30. מטוסי אלעל... למי שלא יודע במטוסים של אל על למזרח עדיין ניתן לגלות מאפרות במשענות היד... מטוסי ה 767 של אלעל בני קרוב ל40 שנה !!!!!! פחד !!!!!!! לא פלא שמחצית מהטיסות יוצאות באיחור רב. חברה מחליאה !!! מרגוליס, ECI | 12.08.17 (ל"ת)
29. לחברות לאון קוסט יש מטוסים חדישים בדיוק בגלל הסיבה שהוזכרו בכתבה: הם יותר חסכוניים בדלק (ודלק זו אחת מההוצאות הכי גדולות של חברת תעופה) וחברות לאון קוסט מתמחות בהוזלת עלויות. מה גם שמטוסים דו מנועיים חדשים מסוגלים לטוס טיסות טרנס-אטלנטיות, מה שהופך אותם להרבה יותר משתלמים בשל צריכת דלק פחותה (לכן כבר כמעט שלא מייצרים מטוסי נוסעים עם ארבעה מנועים). מישהו | 10.08.17 (ל"ת)
28. שניי נושאים מטרידים ״עייפות החומר״ מושג שמתחיל לבטח בשלב מסוים ולאו דווקא בתחילת דרכו של מטוס. במחלקת תיירים רגילה הולך ומצטמצם מרחב המחיה בין המושבים והופך לבלתי נסבל. גודמן | 09.08.17 (ל"ת)
26. גילוי נאות אבי היה טייס למעלה מ40שנה ודרכו נחשפתי לענף התעופה האזרחי. צודק מי שאמר שמילת המפתח היא תחזוקה נכונה. לדוגמא : המטוס של אל על שהתרסק מעל אמסטרדם תוחזק ע"פ הנחיות היצרן ולכן אל על לא הואשמה בהתרסקות אלא חברת בואינג. המורה להסטוריה | 06.08.17 (ל"ת)
24. ממוצע זה נתון בעייתי. מטוס בן שנה ומטוס בן 30. למי שטס במטוס בן 30 לא עוזר שהממוצע הוא 15.5. הקברניט | 05.08.17 (ל"ת)
23. הגיל חסר משמעות עובדה שמטוסים בשירות צבאי ממשיכים לטוס עשרות שנים.בנטרול עלויות הדלק והתחזוקה אין משמעות לשנת הייצור.אפשר לפרק את המטוס ולהרכיב אותו מחדש בלי סוף. חיל האוויר האמריקאי אפילו החזיר לאחרונה כמה מפציצים לשירות פעיל אחרי שכבר נשלחו לאחסון. רוב הנוסעים בטיסות מסחריות כלל לא מודעים לגיל המטוס או לסוג היצרן. למטוסים החדשים אין שום יתרון כל עוד זמן הטיסה נשאר כמעט ללא שינוי כבר כמה עשורים. ניסים | 05.08.17 (ל"ת)
18. אלעל חצי מהטיסות של אל על הן של סן דור או פריווילג שלהן מטוסים שבקלות יכולים לעמוד בראש הטבלאה. האח רייט | 05.08.17 (ל"ת)
17. מטוסי אלעל עתיקים אלעל קונה מטוסים יד שניה שכבר עברו מספר ידיים, כגון צי ה767 וחלק מה747. אם מחשבים את ה787 שעדיין לא הגיעו וה737 אולי גיל המטוסים הממוצע שלהם הוא 12 שנים, אבל בפועל הם מתפרקים, גורמים לעיכובים ונוחתים אחת לחודשיים נחיתות אונס עובד אלעל | 05.08.17 (ל"ת)
16. בתאונה חזיתית מול רכב חדיש תשלם מחיר יקר להחריד על החיסכון ל-15 שמתפעל מהאוטו הישן שלו | 05.08.17 (ל"ת)
15. מילת המפתח תחזוקה מוזר שלא התיחסו לעניין התחזוקה. מטוס חדש שאך זה יצא מהמפעל, במידה ולא יתוחזק על פי הוראות היצרן והרשויות הרלוונטיות, יהיה סכנה מעופפת לטסים בו ולסביבה. מטוס ישן במידה ומתוחזק כראוי תוך הקפדה על הנהלים, יכול בהחלט להחשב כבטוח. מנוען | 05.08.17 (ל"ת)
14. רכב ישן לי יש מיצובישי לנסר בן 21 שנה מטופל טוב החלפת שמנים צמיגים תפוחים בורקסים דברים סטנדרטים החלפתי לו רינגים ב320,000 קמ לא אוכל שמן פעם בשנה מחליף. נוסע כמו מרצדס יש לו עכשיו 359,000 קמ לעולם לנתקעתי איתו ולא הייתי צריך גרר מזגן עובד יותר טוב מאוטו חדש שלי על הכבישים אני רואה הרבה מכוניות תקועות ושלי אף פעם לא נתקע בורקה | 05.08.17 (ל"ת)
13. כל עוד יש תחזוקה נאותה ומתקנים בזמן את מה שצריך תיקון אז אין באמת בעיה עם המטוסים, הבעיה הכי גדולה היא עייפות החומר של מבנה המטוס ואת זה כנראה שלא ניתן לתקן אז צריך לזרוק את המטוס CE | 05.08.17 (ל"ת)
12. הגיל הממוצע של מטוסי אלעל 12.8 שנים?... לא יודע מאיפה הגרילו את הנתון הפייק הזה, אבל הגרוטאות העופפות של אלעל הרבה יותר זקנות מת מצחוק | 05.08.17 (ל"ת)
11. כתבה עדכנית להיום בלבד.מחר חברה תחליט להחליף את צי המטוסים שלה ותעבור לתחתית הטבלה | 05.08.17 (ל"ת)
10. לגיל המטוס השפעה מזערית על בטיחות הטיסה יותר חשובים הם: מספר הטיסות בגלל ירידת ועליית הלחץ בתא הנוסעים הגורם להתעייפות החומר, מטענים מסוכנים, גורמי טבע (ציפורים וסערות) והחשוב מכולם הוא הגורם האנושי, החל מכשלי תחזוקה ו"חסכנות", שיפוט מוטעה בעיות נפשיות של הטייסים ועד לחוסר הכשרה ותיקשורת לקויה עם שדה התעופה. הגום האנושי אחראי לבערך 70% מכלל תאונות התעופה. מישהו שונה לחלוטין | 05.08.17 (ל"ת)
9. הכתבה כלל לא נתנה תשובה לכותרתה! פרט למשפט -"מטוסים נמכרים, מוחלפים או מאוחסנים לא משום שהם ישנים ומתפרקים כי אם משום שהם הופכים לבלתי כדאיים כלכלית", אומר סמית. ממש סיבה חלקית בלבד!!! לכל פיוסלאג- גוף המטוס- ישנו אורך חיים שנקבע על ידי היצרנית, על פי כמות כמות שעות הטיסה ומחזורי הדיחוס. ישנם מטוסים שמחזורי הדיחוס רבים מאוד, כמו אלו הטסים ביפן למשל, טיסות רבות וקצרות ולכן יצאו לגמלאות מהר יחסית, למרות ששעות הטיסה נטו שלהם אינם רבות במיוחד (מחזורי הדיחוס גורמים לעיפות החומר) משהחליטו לגרוט מטוס ,מסירים את כל החלקים שעדיין עשויים להיות שמישים ובמצב טוב ואפילו חדשים, כמו מנועים, כני נסע מערכות אוויוניות ועוד .... זאת הסיבה העיקרית שטכנית מטוסים יוצאים לפנסיה. בקשר לתשובה של הכותרת, כן מטוסים ישנים יכולים להיות בטוחים מאוד אם מתוחזקים כראוי, יותר בטוחים ממטוסים חדשים בהרבה המוחזקים ע"י חברות שאינן מתחזקות אותם כראוי מסיבות ברורות. יובל | 05.08.17 (ל"ת)
7. חווית הטיסה כבר אינה מלהיבה כמו פעם. האמת...פחות ופחות מרגיש בטוח בשם החסכנות והלחץ להרוויח ולהרוויח. אני | 05.08.17 (ל"ת)
6. חברות עתיקות מנסות לתרץ את הקמצנות שלהן ומספרות סיפורים כדי להילחם בחברות הלואו קוסט שיש להן לרוב ציי מטוסים חדישים - מעניין כמה חלקים פגי תוקף לפי הגדרות היצרן יש במטוסים הישנים האלו... vb | 05.08.17 (ל"ת)
5. הגיל קובע ועוד איך - מספר המחזורים שהמתכת עוברת מקצר את חייה, וגורם סדקים תשאלו את הרחפן שלי ואת המטוסים שאני מטיס ilan | 05.08.17 (ל"ת)
4. מעניין מה הגיל של הוותיק ביותר ולא רק הממוצע ומשום-מה, לא נראה לי שחווית הטיסה לנוסעים, זה שיקול מרכזי... אורי | 05.08.17 (ל"ת)
3. The Dreamliner Those Boeing 787 is not a save airplane because of the flammable batteries and bad . workmanship at the South Carolina plant They hired cowboys to do the final assembly Moreover, the are issues of quality control as well. The wings made of compound materials have failed the original series of stress tests, so Boeing decided to improvise in order to tackle the issues rather than redesigning the wings. Also some of the subcontractors are not up to standards because they have no previous experience in aeronautical engineering. The models that come out of the Washington plant are well built The Emigrant | 05.08.17 (ל"ת)
2. זה לא הגיל, זה התרגיל אירופלוט מחזיקות גרוטאות בנות שנתיים, זוועה לטוס בטופולובים האלה. אפשר לטוס טיסה נעימה לתורכיה או גרמניה במטוס מיושן בלי מערכת מדיה אישית, אבל נסיעה למזרח הרחוק בלי כזו זה פשוט זוועה, גם לנוסעים וגם לצוות. רונן | 05.08.17 (ל"ת)
1. לא הגיל קובע מטוסים ובמיוחד אלה שטסים גבוה מזדקנים לפי מספר המראות ונחיתות. הסיבה היא הדחיסה והשחרור של גוף המטוס כתוצאה מהפרשי לחצים. אריאל | 05.08.17 (ל"ת)
האם מטוס ישן פחות בטוח ומיהן החברות עם צי המטוסים ה"זקן" ביותר
30 תגובות לכתיבת תגובה