45. ל-43: למה הבעיה לא בשר הפחבורה? הוא מאותה מפלגה כמו ראש הממשלה ובקואליציה. שיתפטר. עמית | 06.07.17 (ל"ת)
43. פקקים בדרך השאלה שלי מי קורא את הכתבה ומי שם לב לזה והאם הוא מפנים ומנסה לתקן את זה בועז | 06.07.17 (ל"ת)
42. הבעיה היא לא שר תחבורה אלא הבוס שלו. זה לא ייגמר בבחירות, אלא ברחובות. http://wp.me/p6yTyj-33 זיו יקותיאלי | 06.07.17 (ל"ת)
41. מדינת העושק ישראל זו המדינה היחידה בעולם שלהיות עובד ציבור זו העבודה הכי נחשקת עם השכר הכי מנופח תנאים מפליגים ומשרדיה סגורים לקבלת קהל בימי חול שבתות וחגים אז מה זה עוד מכונית ??? רונן | 05.07.17 (ל"ת)
40. זה פשוט לא נכון. זו הדרך של המדינה לא לשלם פנסיות במקום תוספת שכר פנסיונית, המדינה (יחד עם הסתדרות העובדים), יצרה מעין "ישראבלוף", שדרכו העובדים מקבלים יותר שכר בנטו, אבל לא לחישובי הפנסיה. אני בטוח שרבים מהעובדים היו מוכנים לוותר על התוספות הללו תמורת תוספת שכר פנסיונית. דורון | 05.07.17 (ל"ת)
39. שקרים ! המדינה לא מסבסדת וגם בחברות פרטיות פחות מקבלים רכבים אבל הישראלים חייבים רכב אפילו יותר מדירה בבעלות שלהם . בלי זה אתה פשוט חי בדרכים עם עמך ישראל בדוחק באוטובוס וברקבת . אחד # | 05.07.17 (ל"ת)
37. הפתרון אחר לגמרי תחבורה ציבורית לגמרי בחינם בסבסוד המדינה. אין יותר החזר הוצאות משום סוג לתחבורה. מצד שני חייבים לתכנן מחדש ולייעל אותה. מדובר במהלך חברתי, אקולוגי ומתבקש. זה שמשלם על הכל | 05.07.17 (ל"ת)
36. גם וגם כל הזכאי לרכב צמוד זכאי גם לדמי נסיעה בתחבורה הציבוקית. עהעוול זועק לשמים נעמי | 05.07.17 (ל"ת)
34. רכב צמוד ממוצע עולה בירידה במשכורת ברוטו של 3K ותוספת שווי ערך של 3K למיסים אתה מפסיד כמעט 3000 שח בנטו וזה לא הכל , הבנזין מוגבל מאוד , הביטוח מוגבל ועם השתתפות עצמית גבוהה .. זה הפך מס לא הטבה אבל מה אין אלטרנטיבות כי הממשלה הזאת גונבת אותך בכל מצב . אם תוותר על הרכב מהעבודה ותלך ותקנה רכב פרטי אז תצטרף לשחיטה הכשרה פה במדינה של כל בעל רכב , תחבורה ציבורית ? יותר גרוע ממלכת ברגל , פשוט אין אלטרנטיבות . דני | 05.07.17 (ל"ת)
33. הסיבה היחידה לפקקים היא שבת מה שווה להשקיע בתחבורה הציבורית את כל הכסף שבעולם אם היא עובדת רק חמישה וחצי ימים בשבוע? אם כבר אתה נאלץ להחזיק רכב פרטי בשביל סוף השבוע, למה שלא תשתמש בו כבר באמצע השבוע? דוראן | 05.07.17 (ל"ת)
31. להפוך את כבישים 20, 4 ו- 5 לכבישי אגרה - הבעיה תיפתר! ככה רק מי שבאמת חייב להשתמש בכביש יעלה עליו. נהג | 05.07.17 (ל"ת)
30. והכתב האומלל בטח נוסע באוטובוס לעבודה ונשאר בלי תחבורה בשבת צריך לעשות משהו נגד כתבות כאלו. מספיק קשה בארץ גם ככה דור | 05.07.17 (ל"ת)
28. חוצפנים די כבר עם ההיתממות ועם תיאוריות המיסוי שלא מחוברות למציאות. אני גר בשרון, עובד חצי מהשבוע במרכז וחצי מהשבוע בירושלים. חושבים שאני נהנה לנהוג כל היום ? אז תנסו את זה : 3 אוטובוסים או 2 רכבות וגם 2 אוטובוסים כדי להגיע לעבודה, ואותם מספרים בדיוק כדי לחזור. אז כשהכלכלן הראשי באוצר יעלה על 6 אוטובוסים בכל יום עבודה אני אשקול לא להיכנס לרכב הממוזג שלי לפני יום עבודה של 10-11 שעות. אהה כן, שכחתי... שיספר לי הכלכלן גם איך הוא משתמש בתחבורה הציבורית בשבת. שיהיה לכולנו יום נעים במזגן ובפקקים. פורפרה | 05.07.17 (ל"ת)
27. המדינה לא מסבסדת שום דבר, אלא להפך עם כל המסים אנשים נשארים בלי שקל על התחת, כשמגיעים לפנסיה. כל החיים משלמים, וכשנהיים זקנים - פאק ת'ם. אא | 05.07.17 (ל"ת)
26. המדינה צריכה לקנוס אנשים שמגיעים לעבודה ברכב פרטי. על מנת לתת דוגמא לשימוש בתחבורה ציבורית. אני גם חושב שהמדינה צריכה להוציא מחוק החל מ 2025 את כל סוגי הרכבים המשתמשים בדלק. לתת ליבואני הרכב וספקיות הדלק זמן להתאקלם לדרישה לרכבים חשמליים בלבד. ועמדות טעינה. המדינה צרכה לתת פטור של 10 שנים מרישוי לרכב חשמלי המדינה צריכה להעניק נקודות מס למחזיקי רכבים חשמליים למשך עשר 10 שנים. ככה בונים שינוי. תחבורה ציבורית...תוך 5 שנים להחליף את כל האוטובוסים מיניבוסים ורכבות בדגמים חשמליים. x-israeli | 05.07.17 (ל"ת)
25. זאת השיטה לאי תשלום פנסיה לעובד. אחזקת הרכב מנופחת ולא קשורה למציאות. זו השיטה שבה העובד "מרוויח" משכורת גבוהה יותר, והמעביד חוסך את הרכיב הפנסיוני. שיטת קומבינה. אייל | 05.07.17 (ל"ת)
24. חשיבות הרכב הצמוד סוד גלוי הוא שתחבורה ציבורית בישראל היא סוג של ענישה קולקטיבית. אלא אם אתה גר במרכז הארץ, השימוש בתחבורה ציבורית נע בתחום שבין עונש לבלתי מעשי בעליל. ניסיתי בעצמי, פעמים אין סוף ותמיד חזרתי לרכב הפרטי (שבמקרה הוא רכב ליסינג). נסיעות בנות כ-40 דקות הופכות לסאגה בת 2.5 שעות. תחנות המתנה תחת השמש הקופחת (או גשם זלעפות) והגרוע לפנינו : אי היכול לתכנן, לצפות ולדייק . אז מה נשאר לנו : 2.5 שעות נסיעה, 9 שעות עבודה, 7 שעות שינה ... וקצת ליתר. איפה ניתן להרוויח שעתיים ביום ? נכון, ברכב הפרטי אני | 05.07.17 (ל"ת)
23. סנובים סעו באוטובוס!!!!! סנובים נהנתנים מדושני עונג צאו מהבועה ורדו אל העם וסעו באוטובוס בתחבורה ציבורית כמו העם הפשוט!!!! פרווני החתול | 05.07.17 (ל"ת)
22. האם בדקו אם מחזיקי הרכב הצמוד יותר ; האם יש יחס ישר בין מקום מגורים רכב צמוד*הכנסה מוצא עדתי ?!? אם יש /סימן שיש הפלייה אם אין / סימן שיש הפליה שלא מראה נוכחות כלכלית : לשיפוטכם דרורי | 05.07.17 (ל"ת)
21. באוטובוסים או ברכבת? לא במטוס או במטס חיל האוויר אולי בבלונים או בהליקופטר ואיך נגיע לבית החולים בשישי שבת וביום כיפור וחגים | 05.07.17 (ל"ת)
20. מושחתים שהורסים את העתיד כולם עייפים כבר בכל המשרדים הממשלתיים, שום רפורמה לא זזה, רפובליקת בננות בראשות ביבי כבר אמרנו? אבי | 05.07.17 (ל"ת)
19. בספר מדע בדיוני סיפרו על חברה שעשתה לעובדים שלה טריק היא מכרה בקפיטריה שלה שוקולד שעושה חשק לקפה, קפה שעושה חשק לסיגריה, וסיגריות שעושות חשק לשוקולד. התוצאה הייתה שהעובדים בזבזו את המשכורת שלהם בקפיטריה. זה בדיוק מה שהמדינה עושה לעובדים שלה עם הטבת הרכב הפרטי: המיסים שהעובדים משלמים על הרכב הפרטי גבוהים יותר מההטבה שהמדינה נותנת להם, ולכן היא יוצאת ברווח. בפרט, כאשר המדינה נותנת לעובדים רכב ששווה X שקלים + דלק בשווי Y שקלים, אז חצי מ X זה מיסים ושני-שליש מ Y זה מיסים, אז ההטבה שווה מלכתחילה הרבה פחות ממה שכתוב בתלוש. יובל, תל אביב | 05.07.17 (ל"ת)
18. רכב המעביד שככתם את שווי רכב ש"נזקף" לזכות עובד ( בד"כ 130% מהמחיר שלו!) וממוסה במס שולי ממ | 05.07.17 (ל"ת)
17. ישראל שיאנית שלילית במספר הרכבים לנפש מצד אחד יש אצלנו הכי הרבה רכבים לכל קילומטר כביש. מה שאומר שאנחנו סובלים מפקקים. ומצד שני, יש אצלנו הכי פחות רכבים לנפש, מה שאומר שרמת החיים כאן הכי ירודה. ושני הנתונים יחד, אומרים שפשוט לא סוללים כאן מספיק כבישים. אמנון | 05.07.17 (ל"ת)
16. חירטוט שטויות במיץ גזר, עובד מדינה צריך להגיע לדיון בבית סוהר מרוחק אין לשם תחבורה ציבורית, איך הוא יגיע על חמור מעופף? והחזר הוצאות רכב של 300 ש"ח לחודש הוא בדיחה. קודם תדאגו לתחבורה ציבורית נורמלית שמגיעה לכל מקום אחר כך תפרסמו כתבות כאלה אחד שחורש על הרכב שלו בשירות המדינה | 05.07.17 (ל"ת)
15. ממשלת הליצנים של ביבי הדבר היחידי שהם מסתכלים בו קדימה, הוא הכסא :( ליצן קטן שלי | 05.07.17 (ל"ת)
12. מממ... קומבינה תכל'ס זו קומבינה ולמרות הדימוי השלילי של המושג אני לא משוכנע שמדובר בקומבינה רעה. אני בטוח שמדובר בהעלאת שכר קוסמטית בלבד שכולם, גם העובדים היו שמחיר שלא תוגדר כהחזקת רכב אלא כחלק מהשכר הברוטו. הבעיה החלה כאשר לא ניתן היה לתת העלאת שכר קבועות בתקופות של היפר אינפלציה ואז החלו להמציא כל מיני סעיפים ותתי סעיפים להעלאת שכר למגזרים מסוימים דבר שגרם לעיוות מטורף של תלוש השכר. אדם או מגזר או פלח או ענף של תחום מסוים יכול לקבל רכיב בשכר שמתיישר עם משהו שנשמע הגיוני ואז... בום טרח, מעלים את השכר בעוד כמה מאות שקלים בחודש. בזמנו דיברו על "דמי בושה" לשוטרים או "דמי חשיפה" לעובדים שמקבלים קהל (חשיפה לזיהומים כי כל אדם עלול לעשות לו אפצ'י בפנים) וכו' או "דמי ישיבה" לעובדים שמחובים לשבת שעול על גבי שעות. מה שקורה הוא שכאשר עובד ציבור פורש, הרכיבים כמו אחזקת רכב אינו רכיב פנסיוני לכן, יש פגיעה ממשית בגובה הפנסיה בד"כ גם אינו גבוה במיוחד. אז, הלוואי הקוסמטיקה של רכיבי השכר היו נעלמים בכלל ועובדים היו מקבילים, כמו במדינות מתוקנות, שכר הוגן ומצדי שיביאו על קורקינט או במסוק לעבודה. RONIAL | 05.07.17 (ל"ת)
10. תמשיכו לעבור לת"א ולבנות מגדלים - ואחרי זה לבכות. רק פיזור של מקומות התעסוקה ישפר את המצב. ת"א בעוד כמה שנים תפוך לסיוט בלתי נתפס - כבר היום המצב שב קטסטרופה דניאל | 05.07.17 (ל"ת)
9. לא היה צריך לתת החזרי הוצאה גובהים כל כך לבעלי הרכב במגזר הפרטי הוצאות נסיעה זה 400 - 500 שח לחודש - כמו עלות תחבורה ציבורית עובדי מדינה פשוט סחטו את הקופה הציבורית כמו תמיד הפתרון הוא לא לתת לאלו שנוסעים בתחבורה הציבורית יותר אלא לתת לכולם 3500 שח לשנה אבל זה כמובן לא יע בוד - כי אלו עובדי הסתדרות ההסתדרות היא האויב מספר אחד של האזרח המשלם בישראל המיואש | 05.07.17 (ל"ת)
8. כמה שטויות-אחזקת רכב היא סעיף סטנדרטי בשכר יסוד-שחוסכת הפרשות סוציאליות למדינה העובדים ישמחו לוותר על סעיף "אחזקת רכב" ולהמיר אותו בשכר רגיל.המדינה הכניסה את הקומבינה הזו כדי לא לשלם על החלק בשכר שקרוי "אחזקת רכב" פנסיה וקרן השתלמות. עדי | 05.07.17 (ל"ת)
7. תנו לנערי האוצר חודש רק בתח״צ שיתרגלו להגיע לכל מקום בפי3-4 יותר זמן ממה שהתרגלו ברכב (שאנחנו משלמים עליו),ואז נדבר.אה וכמובן ,בשבת שישבו בבית. משלם המיסים | 05.07.17 (ל"ת)
6. סיפורי סבתא הסכמים קיבוציים, לא ניתן לכפות פגיעה בזכויות העובדים שעוגנו בהסכמים אלה. אם רוצים יכולים לקרוא לזה בשם אחר ולא "החזקת רכב", ואז מה ? רכב פרטי הוא מנטליות, אנשים פשוט לא אוהבים לנסוע עם עוד אנשים. רוצים עצמאות ושליטה מלאה, מתי לנסוע, דרך איפה לנסוע, עם מי לנסוע וכו'. אזרחי המדינה משלמים מסים וזוהי חובתה של המדינה לדאוג להם לתשתיות. זה לא סותר את פיתוחה של מערכת תחבורה ציבורית ראויה. בסופו של יום שהאזרח יחליט מה טוב לו: מי שרוצה שישתמש בתח"צ, מי שרוצה ברכב פרטי וחבל שמעט מדי משתמשים בדו-גלגלי. המדינה יכולה היתה לחסוך בכסף אילו רצתה בכך שהיתה מאפשרת לכל עובדי המגזר הציבורי לקחת רכב בליסינג ובכך היתה המדינה מרוויחה מכמה כיוונים: 1. יותר רכבים חדשים שנרכשים = יותר מסים למדינה, רוב עובדי המגזר הציבורי לא נוסעים ברכבים חדשים כיום. 2. המדינה לא תשלם לעובד את דמי החזקת הרכב ובנוסף גם תקבל מסים עבור שווי שימוש. העניין הוא שרכב במגזר הציבורי הפך לסמל סטטוס לבכירים והם לא רוצים לתת לכולם ליהנות או לפחות את האפשרות ליהנות מהעניין. שנית, עניין של נראות שהרי הכל פופוליזם זול בימינו. גבי | 05.07.17 (ל"ת)
5. לא מדויק. המדינה מרוויחה כתוצאה מהכסף שמוציאים העובדים על דלק והרכב עצמו כך שמשתלם למדינה שיותר עובדים יסעו ברכבים, גם אם זה אומר להחזיר להם חלק מההוצאות. צריך לזכור גם שככל שיש יותר רכבים, ויותר פקקים, כך צריכת הדלק גבוהה יותר והמדינה מרוויחה עוד מהמיסוי על הדלק משה | 05.07.17 (ל"ת)
3. האזרח תמיד אשם ותמיד ישלם!! כידוע האזרח תמיד אשם!! אין תחבורה ציבורית הוגנת - האזרח אשם! האזרח רוצה יותר שכר ועושים מעשי "ישראבלוף", הוצאות הרכב כתוספת שכר - האזרח אשם! ועל כך האזרח ישלם יותר מיסים ופחות תנאים. במקום לפתור את הבעיות הולכים לפרייר המושלם - כחצי ממחיר הרכב , מיסים יותר מחצי ממחיר הדלק מיסים. ואני "כולה" רציתי להגיע הבייתה בשלום אזרח | 05.07.17 (ל"ת)
2. אין פה שום הפתעה המסים הצדדים על הרכב (מס דלק ומס על רכב חדש) מכניסים לממשלה סכומים גדולים.. הם לא רוצים להפסיד את זה.. חי בישראל | 05.07.17 (ל"ת)
1. זאת דוגמא טובה למדינה שאיננה חושבת על טובת אזרחיה אלא על הכנסות ועוד הכנסות ממסים. כאשר נעמיד אזרח הקונה רכב פרטי ונוסע בו לעבודה לעומת אזרח הנוסע לעבודתו באוטובוס או רכבת. נראה שהמדינה מרוויחה הון מקניית הרכב. דלק. בלאי וחלקי חילוף. ביטוח. טסט ...., ומצד שני המדינה מסבסדת את התחבורה הציבורית וכך רק מפסידה כסף על תחבורה ציבורית. התוצאה היא לטובת נסיעה ברכב פרטי. למי אכפת כמה זמן עומדים בפקקים. כאשר ההכנסות רק גדלות... אופיר | 05.07.17 (ל"ת)
המדינה מתמרצת את עובדיה להעדיף רכב פרטי על ציבורי
45 תגובות לכתיבת תגובה