16. למעשה המס גרם לעליית ברכישת הרכבים מה שטוב למדינה בחברה שלי נאלצים העובדים לרכוש רכב ולא להשתמש ברכב החברה הקנגו אלא להחזירו בסוף היום. וזאת בגלל שאם ירצו להשתמש בו יאלצו לשלם מס מלא. למעשה זה מכפיל את הנסועה שלהם כי הם לא יכולים בסוף היום פשוט לחזור הביתה עם הרכב. איפה ההגיון ? איך נתקענו עם שלטון ליכוד כל כך הרבה זמן צוחקים עליכם | 05.01.18 (ל"ת)
15. יש עתיד יאיר לפיד דפקתם אותנו את המצביעים שלכם שודדים את מעמד הביניים רובנו משלמים מעל 15 אלף שח מס למשפחה כל חודש. הדבר היחיד שקיבלנו הוא הטבה לרכב צמוד מהעבודה. אפילו את זה לא הצלחתם לשמר. ההיפך. כל המסים שעלו נחתו ישירות עלינו. רבים וטובים מחברי היגרו מהמדינה ולא ישובו עוד כתוצאה מהעומס הכלכלי הכבד. בשביל מה למדנו והתאמצנו אם בסוף אני לא מסוגל אפילו לרכוש רכב חדש למשפחתי עוד אחד | 05.01.18 (ל"ת)
13. נסיעות ברכב חברה לעבודה ובחזרה יצחק פ. נוסע יום יום מטבעון לכפר נטר ובחזרה כל זה למטרת עבודה. נסיעה מתישה וגם עובד שעות רבות ולכן די עייף בסופ"ש. ללא רכב צמוד מהעבודה לא היה מחזיק במשרה אז די לקנא ! יואב | 27.06.17 (ל"ת)
12. לא מפרטים שהרוב זה רכב מהמעסיק לא מפרטים שהרוב זה רכב מהמעסיק ולא רכב ליסינג, כלומר למעט טכנאים וכד' הרוב זה עובדי מדינה ומשרות ציבוריות ... יחזקאל | 27.06.17 (ל"ת)
10. שוד מעמד הביניים בעולם המערבי נהוג למסות בשווי שימוש רכב מהעבודה, זאת כאשר המיסוי המוטל על כלי רכב ברוב המכריע של מדינות המערב הוא מע"מ בלבד (או מס רכישה בארה"ב). בארץ לעומת זאת, רכב פרטי משלם מס קנייה גבוה יחסית המגיע עד כדי 83% משווי הרכב, על זה יש להוסיף 17% מע"מ (ולפעמים גם 7% מכס, תלוי מה מקור הרכב). גם המס על הדלק גבוה בארץ, עד כדי למעלה מ-60% ממחיר הדלק מורכב ממס בלו קצוב (מעל 3 שקלים לליטר) ומע"מ. כלומר, כאשר הרכב יובא ארצה, שולם בגינו מס קניה גבוה שהוא למעשה מס עבור הכנסתו לצריכה בישראל, לאחר מכן משולם מס גבוה על הדלק המניע את הרכב כמס עבור השימוש ברכב וככל שתיסע יותר, תצרוך יותר דלק ותשלם בפועל יותר מס. ואז אם אתה מקבל רכב מהעבודה, תשלם גם 2.48% משווי הרכב המנופח כפי שמופיע במחירון היבואן לרכב חדש. אין פחת שנתי ואין גרט. כלומר יש כאן מס על מס על מס. אם כבר שולם מס עבור הזכות לשימוש ברכב בישראל (מס קניה ומע"מ על הרכב ביבוא) ומשולם מס עבור השימוש בפועל ברכב (בלו ומע"מ על הדלק), למה צריך גם משתמש הקצה לשלם עוד מס עבור השימוש ברכב שכבר משולם עבור זה פעמיים ??? זה שוד. עידן | 27.06.17 (ל"ת)
9. עכשיו תחשבו שיהיו על הכביש 300K רכבים פחות כי רק ל-50K באמת צריכים רכב צמוד. היתר סתם עבדים של הרכב והמדינה אוהבת את המס שלהם . הייתי שם . תודה לאל נגמלתי שלמה | 26.06.17 (ל"ת)
8. ל 1 .הבעיה שאלה עם הרכב המסחרי כמו טכנאים ונותני שירות כך היה בתנובה המנוולת. כמו טכנאים ונותני שירות כך היה בתנובה המנוולת. אבי | 26.06.17 (ל"ת)
4. ביצה ותרנגולת כמי שעבד בחברות שמאפשרות לקחת ליסינג - ברור שמי שיש לו שכר יותר נמוך לא לוקח את הרכב כי אז שיקול המס הופך להיות מאוד מאוד מאוד משמעותי. אני גם יצאתי ממעגל הליסינג בגלל זה - זה פשוט לא משתלם יותר למרות נסועה שנתית של מעל 30000 ק״מ לרכב הזה. אורן | 26.06.17 (ל"ת)
3. אולי הם אלו שמוכנים לנסוע רחוק בשביל עבודה מישהו פה מכין תיק להעלאת המס על רכב חברה. לי אין כיום רכב חברה, פעם כשהייתי צעיר (פחות מ-50) בהייטק , בחלק מהזמן היה לי רכב. ולכן מרוויחים יותר | 26.06.17 (ל"ת)
2. אז?? אוקי מה רע? מה יש? את מי הקנאה אוכלת? כן ירבו.... אנשים שעובדים קשה, מרויחים טוב, חיים טוב, משלמים מסים כמו שצריך... כן, זו לא בושה..... הלוואי כולנו.... אילן | 26.06.17 (ל"ת)
1. סטטיסטיקה שמשקרת, מה הקשר בין הממוצע לכלל הציבור כאשר אומרים ששכר הממוצע של מחזיק רכב צמוד הוא 30000 ש"ח כוללים את אלה שמרויחים סכומים של 6 ספרות או יותר לחודש וגם את הטכנאים ונותני השירותים שכנראה לא עוברים את ה 10000 ש"ח לחודש. לו היו עושים ניתוחים כמו כמה נותני שירותים (טכנאים) יש, כולל חלוקה לגברים ונשים היו מקטינים את השאר לחלוקה של כמעט עמו היחס שלהם באוכלוסיה. אלה רק שתי הערות קטנות. כנראה זה עוד דו"ח שיבוא לפגוע בעוד בעלי רכבים צמודים בקרוב אבל לא של הבכירים. לו היו עושים ניתוח ענייני של שווי השימוש היו רואים את האבסורד של שווי השימוש לפי שווי הרכב ולא לפי שווי השימוש הפרטי בו. ליאור | 26.06.17 (ל"ת)
סקירת הרכב הצמוד של האוצר: ברשות המסים רצו לתת הטבה לכולם אך היא הגיעה רק לגברים עשירים
16 תגובות לכתיבת תגובה