אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"כבר בעוד 5 שנים מי שחי בעיר מרכזית לא יזדקק לרכב. המהפכה האוטונומית תושלם מהר מהצפוי"

127 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

125.
אווילים לא רואים מטר מהאף שלהם
לאחר המצאת המטוס, אמרו מפקדי הצבא האמריקאי שהם לא רואים שום יתרון במכשיר הזה ואין לא כל שימוש צבאי. לטענת כל גורמי הצי האמריקאי וחיל האוויר, בשנת 1923, אין כל אפשרות שמטוס יטביע ספינה. בתחילת שנות החמישים, אמר מנכ"ל או נשיא ibm שהוא לא צופה ולא רואה איזה שימוש יכול אדם לעשות במחשב ביתי. תתחילו לחשוב.
אלעד מקינלי | 01.08.17
117.
רכבי העתיד ותחבורה ציבורית
כדי שלא יסתובבו בערינו רכבים מיותרים ונפח התנועה יקטן, נצתרך להגיע לצוואר הבקבוק בו לא נוכל יותר להתנייד עם רכבים עקב עומסים בלתי נסבלים. ואז הרגולטור יהיה חייב להתערב בכך שלא יאפשר נסיעה בערים שלא בתחבורה ציבורית ויהיה צורך לשפר ולהוזיל אותה, רק זו תהייה נקודת המפנה אם בתחבורה המונית או בתחבורה של מוניות מסוגים שונים, אני מקווה שהרגולטור יתערב בנושא ויפה עשור אחד או שתיים לפני. לגבי השימוש באנרגיית דלקים זה ירד רק עם פיתוח של מקורות אנרגיה מתחדשת חדשים כמו שאיבת אנרגיה מהחום האגור באטמוספרה (אוויר).
יוסי אינהורן | 29.07.17
113.
בטר פלייס, אובר וטסלה עושים את אותה טעות
הם בונים על זה שהם יהיו מונופול. ברגע שיש להם בעיה עם הפיכה למונופול הם קורסים. אגסי אמר שמכוניות חשמליות עושות 100 ק"מ על מצבר אז אפשר לנצל את זה. ניסן ליף החדשה עוברת את ה 500 ק"מ אז כל הגישה של בטר פלייס לא נכונה. אובר לא מצליחים בכמה מדינות אז זה מפיל את כל החברה. טסלה בנו על זה שחברות רכב אמיתיות לא ינסו להתחרות בהם, ניסן ליף החדשה יותר טובה מהמכוניות של טסלה וטסלה לא יכולים להתחרות בהם
יוסי | 28.07.17
112.
הבעייה של בטר פלייס
לא היתה הטכנולוגיה. הבעייה של בטר פלייס לא היתה המרחק המצומצם (פחות מ 100 ק"מ לטעינה בסניעה עם מזגן ובפקקים) הבעייה של בטר פלייס לא היתה חוסר המקום בתא המטען בגלל הסוללה. הבעייה של בטר פלייס היתה המודל העסקי - של לכבול את הקונה למונופול יחיד לשנים ארוכות. אם אילון מאסק היה שומע לעצתך - היום מצבה של טסלה היה זהה לבטר פלייס.
המגיב | 28.07.17
111.
כתבה מצוינת אבל חלק מההנחות לא ברורות
מבחינת הלקוח, הרי אין הבדל מהותי בין להזמין אובר עם נהג לבין להזמין אובר אוטונומי. למה עדיין יש כל כך הרבה כלי רכב פרטיים גם בערים בהן אובר ודומיו נמצאים? בנוסף, כל עוד יש על הכביש גם כלי רכב שאינם אוטונומיים, התיאום בין הנהגים האנושיים והמכוניות האוטונומיות מוטל בספק. כמתכנתת, המחשבה על הבאגים וההתקפות האפשריות על כלי הרכב האוטונומיים די מלחיצה
דפי | 28.07.17
103.
תתעוררו!!! האפוקליפסה באה!!!
עם כל הכבוד למגיבים אתם ישנים (חוץ מניר מ 58). ההתחממות הגלובלית הולכת לשנות את העולם מהיסוד ולהכחיד את רוב האנושות. הילדים שלכם ובטח הנכדים כבר יהיו בכאוס מוחלט. כן נפט, לא נפט, זה לא רלוונטי. תפנימו שזה הדבר שצריך להטריד אותכם ולא שום דבר אחר!
ריאליסט | 28.07.17
98.
השתלטות של רכב מרחוק!!
כל החגיגה תסתיים ביום הראשון שמתקפת סייבר תשתלט על מליוני רעבים בעולם ותדרוש כופר אסטרונומי. יש יכולת להשתלט על הרכבים מכל מקום בעולם. ניתן למנוע עצירה, להאיץ את הרכב ללא הגבלה.. לסובב את הרכב לשולי הכביש ולגרום למגה אסון!! ברגע שזה יתרחש אנשים לא יסכימו לעולם לעלות לרכב אוטונומי. כמובן שמחירי הרכב הרגיל יזנק ויהיה ביקוש עצום.
שרון | 28.07.17
96.
יש כמה כשלים בתיאוריה הזאת
הראשונה זה החשמל. נכון לכרגע אין יכולת לייצר מספיק חשמל. קח בחשבון שבמקומות שיש עימותים המשמעות של פגיעה בתחנת חשמל במקרה כזה היא שאין תחבורה. השנייה זה הביטוח. כבר היום יש דיונים על איך אפשר יהיה לייצר מודל ביטוחי שיתמוך בעניין. המחשבה שלא יהיו יותר תאונות היא לא מציאותית. שלישית היא שהמודל טוב לתחבורה תוך עירונית כשאתה צריך לחצות מטרופולינים או גר במקום אחד ועובד במקום אחר למודל יש בעיות. רביעית יש בעיית תיזמון. היום התנועה הגדולה היא בבוקר כשיוצאים לעבודה ובער
שי | 28.07.17
95.
זה רק יעצים את הפקקים
אם עכשיו לכל משפחה יש רכב אחד או שתיים. ובאמצע היום לא ממש נגיש לצאת עם הרכב מהמשרד ולחזור. במציאות המתוארת לכל ילד בן 6 ומעלה תהיה הסעה פרטית לכל גחמה. נצא מהמשרד הרבה פעמים ביום לנסיעה קצרה לקניון לבית קפה הביתה להביא משהו וכו קנינו משהו נצפה שהשליח יקפיץ לנו עכשיו לא נדע לדחות סיפוקים וכל אחד מגיל 6 ועד 96 יוציא לנסיעות עשרות ויותר רכבים כאלה ביום.
מה? | 28.07.17
93.
לדעתי האישית המפץ יגיע דרך הסוללות.
אנשים לא יעברו כל כך מהר למכונית חשמליות מכמה סיבות. 1. בני אדם מקדשים רכוש פרטי. 2. רוב האנשים אוהבים שברכב שלהם יש את הציוד הפרטי שלהם. 3. בני אדם רוצים לנסוע לאן שבא להם מתי שבא להם עם מי שבא להם. כל הסיבות הללו מובילות למסקנה שרכבים פרטים ישארו אופציה מועדפת. על מנת שרכב חשמלי יהפוך להיות אופציה סבירה הוא צריך לעשות את אותה כמות דרך שעושה רכב בנזין. לכן, כל עוד רכב חשמלי עושה פחות מחמש מאות קילומטרים לסוללה אין לו סיכוי להפוך לפתרון המוביל. השינוי בסוללה מתרחש לאט יותר מהשינוי המתואר בכתבה
שמוליק | 28.07.17
90.
ומאיפה בדיוק יקחו את החשמל למכוניות ?
החזון הזה אמנם מעניין אבל לא מתייחס לשאלה אחת קריטית. החשמל שיניע את המכוניות האוטונומיות צריך לבוא מאיפשהו. כרגע נראה לי שרוב החשמל בעולם מופק בתחנות כוח מופעלות נפט או סולר או פחם או גז. כלומר הצורך בנפט או דלקים אחרים לא יעלם הוא פשוט יהפוך לריכוזי יותר - כלומר חברות החשמל יקנו את הדלקים במרוכז ואולי יקבלו מחיר יותר טוב אבל עדיין יצטרכו נפט ודלקים וימשיכו לזהם את האטמוספירה. כיום כמות החשמל המופקת באופן "ירוק" קטנה ביותר ( כ-5% עד 10% - תלוי במדינה). אנרגיה גרעינית היא מזהמת לא פחות ויקרה יחסית. נראה שעד לא תפתר הבעיה של יצור חשמל בזול וללא זיהום, כל התחזיות של מומחי המאמר מוטלות בספק רב. אז אל תמהרו למכור את המכוניות שלכם.
טוקמק | 28.07.17
89.
בבקרים לחוצים ואחר צהריים עמוסים להביא ולהחזיר ילדים למוסדות חינוך- אפשר רק ברכב
כך גם קניות משפחתיות גדולות בסופר - אפשר לעשות רק ברכב. לא ניתן להיגרר עם שקיות + אריזות ענק חסכוניות ברגל עד לתחנה, לנסוע בעמידה, ואז לרדת בתחנה שמרוחקת כמה עשרות מטרים מהבית. לתמרן בין עבודה לילדים, ולעמוד בזמני הדעה למוסדות החינוך ולחוגים - אפשר רק באוטובוס. קשישים ומתקשים בהליכה - זקוקים לרכב. בקיצור תוכנית אוטופית שהוגיה חושבים שאפשר להנדס את האדם. נראה אותם מסתדרים בלי מכונית.
אוטו | 28.07.17
87.
רכב חשמלי, רכב אוטונומי, רכב עתידי.
לא כצעקתה, עד שיהיו רכבים אוטונומיים לחלוטין יש לעבור שלבים רבים. ראשית יש למצב את הרכב החשמלי כרכב מוביל, נושא שהתחיל אתו שי אגסי והיום כנראה זה יהיה הכיוון של חברות הרכב, גם הרגולציה וגם יצרניות הרכב מתכווננים לשם וזה כנראה יהיה בסביבות שנות החמישים של מאה זו. במקביל כיום כבר מפותחות מכוניות עם מערכות אוטונומיות שעוזרות לנהג וכאלה שמתעתדות למנוע תאונות. השלב הבא יהיה רכב חצי אוטונומי כלומר רכבים שיוכלו לנסוע כרכב אוטונומי עם בקרה ויכולת התערבות של נהג אנושי. השלב של רכבים אוטונומיים לחלוטין יגיע רק באמצע או לקראת סוף מאה זו ואין לה משמעות מבחינת יצרניות הדלקים.
יוסי אינהורן | 28.07.17
86.
4 אחוז ניצול זה בגלל שאנו נוסעים לעבודה וחזרה ובשאר הזמן הרכב עומד
כיום בשעות השיא קשה להשיג מונית לפעמים אתה נתקע אפילו חצי שעה ורק שעה אחרי זה כבר ניתן לראות תור של מוניות ממתין לנוסעים כך שברכב רובוטי אחוז הניצול ישתפר אבל תשאר הבעיה של שעות השיא שימנע צימצום דרמטי של צי הרכב הצימצום יכול לבוא מזה שיסעו כמה נוסעים באותו הרכב,
נהגונציק | 28.07.17
82.
גם אם יקרה עוד20 שנה, צריך לתכנן כבר היום תשתית
להתחיל להפחית 5% ממקומות.החנייה ברחובות כל שנה, להפוך חניונים פתוחים לפארקים, להפסיק לסלול כהישים חדשים ולהרחיב קיימים ולהתמקד רק בתחזוקה, לא לאשר תחנות דלק חדשות, לא לאשר את הרחבת בתי הזיקוק, להוציא עוד ועוד מכרזים לאנרגיה סולרית ומתקני אגירה שאובה כדי לענות.על הביקוש לחשמל, להתכונן לקריסת יבואני רכב חברות ליסינג וענף המוסכים, להנחות את הבנקים למצוא תחליף החל מ2020 לתיק האשראי לרכב שצפוי להצטמק ועוד.
אדי | 28.07.17
81.
שתי נקודות שפוספסו
האחת, שהיא גם קשורה להרגל האנושי, אנשים לא במהרה יעוטו לכיוון רכב ללא נהג, זה גם מחסום פסיכולוגי לא קטן שצריך להתגבר עליו. השניה, לא בטוח שהמודל של תחבורה משותפת ירוץ כל כך מהר, כחזון זה נחמד וכנראה יקרה, אך לא בשלב הראשון, שכן יש כאן הרגל צרכני לא פשוט שצריך לנטרל והוא הבבעלות על רכב והמעבר לתחבורה שיתופית. בכלל רכב אוטונומי לא פותר היום את כל הבעיה, מה למשל , דרכי עפר לא מתומררים ולא מסומנים? נכון רוב הנסועה היא בכביש אך עדיין יש פינות לסגור.
אני לא הנהג | 28.07.17
78.
פסימיות מול אופטימיות
מגיב 59 , מה זה פסימי. אדיף שיתאבד אם מה שהוא חושב יתאמת. כנגד זה - מחברי הכתבה [או לפחות אלו שרואיינו בה] מה זה אופטימים. בעוד 5 שנים נראה שהמצב לא יהיה כ''כ וורוד כפי שהם מתארים, גם היום, כאשר תהליכים אבולוציונים הם מתרחשים במהירות הסילון, זה לוקח קצת זמן. לכל תהליך יש בלמים. אז נראה שתהיה מהפכה על הכבישים, ללא ספק, אבל בזמן קצת ממושך יותר מ5 שנים. יש ביקוש, יש הצע, אבל יש גם הגבלה לכושר הייצור של המכוניות החדשות. רק כדי לתכנן ולהקים קוי ייצור, להכשיר כ''א מקצועי להפעלתם לבנות פרוטוטיפים, הרצת דגמים, כל אלה מצריכים חודשים ארוכים. אז, הזמן קצר והעבודה מרובה - להפסיק להתקשקש , להפשיל שרוולים, ולעשות.
דה לה טורדה | 27.07.17
69.
חלומות באספמיה... כולם יורים לכיוון הלא נכון
אוטונומית? חלום יפה. הרבה כסף ליזמים שיודעים לחלוב משקיעים. הפתרון? תחבורה א-ו-ט-מ-א-ט-י-ת. במקום לצייד מכוניות באמצעים שיאפשר להן לנסוע בסביבה שאין להם סיכוי להתמודד איתה באמת. שמתם לב שהמכוניות האוטונומיות עובדות טוב מאוד בכבישים מהירים, עם כמות תנועה קטנה, ובשטחים שלא צפויים בהם הולכי רגל? הפתרון הוא לא לנסות ללמד כלי רכב להסתדר עם מרחב אנושי - הפתרון הוא ליצור מרחב לרכבים בלבד. צריך לבנות כבישים חכמים, שיעבירו מידע מדוייק בן הרכבים ואל ומ- מרכז בקרה. בצורה כזו כמות הבעיות לפתרון מצטמצמת בצורה פראית, ובכל מקום שהתחבורה האוטומטית לא תתקיים - תמיד צריך שאפשר יהיה לתפוס את ההגה ביד...
לאה אבוטבול | 27.07.17
67.
שיתרכז בהמצאות ולא בעיתידנות
מדוע הוא חושב שרכב אוטונומי לא צורך דלק? (כי הוא צורך חשמל......) והחשמל הוא לא מדלק? כל מקורות האנרגיה האחרים יקרים מדלק שניתן למכור גם ב- 20 דולר לחבית, ואולי ב-- 10 דולר. כשספקיות הדלק הגדולות יקלעו למצוקה, כמו שמתואר בכתבה, תהיה מלחמה.
אנרגיה | 27.07.17
66.
המרואיין העתידן נאיבי
הוא נותן כדוגמה את קודאק אבל הוא לא הבין את המהלך. מי בדיוק הפסיד כסף בקודאק? מהלך פשיטת הרגל שלהם נלמד כדוגמה איך ניתן להרוויח כסף מפשיטת רגל. לגבי תעשיית הנפט שלא יספר סיפורים, מה שחשוב שם זה מחיר חבית. שיספק מספר כמה תעלה חבית נפט בשנת 2020 ואילך - זה מה שחשוב.
ריאליסט | 27.07.17
65.
תגובה לשי מ21
זה כי אתה גבר גבר, מסתכל על ניתוחי לווין ובסיס נתונים של מיליוני אובייקטים שמתעדכנים כל שניה. ועדיין מעיף מבט במפה המנויילנת ותוך שבריר של רגע יודע מה לעשות. לצערנו אנו פשוטי העם לא נולדנו כמוך גבר גבר שמסוגלים להביס יכולות מיחשוב אדירות. אני בטוח שאתה גם עושה מט סנדלרים לכחול עמוק שהביס את קאספרוב כי בטח אין לו את הרגש. יאללה יאללה שמענו על אנשים כמוך
אחד העם | 27.07.17
58.
ובעוד 10 שנים....
לא ישארו חיים על פני כדור הארץ. הרס המערכת האקולוגית והאקלימית כבר נמצאת במצב שלא ניתן לתקן... תקשיבו להרצאות של דוקטור גיא מקפירסון (ומדענים אחרים) ותבינו לעומק את המצב בעולם כרגע... גם אם עכשיו יפסיקו את כל הפעילויות המזהמות בעולם, זה כבר מאוחר מידי... מצטער אבל לא נשאר הרבה זמן לסוף שהאדם הביא על עצמו בתאוות הבצע שלו ובאמונה שהוא יכול להרוס את כל הטבע מתוך מחשבה שזה לא יפגע בו... אנחנו כבר עכשיו נמצאים בתחילת ההכחדה המאסיבית של החיים פה , כל יום נכחדים 200 זנים של חיים בכדור הארץ והמערכת עומדת לקרוס.....
ניר | 27.07.17
57.
מותגי הרכב ימשיכו לחיות
אנשים עשירים עדיין יחזיקו רכב חשמלי פרטי מפואר וממותג וכל השאר יסעו ברכבים חשמליים שהם יזמינו באפליקציה והם יהיו רכבים הרבה יותר בסיסיים אבל הרכבים האלו עדיין יהיו מיוצרים בקוריאה/יפן/סין/אירופה...מה שכן, בהחלט שיהיו הרבה פחות רכבים על הכביש.
אני | 27.07.17
55.
רוב מי שמחפש איכות חיים בורח מהערים הצפופות - הם סיוט לרוב המשפחות עם ילדים
וכלל לא רוולנטי למעלה מ 50% מארה"ב - בישראל הבעיה אחרת לא מתכננים כבישים ותשתיות תעסוקה צמוד לערים ובונים כל הזמן באופן מסיבי ערי שינה סביב תל אביב ולכן פה רק רחפות יעזרו כי הרכבת תקרוס מהר מאוד כמו שקרה ברוב אסיה הרכבות שם קרסו , בשעות העומס אנשים מחכים שעה וחצי להידחק ברכבת כמו סרדינים - ככה זה ביפן ככה זה בסין ועוד
אחד ## | 27.07.17
54.
מכונית חשמלית- בעיה בריאותית?
אני מקווה שלא יתברר לאחר שנים של שימוש, שהשדות המגנטים שנוצרים במכונית חשמלית משבשים את הפיזיולוגיה או גרוע יותר, גורמים לסרטן, אצל האנשים שנוסעים בהן. זה יהרוס את כל מה שנכתב בכתבה או לפחות ידחה את כל התחזיות. דבר נוסף שעלול להרוס את זה הוא חוסר יכולת להתמודד עם איומי סייבר. מספיק שיקרו כמה מקרים בהם אנשים נהרגו או נפצעו כתוצאה מדרישת כופר ממשתמש במכונית כזו כדי להפיל את הרעיון.
זוזו | 27.07.17
52.
לא הכל דבש...
ברגע שכל רכב יהיה, למעשה, מערכת ממוחשבת על גלגלים שפועלת באופן אוטונומי באמצעות תוכנת מחשב ותקשורת מחשבים - היא תהיה חשופה להאקרים של עוד 20 שנה. גם הם "יתקדמו" עם הזמן... האקרים כאלה (כולל מחבלים דיגיטליים) יוכלו לגרום לאסונות וכאוסים שטרם ידענו כמותם בעבר. הם יוכלו לשתק או לשבש את התנועה בעיר שלמה במקרה ה"טוב" (כלומר לגרום לכך שהמכונית "רק" לא תיסע או שתיסע ליעד שגוי) ואפילו לגרום למכוניות להתנגש בקירות, בניינים, מכוניות אחרות ואפילו לעלות על מדרכות ולדרוס את הולכי הרגל. נו, ומה יעשו אז שוטרי התנועה (שאולי גם הם כבר יהיו רובוטים)? ייתנו דו"ח להאקר או למכונית ה"עבריינית"?
בן המקורי | 27.07.17
51.
מחר בשמונה בערב שעון ארצות הברית יתחילו למסור טסלה מודל 3
המודל העיסקי של אגסי היה ברובו נכון לשנת 2006 היישום היה מתחת לכל ביקורת. אין מה להשוות למודל העיסקי של אלון מסק ובכלל למסק כאישיות. הווא אינו מעוניין בערך החברה ומידי פעם טוען שמחיר המנייה גבוהה, לא אגסי ולא בעל הבית עידן עופר היו עושים כזה דבר. אלון שם לו מטרה, להתנתק מתלות ברשתות חשמל ותלות בנפט. הצורה שהוא החדיר ועדיין מחדיר את המוצרים שלו לשוק עוד תלמד בביתי ספר למנהל עסקים כמה דורות אחריו.
בן כנען | 27.07.17
50.
לא תהיה מכונית אוטונומית על הכביש ב 2021. תראו כמה פעמים אנחנו נדרשים
רכבים אוטונומים זה חזון רחוק הרבה מעבר ל 4 שנים. כל מי שאומר אחרת, משקר ביודעין או לא מבין במה מדובר. יש ה מ ו ן בעיות טכניות ומוסריות לפתור, לפני שמכונית אוטונומית יכולה לנוע לבד בכבישים.
לאתחל את המחשב בבית ותבינו לבד | 27.07.17
48.
אחריות לנהיגה בזמן תאונה חו"ח ביטוח רכב אוטונומי
רכב אוטונומי הנהג - אלגריתם שנשען על gps , רגשים , תקשורת נתונים . רשתות חרום כאלו ואחרות וכ' . יותר מידי גופים שנושאים באחריות לתקינות ובטיחות בתהליך , אין "נהג" בן אנוש שניתן להטיל את האחריות למעשים ומחדלים , במקרה של תאונה , את מי מביאים לבית המשפט ? את מי תובעים את כותבי האלגריתם? , מתחזקי gps ? מפתחי רגשים פיזיקליים ותוכנת הרגשים? , את מכלולי המכונית? לא ברור , לי ברור שהתשובות מורכבות ולא נמצאות ב"שלוף" .
הרון רומן מניקביץ | 27.07.17
47.
הכותב מערב שני חזונות. לדעתי חזון המכונית החשמלית יתגשם חזון המכונית האוטונומית הרבה יותר מאוחר
האינטליגנציה המלאכותית הדרושה למכונית אוטונומית כל כך גדולה שהיא לא תתגשם בטווח הזמן שמציין הכותב אלא הרבה יותר מאוחר. לצורך המחשה אשתמש בדוגמה. כשהחל שימוש נפוץ במחשב בשנות ה-70 חזו בעלי המקצוע שהקריאה האופטית של מסמך בכתב יד תפותח תוך עשור מקסימום. אנחנו נמצאים כבר 47 שנה אחרי ועדיין אין תוכנה שמצליחה לקרוא בצורה מושלמת מסמך בכתב יד כפי שאנחנו מסוגלים לקרוא. אפילו קריאת מסמך מודפס איננה מושלמת עדיין (ועדיין לא התייחסתי לנושא שהינו חם כבר עשרות שנים כמן הזיהוי הקולי של דיבור שוטף). אלה שמתנגדים לדעתי יטענו כי המוטיבציה לפתח קריאה אופטית אינה גבוהה כמוטיבציה האנושית לפתח מכונית אוטונומית והם יצדקו, אבל אם בקריאה אופטית אנחנו מסוגלים לשאת מספר שגיאות קטן על פני מסמך גדול במכונית אוטונומית מספר השגיאות צריך לשאוף לאפס. כמות המשתנים האפשרית ב"קריאת" המשתנים על הכביש וקבלת ההחלטה הנכונה גדול לאין שיעור מזה של קריאת מסמך ולכן לדעתי קצב הפיתוח של מערכת שהרשויות יאשרו את שימושה ההמוני הוא נמוך בהרבה. לדעתי אין לדבר על טווחים קטנים מ-50 שנה. על מכונית חשמלית בהמשך...
אריה | 27.07.17
46.
עוד משהו שלא נכתב
יגיע יום שיהיה אסור להחזיק את ההגה בידיים ונוכל לחטוף דוח כששוטר יראה נהג משחק עם ההגה הכל יהיה אוטונומי וממוחשב! לקיחת הגה בידיים יהיה רק במצב חירום בלבד! [בכדי לנסוע בשוליים לפנות נפגע וכו'] הרכבים יהיו נשלטים ע"י מחשבים כמו הטלפונים ויהיו חברות כמו סלקום וגולן טלקום שימכרו לנו חבילות נהיגה שונות.
דוד כהן | 27.07.17
45.
תגובות תגובות תגובות
התגובות כאן מעניינות, רציתי רק לשתף אתכם במה שקרה כשהגיע לעיר עגלה בלי סוס (מכונית) למרות שלא היה אינטרנט התגובות היו דומות ושאלו איך זה שהם ישתלבו ביחד עם סוסים וזה יפחיד את הסוסים וכו. הפתרון בהרבה מקומות שנתנו אז הוא שאדם ילך עם פעמון ליפני המכונית ויכריז על בואה, ניראה לי שאנחנו במצב דומה בקשר למכוניות האוטונומיות. זה לא מה שיהרוג לגמרי את שוק הדלקים זה יוריד את הביקוש זמנית היות ועדיין יהיה צורך לטעון את המצברים. אנרגיות ירוקות ומתחדשות ימלאו חלק ניקר מתצרוכת האנרגיה ויכנסו במקום דלקים מחצביים אך במקביל עולה הצריכה של האנרגיה בכלל וייקח זמן עד שספקיות הדלקים יהפכו לחברות לא נחוצות. פיתוח חדש שכיום נימצא בשלבים ראשוניים שלו, מערכת להפקת אנרגיה מהחום האגור באטמוספרה הוא זה שיכול לחולל את המהפכה, מדובר במערכת שמחליפה אנרגיית חום עם האוויר והופכת אותה לאנרגיה חשמלית או מכנית, יש לזה שימושים רבים מעבר למכוניות והיא תייתר את כול הצורך במצברים לאגירת אנרגיה או שימוש בדלקים מכול סוג.
יוסי אינהורן | 27.07.17
44.
הסוף של האיסלאם מתקרב. אף אחד לא ילקק להם יותר
ברגע שהעולם יתנתק מהנפט המזוהם, המזהם וממן הטרור האיסלמי זהו יהיה סופו של האיסלאם וכמובן הטרור. מדינות ערב וגופי הטרור הערבים מתקיימים כיום בעיקר מאיראן שכספי המימון הם למעשה הכספים שהם מרוויחים מהנפט... אין נפט=אין טרור=סוף האיסלאם
אמיר | 27.07.17
43.
הנבואה ניתנה לטיפשים
לנסות לנבא מה יקרה בתחום שיש בו כל כך הרבה משתנים מוכיח שנבואה ניתנה לשוטים. יהיו מאבקי אינטרסים ענקיים. אחרי שאם בכלל יפתרו את הבעיות התיפקוד של המכונית, בעיות רגולטוריות, מי האחראי במקרה של תאונה. מיסוי. כל הניתוח מתעלם מהקשר הרגשי של אדם ורכבו. תחושת החופש שאתה נוהג ברכב שלך שלא מנסה למכור לך דברים בנסיעה או לעקוב אחריך כמו שעוסות גוגל ופייסבוק. קצרה היריעה ולכן רק אומר שהדוברים בכתבה מיצגים אינטרסים מסוימים וכל מי שעיניו בראשו יודע שעוד ארוכה הדרך. להערכתי בערך עוד עשור יהיו שרותי מוניות והובלות אוטונומים. לרכב פרטי זה יקח לפחות 20 שנה וגם אז עדין חלק גדול מהפרטים ירצו להחזיק רכב פרטי. בישראל זה יהיה מאבק פוליטי ומיסויי ורק אם ייקרו ביטוח ויוזילו לאוטונומיות זה יתפוס אבל לא יהיה הרבה יותר זול
אחד | 27.07.17
36.
חברות הדלק, רכב והביטוח out
הנפגעים הישירים והמרכזיים של המהפכה של הרכבים החשמליים והאוטונומיים יהיו שלוש תעשיות: חברות הדלק, הרכב והביטוח. טוני סיבה חוזה שכמות כלי הרכב תקטן ב 80% ולכן נוכל להשתמש בקרקע של הכבישים ומגרשי החנייה לטובת פארקים, בנייני מגורים ועוד, כמות תאונות הדרכים תירד, ואנו הצרכנים נרוויח בעיקר איכות ורמת חיים גבוהה יותר: פחות הוצאות על תחבורה (לא נצטרך לקנות ולהחזיק רכב, אלא רק נשלם פר נסיעה שתעלה כעשירית העלות לק״מ), קיצור זמני נסיעה (כי פחות כלי רכב יהיו על הכבישים), ובעיקר בלי להתעצבן מפקקים והתנהגות של נהגים אחרים. שווה לצפות ולקרוא את המחקר של Tony Seba, RethinX
הנפגעים והמרוויחים הישירים | 27.07.17
32.
תמשיכו לצעוק תחבורה ציבורית בשבת זה כבר היום לגמרי מיותר
ויכוח עקר בעידן הטכנולוגי. ב10 שנים האחרונות גרתי בניו יורק, וושינגטון, ת"א ניו דלהי ברצלונה ובוגוטה, וכבר אין רכב משנת 2004 (מרוויח הרבה יותר מהממוצע, זו לא הסיבה). כבר היום כשהרכב לא אוטונומי, עדיין שימוש באובר, zip car להשכרת רכב שעתית, והשכרת רכב סופ"ש בחודש ב40% יותר זולה לי מלהחזיק רכב (ויש לי 3 ילדים). מבחינת נוחות, זה עדיין לא מושלם אבל מתקרב לשם. ברגע שמוציאים את הנהג מהרכב ואת ההנדברקס ההילוכים הדוושות ומיכל הדלק, והג'אנק שכל נהג שומר בבגאז' קורים שני דברים, המכונית מרוויחה עוד שני מושבים, ומשקל הרכב פוחת ב25%, לרכב לא צריך לשלם שכר ביטוח לאומי ומס הכנסה, ומחיר התחבורה צונח. בעוד 5 שנים, מי ירצה ליסוע ב3 אוטובוסים לבקר את סבתא חנה, יקחו אובר עם רכב אוטונומי. אבי גבאי תתמקד בנושאים אחרים תוך שיתוף פעולה עם החרדים והליכודניקים המסורתיים שמור את זה בצד זה ייפתר מעצמו.
אסף | 27.07.17
31.
לא רואה איך רכבים אוטונומיים משתלבים עם רכבים רגילים
אני מסכים שזה צריך להיות הכיוון, אבל הבעיה היא שאני לא רואה איך רכבים אוטונומיים מצליחים להשתלב בסביבות לא אוטונומיות ושלא יגרמו אסונות. כאשר רכב היום דורס ילד יש את מי להאשים את הנהג, אבל כאשר רכב אוטונומי עושה את זה אז זה יכול לחסל את התחום
רמי | 27.07.17
29.
קשקשת של בעלי אינטרס שמנסים לקדם את מוצריהם ולשטוף את מוחם של צרכנים עתידיים
כדי לעבור למכוניות חשמליות צריך לרשת את כל העולם בתחנות טעינה לחשמל. זה יכול לקרות באי אלו ערים גדולות מערביות וזהו. הכסף הדרוש לרשת את העולם בתחנות טעינה לא ימצא אף פעם באף מדינה מערבית או עולם שלישי. בינתיים העולם הולך אחורה ואוכלוסיית העולם השלישי גדלה בסדרה הנדסית שאין יכולת להאכיל אותם אז הם ירכשו מכוניות חשמליות או אוטונומיות? כל סיפור המכוניות החשמליות נכון למקומות מסויימים וקטנים מאוד. כל סיפור המכוניות האוטונומיות נכון לכמה ערים בלבד בעולם המערבי, בעולם השלישי ובמקומות מרוחקים אנשים ימשיכו לנהוג במכוניות ישנות שהנהג נוהג בהן. כל סיפורי ההיסטוריה על טכנולוגיות שהשתנו לבלי הכר לא רלוונטי כי על כל המצאה ששינתה עולם יש מליונים שלא שינוי כלום וירדו מהכותרות כפי שעלו....
איפה המציאות ואיפה העתידנות הזו? | 27.07.17
21.
לא כ"כ מהר - וייז כדוגמא
כשהגיעה וייז אני הייתי שמרן מדי ולקח לי שנה עד שהסכמתי לעבור להשתמש באפליקציה. היום בדיעבד אני מבין שהטכנולוגיה לא מספיק טובה ורוב הזמן אני נאלץ להתעלם מהצעותיה של האפליקציה כי אינן אופטימליות (לראיה אני נוסע בדרך אחרת ואז וייז פתאום מסכים איתי ומראה שזמן הנסיעה באמת יהיה יותר קצר). אותו הדבר עם מובילאיי שרבים מהמשתמשים לא מרוצים. אז רוצים מכונית לגמרי אוטונומית ? אפילו לנווט היא לא תדע כמו שצריך. אני לא אסע בזה. גם בתחומים אחרים עם פחות סיכון המערכות לא לגמרי אוטונומיות. זה לא שאלה של טכנולוגיה באופן כללי, אלא של שימוש בבינה מלאכותית עבור מערכות קריטיות. איזה מערכות עם אינטליגנציה מלאכותית משמעותית אתם מכירים ששווקו בהצלחה ? אני לא מכיר. השאלה אינה מתי תגיע נקודת המפנה הפסיכולוגית (כמו באייפון) אלא מתי הטכנולוגיה של בינה מלאכותית תהיה מספיק טובה. מכונית חשמלית - כן. רכב שיתופי - כן. רכב אוטונומי - עדיין רחוק, אם בכלל. מה היתרון הגדול של אוטונומי על פני רכב חשמלי שיתופי ?
שי נקטרינה | 27.07.17
18.
התחזית תתממש יש יתרונות ובעיות
התחזית תתממש, אולי יותר לאט אך סביר שדוקא יותר מהר. אם הרכבים כל הזמן בתנועה צריך פחות מקומות חניה ופחות כלי רכב. פרדוקסלי אך נכון, כי כל כלי רכב מנוצל טוב יותר. תעשיית הנפט, קרי הלוביסטים יתנגדו ויבעתו אך לא יעזור. השייחים, יקרסו כמו מגדל קלפים וזה ממש ממש טוב לכל העולם ולישראל. אחת הבעיות היא השילוב של נהגים אנושיים ונהגים רובוטיים. יש כאן בעיות פסיכולוגיות והתנהגות בלתי צפויה ( של האנשים כמובן). המכוניות האוטונומיות יסעו כחוק והנהגים האנושיים יזגזגו ויגרמו לשיבושים. צריך מוביליי חובה בכל רכב שימנע התנהגות טיפשית של הנהג. בעיה נוספת - האבטחה, אם הרכבים לא ימוגנו מבחינת CYBER ברמה הגבוהה ביותר אזי העסק לא יתרומם. ניתן לקדם את הנושא ע"י הטבות מס ואגרת גודש. ההשלכות על התחבורה הציבורית עדיין לא ברורות אך על נהגי המוניות ההשלכה ברורה לגמרי. לא יהיו נהגי מוניות. גם משאיות חברות השליחויות יעודכנו וכל התהליך יהיה ללא שליח ע"י מכונה ששולפת את החבילה עבור הלקוח מבטן המשאית. חשוב ביותר לתת את הדעת על פינוי רכב אוטונומי בזמן תאונה. רכב שלא יפנה את עצמו יגרום לשיבושי תנועה. חשבתם על זה?
GM | 27.07.17
10.
"בתוך עשור המכוניות האוטונומיות יביאו את חברות הנפט לפשיטת רגל"
צריך כמה דברים שיתממשו בדרך, ראשית המכונית החשמלית צריכה להיות מכונית מובילה ואני כבר רואה התקדמות כזו בכך שמדינות מחוקקות חוקים שלאחר שנת XXX לא יאפשרו להעלות על הכבישים מכוניות בהנעה של דלקים. השינוי יהיה ארוך ייכח לו יותר זמן משחושבים, ליפני כן צריך להכין את שוק האנרגיה לכך שיוכל להטעין כול כך הרבה כלי רכב וזה לא פשוט מצריך הרבה משאבים כספיים ובניית תשתית מתאימה והתאמת הרגולציה. ישנו פיתוח בתחום האנרגיה שיהיה משמעותי אפילו יותר והוא הפקת אנרגיה מהחום האגור באטמוספרת כדור הארץ, פיתוח זה הוא פיתוח חברתי וגם בעל תרומה רבה לאיכות הסביבה. המשמעות היא שרכבים שבהם תשולב מערכת זו לא יצטרכו טעינה ולא מצברים, המערכת תספק לרכב את כול האנרגיה הדרושה לו על ידי החלפת אנרגיית חום עם הסביבה והפיכתה לאנרגיה מכנית בסופו של דבר. מערכת זו גם תוכל לגרום לשינוי מאוד משמעותי בתחום האנרגיה היות והעלויות יהיו כאלה שניתן לשלב את המערכת גם בבתים מבנים או תעשייה והפקת האנרגיה תהייה מבוזרת, לא עוד חברות להפקת אנרגיה אלא יצרנים קטנים כול אחד בביתו שיוכל לספק גם חשמל לרשת הארצית לאחר שתיהפך לרשת חשמל חכמה.
יוסי אינהורן | 27.07.17
5.
גם חשמל מיצרים מנפט
מכונית חשמלית נוסעת על חשמל - חשמל מיוצר בין היתר מנפט או מגז. גז הוא תחליפי לנפט גם במכוניות. בישראל עוברים ליצור חשמל מגז. נכון שניתן ליצר חשמל כורים גרעיניים שבעולם הולכים ונסגרים וגם מאנרגיה סולארית. נראה שהתחזית לסוף עידן הנפט, לא לוקחת בחשבון, שההבדל בין מכונית חשמלית, למכונית עם מנוע בנזין, ששניהם נוסעים על אנרגיה שמקורה בנפט . רק שבחשמלית מיצרים את האנרגיה במקום אחד = תחנת כח ובמכוניות שנוסעות על בנזין, האנרגיה מיוצרת במכונית. יש כנראה הבדל ביעילות יצור האנרגיה וכן שכאמור ניתן לייצר חשמל לא רק מנפט, עדיין זה לא עולה פחות מייצור חשמל מנפט. נחייה ונראה
המנתח | 27.07.17
3.
קטונתי מלהבין בנושא כמו המומחים, אולם בכל זאת הערה אחת:
ישנו גורם קריטי שלא ראיתי אליו התייחסות: הרצון להיות בעלים של מוצר. רוב האנשים שאני מכיר לא מעוניינים במנוי, או באספקת שירות - אלא בבעלות על המוצר. למשל בסמארטפונים - כולנו רוכשים טלפונים באלפי שקלים מדי שנתיים-שלוש, ולא מוכנים להיות מנויים עם טלפון בהשאלה. במוזיקה - שירותי המנויים לא מצליחים להתרומם מעל רכישות השירים. ברכב - אין כמעט אדם פרטי שמבצע עסקת ליסינג תפעולי, אלא רובנו רוכשים רכב (גם אם בתשלומים). דירה - כולנו מנסים לרכוש דירה, גם אם יוכיחו לנו ששכירות ארוכה עדיפה לנו כספית. כלומר, החזון של מכוניות אוטונומיות וכו' יתגשם לדעתי, רק מתי שהמכוניות תהפוכנה לזולות מספיק לרכישה ממשית בידי מעמד הביניים. כל עוד זה ישתלם רק לחברות מוניות ולחברות שיתוף הסעות - זה לא יתרומם. וכפי שאמר סטיב ג'ובס: "אני יכול להציע בשירות מנויים את הביאה השניה של ישו, ועדיין לא יהיו לכך קונים".
אלי | 27.07.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת