אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בנק ישראל חותך את חגיגת ההלוואות לרכבים

71 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

67.
תבינו.כואב להם שהציבור קונה נכס פרטי ולא משקיע בקרנות או בבנקים.שטיפת מוח מכוונת.
טוב בארץ. הציבור קונה דירות ורכב.ולא בוטח במערכת הפיננסית הרמאית שבמדינה. אבל שליטי בנק ישראל דואגים קודם כל לחברים. ולא לעם. לכן מאשרים לבנק לגבות 12-15% ריבית. על כסף שקיבלו בחינם. אוי לנו מיועצים כלכלים עם נגיע כאלו. כחלון.. אנא טפל במאפיה.
הקנאה | 10.07.17
64.
בנק ישראל חותך את חגיגת ההלוואות לרכבים
פישמן ן לא החזיר הלוואות במשך שנים , והמשיכו לתת לו עוד, בבנק ישראל מרוויחים משכורות הלוואי עלינו - הם ממש לא רעבים ולא לוקחים הלוואות בשביל מכונית , אתם לא מגינים על הציבור אתם מגינים על התחת שלכם שלא שווה כלום . סטנלי פישר כבר דפק אותנו עם הדירות ובנק ישראל ממשיך בשלו. אותה מדיניות מסורסת תעלו את הריבית כבר ותורידו מיסים .
דודו | 10.07.17
62.
הפקרות בחסות השר כחלון
כחלון צריך מזומנים, והרבה. מחלק הטבות מס לזוגות צעירים, מחלק הטבות מס לרוכשי דירות.... אבל מאיפה המימון הממשלתי לכך ? המימון מגיע מענף הרכב. עם 100 אחוז מס על מכוניות חדשות + אגרת רישוי שנתית + קנסות על בעלי מכוניות + מס הבלו מהדלק, ואפשר למלא את הקופה. בנק ישראל רואה את ההשתוללות ומנסה לעצור אותה. אנשים קונים מכוניות חדשות בלי שיש להם כסף לדירה או לשכר דירה. אנשים לוקחים הלוואות בלי הכרה וברגע משברי קטן, כל המדינה הזאת תתמלא במכוניות ברבע כסף מההוצאה לפועל. כחלון מתנגד למדיניות הזו של בנק ישראל. הוא מבין שהברז של הכסף הקל ייסגר לו. בינתיים הוא מאפשר למשקי הבית לשקוע בחובות מעל הראש בלי שתהיה להם יכולת להחזיר. גם סוג של כלכלת בחירות !
עמרי | 10.07.17
59.
זאת השיטה
חברות הליסינג הרסו את שוק יד השניה שתיפקד במשך עשרות שנים. הם נפלו קורבן לשיטה של עצמם כי חשבו שהציבור יעדיף לקנות משומש רק מהם. אבל מי שלא מצליח למכור את הרכב הישן שלו גם לא יקנה רכב חדש יותר מליסינג אז הוא יפנה ליבואן או אפס ק"מ ששם הוא מקבל מימון מלא בריבית נמוכה. אבל חברות הליסינג לא מפסידות כי הם ממונפות לגמרי מי שמפסיד אלה הבנקים והמוסדיים או במלים אחרות הציבור שחוסך לפנסיה משם נלקחים הכספים. אותו ציבור מפסיד פעם שניה בפקקים ובזיהום האויר. העיקר שלהייטקיסטים ולעובדי המדינה יהיה רכב מהניילונים כל 3 שנים על השעון.
זלמן | 10.07.17
56.
הם מווסתים את הביקוש למנוע פיצוץ בועת רכבים וירידה דראסטית של מחירי יד 2, שבקיפאון עמוק היום.
כל מי שמוכר רכב בזמן האחרון יודע שהדברים השתנו מהותית בשוק המשומשות. לא מתקשרים. אםם מתקשרים אז מורידים עשרות אחוזים מהמחירון. המדינה ובנק ישראל בסך הכול מנסים לווסת ביקוש למכוניות חדשות, בכדי שיקנו פחות ולא יהיה מצב שמחירי המכוניות המשומשות יקרסו וזה ישליך על קופת המדינה. לא דואגים לאזרח הקטן. הבנקים דואגים לעצמם קודם כל ומעל הכל.
יוסי | 10.07.17
49.
חחח צוחקים עלינו
זיהו שהשווי של החברות מנופח והם מחזיקים מגרשים מלאים במכוניות ישנות שמאפשרות להם שווי מלאכותי גבוה ואז לחלק הלוואות עם אפס סיכון לבנקים כי כאילו המחירון של הרכבים במגרש נותן להם שווי ענק. אז בשביל לעזור להם להיפטר מהמלאי הזה במחיר לא ריאלי לא יתנו למי שרוצה לקחת ויכול לקחת מאה אחוז מימון! אז עכשיו יעלה השווי של המכוניות יד שנייה. כולם מפסידים חוץ מחברות הליסינג שהנגידה הצילה אותם מהחזירות של עצמם... במקום להגביל אותם שצי המשומש שלהם יכול להיות מקסימום 20 אחוז מהכמות שהוא היום. הוא עוד פתרונות
שלמה | 10.07.17
43.
ל28: המדינה מרוויחה המון כסף ממשקיעים שקונים דירה
כשבעל דירה קונה דירה נוספת הוא ישלם 8% מס רכישה. ובנוסף בד"כ 10% מס הכנסה על השכירות וכמו כן המדינה תכריח אותו באיומי מאפיה לשלם מס ריבוי דירות ואח"כ ישחילו גם מס ירושה/עיזבון. יחלבו ממנו המון המון כסף... אה, וגם ריבית גבוהה על המשכנתא.. אז למה לא?
אלמונית | 10.07.17
42.
הליסינג- "מקלט מס" למעבידים "קללה לעובד" !
הזקיפה של "שווי שימוש" דופקת את העובד ומקטינה את "הנטו בשכר" ! מי שיוצא נשכר הוא מי "שהלסינג" הוא "הוצאה מוכרת " ! לשכיר ולעובד הפשוט, זה "תענוג יקר" כי אחרי 3 שנים הוא חייב בהחזרת הרכב או ברכישתו במחיר מופקע. מבחינת "שוק הרכב" הליסינג הרס את ענף המוסכים, הביטוח, השמאות, כאשר הכתיב מחירים ויצר קרטל, ומוציא לשוק כל שנה אלפי מכוניות שערכן יורד עקב "הפגם ברישיון" רכב החכרה והשכרה.
לוני  | 10.07.17
36.
איך אפשר לתת הלוואות של 100 אחוז על רכב שבטוח מאבד מערכו?
והרי ידוע וברור שכל רכב מאבד מערכו ככל שהוא מתיישן,אז מי בכלל חושב לתת הלוואה בשווי מלא מול רכב שלבטח יאבד את ערכו. אני משוכנע שיש כאן הרבה יותר מזה. הבנקים מצד אחד שמו חוקים מגבילים(יעני להראות שהם שומרים על המצב) אך מצד שני הם רוצים להלוות ובמצב שנוצר להרבה אנשים וחברות אין קריטריונים בגלל אותם חוקים אז מה עושים? ״עוקפים מסביב״ ונותנים הלוואות בדרכים הללו. מצב המשק יחסית טוב,ישנה צמיחה ולא רואים האטה וכשהחגיגה נמשכת אז גם הבנקים רוצים לקחת בזה חלק והם אכן לוקחים חלק נכבד מאד . במילים אחרות הכח שטויות וההלוואות נשארו באותו סיכון כמו לפני המשבר העולמי האחרון.
חיים | 10.07.17
33.
יוצא לנו בפעמונים לראות המון משפחות עם הלוואות על עשרות אלפי שלקים עבור רכב
משפחות צעירות ולא מבוססות לא באמת צריכות רכב חדש מהיבואן במעל למאה אלף שקל. אבל קניית רכב הפכה לדרך נוחה לקבל הלוואה. אם יקנו רכב משומש ב 50000 יצטרכו לגייס את מלוא הסכום, אבל חדש ב 130000 עולה להם רק עשרים אלף במזומן והשאר הלוואה. אז הם קונים רכב יקר מדי לצרכיהם עם הלוואה שמעיקה להם על השוטף שנים אחרי שהם כבר לא נהנים מהרכב.
מתנדבת בפעמונים | 10.07.17
29.
מעניין אתכם רק הכסף !!!!
כבר קורה שהכבישים עמוסים - ואנחנו מתקרבים להצפה - ואז כולם יעמדו . הבנקים לא ישבעו עד שיבוא אסון על המדינה - ברכבים - במשכנתאות - ובהכנסת מסכנים להלוואות שאין ביכולתם להחזיר וגוזלים את לחמם. כל זה נובע מהריבית האפסית שמעמידה כל הון עם ישראל לרשות הבנקים החוגגים עם רביות מטורפות . מישהו צריך לבדוק אם הנגידה לא נרדמה על משמרתה.
מאיר  | 10.07.17
22.
מה שיפה, זה שבנק ישראל "מודאג".. פתאום ככה, הבנק קם מודאג...
אבל כמו כל פולניה טובה שיושבת בחושך, מבחינתו מספיק שהוא מודאג... הוא היה מודאג גם מבועת הנדל"ן, ולאחרונה גם מבועת אשראי משקי הבית... אין ספק שבדאגתו הבנק מגלה אחריות גבוהה מאד... אוסף של מומחים לאוננות בכל צורה שהיא שמשתכרים בין המשכורות הגבוהות ביותר בשרות הציבורי. בטח אם נכנסים לבנק ישראל עם מנורה אולטרה סגולה כל הקירות והשולחנות זוהרים בחושך...
חוני המתגלגל מצחוק | 10.07.17
21.
יש כאן מעגל...
חברות ליסינג רוכשות רכבים ונהנות מהטבות מס מופלגות, האזרח מתחייב לרכוש רכב בעלות כפולה מעלותו הריאלית (היינו תוך 5 שנים הוא איבד רכב שלם בירידת ערך), האזרח גם משלם ביטוחים מכאן ועד ההודעה החדשה כיוון שהסיכויים שרבו יגנב לשטחי הרש"פ גבוהים במיוחד ואז הוא לוקח את כספי הביטוח, מוסיף עוד קצת ורוכש רכב ליסינג חדש... הבנקים ממשיכים להדפיס כסף וביבי מתהדר בפריחה כלכלית תחת שלטונו. אבל הפרייר הכי גדול הוא מי שרוכש רכב חדש באופן פרטי, הוא משלם בין 10-20 אלף ש"ח יותר ותוך 3 שנים רכב מקביל מליסינג ברמת אבזור נמוכה בהרבה יקח את המחיר שלו עמוק למטה...
דניאל | 10.07.17
19.
העלאת מיסי רכב וגריטה
ברגע שמעלים מיסי רכב אז מחיר הרכב החדש מתייקר ומעלה את ערך הרכבים בשוק . מצד שני מבצעים גריטה ואז מורידים הרבה רכבים מהשוק ובכך מצמצמים היצע . כך שמחירי הרכבים יעלו . כמובן שמכל המהלך המדינה תישאר עם רווח . חברות הליסינג ישתחררו ממלאים , יקבלו מחיר יותר טוב . ובכלל הציבור הכללי ירוויח .
שמחה  | 10.07.17
17.
עושק מתוכנן מראש.
זו מדיניות העושק כמו בנושא הדיור. לכל אורך הדרך המדינה ידעה שהיא הגורם לעליות המחירים,(הרוויחה לא מעט) כשהציבור התקומם היה כבר מאוחר מכיוון שירידה עלולה להשפיע על הבנקים. אז מספרים לנו סיפורים ומורחים אותנו ובינתיים עולם כמנהגו נוהג. כנ"ל בנושא הרכב מתעשרת...... עושקת..... מעשירה.... אין אינטרס לאף צד שהמחירים ירדו למרות ירידה של 15%-20% בשערי המטבע. היבואן חייב לשמור על הבנק שקידם לו מכירות ולחברות הליסינג שמקבלות על חשבון הציבור הנחות מטורפות. תחרות. אמרנו שאין. לא בעצם יש, על כספו של הצרכן כולם מתחרים.
מ | 10.07.17
15.
אז נעלה את המחירון
כבר כמה שנים מחיר המחירון לא מייצג כלום - רק משאלת לב של חברות הליסינג כדי להציג בדוחות שווי נכסים ראוי הבנק דורש שנכיר רק ב 60% מערך הרכב? נעלה את המחירון וזה יישאר אותו מספר גם ככה היחידים שקוראים את מחירון לוי יצחק הם חשבים של חברות השכרה וליסינג
לוי יצחק | 10.07.17
13.
הלוואה זה יותר גרוע מהימורים בקזינו
צריך להוציא מהחוק את המונח "הלוואה", משמעות הלוואה הינה להנות ממשהו עכשיו (שאין לי יכולת לממן עכשיו) ולשלם אחר כך אולי אצליח ואולי לא, ממש כמו סוג של הימור, אם לא נעמוד בהחזרים יתחילו לעקל לי ומכאן המדרון חלקלק ביותר....
לעולם לא עוד הלוואה | 10.07.17
11.
רכישת רכבים בהלוואות
איך נותנים הלוואות בשווה ערך של ששים אחוז שאתה רכב חדש ורוצה למכור אותו אחרי ארבע שנים בקושי מצליחים למכור כי השוק מוצף רכבים מכרתי לפני שנתיים גולף עם 35 אלף קילומטר ב38 אלף שקל אין מחיר לרכבים אי אפשר למכור אז בנקים טיב אשראי נותנים הלטאות בסדר גודל כזה משעבדים כת הרכב וזה הביטחון שיכינו חניונים לערבים שאי אפשר למכור בגלל ההצפה ודם תהיה המפולת
דדדדד | 10.07.17
7.
מנטליות ישראלית חולה
שורש הבעיה: עיניים גדולות. אנשים קונים מעבר לצרכיהם וליכולתם. רואים זאת בעגלות הקניות בסופר, רואים זאת בקניונים וגם רואים זאת בכבישי ישראל. את המנטליות הישראלית יהיה קשה לתקן, אבל מהלך פשוט וחיוני של שיעורי כלכלה נכונה וכלכלת משק בית כבר בכיתות התיכון בבית הספר יכולה לעזור, לפחות לדור הבא.
א.ט. | 10.07.17
5.
מייבשים את הביצה
מישהו כנראה החליט שהגיע הזמן לייבש את ביצת ציי הרכב, בדגש על חברות הליסינג. סביר להניח שההוראה/הנחיה/המלצה של הבנק המרכזי לא תפגע לאפשרויות הקנייה של הלקוח הפרטי אבל עסקי האוויר של חברות הליסינג הן כנראה המטרה, וטוב שכך. בשנים האחרונות התפתחה כאן מפלצת שרוכשת מסה גדולה של מכוניות בהנחה מופלגת שיוצרת סבסוד צולב לנו הצרכנים הפרטיים שסופגים מחירון רשמי מלאכותי גבוה כדי לא לפגוע בביטחונות של סוחרי הסוסים. חברות הליסינג הפכו לדילרים, הן יותר מוכרות כלי רכב מאשר מחכירות. צריכים להחזיר את השוק לפרופורציה.
רגולטור בלאי | 10.07.17
2.
מתמודדים עם הסימפטום, במקום עם הבעיה.
הבעיה היא שמדינת ישראל משתמשת ברכב הפרטי כמשאבת מיסים מהציבור, ולכן מנוונת את התחבורה הציבורית כדי להכריח את הציבור לרכוש רכבים פרטיים. מכיוון שיוקר המחיה בשמיים, והצורך לקנות רכב פרטי יקר הוא אחד הגורמים לו, אנשים נאלצים לקנות את הרכב באשראי. מכיוון שמתן אשראי הוא עסק רווחים לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי (והמדינה שותפה לרווחים דרך מס הכנסה), הם נותנות אותו בשמחה ללקוחות. גם אם ההמלצות יהפכו להוראות מחייבות, ימצאו דרך לעקוף אותן, כי זה משתלם לשני הצדדים, כמו להסתיר את המטרה של ההלוואות, כמו הלוואות לכל מטרה שידוע שחלקן נועד לרכישת רכב. מכיוון שהמדינה לא תתמודד עם שורש הבעיה, הסימפטום לא הולך להעלם.
יובל, תל אביב | 10.07.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת