אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המדינה מתמרצת את עובדיה להעדיף רכב פרטי על ציבורי

45 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
זה פשוט לא נכון. זו הדרך של המדינה לא לשלם פנסיות
במקום תוספת שכר פנסיונית, המדינה (יחד עם הסתדרות העובדים), יצרה מעין "ישראבלוף", שדרכו העובדים מקבלים יותר שכר בנטו, אבל לא לחישובי הפנסיה. אני בטוח שרבים מהעובדים היו מוכנים לוותר על התוספות הללו תמורת תוספת שכר פנסיונית.
דורון | 05.07.17
34.
רכב צמוד ממוצע עולה בירידה במשכורת ברוטו של 3K ותוספת שווי ערך של 3K למיסים
אתה מפסיד כמעט 3000 שח בנטו וזה לא הכל , הבנזין מוגבל מאוד , הביטוח מוגבל ועם השתתפות עצמית גבוהה .. זה הפך מס לא הטבה אבל מה אין אלטרנטיבות כי הממשלה הזאת גונבת אותך בכל מצב . אם תוותר על הרכב מהעבודה ותלך ותקנה רכב פרטי אז תצטרף לשחיטה הכשרה פה במדינה של כל בעל רכב , תחבורה ציבורית ? יותר גרוע ממלכת ברגל , פשוט אין אלטרנטיבות .
דני | 05.07.17
28.
חוצפנים
די כבר עם ההיתממות ועם תיאוריות המיסוי שלא מחוברות למציאות. אני גר בשרון, עובד חצי מהשבוע במרכז וחצי מהשבוע בירושלים. חושבים שאני נהנה לנהוג כל היום ? אז תנסו את זה : 3 אוטובוסים או 2 רכבות וגם 2 אוטובוסים כדי להגיע לעבודה, ואותם מספרים בדיוק כדי לחזור. אז כשהכלכלן הראשי באוצר יעלה על 6 אוטובוסים בכל יום עבודה אני אשקול לא להיכנס לרכב הממוזג שלי לפני יום עבודה של 10-11 שעות. אהה כן, שכחתי... שיספר לי הכלכלן גם איך הוא משתמש בתחבורה הציבורית בשבת. שיהיה לכולנו יום נעים במזגן ובפקקים.
פורפרה | 05.07.17
26.
המדינה צריכה לקנוס אנשים שמגיעים לעבודה ברכב פרטי.
על מנת לתת דוגמא לשימוש בתחבורה ציבורית. אני גם חושב שהמדינה צריכה להוציא מחוק החל מ 2025 את כל סוגי הרכבים המשתמשים בדלק. לתת ליבואני הרכב וספקיות הדלק זמן להתאקלם לדרישה לרכבים חשמליים בלבד. ועמדות טעינה. המדינה צרכה לתת פטור של 10 שנים מרישוי לרכב חשמלי המדינה צריכה להעניק נקודות מס למחזיקי רכבים חשמליים למשך עשר 10 שנים. ככה בונים שינוי. תחבורה ציבורית...תוך 5 שנים להחליף את כל האוטובוסים מיניבוסים ורכבות בדגמים חשמליים.
x-israeli | 05.07.17
24.
חשיבות הרכב הצמוד
סוד גלוי הוא שתחבורה ציבורית בישראל היא סוג של ענישה קולקטיבית. אלא אם אתה גר במרכז הארץ, השימוש בתחבורה ציבורית נע בתחום שבין עונש לבלתי מעשי בעליל. ניסיתי בעצמי, פעמים אין סוף ותמיד חזרתי לרכב הפרטי (שבמקרה הוא רכב ליסינג). נסיעות בנות כ-40 דקות הופכות לסאגה בת 2.5 שעות. תחנות המתנה תחת השמש הקופחת (או גשם זלעפות) והגרוע לפנינו : אי היכול לתכנן, לצפות ולדייק . אז מה נשאר לנו : 2.5 שעות נסיעה, 9 שעות עבודה, 7 שעות שינה ... וקצת ליתר. איפה ניתן להרוויח שעתיים ביום ? נכון, ברכב הפרטי
אני | 05.07.17
19.
בספר מדע בדיוני סיפרו על חברה שעשתה לעובדים שלה טריק
היא מכרה בקפיטריה שלה שוקולד שעושה חשק לקפה, קפה שעושה חשק לסיגריה, וסיגריות שעושות חשק לשוקולד. התוצאה הייתה שהעובדים בזבזו את המשכורת שלהם בקפיטריה. זה בדיוק מה שהמדינה עושה לעובדים שלה עם הטבת הרכב הפרטי: המיסים שהעובדים משלמים על הרכב הפרטי גבוהים יותר מההטבה שהמדינה נותנת להם, ולכן היא יוצאת ברווח. בפרט, כאשר המדינה נותנת לעובדים רכב ששווה X שקלים + דלק בשווי Y שקלים, אז חצי מ X זה מיסים ושני-שליש מ Y זה מיסים, אז ההטבה שווה מלכתחילה הרבה פחות ממה שכתוב בתלוש.
יובל, תל אביב | 05.07.17
16.
חירטוט
שטויות במיץ גזר, עובד מדינה צריך להגיע לדיון בבית סוהר מרוחק אין לשם תחבורה ציבורית, איך הוא יגיע על חמור מעופף? והחזר הוצאות רכב של 300 ש"ח לחודש הוא בדיחה. קודם תדאגו לתחבורה ציבורית נורמלית שמגיעה לכל מקום אחר כך תפרסמו כתבות כאלה
אחד שחורש על הרכב שלו בשירות המדינה | 05.07.17
12.
מממ... קומבינה
תכל'ס זו קומבינה ולמרות הדימוי השלילי של המושג אני לא משוכנע שמדובר בקומבינה רעה. אני בטוח שמדובר בהעלאת שכר קוסמטית בלבד שכולם, גם העובדים היו שמחיר שלא תוגדר כהחזקת רכב אלא כחלק מהשכר הברוטו. הבעיה החלה כאשר לא ניתן היה לתת העלאת שכר קבועות בתקופות של היפר אינפלציה ואז החלו להמציא כל מיני סעיפים ותתי סעיפים להעלאת שכר למגזרים מסוימים דבר שגרם לעיוות מטורף של תלוש השכר. אדם או מגזר או פלח או ענף של תחום מסוים יכול לקבל רכיב בשכר שמתיישר עם משהו שנשמע הגיוני ואז... בום טרח, מעלים את השכר בעוד כמה מאות שקלים בחודש. בזמנו דיברו על "דמי בושה" לשוטרים או "דמי חשיפה" לעובדים שמקבלים קהל (חשיפה לזיהומים כי כל אדם עלול לעשות לו אפצ'י בפנים) וכו' או "דמי ישיבה" לעובדים שמחובים לשבת שעול על גבי שעות. מה שקורה הוא שכאשר עובד ציבור פורש, הרכיבים כמו אחזקת רכב אינו רכיב פנסיוני לכן, יש פגיעה ממשית בגובה הפנסיה בד"כ גם אינו גבוה במיוחד. אז, הלוואי הקוסמטיקה של רכיבי השכר היו נעלמים בכלל ועובדים היו מקבילים, כמו במדינות מתוקנות, שכר הוגן ומצדי שיביאו על קורקינט או במסוק לעבודה.
RONIAL | 05.07.17
9.
לא היה צריך לתת החזרי הוצאה גובהים כל כך לבעלי הרכב
במגזר הפרטי הוצאות נסיעה זה 400 - 500 שח לחודש - כמו עלות תחבורה ציבורית עובדי מדינה פשוט סחטו את הקופה הציבורית כמו תמיד הפתרון הוא לא לתת לאלו שנוסעים בתחבורה הציבורית יותר אלא לתת לכולם 3500 שח לשנה אבל זה כמובן לא יע בוד - כי אלו עובדי הסתדרות ההסתדרות היא האויב מספר אחד של האזרח המשלם בישראל
המיואש | 05.07.17
6.
סיפורי סבתא
הסכמים קיבוציים, לא ניתן לכפות פגיעה בזכויות העובדים שעוגנו בהסכמים אלה. אם רוצים יכולים לקרוא לזה בשם אחר ולא "החזקת רכב", ואז מה ? רכב פרטי הוא מנטליות, אנשים פשוט לא אוהבים לנסוע עם עוד אנשים. רוצים עצמאות ושליטה מלאה, מתי לנסוע, דרך איפה לנסוע, עם מי לנסוע וכו'. אזרחי המדינה משלמים מסים וזוהי חובתה של המדינה לדאוג להם לתשתיות. זה לא סותר את פיתוחה של מערכת תחבורה ציבורית ראויה. בסופו של יום שהאזרח יחליט מה טוב לו: מי שרוצה שישתמש בתח"צ, מי שרוצה ברכב פרטי וחבל שמעט מדי משתמשים בדו-גלגלי. המדינה יכולה היתה לחסוך בכסף אילו רצתה בכך שהיתה מאפשרת לכל עובדי המגזר הציבורי לקחת רכב בליסינג ובכך היתה המדינה מרוויחה מכמה כיוונים: 1. יותר רכבים חדשים שנרכשים = יותר מסים למדינה, רוב עובדי המגזר הציבורי לא נוסעים ברכבים חדשים כיום. 2. המדינה לא תשלם לעובד את דמי החזקת הרכב ובנוסף גם תקבל מסים עבור שווי שימוש. העניין הוא שרכב במגזר הציבורי הפך לסמל סטטוס לבכירים והם לא רוצים לתת לכולם ליהנות או לפחות את האפשרות ליהנות מהעניין. שנית, עניין של נראות שהרי הכל פופוליזם זול בימינו.
גבי | 05.07.17
5.
לא מדויק. המדינה מרוויחה כתוצאה מהכסף שמוציאים העובדים על דלק והרכב עצמו
כך שמשתלם למדינה שיותר עובדים יסעו ברכבים, גם אם זה אומר להחזיר להם חלק מההוצאות. צריך לזכור גם שככל שיש יותר רכבים, ויותר פקקים, כך צריכת הדלק גבוהה יותר והמדינה מרוויחה עוד מהמיסוי על הדלק
משה | 05.07.17
3.
האזרח תמיד אשם ותמיד ישלם!!
כידוע האזרח תמיד אשם!! אין תחבורה ציבורית הוגנת - האזרח אשם! האזרח רוצה יותר שכר ועושים מעשי "ישראבלוף", הוצאות הרכב כתוספת שכר - האזרח אשם! ועל כך האזרח ישלם יותר מיסים ופחות תנאים. במקום לפתור את הבעיות הולכים לפרייר המושלם - כחצי ממחיר הרכב , מיסים יותר מחצי ממחיר הדלק מיסים. ואני "כולה" רציתי להגיע הבייתה בשלום
אזרח | 05.07.17
1.
זאת דוגמא טובה למדינה שאיננה חושבת על טובת אזרחיה
אלא על הכנסות ועוד הכנסות ממסים. כאשר נעמיד אזרח הקונה רכב פרטי ונוסע בו לעבודה לעומת אזרח הנוסע לעבודתו באוטובוס או רכבת. נראה שהמדינה מרוויחה הון מקניית הרכב. דלק. בלאי וחלקי חילוף. ביטוח. טסט ...., ומצד שני המדינה מסבסדת את התחבורה הציבורית וכך רק מפסידה כסף על תחבורה ציבורית. התוצאה היא לטובת נסיעה ברכב פרטי. למי אכפת כמה זמן עומדים בפקקים. כאשר ההכנסות רק גדלות...
אופיר | 05.07.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת