי כמה בכל מעבר מדור אחד של מטוסים לזה שאחריו. גם הסקייהוק של שנות ה-50 עלה פי 10 מהמוסטאנג של שנות ה-40. בסופו של דבר, העלות הכלכלית היא שהפילה את ברית המועצות, שהכלכלה שלה לא יכלה לשאת את התייקרות כלי הנשק בגלל הצורך בטכנולוגיה חדשנית מדור לדור. בני | 21.10.17 (ל"ת)
64. ה F14 וה F 16 מוצלחים ממנו מעולם לא הוכיח עצמו במלחמה של ממש,כך שאין דרך לקבוע כמה הוא טוב או לא טוב. הפנטום השתתף בהרבה מלחמות,לא רק שלנו ושל האמריקאים. אאא | 20.10.17 (ל"ת)
63. גבי 62, לא יזיק ללמוד את הנושא את תחנות המכ"מ חיסלנו באמצעות ... סקייהוקים ! בשנות ה80 המוקדמות, F15 המקורי היה מטוס יירוט ללא יכולות תקיפה, למטרת עליונות אוירית בלבד ובקרב האויר המפורסם לקחו חלק גם מטוסי F16, שעלה פחות מחצי מהF15 ונחל הצלחה לא פחותה מזו של הF15, עניין של טווח מכ"מ שאינו מוצב על המטוס (או על הקרקע או על מטוס ביון, הוקאיי) אך מסונכרן עימו למשימת רכישת מטרות. בפועל, הטווח של הF15 גדול מהטווח של הF16 אך שניהם חיסלו מיגים שלא ראו בכלל את מה שפגע בהם, הטווח שלהם לא התקרב לטווח היעיל של המטוסים שלנו. מאוחר יותר בפרוייקט קורנס 2000, הפנטומים המיושנים קיבלו שידרוג למכ"מ שלהם והיו לא פחות יעילים. מאוחר יותר חוזקו הכנפיים בF15 ופותחו אמצעי שיגור לנשק למטרות תקיפה.זאת כי חבל לבזבז מטוס ענק עם מוטת כנפיים ויכולת נשיאה מרשימה על יירוט שנעשה באותה יעילות עם מטוס קטן וזול .בהרבה הF16 מוגדר כשובר השוויון האמיתי כי לחילות האויר מסביב (סעודיה למשל) יש מטוסי F15 Barack Peled | 17.10.17 (ל"ת)
62. בגלל הטעות הזו אין שום חיל אוויר במזרח התיכון שמוכן להתמודד מול חיל האוויר הישראלי המטוס הזה הוכיח את עצמו מול כל מטוס אחר הארסנל של מדינות ערב,נתן לחיל האוויר הישראלי שליטה מוחלטת בשמיים,בזכותה אנחנו יכולים לישון בשקט. המטוס הזה היה שותף לקרב האוויר המדהים שנערך בשנת 1982,עם תחילת מלחמת לבנון הראשונה,שהביא תוצאה מדהימה-19 סוללות טק"א סוריות מושמדות ו-82 מטוסים סוריים מופלים,ללא אף אבדה לחיל האוויר הישראלי.מאז,שום חיל אוויר ערבי לא התמודד מול חיל האוויר הישראלי. ה-F15 ממשיך עד היום להיות החוד החנית של חיל האוויר,יותר מארבעים שנים מאז נחיתתו בארץ,מכיוון שאין לו תחליף.יש לו את טווח הטיסה הארוך ביותר ביחס לכמות הדלק שהוא נושא.מכל הסיבות הללו,הוא שווה כל גרוש שהושקע בו.לכל הפציפיסטים אני אומר,רדו למציאות והסתכלו על המזרח התיכון-הוא מלא באוייבים שאך מחכים להשליך אותנו לים.לכן,צריך F15. גבי | 20.09.17 (ל"ת)
61. ממש לא בגלל "טעות" נוצר ה F15. מקסימום הקדים את זמנו. אמור מטוס, לא אוירון. מוזר לומר "אוירון". זה מונח משנות ה 60. ולטייס במיל' מטה שטוען שחיל אוויר משתמש המונח אווירון, אז זה היה אכן בתקופתך לפני עשרות שנים. שנים רבות המונח הוא מטוס בכל דיון צבאי, קבינט, מפקדי חיל אוויר, דוחות וכד'. המילה "טס" ממקור הרבה יותר וותיקה ומקורה תנכ"י. דווקא אוירון, מקורו בשפה הצרפתית. גם אם יש אקזמפלרים בחיל האוויר שמשתמשים במילה אוירון, זה לא הופך את זה לנכון מבחינה בלשנית. זה רק אומר שיש גורמים שלא בקיאים בשפה העברית גם בחיל האוויר. עם כל הכבוד, צא ולמד. אתה יכול להישאר עם רק אלינו אוירון. עומר | 17.08.17 (ל"ת)
60. תמיד הצליח הממשל האמריקאי להפחיד את הציבור שלו מפני הקומוניזם וזה היה טוב משתי סיבות. האחת, כל מי שהעצים את הצבא ניראה בעיני הציבור כיותר פטריוטי, יותר קשוב לצרכי האומה וכד... האחרת? תמיד זה היה טוב לתעשייה וכסף לא חסר, מה גם שתמיד ישנם רוכשים פוטנציאלים לדבר הזה, וההפסד תמיד יוצא ברווח. תבדקו כמה כסף שופך העולם על התעשייה האווירית בארה"ב ותבינו שכל ההפסדים במירכאות הביאו רווחים ישירים ועקיפים לכלכלה האמריקאית. אורי... . | 05.08.17 (ל"ת)
59. די לסגידה לכלי נשק זה חלק ממה שמניע את המלחמות. גברים - חפשו צעצועים פחות מזיקים שבוע טוב ירון | 26.07.17 (ל"ת)
58. על מה היה הויכוח? אני זוכר שהתפתח ויכוח ציבורי בעניין עלויות המטוס. טייס אמריקאי שאל האם f-15 שווה ביכולתו לרביעיית פנתומים-תשובתו הייתה-לא. איציק | 21.07.17 (ל"ת)
57. נשק זה עסק.ונדחף ע"י מדינות באמריקה שבהם ישנם מפעלי המטוסים. כסף.כסף תרדוף. אריק | 18.07.17 (ל"ת)
56. אני זוכר ב1973הרוסי היה טס מעל סיני בגובה רב ולא יכולנו ליירט אותו.היה הלם. אריק | 18.07.17 (ל"ת)
55. כתבה נחמדה ליום קיץ לוהט, אבל.. למה "אוירונים"? מה, אנחנו בימי בגין עם "מכונות הירייה"?? ציקי | 17.07.17 (ל"ת)
54. אמרת "בטחון" והארנק... נפתח בלי גבול. המילה בטחון מאפשרת לאבליט ותע"ש לשתות תקציבים מהבריאות, רווחה, בריאות.... וחלק גדול מהמחיר הוא "שימון" מקורבים וקצינים בדימוס... שחיתות בטחונית | 17.07.17 (ל"ת)
53. המטוס יקר עקב מעטפת המשימות הרבות הוא מסוגל גם לעליונות אוירית גם הפצצה מדוייקת גם גובה רב כדי לפתח את הכנף הם ניסו כנפים רבות עם הגוף הקיים עד שהגיעו לתוצאה המדהימה של מטוס היכול לטוס עם כנף אחת לחק קטן מהכנף השניה סתם ממ"סניק | 15.07.17 (ל"ת)
51. לכל הבורים שיוצאים כנגד המילה "אוירון" בחיל האוויר, בכל הטייסות, השימוש הרווח הוא במילה "אווירון" ולא מטוס. מי שיוצא כנגד השימוש במילה זו כנראה שמכיר את חיל האוויר כמו שאני מכיר את רזי הבישול הגרוזיני. טייס במילואים | 14.07.17 (ל"ת)
49. למגיב 46. זה שלא מגיע לת"א אינו קשור ל- GPS . זה קשור לעודף מכוניות שישראלים מתהדרים בהן, ולגבי טכנולוגיות. א. כל מלחמה הביאה לחידושים בחיי היום יום לאחר סיומה. ב. האם הם מקדמים או מנסיגים את חיינו ואיכותם זו שאלה פילוסופית , שגם תשובתה תהיה ארעית ויחסית. רק העתיד יכול לתת מענה של עובדות מציאותיות. הדימיון שלך /שלנו הוא עובדה ולרוב בקשר רופף למציאות אם ביכלל. אז גם ה-F-15 הוא עובדה מטעות של דימיו המציאות . ה-F-35 הוא המשך מציאות דימיונית , כשכל הסיכויים שהאבולוציה של הטבע יום אחד גם אותה תשנה . ישרא | 13.07.17 (ל"ת)
47. "אווירון" איזו מילה ישנה, לא הגיע הזמן להתבגר? האם בכתבה על מכונית חדשה תפלטו מידי פעם "אוטומוביל"? דוד | 13.07.17 (ל"ת)
46. וואו כיוצא חיל האוויר, אני מתפעל ומתפעם מהתגובות... איזה כושר ביטוי והמצאה יש למגיבים. 'כלכליסט' יכול לחסוך בכותבים - המגיבים עושים את העבודה. אגב, "מטוס" (של ביאליק) ו"אווירון" (של איתמר בן אבי) - שניהם בעלי אותה משמעות. מהנדס | 12.07.17 (ל"ת)
45. לנחות שלם אחרי תאונה אבל עוד לא נולד המטוס לפניו וגם אחריו שיכול לנחות על הגלגלים עם 45% פחות משטח התעופה שלו , כלומר עם כנף אחת ... אף מטוס לא מסוגל להגיע לביצועים כאלו , אולי גם בעזרת הטייס הישראלי שנוטש רק שניה לפני הרגע האחרון ... איתי | 12.07.17 (ל"ת)
44. למגיב 10 ובכלל מי צריך צבא? - הלוואי. יש אמירה (לא זכור לי מקורה) - כדי לעשות שלום צריכים שני צדדים לפחות, למלחמה - מספיק צד אחד. כל עוד יהיה מי שלא מרוצה ממה שיש לו ויחליט שמה שיש לאחר טוב יותר והוא רוצה לקחת זאת בכוח יהיו מלחמות. אני מכבד את הפציפיזם שלך, אבל אתה יכול להחזיק בעמדה זו רק כל עוד יש מי שמוכן להלחם על זכותך לכך. באשר לעלויות - חלק זה אינפלציה, חלק זה עלות פיתוח והתאמה של טכנולוגיות חדשות. גם על המירוץ לחלל בשנות ה 60 והמשך חקר החלל יש המתנגדים שאומרים שעדיף היה להשקיע את כל הכסף הזה בדברים אחרים. אלה גם אלה לא ראו או רואים רחוק מספיק - טכנולוגיה שפותחה לחקר החלל משמשמת אותנו היום בכל כך הרבה דברים שלא ניתן אפילו להתחיל לספור אותם. גם טכנולוגיה צבאית עושה מעבר לאזרחות ואנו משתמשים בה - דוגמה מעולה לכך היא ה GPS - זה שרוב האנשים היום לא מצליחים להגיע לתל אביב מראשון לציון או מהרצליה בלעדיו - התחיל כטכנולוגיה צבאית ורק לאחר מכן התאפשר לאזרחים לעשות בו שימוש. רן | 12.07.17 (ל"ת)
43. צמיחת מחירי מטוסי הקרב היא מגמה עתיקה , הרבה מלפני ה- F15 ראה אחד מחוקי אוגוסטין החצי-הומוריסטיים: In the year 2054, the entire defense budget will purchase just one aircraft. This aircraft will have to be shared by the Air Force and Navy 3-1/2 days each per week except for leap year, when it will be made available to the Marines for the extra day. https://en.wikipedia.org/wiki/Augustine%27s_laws מעשית, רוב המטוסים שארה"ב רכשה מאז ה-F15 זולים ממנו (F16, F18, A10), ואפילו ה- F35 קרוב אליו- עם ביצועים עדיפים. כך שיש בהחלט כוח מאזן לנטיה להרבות בביצועים בכל מחיר. נתנייתי | 11.07.17 (ל"ת)
41. שפו למגיבים 5+ 7 כתבנו לפני 4 שנים מדוע פוטין ואובמה הגיעו לישראל-ניראה אותכם כותבי תרחישים | 11.07.17 (ל"ת)
39. תגידו מה שתגידו תגידו מה שתגידו ה-F15 הינו המטוס הכי מגניב ומרשים שאי פעם נוצר. כמו הקונטאש של למבורגיני. ערן | 10.07.17 (ל"ת)
38. מיג 25 נולד כתגובה ל-SR71 הרוסים נבהלו מה-SR71 האמריקאי שבעצמו היה פיתוח של מיירט המפציצים A12 (שלא יוצר בסופו של דבר), והמיג 25 נועד ליירט את המיירטים הללו, שהרוסים חששו שיהפכו למפציצים מגה-מהירים ומגביהי טוס. בסופו של דבר המיג 25 נכשל לגמרי כמטוס יירוט ולכן הפך למטוס צילום (שדגמים שלו הופיעו במזרח התיכון בשלהי מלחמת ההתשה ב-1970 ואחד מהם הופל במלחמת לבנון, ב-1982). אגב - גם ה-SR71 הפך למטוס צילום ומודיעין אחרי שכמיירט (A12) הוא נכשל. וה-F15? הוא בכלל לא היה במשחק הזה, הוא נועד להחליף את הפאנטום הישן ולשפר אותו מבחינת ביצועי אוויר-אוויר, שבהם היה גרוע והמיג 21 הישנים של צפון ויאטנאם היו מפילים אותו בקלות (גם אצלנו המיראז' היה מנצח אותו באחד על אחד). בסופו של דבר הפלטפורמה של ה-F15 התגלתה כמוצלחת מאוד גם לתקיפה, ולראייה - הוא עדיין המטוס העיקרי גם בארצות הברית, גם ביפן, גם בישראל, גם בסעודיה וגם בקוריאה. לא טעות ולא נעליים - מדובר פשוט בפיתוח נכון של הדור הבא בעולם הטיס. קרטיס | 09.07.17 (ל"ת)
36. ל-19 בברה"ם ייצרו מיג-25 כתשובה ל-SR-71 ולא הפך (טיסה ראשונה של A-12 ב-1962, וטיסה ראשונה של מיג-25 ב-1964) ל' | 09.07.17 (ל"ת)
35. להגיע לחדר מיון בישראל זה פסק דין מוות ביבי תבנה בתי חולים במקום לקנות F35 וצוללות | 09.07.17 (ל"ת)
31. הרבה מן הדברים הטובים והמוצלחים בעולם, נוצרו עקב שרשרת טעויות מביכה... גם חלק מן הטוקבקיסטים שכותבים כאן... דוידי | 08.07.17 (ל"ת)
29. כל קשר עובדתי בין הכתבה למציאות הוא מקרי בלבד בכל מקרה חיל האויר האמריקאי חיפש יורש לפאנטום (אגב בצי זה היה ה- F14). ובואו רגע נתייחס למחיר. האנטום עלה 6 מליון דולר ולא 3 (היתה מגבית וקמפיין תרומות בארץ "החלק שלך בפאנטום"). והיו שהציעו בחיל האויר לקנות 3 טייסות פאנטום במקום טייסת F15 אחת. לנוכח היכולות והבימועים שלו היה ברור ש F15 אחד שווה 3 פאנטומים. טעות בסיסית אחרת היא נשיאת החימוש. ה- F15 תוכנן כמטוס עליונות אווירית בלבד כלומר יירוטים וקרבות אויר. הוא היה בעל כושר נשיאת חימוש אויר קרקע מוגבל. רק אחר כך פותחו דגמי התקיפה. נושא נוסף המוזכר בכתבה הוא שהפאנטומים לא היו מסוגלים ליירט את המיג 25, ולמרות כל הטקטיקות שפיתחו מגבלות המטוס ומגבלות הטילים היו כאלה שהמיג הסתובב חופשי בשמי ישראל והתפוצות. אה ועוד משהו - לאמריקאים היה מטוס מהיר יותר מהמיג - הSR71 הציפור השחורה. אמנם מטוס צילום אבל עובדתית מהיר מהמיג. ועוד ועוד. לא משלמים לי אז לא אמשיך.... יוסקה | 08.07.17 (ל"ת)
28. 28 תן קצת קרדיט !!!אני כותב על המטוס ואינך חושב שאני יודע מה הייתה תכליתו ושנשא אפס חימוש? הוא היה הרבה הרבה יותר טכנולוגי מהפוקסבט ,עם גוף שהיה עשוי כולו טיטניום ,אחת הסיבות שעלה סכום עצום. יובל | 08.07.17 (ל"ת)
24. כתבה מעניינית, לא הכי נכונה הדור הנוכחי של ה F-15 עולה יותר מ F-35. המנוע של מטוס קרב הוא קרוב ל 60% מהעליות של כלי הטייס ול F-15 יש 2. ה מיג 25 באמת היה מפחיד ולא רק את האמריקאים. הסורים טסו מעל ישראל כאילו זו המדינה שלהם, היו שתי גרסאות לכלי הטייס הזה אחת טסה שימשה לסיור וטסה יותר גבוה. לא ניתן היה להוריד את המפלצת הזו, לא על ידי מערכת ההוק שהיתה לנו ולא על ידי מטוסי הקרב שהיו לנו. החגיגיה נגמרה ב 1983 על ידי ה "מילואימניק שיירט מיג מהמיטה" ניתן לראות וודאו של המטוס מיורט די תהיו מדויקים | 08.07.17 (ל"ת)
23. "שועל האש" - סרט דגול בנושא מירוץ הנשק בין מעצמתי סביב נושא התעופה https://www.youtube.com/watch?v=sYh9_QmNwRA חתיכת סרט. מומלץ בחום רמי | 08.07.17 (ל"ת)
22. אני לגמרי עם 18!!!! ול-23: ה-SR 71 לא סחב אפילו קפצונים. אבל אין ספק שהוא מערכים של שיאים טכנולגיים ...והוא גם המטוס הכי יפה אי פשעם חיים ח | 08.07.17 (ל"ת)
21. מערכות נשק רבות תוכננו נגד איום דמיוני. זו אסטרטגיה מנצחת, כי... לא תמיד היקר מנצח: P-51 מוסטאנג - ששינה את מהלך מלחמת העולם השניה - אופיין כתחליף מוזל לספיטפייר הבריטי. אגב, אבטיפוס שלו המריא תוך 100 ימים מתחילת הפרויקט; F-35 "אדיר" היה איטי פי 36 ממנו - ובמקרה זה, גם ממש לא כדאי להשוות עלויות :( קל לנטרל איום דמיוני :) | 08.07.17 (ל"ת)
20. 1 yf12- a או בורסיה השני שלו הsr-71a ,היה לא פחות מהיר מהמיג 25 פוקסבט, מגביה עוף ממנו והרבה יותר משוכלל ממנו מבחינה הנדסית. יובל | 08.07.17 (ל"ת)
19. "הטוב בעולם" או "הכי טוב בעולם" ? "הטוב בעולם" זה אומר שיש עוד כאלו בעולם שגם הם טובים. אבל "הכי טוב בעולם" - זה כבר משהו אחר .... (רמז: the best) שיעור בעברית | 08.07.17 (ל"ת)
17. ולמה אתה חושב שברית המועצות בסופו של דבר קרסה? בגלל העלויות. אז כנראה שזה לא היה ממש בזבוז טהור, אחרת עוד היינו עם הגוש הקומוניסטי. טוב אפשר גם לטעון ששלטון פוטין הוא לא הרבה יותר טוב, אבל זה כבר נושא לשיחה אחרת. ברק | 08.07.17 (ל"ת)
16. למגיב 8: מטוסים מתייקרים פי עשר (ויותר) מהאינפלציה בשנת 1942 מטוס הדרכה מדגם AT-6 הארוארד עלה $27,000 (או $374,000 בקיזוז אינפלציוני). מחליפו המודרני T-6 "עפרוני" עולה 4 מיליון בגרסה הכי צנועה. המטוסים ממלאים פונקציה זהה _לחלוטין_, והיצרן אף בחר להדגיש זאת: כינויו של הישן היה Texan, והחדש נקרא Texan II. מטוסי קרב לעליונות אוירית התייקרו עוד הרבה יותר - וזהו נושא הכתבה, אם טרם הבנת. למה לכתוב סתם, בלי לבדוק? | 08.07.17 (ל"ת)
15. כ"כ מילים בלי לומר שמירוץ החימוש הכלכלי הוא למעשה זה שפירק את בריה"מ לאחר שהבינו שאת המחיר הכלכלי של "מלחמת הכוכבים" שתוכננה שזמן רייגן ושזכתה (כמובן) לקיטונות של להג בעיתונות אך גרמה לרוסים להבין שהסוס שלהם נגמר והם התפרקו מחלום השליטה הקומוניסטי באירופה ובעולם יובל | 08.07.17 (ל"ת)
14. לספר את כל זה ולפספס את ההפלה של מיג 25 על ידי F15 במלחמת לבנון ה1? זו ההפלה היחידה בעולם. כבוד מינימלי אנשים https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9F_%D7%A6%D7%99%D7%A0%D7%A7%D7%A8 אני | 08.07.17 (ל"ת)
13. היה ב 1972 חוסר אונים מול המיג 25 אני שרתתי בטייסת פנטום והמיג 25 היה טס חופשי מעל ישראל בגובה עצום ובמהירות הפנטומים לא הצליחו לגרד את הגובה שבו הוא טס הבעיה הסתדרה חלקית כשהגיעו טילים אויר אויר שיכלו ליירט אותו ואז הם נעלמו ולא שבו עמוס | 08.07.17 (ל"ת)
12. רק ביבי ביבי צייד את צהל בצוללות מטוסים f35 טילי/סוללות חץ והביא אותנו להשיגים מעצמתיים רן | 08.07.17 (ל"ת)
11. כתבה מעולה! ולצערינו נכונה. הגנרלים שורפים את הכסף, והפוליטיקאים משחקים לידם. במקום חינוך בריאות ותשתיות (עין ערך פישר בעיתון זה), אנחנו משקיעים בשטויות חסרות כל ערך. וצוללות כבר אמרנו??? הקורא | 08.07.17 (ל"ת)
10. מסכים עם מגיב מספר8 ומוסיף כי הf-35נולד בחטא טרם לידתו עוד בשלבי הפיתוח שגזלו מיליארדים על גבי מיליארדים כבר שקדו על הדור הבא של מטוסי קרב ושאר כלי משחית מעופפים אבל... כטב"מ אז אם כך "מה הועילו חכמים בתקנתם"? מי היה צריך ולמה? ובכלל מי צריך צבא ? צבאות???בעולם!!! כל ה-₪¥£€$ בעולם שיופנה לחינוך סעד בריאות ומעשים טובים לא לשפיכות דמים פטריוט ופציפסט | 08.07.17 (ל"ת)
7. ועכשיו יש לחיל האוויר צעצועים יקרים שלא מכריעים מלחמות וחיל הרגליים נוסע בנגמ"ש M-113 עלוב שעושים בו חור עם מברג וחיל השריון בקושי מקבל תקציבים לטנקים שמכריעים מלחמות W | 07.07.17 (ל"ת)
6. גם ה-F35 מיותר להחריד! בכל אופן, המיג נראה כמו עגלה מהסוג שהיינו בונים בילדות עם לאגרים או גלגלים מעגלת תינוק ישנה (זוכרים?) בהשוואה לF15. ל-5... לF15 מספר דגמים התפורים לפי הצרכים של המדינה הרוכשת ומאז הדגם הראשון יצאו מספר סדרות מצוינות. מה הקטע עם האווירון? די! | 07.07.17 (ל"ת)
4. זה לא שהמטוסים מתייקירם זה האינפלציה במטבע. רק אנחנו פרייריים בשכר פרימיטיבי. אלכס | 07.07.17 (ל"ת)
2. שווה כל שקל/דולר/רובל אם כלי הלחימה כל כך יקרים,אז יחשבו פעמיים לפני שהורסים אותם או משתמשים בהם.ובאמת לפחות במערב המלחמות פחות קטלניות.לא כך במזרח התיכון שבו אוהבים להשתמש בסכינים עבודה למהנדסים,מה רע? | 07.07.17 (ל"ת)
1. נחמד אבל.. איך אומרים?... זה לא מטוסים, זו הכלכלה טמבל.. סתם, אתה לא טמבל. אבל ככה אומרים, מה אני אעשה? בכל מקרה, כתבה נעימה. סופש נעים! ישראל ישראלי | 07.07.17 (ל"ת)
45 שנה ל-F15, המטוס שנולד בגלל שרשרת טעויות מביכה
74 תגובות לכתיבת תגובה