אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סקירת הרכב הצמוד של האוצר: ברשות המסים רצו לתת הטבה לכולם אך היא הגיעה רק לגברים עשירים

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
למעשה המס גרם לעליית ברכישת הרכבים מה שטוב למדינה
בחברה שלי נאלצים העובדים לרכוש רכב ולא להשתמש ברכב החברה הקנגו אלא להחזירו בסוף היום. וזאת בגלל שאם ירצו להשתמש בו יאלצו לשלם מס מלא. למעשה זה מכפיל את הנסועה שלהם כי הם לא יכולים בסוף היום פשוט לחזור הביתה עם הרכב. איפה ההגיון ? איך נתקענו עם שלטון ליכוד כל כך הרבה זמן
צוחקים עליכם | 05.01.18
15.
יש עתיד יאיר לפיד דפקתם אותנו את המצביעים שלכם
שודדים את מעמד הביניים רובנו משלמים מעל 15 אלף שח מס למשפחה כל חודש. הדבר היחיד שקיבלנו הוא הטבה לרכב צמוד מהעבודה. אפילו את זה לא הצלחתם לשמר. ההיפך. כל המסים שעלו נחתו ישירות עלינו. רבים וטובים מחברי היגרו מהמדינה ולא ישובו עוד כתוצאה מהעומס הכלכלי הכבד. בשביל מה למדנו והתאמצנו אם בסוף אני לא מסוגל אפילו לרכוש רכב חדש למשפחתי
עוד אחד | 05.01.18
10.
שוד מעמד הביניים
בעולם המערבי נהוג למסות בשווי שימוש רכב מהעבודה, זאת כאשר המיסוי המוטל על כלי רכב ברוב המכריע של מדינות המערב הוא מע"מ בלבד (או מס רכישה בארה"ב). בארץ לעומת זאת, רכב פרטי משלם מס קנייה גבוה יחסית המגיע עד כדי 83% משווי הרכב, על זה יש להוסיף 17% מע"מ (ולפעמים גם 7% מכס, תלוי מה מקור הרכב). גם המס על הדלק גבוה בארץ, עד כדי למעלה מ-60% ממחיר הדלק מורכב ממס בלו קצוב (מעל 3 שקלים לליטר) ומע"מ. כלומר, כאשר הרכב יובא ארצה, שולם בגינו מס קניה גבוה שהוא למעשה מס עבור הכנסתו לצריכה בישראל, לאחר מכן משולם מס גבוה על הדלק המניע את הרכב כמס עבור השימוש ברכב וככל שתיסע יותר, תצרוך יותר דלק ותשלם בפועל יותר מס. ואז אם אתה מקבל רכב מהעבודה, תשלם גם 2.48% משווי הרכב המנופח כפי שמופיע במחירון היבואן לרכב חדש. אין פחת שנתי ואין גרט. כלומר יש כאן מס על מס על מס. אם כבר שולם מס עבור הזכות לשימוש ברכב בישראל (מס קניה ומע"מ על הרכב ביבוא) ומשולם מס עבור השימוש בפועל ברכב (בלו ומע"מ על הדלק), למה צריך גם משתמש הקצה לשלם עוד מס עבור השימוש ברכב שכבר משולם עבור זה פעמיים ??? זה שוד.
עידן | 27.06.17
1.
סטטיסטיקה שמשקרת, מה הקשר בין הממוצע לכלל הציבור
כאשר אומרים ששכר הממוצע של מחזיק רכב צמוד הוא 30000 ש"ח כוללים את אלה שמרויחים סכומים של 6 ספרות או יותר לחודש וגם את הטכנאים ונותני השירותים שכנראה לא עוברים את ה 10000 ש"ח לחודש. לו היו עושים ניתוחים כמו כמה נותני שירותים (טכנאים) יש, כולל חלוקה לגברים ונשים היו מקטינים את השאר לחלוקה של כמעט עמו היחס שלהם באוכלוסיה. אלה רק שתי הערות קטנות. כנראה זה עוד דו"ח שיבוא לפגוע בעוד בעלי רכבים צמודים בקרוב אבל לא של הבכירים. לו היו עושים ניתוח ענייני של שווי השימוש היו רואים את האבסורד של שווי השימוש לפי שווי הרכב ולא לפי שווי השימוש הפרטי בו.
ליאור | 26.06.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת