אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תשכחו מצוללות: טיסנקרופ חשפה מעלית שנעה לכל הכיוונים

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
איך כולם פה בטוחים שהם חכמים יותר מהמהנדסים של זה
חופרים על זה שהמעלית תיפול בהפסקת חשמל... ברור. גאונים, אף אחד לא חשב על זה לפניכם. בשניה מאילתור בראש אני כבר חושב על פתרון שזה יכול לעצור בצורה סופר פשוטה כמו שטיראפ עובד - אם המעלית עולה המשולש הזה יהיה למטה ואם יורדת אז הוא יהיה למעלה והפוך. נגמר החשמל לא קורה כלום. ואני בטוח שבטיסנקרופ מצאו פתרון יותר טוב. מה שיפה זה שאתם מיד קובעים נחרצות על סמך הפיגור שלכם שזה לא יעבוד... אני רואה פה פתרון טוב לבניינים ישנים שלא היה אפשר להוסיף להם מעלית. יוכלו לעשות מעלית בצורת u על הבניין
ביבי לכלא | 19.07.17
21.
איך כולם פה בטוחים שהם חכמים יותר מהמהנדסים של זה
חופרים על זה שהמעלית תיפול בהפסקת חשמל... ברור. גאונים, אף אחד לא חשב על זה לפניכם. בשניה מאילתור בראש אני כבר חושב על פתרון שזה יכול לעצור בצורה סופר פשוטה כמו שטיראפ עובד - אם המעלית עולה המשולש הזה יהיה למטה ואם יורדת אז הוא יהיה למעלה והפוך. נגמר החשמל לא קורה כלום. ואני בטוח שבטיסנקרופ מצאו פתרון יותר טוב. מה שיפה זה שאתם מיד קובעים נחרצות על סמך הפיגור שלכם שזה לא יעבוד... אני רואה פה פתרון טוב לבניינים ישנים שלא היה אפשר להוסיף להם מעלית. יוכלו לעשות מעלית בצורת u על הבניין
ביבי לכלא | 19.07.17
18.
ל-8, לא מדויק, זה די אותה חברה
יותר מתאגיד חברות מדובר בחברת-על עם חטיבות (למעשה קונגלומרט של יותר מ 150 אלף עובדים עם חטיבות מתוך החברה - כמו כימיקלים, כרייה, בינוי, אויר-חלל, כלי שיט ועוד, פלוס חברות עזר שצורפו לתאגיד). חטיבת-בת של חטיבת הבינוי ותשתיות היא תיסנקרופ-מעליות. המשכורות יוצאות כולן מאותה מחלקת שכר שבחטיבה העסקית באסן, ומשרד הדוברות הוא יחיד ואחראי בין היתר להשקות של מוצרים חדשים, לא משנה מאיזה סקטור, כולל צוללות או מעליות ללא כבל לענייננו. חברתי לשעבר עבדה ב Thyssenkrupp Digital Projects שהיא תת-חטיבה במשרדים הראשיים, ומכאן המידע.
גיא | 19.07.17
15.
מממ.. במחשבה שניה, זה דווקא נראה רעיון לא רע בכלל.
טוב, אז עכשיו כשברור שמדובר בשרשרת של אלקטרומגנטים שמטפסת על סולם מתכתי, ברור שכל האנרגיה מושקעת בייצור השדה המגנטי הראשוני על הסליל הראשון. אח"כ פשוט מעבירים את האנרגיה מסליל לסליל תוך שימוש בסופר קבלים ובתהודה. וכך אפשר להגיע לנצילות טובה מאוד - וזה בדיוק מה שהם עושים. הכוח שמחזיק את המעלית דבוקה אל הסולם הוא אדיר, אבל מדובר בשדה מגנטי ולתחזק אותו דורש מעט מאוד אנרגיה. כמובן שיש להם גם גלגלים קדמיים עליהם המעלית נוסעת ואחוריים הנועלים את המעלית אל הסולם + מעצורים ליתר בטחון, למקרה של הפסקת חשמל. כך שאם תהיה הפסקת חשמל המעלית פשוט תיתקע אבל לא תיפול. שורה תחתונה: כל עוד יש זרם בסלילים, זה יעבוד טוב מאוד. המעלית תישאר דבוקה אל הסולם בכוח של אלפי ניוטונים, בדיוק כמו שמנוף אלקטרומגנטי מושך אליו מכונית במגרש גרוטאות. זה דבר חזק. אם הזרם יפסיק, גם אז המעלית לא תיפול אלא רק תיעצר. אז מדובר כאן בטכנולוגיה מאוד בסיסית, מאוד חזקה ומאוד טובה - אבל שלא תהיה אי הבנה - זאת ממש לא "רכבת רחף" ואין שום קשר בין הטכנולוגיות. אין מה לצפות מחברה מסחרית לאמת בפרסום. ככה זה.
מהנדס חשמל. | 19.07.17
13.
אוקיי, אני חושב שהבנתי איך הם עושים את זה. אבל זה לחלוטין שונה ממה שהם אומרים.
הנה, תראו: https://www.youtube.com/watch?v=LNkiCTzWdlI . לא ברור? זה פשוט. לפי אופן התנועה של המעלית, כאשר המעלית עומדת, הם נועלים אותה במקום ע"י שדה מגנטי. לא ע"י עיקרון Laithwaite של דחיה אלא פשוט ע"י אלקטרומגנט פשוט, כמו אלקטרומגנט שמושך זבל מתכתי במגרש גרוטאות. בצורה כזאת המעלית מטפסת על פס המתכת - שרשרת של אלקטרומגנטים בתוך המעלית עצמה שמחליפים את תפקידיהם בצורה גלית והמעלית רוכבת על הגל. גאוני, אבל אין לזה שום קשר למנוע לינארי פרט לשם "מנוע לינארי". מן הסתם יש להם גם סוללה של סופר קבלים על כל מעלית, שאוגרת את האנרגיה של הסליל כאשר הוא נפרק ומעבירה אותה אל הסליל הבא.. וכך נטו האנרגיה שהמעלית צורכת היא רק שינוי המהירות שלה ולא צריך להילחם נגד תאוצת כדור הארץ כל הזמן. יפה מאוד. רק שזה ממש לא "מנוע לינארי". זה משהו אחר לגמרי - סתם שרשרת של אלקטרומגנטים. אין שום קשר לעיקרון של רכבת רחף. ככל הנראה הם מפרסמים את זה באופן כזה, כדי לבלבל את המתחרים. אוף.. הם גם הצליחו לבלבל אותי לרגע.
מהנדס חשמל. | 19.07.17
12.
ברור איך זה עובד, לא ברור איך זה משפר יעילות.
הנה פרופ' Eric Laithwaite בכבודו ובעצמו מסביר את העיקרון בצורה פשוטה ויפה. https://www.youtube.com/watch?v=OI_HFnNTfyU צפו עד הסוף, כדאי לכם. אז אין בעיה טכנית לבנות את זה. אבל וזה אבל גדול, במעלית מודרנית יש גלגלת ומשקולת נגדית. המנוע רק צריך להתגבר על ההפרש שבין משקל המעלית והמטען למשקל המשקולת. בד"כ ההפרש הזה הוא רק חלק זעיר ממשקל המעלית. עכשיו העיפו את הכבל והמשקולת - אז השדה המגנטי המשתנה שהם יוצרים צריך להתגבר על משקל המעלית ואין להם שום משקולת נגדית. כלומר הם צריכים להתגבר על *כל* משקל המעלית.. אם זאת היתה רכבת רחף, המשמעות היא שהם יוצרים שדה מגנטי רק פעם אחת למעשה - ופשוט צריכים להוסיף את ההספק הזעיר הדרוש כדי לתחזק אותו והרכבת פשוט יושבת עליו. לכן רכבת רחף היא דבר מאוד מאוד יעיל, הרבה יותר יעיל מרכבת רגילה. אבל זאת לא רכבת רחף אלא מעלית והיא לא יושבת על השדה המגנטי בינה לבין קורות המתכת אלא היא ב-90 מעלות לו והם צריכים לכן - בגלל שאין להם כבל - לייצר כל הזמן כוח שיתגבר על תאוצת כדור הארץ כלפי מעלה. אז איך זה יכול להיות יותר טוב, מאשר מנוע חשמלי המחובר לגלגלת עם משקולת נגדית?
מהנדס חשמל | 18.07.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת