אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כשהטיסה מהירה מהצ'ק-אין: למה אין לנו מטוס נוסעים על קולי?

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
יש בעיה מרכזית שלא הוזכרה כלל בכתבה
כאשר מטוס טס במהירויות תת קוליות. הגרר שלו כנגד האויר נמוך. בסביבות 1000 קמ"ש (שזה מתקרב למהירות הקול) הגרר של המטוס מתחיל לעלות בבת אחת. וכאשר הוא עובר את מהירות הקול הגרר הוא עצום. ופרושו המון דלק . וזה הופך את הטיסה ליקרה מאד ולא כלכלית. שימו לב שאף מטוס היום לא עובר מהירות של 900 קמ"ש . פשוט זה לא כדאי מבחינת הדלק. ... יש לעלית הגרר, סיבה פיזיקלית ברורה , אבל כאן זה לא המקום להסביר למה...
עדי הרצליה | 01.07.17
30.
כתבה שלמה ואת הסיבה בפועל למה אין כזה בסוף לא כתבתם בכלל.
הסיבה שאין מטוס על קולי היא כי זה פשוט מיותר. טיסה במהירויות האלו צורת כמויות אדירות של דלק, תצורת הכנף ומנת המימדים הדרושה של המטוס אומרת שהגוף יכול להיות רק צר- כלומר מספר נוסעים קטן בתוך מטוס ענק (ארוך פי 2 מבואינג 737, מחזיק כחצי מכמות הנוסעים), קיימת בעיית הבומים העל קוליים שמכתיבה טיסה אך ורק מעל גופי מים גדולים, לא מעל יבשה, תחזוקה בעייתית, התעייפות מהירה של הגוף, ועוד ועוד ועוד. אפשר לפתור חלק גדול מהבעיות האלו עם טכנולוגיות שיהיו מוכנות לשימוש עוד כעשור, בעיקר עם התפתחות ה geared turbofan ביחס נמוך.
אבי רון | 01.07.17
26.
ליובל מתל אביב תגובה 10,תחשוב שוב
יש מדינות קטנות בעולם (מבחינת מספר תושבים),שמייצרות טכנולוגיות מסובכות ויקרות,קח את שוודיה למשל,שמפעל סאאב שלה ,מייצר מטוסי קרב סילוניים מתקדמים,מטוסי נוסעים בינוניים וגדולים,בעבר ייצרה מכוניות בטכנולוגיה מתקדמת,יש את וולוו שמייצרת מכוניות מדהימות,כך במדינות סקנדינביה נוספות ,שגודל האוכלוסיה בכל אחת מהן דומה לגודל האוכלוסיה בישראל,וגם באוסטריה תעשיות הנדסיות מפותחות ומתקדמות ,נשק,מנועים ,אופנועים ועוד. הטיעון שלך שגוי,צריך כנראה רצון וכישרון והשמיים הם הגבול.
הרמן הסה | 01.07.17
25.
למה לטוס על קולי אם כל כך הרבה זמן אובד על שטויות
יש שדות שרק הגישה אליהם אורכת חצי שעה של סיבובים סביב סביב, יש שדות שבהם הטקסי לוקח עוד חצי שעה ואז מחכים בתור להמראה, יש שדות שגם אחרי שנחתת אתה מחכה לאוטובוס. אז כשטיסה ממוצעת של 4 שעות יכולה בפועל לקחת 3 שעות, אין סיבה לקצר שעה בעלויות מטורפות.
איקרוס | 01.07.17
19.
הוא לעולם לא יהיה כלכלי. מדובר רק בחווית טיסה לעשירים
בעידן התקשורת המפותחת מאוד, אין משמעות כל כך גדולה אם הטיסה תארך 7 שעות או 4 שעות.. יש אינטרנט גם במטוס עצמו, וטיסה במחלקת עסקים היא במחיר שליש מטיסה בקונקורד. בנוסף, הקונקורד עצמו לא נוח בגלל מבנה הצינור הצר. הגובה בתא הנוסעים 1.80. הטיסה בו היא רק לחוויה של טיסה מהירה, ובגובה כפול של 60 אלף רגל עם השמיים הכחולים. הוצאות האחזקה של בקונקורד יקרים, וגם התיפעול. יש לו 13 מיכלי דלק.
מאור | 01.07.17
18.
הקונקורד
יובל המנוול...קודם כל ישראל גם היום מייצרת מטוסים מאוישים עיין משפחת ה G למיניהם ובנוסף את אחד ממטוסי הביון ששכחתי את שמו (אולי נחשון) שעבר כל כך הרבה שינויים שהוציאו לו רישוי בתור מטוס חדש יא מתחנגל דבר נוסף בגלל שמאלנים כמוך נאלצנו לבטל את פרוייקט הלביא שבעצמו היה שנמוך של פרוייקט האריה אם אני זוכר נכון ומשום כך לא פיתחנו כל דבר בעצמנו כולל המנוע, אם היינו עושים זאת בעבר לא היינו נזקקים לסיוע האמריקאי היום כי היינו מעצמה כלכלית וצבאית ולא זקוקים לאישור מאף אחד למכור מה שאנו רוצים למי שאנו רוצים
יניב בן חיים | 01.07.17
17.
זכרו גם שבטיסות ארוכות אנשי העסקים והתיירים עושים משהו חשוב
וזה - לישון. זה זמן נהדר לישון, לטעון מצברים (במיוחד אחרי צ'ק אין ארוך של עמידה בתור) ולהגיע רעננים ליעד. ככה אנשי עסקים יכולים לנוח, ואולי לעבוד קצת בשקט (מבלי שיהיו להם על הראש) במטוס, ותיירים יכולים להגיע רעננים יותר ולהתחיל לטייל כבר באותו יום. בטיסות קצרות הדבר אמנם אפשרי, אבל לא מי-יודע-מה יעיל.
י.כ. | 01.07.17
9.
בום על קולי
הייתי בהרצאה של עובדת נאסא בקבוצה שניסתה להקטין את הבום העל הקולי שנגרם כתוצאה מטיסה במהירות כה גבוהה. לפי ההסבר שלה, בגלל אפקט הבום, אסור להטיס מטוסי נוסעים מהסוג שמתואר בכתבה מעל ארה״ב וארופה, מה שהופך את כל העניין לעוד פחות כלכלי. נאסא פיתחה אב טיפוס של מטוס שמקטין משמעותית את הבום העל קולי, מה שעשוי לאפשר פיתוח של מטוסי נוסעים שיהיה כלכליים יותר.
יובל | 01.07.17
8.
תמיד יהיה איזה ישראלי הוזה שיטען שישראל מסוגלת לפתח ולייצר מטוסים.
קוראים יקרים: ישראל לא מסוגלת לייצר מטוסי סילון, נקודה. זה פרוייקט מסובך ויקר מבכדי שמדינה קטנה תהיה מסוגלת לבצע אותו. תכף תקפצו לי עם הלביא. המנוע של הלביא היה תוצרת ארה"ב, איך המטוס תוצרת הארץ אם אחד החלקים הכי מרכזיים בו תוצרת חו"ל? תכף תקפצו לי עם הכפיר. הכפיר מתבסס על התוכניות של המיראז' הצרפתי ועל מנוע אמריקאי.
יובל, תל אביב | 01.07.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת