אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המטוסים גם כך מטיסים את עצמם; למה צריך טייס במטוס נוסעים?

69 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

68.
מטוס נוסעים ללא טייס
1. זה הכול פסיכולוגיה. כיום, אף אחד לא מתרגש וניכנס למעלית. כן בלי נהג. רק לזקנים שזיכרונם עדיין עןבד, לפני כ-80 שנה, בכל מעלית היה נהג / מפעילן. אז למה אף אחד לא מתרגש? מישום שכולנו נולדנו עם מעליות, נסענו בהן מינקותינו ופשוט זה דבר של אורח יום יום. כנ"ל מדריגות נעות. אז יבוא יום, ואם לא אנחנו, אז מכדינו וניננו יעלו למנל"ט ללא ניד יעפעף. 2. תאונות. לאורך תולדות מתעופה, קרו ועדיין קורות תאונות, מסיבות טכניות, טעויות טייס, טרור, ובכול זאת, אנחנו ממשיכים לטוס. אחרי כל תאונה, חוקרים ומתקנים / משפרי
אני | 15.04.20
60.
המון תאונות קורות בגלל החלטות שגויות של טייסים. תראו בסדרה "תעופה בחקירה"
זה כולל טייסים מתאבדים, חטיפות מטוסים, הזנת נתונים שגויה, מזג אוויר גרוע מדי ולקיחת סיכונים, ועוד ועוד. חוץ מזה, בגלל שהמערכות אוטומטיות לחלוטין הטייסים לא מתרגלים הטסה ידנית, מעבר לתרגול בסימולטור אחת להרבה זמן, כך שבשעת הצורך לא בטוח שהטייס האנושי יוכל להציל את המטוס. יותר סביר שהוא יגרום נזק.
גילבוע | 18.12.17
59.
במקרה חירום תמיד נעדיף שהמחשב ייקח שליטה ולא אדם בשר ודם
מי שכתב את המאמר מציג גישה עתיקה שבמקרה חירום עדיף אדם שישלוט במטוס, זוהי בדיחה גרועה. דווקא במקרה כזה עדיף שמחשב יהיה בעל השליטה. בני אדם עושים טעויות במיוחד בשעת לחת וחירום וזמן התגובה שבמצב זה הם קריטים ארוך מאוד אצל בני אדם. לעומת זאת מחשב מבצע הכל במהירות אדירה והבנת המצב וניתוח הנתונים שבו מתבצעים בצורה אבסולוטית ומהירה מאוד ללא כל שגיאות וכך התגובה תהיה תמיד מושלמת וטובה משל בן אדם. ראיתם פעם מחשב שטעה בחישוב של פרמטרים שהוזנו אליו. ברור שלא. ראיתם בן אדם שטעה ? התשובה ברורה...
אביב | 19.11.17
58.
שכחתם עניין חשוב ביותר
כל המגיבים שכחו שקברניט המטוס אינו רק טייס אלא גם מפקד הטיסה. אם נוסעים מתנהגים באופן שמפריע או מסכן נוסעים אחרים או את בטיחות הטיסה, יש לקברניט אחריות וסמכות לטפל בבעיה אפילו על ידי הפעלת כוח. דמיינו לעצמכם את מה שעלול לקרות כאשר מאתיים או שלוש מאות אנשים נמצאים ביחד במשך שעות, כשהם יודעים שאין כל בעל סמכות. המסקנה היא שבטיסות ללא טייסים יהיה צורך במפקד טיסה.
א.ג.הרץ | 17.11.17
56.
ל-44 - הפוך בדיוק.... טייס אוטומטי היה מנחית את המטוס בבטחה, ולא על ההדסון
סאלי הנחית את המטוס על ההדסון ובנס לא נפגע איש לא במטוס ולא על הקרקע. יחד עם זאת, בתחקיר שנערך אחר כך (לפחות לפי הסרט) התברר שניתן היה להנחית את המטוס בנמל תעופה סמוך בלי סכנה כל כך גדולה לחיי אדם. סאלי הוכיח בתחקיר כי טייס אנושי לא היה יכול לעשות זאת, כיוון שנדרשת לו לפחות דקה להחליט מרגע השבתת המנועים עד להתחלת הנחיתה, ולכן ההחלטה הסבירה היחידה של טייס אנושי במקרה כזה הייתה לנחות על ההדסון. טייס אוטומטי עתידני, לעומת זאת, היה יכול לקבל החלטה מיידית ולנחות בשדה תעופה בבטחה.
יואל | 17.10.17
54.
טייס אוטומטי, טייס אנושי, וכלב!
כדי שמטוס מודרני יטוס היטב, בתא צריכם להיות: טייס אוטומטי, שמטיס את המטוס טייס אנושי, שמסתכל על הטייס האוטומטי, ומאכיל את הכלב וכלב, מתפקידו לנשוך את הטייס האנושי אם הוא מנסה להתערב התיפקוד הטיים האוטומטי. - 9.11 \ המטוס המלזי \ המטוס של לופטנזה - כולם נפלו בגלל פעולה מכוונת של טייסים אנושיים. מספר המטוסים שנפלו בגלל טעות אנוש - גדול עוד יותר
קרל סגן | 07.10.17
50.
גם לא צריך שופטים או "עיתונאים"
או שדרים,פרשנים,פסיכולוגים,עורכי דין,רואי חשבון,מהנדסים... 99 אחוזים מהמקצועות עם השכלה אקדמאית הם מיותרים לחלוטין. המחשב היה אמור לחסל את רובם בדיוק כשם שמנוע הקיטור עשה למקצועות הכפיים. זה לא קרה כי כל מדינות העולם נשלטות בידי אצולה אקדמאית שמקדמת את האינטרסים הצרים שלה על חשבון יתר האוכלוסיה.
אאא | 14.09.17
49.
תגובות 1 ו 10 תת רמה!!
ראשית בהתייחס למגיבים 1 ו 10 , כאחד שכן טס אל על אני שמח שאתם לא טסים אל על כי מעדיף שלצידי ישבו אנשים נאורים ותרבותיים.... ולגבי טייס אוטומטי: הכל מתרכז בשעת חירום... מה יקרה בזמן תקלה או תקלות מורכבות ובנוסף בעת בעיה של בקרה בנתיבים או באזור שדות התעופה שדורשים פעולות מיידיות של טייס!! אני אישית ומשפחתי יטוסו רק עם מטוס המוטס על ידי טייסים ואפרופו , אני לא מבטל אף חברה תעופה ולא מרעיל בארות
שומר הסף | 11.09.17
48.
ההבדל בין טיס למפעיל מל״טים
לפני מספר שנים הייתי בכנס בו השתתפו טייסים, מפעילי מל״טים ועוד. אחד המשתתפים שאל ״למה טייסים חייבים להיות מצטיינים ומפעילי מל״טים פחות?״. התשובה היתה שטייס בינוני הוא טייס מת... ועכשיו נחזור לתעופה האזרחית... התשובה היתה שטיס בינוני
ארנון | 11.09.17
36.
מי שרוצה לטוס במטוס ללא טייס, שיטוס ולא יבלבל את המוח.
אם נחת בשלום? יחכה למטה פסיכולוג שיטפל בו בחרדות. כל כך הרבה אסונות קרו בגלל טייס אוטומטי שבלבל בין נתונים שהתקבלו במחשב, ונמנעו כשטייסים הבינו ונטלו פיקוד. הדרך למטוס אוטומטי וללא טייס עדיין ארוכה מאד. אני אישית מעדיף לסמוך על טייס אנושי ולא על מחשב. אגב, בעידן הסייבר. תמיד יהיו פושעים שינסו להשתלט על מטוס כזה ולהפילו, או להנחית אותו לא ביעד שלו. מי בדיוק יהיה שם כדי למנוע את זה?
דוד | 16.08.17
33.
מילה של טייס!
טייסים הם קו ההגנה האחרון במטוס, לא הראשון, את זה המחשב עושה מצויין, ולכן אני מאמין ש11% זה מספר קטן מדי כדי לעשות הבדל. עם מנועים יוצר חסכוניים ובעתיד חשמליים, הטייס יהיה 2-3% חיסכון אם לא פחות. אז עכשיו אני שואל; תחסוך 10 שקלים בטיסה לניו יורק ותוותר על טייס ?!
מבין | 15.08.17
30.
נעשה סדר בדברים: הטייס לא יכול להציל את המטוס יותר טוב ממערכת ממוחשבת שרמת
הניטור של המערכות וקבלת החלטות אצלה הרבה יותר טובה. לגבי המל"טים שנופלים - כדאי לדעת (וזה סוד) שזה ברוב המקרים בעיה של המטיס האנושי, למעט החשמלים הקטנים (רוכב שמיים) ששם באמת יש בעיות, אבל מאחר ומחירם כל כך זול הרי שאין לזה משמעות.
דניאל | 14.08.17
28.
בגדול לטייס אוטומטי יש יותר יתרונות מטייס אנושי
כבר כיום תאונות רבות קורות בגלל טייסים או חטיפות שלא יהיו רלוונטיות באוטומטי. בינה מלאכותית בעתיד הממש קרוב תשפר את איכות ביצועי הטיסה של הטייס האוטומטי לאין ערוך מטייס אנושי. הדרך להנחיל את העניין לציבור עוברת דרך מטוסי מטען שיטוסו ללא איש בתוכם ואז מעבר חלק למטוסי נוסעים. הסיבה שזה לא קרה עד עכשיו היא חוסר הכדאיות הכלכלית לפתח מערכת אוטונומית לחלוטין (עם שליטה קרקעית) בשביל מטוסי מטען אבל אם חברות התעופה יראו בזה בתור פתרון לשכנע נוסעים לעלות על טיסה ללא טייס, הן ישקיעו ויקדמו הנושא..
הכריש | 13.08.17
16.
כתבה טובה ומעניינת
בגדול מסכים עם המסקנה. אבל יכול להיות גם שזה יקרה הרבה יותר בקרוב, כך: חברות התעופה, כדי לדחוף את העניין, יפתחו טייס אוטונומי מושלם, זה אפשרי בהינתן מטוסים טובים ומתוחזקים. אחר כך הם יציעו טיסות עם הטייס האוטומטי במחירים מאוד נמוכים, הרבה יותר מ11% הנחה, למשך תקופה וזאת כדי לקנות את אמון הציבור במערכת ואחרי כמה זמן, אחרי שאנשים יתרגלו, יעלו להם חזרה את המחירים לאט לאט לרמה הקודמת.
Huff Puff | 12.08.17
15.
יש גם עניין שיש כיום כמה עשרות אלפי מטוסים שמתוכננים לשני טייסים
כלומר בסיס של טריליון דולר שהושקעו כבר. מעבר לטייס יחיד מחייב השקעה בסדר גודל דומה. יש כבר מטוסים עם צוות של אחד (מטוסים קלים) ובעבר עברו מצוות של ארבעה, לשלושה, לשניים. כרגע הטכנולוגיה בנויה למקסימום אמינות עם צוות של שניים.
טייח במיל | 12.08.17
13.
הכתב לא ממש מעורה בטיסה מודרנית ...
הטיסה היום אוטומטית לחלוטין ונסמכת על מכשירים. גם כאשר יש תקלה הטייסים חייבים לעבוד לפי סדר פעולות קבוע שממילא מחשב יודע לבצע מדוייק יותר וללא שגיאות. טייס בקוקפיט היום הוא גורם סיכון יותר ממחשב. ראה את כמות התאונות שנגרמו בגלל טייסים וטעויות אנוש. אין תחליף אנושי למטוס ממוחשב. כמובן שמי שיעצור את הקידמה אלה ארגוני הטייסים וה FAA אבל בסופו של דבר לא יוכלו להסתמך יותר על אנשים והטיסות תהיינה ממוחשבות לחלוטין. מקסימום יהיה ״מפעיל״ כמו שיש אדם ליד ההגה של רכבות תחתיות.
הטעיה | 12.08.17
8.
עושה רושם שבתהליך ארוך טווח כל הבעיות יפתרו
ולא יהיה צורך בטייסים אנושיים. הווי אומר שהיתרונות של טייסים אנושיים שצויינו בכתבה ייעלמו בתהליך ארוך ואיטי כי הטייס האוטומוטי יהיה כלכך משופר וכלכך "אנושי" עד כדי כך שהוא עשוי לעשות עבודה טובה יותר אפילו באותם מקומות שהטייס האנושי אמור להימצא להיות ביתרון מסויים- כמו תגובה אינסטיקיטבית בעת חירום, תקשורת מהירה יותר, וקשר עם הנוסעים.
לא טסתי כבר כמה שנים | 12.08.17
5.
לא רק שמטוס אוטונומי יידע להטיס מושלם כמו טייס אוטומטי, אלא הוא גם יידע לטפל במקרי חירום פי אלף
טוב מכל בן אנוש. ועם יכולות הבינה המלאכותית כיום זה אפילו די טריוויאלי לאמן תוכנה מסוג שכזה. אפשר יהיה לאמן אותה בקצב גבוה בהרבה בסימולטור על מגוון רחב בהרבה של תרחישים. החלטות כמובן היא תקבל באופן שקול ורציונלי, והשוס הוא שלמעשה המידע שזורם לטייס אנושי קטן או שווה למידע שיכול לזרום לתוכנה כזאת. וכאן מגיעה הגדולה של תוכנות בניה מלאכותית למימוש: הכוח שלהן נובע מכמות המידע שמוזרמת אליהן. כמה שיותר מידע ככה יותר טוב. אפשר ליצור את הטייס האולטימטיבי כבר היום.
אייל | 12.08.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת