68. מטוס נוסעים ללא טייס 1. זה הכול פסיכולוגיה. כיום, אף אחד לא מתרגש וניכנס למעלית. כן בלי נהג. רק לזקנים שזיכרונם עדיין עןבד, לפני כ-80 שנה, בכל מעלית היה נהג / מפעילן. אז למה אף אחד לא מתרגש? מישום שכולנו נולדנו עם מעליות, נסענו בהן מינקותינו ופשוט זה דבר של אורח יום יום. כנ"ל מדריגות נעות. אז יבוא יום, ואם לא אנחנו, אז מכדינו וניננו יעלו למנל"ט ללא ניד יעפעף. 2. תאונות. לאורך תולדות מתעופה, קרו ועדיין קורות תאונות, מסיבות טכניות, טעויות טייס, טרור, ובכול זאת, אנחנו ממשיכים לטוס. אחרי כל תאונה, חוקרים ומתקנים / משפרי אני | 15.04.20 (ל"ת)
67. בינתיים קיים מחסור גדול בטייסים, אז אם אתם רוצים ללמוד לטוס... צרו איתנו קשר: https://skytrip.co.il מדריך טיסה | 26.10.18 (ל"ת)
65. 63 - לא מדוייק. מחשב יקבל נתונים שיספרו לו על אובדן כוח ובעיות אחרות וידע (כנראה) לפצות על הבעיות כדי להשיג ייצוב של המטוס ולא משנה אם המכסה נפל או המנוע כולו. בני | 25.05.18 (ל"ת)
64. 1 ו-7 מרוקאים "עבד כי ימלוך". לא לטוס אתכם זה נהדר דייל תמחור לה שוקולד כי היא לא ערבייה. מרוקאים תת-אדם מצביעי ליכוד שלא שרתו בצה"ל. לא להתראות | 15.04.18 (ל"ת)
63. מוטב לשוט בים ולא לטוס בלי טיס למי שחושב שאני טועה. צפה ב"נשיונל גאוגרפיק" בסדרה "תעופה בחקירה". המטוסים שלא נפלו ניצלו בזכות הידע של הטייסים. מי יתכנת למשל אירוע שבו מכסה המנוע נופל בשמיים?(קרה השבוע. באמת). לא נוסע מתמיד | 16.02.18 (ל"ת)
62. ל-46: התכוונת ל-IKA ולמי שאינו מכיר - זהו סימולו של נתה"ת "אימאם חומייני" שבטהרן א | 10.02.18 (ל"ת)
60. המון תאונות קורות בגלל החלטות שגויות של טייסים. תראו בסדרה "תעופה בחקירה" זה כולל טייסים מתאבדים, חטיפות מטוסים, הזנת נתונים שגויה, מזג אוויר גרוע מדי ולקיחת סיכונים, ועוד ועוד. חוץ מזה, בגלל שהמערכות אוטומטיות לחלוטין הטייסים לא מתרגלים הטסה ידנית, מעבר לתרגול בסימולטור אחת להרבה זמן, כך שבשעת הצורך לא בטוח שהטייס האנושי יוכל להציל את המטוס. יותר סביר שהוא יגרום נזק. גילבוע | 18.12.17 (ל"ת)
59. במקרה חירום תמיד נעדיף שהמחשב ייקח שליטה ולא אדם בשר ודם מי שכתב את המאמר מציג גישה עתיקה שבמקרה חירום עדיף אדם שישלוט במטוס, זוהי בדיחה גרועה. דווקא במקרה כזה עדיף שמחשב יהיה בעל השליטה. בני אדם עושים טעויות במיוחד בשעת לחת וחירום וזמן התגובה שבמצב זה הם קריטים ארוך מאוד אצל בני אדם. לעומת זאת מחשב מבצע הכל במהירות אדירה והבנת המצב וניתוח הנתונים שבו מתבצעים בצורה אבסולוטית ומהירה מאוד ללא כל שגיאות וכך התגובה תהיה תמיד מושלמת וטובה משל בן אדם. ראיתם פעם מחשב שטעה בחישוב של פרמטרים שהוזנו אליו. ברור שלא. ראיתם בן אדם שטעה ? התשובה ברורה... אביב | 19.11.17 (ל"ת)
58. שכחתם עניין חשוב ביותר כל המגיבים שכחו שקברניט המטוס אינו רק טייס אלא גם מפקד הטיסה. אם נוסעים מתנהגים באופן שמפריע או מסכן נוסעים אחרים או את בטיחות הטיסה, יש לקברניט אחריות וסמכות לטפל בבעיה אפילו על ידי הפעלת כוח. דמיינו לעצמכם את מה שעלול לקרות כאשר מאתיים או שלוש מאות אנשים נמצאים ביחד במשך שעות, כשהם יודעים שאין כל בעל סמכות. המסקנה היא שבטיסות ללא טייסים יהיה צורך במפקד טיסה. א.ג.הרץ | 17.11.17 (ל"ת)
57. טייס זה המקצוע הכי קל בעולם! המטוס מטיס את עצמו ומנחית את עצמו. צריך את הטייס רק להמראה ולמקרי חירום. חיים קנקוני | 12.11.17 (ל"ת)
56. ל-44 - הפוך בדיוק.... טייס אוטומטי היה מנחית את המטוס בבטחה, ולא על ההדסון סאלי הנחית את המטוס על ההדסון ובנס לא נפגע איש לא במטוס ולא על הקרקע. יחד עם זאת, בתחקיר שנערך אחר כך (לפחות לפי הסרט) התברר שניתן היה להנחית את המטוס בנמל תעופה סמוך בלי סכנה כל כך גדולה לחיי אדם. סאלי הוכיח בתחקיר כי טייס אנושי לא היה יכול לעשות זאת, כיוון שנדרשת לו לפחות דקה להחליט מרגע השבתת המנועים עד להתחלת הנחיתה, ולכן ההחלטה הסבירה היחידה של טייס אנושי במקרה כזה הייתה לנחות על ההדסון. טייס אוטומטי עתידני, לעומת זאת, היה יכול לקבל החלטה מיידית ולנחות בשדה תעופה בבטחה. יואל | 17.10.17 (ל"ת)
55. אם צריך טייס רק לחירום, אז מספיק אחד ולא ארבעה. בטיסה ארוכה יש שני צוותים של 2 טייסים. אם צריך טייס רק לחירום, אז לא צריך צוות כפול. זה חוסך שני טייסים, שני מקומות בביזנס, ועוד מקומות לטיסה שמחזירה את הטייסים הבייתה חסוס | 08.10.17 (ל"ת)
54. טייס אוטומטי, טייס אנושי, וכלב! כדי שמטוס מודרני יטוס היטב, בתא צריכם להיות: טייס אוטומטי, שמטיס את המטוס טייס אנושי, שמסתכל על הטייס האוטומטי, ומאכיל את הכלב וכלב, מתפקידו לנשוך את הטייס האנושי אם הוא מנסה להתערב התיפקוד הטיים האוטומטי. - 9.11 \ המטוס המלזי \ המטוס של לופטנזה - כולם נפלו בגלל פעולה מכוונת של טייסים אנושיים. מספר המטוסים שנפלו בגלל טעות אנוש - גדול עוד יותר קרל סגן | 07.10.17 (ל"ת)
50. גם לא צריך שופטים או "עיתונאים" או שדרים,פרשנים,פסיכולוגים,עורכי דין,רואי חשבון,מהנדסים... 99 אחוזים מהמקצועות עם השכלה אקדמאית הם מיותרים לחלוטין. המחשב היה אמור לחסל את רובם בדיוק כשם שמנוע הקיטור עשה למקצועות הכפיים. זה לא קרה כי כל מדינות העולם נשלטות בידי אצולה אקדמאית שמקדמת את האינטרסים הצרים שלה על חשבון יתר האוכלוסיה. אאא | 14.09.17 (ל"ת)
49. תגובות 1 ו 10 תת רמה!! ראשית בהתייחס למגיבים 1 ו 10 , כאחד שכן טס אל על אני שמח שאתם לא טסים אל על כי מעדיף שלצידי ישבו אנשים נאורים ותרבותיים.... ולגבי טייס אוטומטי: הכל מתרכז בשעת חירום... מה יקרה בזמן תקלה או תקלות מורכבות ובנוסף בעת בעיה של בקרה בנתיבים או באזור שדות התעופה שדורשים פעולות מיידיות של טייס!! אני אישית ומשפחתי יטוסו רק עם מטוס המוטס על ידי טייסים ואפרופו , אני לא מבטל אף חברה תעופה ולא מרעיל בארות שומר הסף | 11.09.17 (ל"ת)
48. ההבדל בין טיס למפעיל מל״טים לפני מספר שנים הייתי בכנס בו השתתפו טייסים, מפעילי מל״טים ועוד. אחד המשתתפים שאל ״למה טייסים חייבים להיות מצטיינים ומפעילי מל״טים פחות?״. התשובה היתה שטייס בינוני הוא טייס מת... ועכשיו נחזור לתעופה האזרחית... התשובה היתה שטיס בינוני ארנון | 11.09.17 (ל"ת)
46. וזה עוד בלי פשיעת סייבר שבמקרה הטוב תרסק את המטוס ובמקרה הרע תסיט מטוס מלא ישראלים ל-IKIA (רמז, זה לא בחולות ראשון) יחךעח | 10.09.17 (ל"ת)
44. תראו את הסרט "סאלי נס על ההדסון" ותבינו למה צריך טייס הטיסה שנחתה על נהר ההדסון וכל הנוסעים ואנשי הצוות ניצלו בזכות תושיית הקברניט. אם מחשב היה מטיס כולם היו נהרגים. צופה | 29.08.17 (ל"ת)
43. הפיתרון מאוד פשוט - גירסת ביתא בשלב ראשון טייס אוטומטי לטיסות מטען בלבד. לאחר שיצטבר ניסיון של מספר חמש שנים בכמעט בכל סוגי התקלות האפשריות אפשר לעבור למטוסי נוסעים. מתכנת | 26.08.17 (ל"ת)
41. במטוס העתידני ישבו בקוקפיט טייס וכלב מדוע טייס...? - כדי שיאכיל את הכלב ולמה כלב...? - כדי שישמור על הטייס שלא ייגע בשום דבר... דקפטן ספיקינג | 19.08.17 (ל"ת)
40. לעתים הטייסים מחוללים תאונות ולא מונעים אותן גרמניה מצרים מלזיה (*2) אלו רק הדוגמאות הברורות מעליהן של טייס שהחליט להתאבד עם נוסעיו. מה עם טעויות טפשיות (לעתים מאד) של טייסים? לעתים עדיף שלא יהיה אדם לייד ההגה יובל | 17.08.17 (ל"ת)
39. לא מדוייק אין כיום מטוס נוסעים הממריא אוטמטית הוא חייב טייס שיעשה זאת ויחליט על קיום הטיסה כמו כן הכנת המטוס לתצורת נחיתה נעשית על ידי הטייס כמו הורדת הגלגלים נכון שזה אפשרי טכנולוגית אך עדין לא קיים האחים רייט | 17.08.17 (ל"ת)
36. מי שרוצה לטוס במטוס ללא טייס, שיטוס ולא יבלבל את המוח. אם נחת בשלום? יחכה למטה פסיכולוג שיטפל בו בחרדות. כל כך הרבה אסונות קרו בגלל טייס אוטומטי שבלבל בין נתונים שהתקבלו במחשב, ונמנעו כשטייסים הבינו ונטלו פיקוד. הדרך למטוס אוטומטי וללא טייס עדיין ארוכה מאד. אני אישית מעדיף לסמוך על טייס אנושי ולא על מחשב. אגב, בעידן הסייבר. תמיד יהיו פושעים שינסו להשתלט על מטוס כזה ולהפילו, או להנחית אותו לא ביעד שלו. מי בדיוק יהיה שם כדי למנוע את זה? דוד | 16.08.17 (ל"ת)
35. זו לא טיסה אוטונומית שכחתם להוסיף את כל מערך הבקרה האווירית שאומרים למטוס בדיוק הייכן לטוס ( גובה,כוון וכו) וברור שבמצב זה שלכל מטוס יש מסלול ייחודי משלו ההטסה עצמה פשוטה יחסית יעקב | 15.08.17 (ל"ת)
33. מילה של טייס! טייסים הם קו ההגנה האחרון במטוס, לא הראשון, את זה המחשב עושה מצויין, ולכן אני מאמין ש11% זה מספר קטן מדי כדי לעשות הבדל. עם מנועים יוצר חסכוניים ובעתיד חשמליים, הטייס יהיה 2-3% חיסכון אם לא פחות. אז עכשיו אני שואל; תחסוך 10 שקלים בטיסה לניו יורק ותוותר על טייס ?! מבין | 15.08.17 (ל"ת)
31. מחשב אבל....... מחשב אבל הוא מחשב ויכול להיות לא מעט תקלות מחשב אני יטוס אך ורק עם טייס ובמיוחד אם הוא טייס ישראלי כחול ולבן משלנו כן חברים יקרים אני מוכן לטוס בעמידה אם הוא טייס אל-על. יוסי | 14.08.17 (ל"ת)
30. נעשה סדר בדברים: הטייס לא יכול להציל את המטוס יותר טוב ממערכת ממוחשבת שרמת הניטור של המערכות וקבלת החלטות אצלה הרבה יותר טובה. לגבי המל"טים שנופלים - כדאי לדעת (וזה סוד) שזה ברוב המקרים בעיה של המטיס האנושי, למעט החשמלים הקטנים (רוכב שמיים) ששם באמת יש בעיות, אבל מאחר ומחירם כל כך זול הרי שאין לזה משמעות. דניאל | 14.08.17 (ל"ת)
28. בגדול לטייס אוטומטי יש יותר יתרונות מטייס אנושי כבר כיום תאונות רבות קורות בגלל טייסים או חטיפות שלא יהיו רלוונטיות באוטומטי. בינה מלאכותית בעתיד הממש קרוב תשפר את איכות ביצועי הטיסה של הטייס האוטומטי לאין ערוך מטייס אנושי. הדרך להנחיל את העניין לציבור עוברת דרך מטוסי מטען שיטוסו ללא איש בתוכם ואז מעבר חלק למטוסי נוסעים. הסיבה שזה לא קרה עד עכשיו היא חוסר הכדאיות הכלכלית לפתח מערכת אוטונומית לחלוטין (עם שליטה קרקעית) בשביל מטוסי מטען אבל אם חברות התעופה יראו בזה בתור פתרון לשכנע נוסעים לעלות על טיסה ללא טייס, הן ישקיעו ויקדמו הנושא.. הכריש | 13.08.17 (ל"ת)
27. אפשר לחסוך בדיילים לא צריך דיילת שתגיש לי אוכל אני יכול לקחת ממכונה אוטומטית. נובו | 12.08.17 (ל"ת)
26. ומה יקרה עם יפרצו למערכת ויבקשו כופר או ריסוק? אנחנו רחוקים מזה שני עשורים לפחות מבחינת אמינות/אבטחה/ביצועים נאור | 12.08.17 (ל"ת)
24. אם אתם חושבים שמטוס אוטונומי יזיל את מחיר הכרטיס אתם טועים. מדובר ב35 מיליארד רווח לחברות המטוסים, אתם לא תיראו מזה שקל. כגדעדגכעדגכ | 12.08.17 (ל"ת)
23. לא מבין למה לא עוברים לטייס בודד הסיכוי שהטייס האוטומטי לא יתפקד וגם האנושי בו זמנית - זניח לחלוטין. יגאל | 12.08.17 (ל"ת)
19. מטוס אוטונומי זה הרבה יותר פשוט ממכונית או משאית... הרבה הרבה יותר פשוט, כי אין לך יותר מידי גורמים בלתי תלויים בשמיים, אפשר לשלוח מטוס רק עם מטען הלוך חזור כל היום, נוחת לתדלוק ומלאי וחוזר לאוויר...בלי לשלם לטייסים ואם יפול, לא יהרג אף אחד... אריה | 12.08.17 (ל"ת)
17. מי ילחם ב these motherfucking snakes on this motherfucking plane שמואל ל. בן-יעקב | 12.08.17 (ל"ת)
16. כתבה טובה ומעניינת בגדול מסכים עם המסקנה. אבל יכול להיות גם שזה יקרה הרבה יותר בקרוב, כך: חברות התעופה, כדי לדחוף את העניין, יפתחו טייס אוטונומי מושלם, זה אפשרי בהינתן מטוסים טובים ומתוחזקים. אחר כך הם יציעו טיסות עם הטייס האוטומטי במחירים מאוד נמוכים, הרבה יותר מ11% הנחה, למשך תקופה וזאת כדי לקנות את אמון הציבור במערכת ואחרי כמה זמן, אחרי שאנשים יתרגלו, יעלו להם חזרה את המחירים לאט לאט לרמה הקודמת. Huff Puff | 12.08.17 (ל"ת)
15. יש גם עניין שיש כיום כמה עשרות אלפי מטוסים שמתוכננים לשני טייסים כלומר בסיס של טריליון דולר שהושקעו כבר. מעבר לטייס יחיד מחייב השקעה בסדר גודל דומה. יש כבר מטוסים עם צוות של אחד (מטוסים קלים) ובעבר עברו מצוות של ארבעה, לשלושה, לשניים. כרגע הטכנולוגיה בנויה למקסימום אמינות עם צוות של שניים. טייח במיל | 12.08.17 (ל"ת)
13. הכתב לא ממש מעורה בטיסה מודרנית ... הטיסה היום אוטומטית לחלוטין ונסמכת על מכשירים. גם כאשר יש תקלה הטייסים חייבים לעבוד לפי סדר פעולות קבוע שממילא מחשב יודע לבצע מדוייק יותר וללא שגיאות. טייס בקוקפיט היום הוא גורם סיכון יותר ממחשב. ראה את כמות התאונות שנגרמו בגלל טייסים וטעויות אנוש. אין תחליף אנושי למטוס ממוחשב. כמובן שמי שיעצור את הקידמה אלה ארגוני הטייסים וה FAA אבל בסופו של דבר לא יוכלו להסתמך יותר על אנשים והטיסות תהיינה ממוחשבות לחלוטין. מקסימום יהיה ״מפעיל״ כמו שיש אדם ליד ההגה של רכבות תחתיות. הטעיה | 12.08.17 (ל"ת)
12. מכוניות אוטונומיות זאת בדיוק הסיבה שגם לא יקרה בחיים שמכונית תהייה ללא נהג. תמיד מישהו צריך לפקח על המכשירים. תהייה אופציה בעתיד לנהיגה אוטומטית אבל עם נהג שיפקח. צמר | 12.08.17 (ל"ת)
10. הכי חשוב לא לטוס אל על גועל נפש של חברת תעופה. אפילו לא מדורגת ברשימת ה-100 הראשונות בעולם!!! אם או בלי טייס | 12.08.17 (ל"ת)
9. אף אחד לא יסכים אף אחד לא יסכים לטוס במטוס, ללא טייס אנושי. מה אם האקר ישתלט על המטוס מרחוק וידרוש כופר, או מתוך שעשוע או חטיפת מטוס של אישיות בכירה. לכן דרוש טייס, למקרי חירום. סמי | 12.08.17 (ל"ת)
8. עושה רושם שבתהליך ארוך טווח כל הבעיות יפתרו ולא יהיה צורך בטייסים אנושיים. הווי אומר שהיתרונות של טייסים אנושיים שצויינו בכתבה ייעלמו בתהליך ארוך ואיטי כי הטייס האוטומוטי יהיה כלכך משופר וכלכך "אנושי" עד כדי כך שהוא עשוי לעשות עבודה טובה יותר אפילו באותם מקומות שהטייס האנושי אמור להימצא להיות ביתרון מסויים- כמו תגובה אינסטיקיטבית בעת חירום, תקשורת מהירה יותר, וקשר עם הנוסעים. לא טסתי כבר כמה שנים | 12.08.17 (ל"ת)
7. מספר 3- התבלבלת הכי קל לחטוף מטוס אוטומטי. אפילו לא צריכים להיות במטוס עצמו. רק לפרוץ לתוכנה של המטוס, לשנות את תוכנית הטיסה, והופ, המטוס נחטף בהצלחה. ישראלית | 12.08.17 (ל"ת)
5. לא רק שמטוס אוטונומי יידע להטיס מושלם כמו טייס אוטומטי, אלא הוא גם יידע לטפל במקרי חירום פי אלף טוב מכל בן אנוש. ועם יכולות הבינה המלאכותית כיום זה אפילו די טריוויאלי לאמן תוכנה מסוג שכזה. אפשר יהיה לאמן אותה בקצב גבוה בהרבה בסימולטור על מגוון רחב בהרבה של תרחישים. החלטות כמובן היא תקבל באופן שקול ורציונלי, והשוס הוא שלמעשה המידע שזורם לטייס אנושי קטן או שווה למידע שיכול לזרום לתוכנה כזאת. וכאן מגיעה הגדולה של תוכנות בניה מלאכותית למימוש: הכוח שלהן נובע מכמות המידע שמוזרמת אליהן. כמה שיותר מידע ככה יותר טוב. אפשר ליצור את הטייס האולטימטיבי כבר היום. אייל | 12.08.17 (ל"ת)
4. רוב התאונות במטוסים היום הם בגלל טעויות של הטייס ולא של המחשב וככה גם בפיתוח של הרכב האוטונומי של מובילאיי שבאה לצמצם את תאונות הדרכים שבני אדם יוצרים באמצעות מחשב שיסיע את הרכב 90% מהזמן שימנע את תאונות הדרכים. דוד | 12.08.17 (ל"ת)
3. לא ציינתם את היתרון החשוב ביותר מטוס אוטונומי לא קל לחטוף כמו שקל לחטוף מטוס עם טייס bit | 12.08.17 (ל"ת)
2. טייסים גם מפילים טיסו. תאונות רבות הן תוצאה של טעות טייס ויש אפילו התאבדויות מכוונות של טייסים. השאלה אם טייסים מצילים יותר טיסות משהם מפילים ( ביחס לאוטומט) אינה סגורה. אורביל | 12.08.17 (ל"ת)
1. עשה לך כלל-אל טטוס אל על "הכי גרוע בעולם" כתבה טיפשית ואל על "הכי גרוע בעולם" אחד שלא טס אל על | 11.08.17 (ל"ת)
המטוסים גם כך מטיסים את עצמם; למה צריך טייס במטוס נוסעים?
69 תגובות לכתיבת תגובה