אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האחות רייט, או: כך הומצאו טיל השיוט והמזל"ט

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
מאז ומעולם מלחמות וצרכים בטחוניים היו הדרייב הכי חזק לשיפורים בטכנולוגיה
למעשה האנושות "חייבת" (לכאורה, כמו שאומרים...) את רוב התפתחותה למלחמות ופיתוח אמצעים וטכנולוגיות ללחימה והרג. אלמלא מלחמת העולם השניה היינו היום בערך ברמה הטכנולוגית של שנות ה-60, ואולי גם זה לא.... זה טוב? זה רע? זה מה יש...
חוני המגלגל | 19.08.17
6.
מזל"ט
מזל"טים פיתחו בארץ בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, העיקרון שהוביל למזל"טים היה לחסוך חיי אדם -עד אז רוב הצילומים היו מאויישים ולספק תמונה בזמן אמת כאשר היכולת שלהם היתה לצלם ואח"כ צילום בזמן אמת מהדבר הזה התפתחה תעשיה מרשימה מאוד של מזל"טים (לימים כטב"מים והיום כטמ"מ)
בועז | 19.08.17
4.
ניצן סדן: חבל שלא עשית שיעורי בית כמו שצריך. המזל"ט הראשון טס בספטמבר 1916
הוא שנשא 150 ק"ג חומר נפץ. המטוס היה תוצרת חברת Curtiss/Sperry ונקרא Flying Bomb. המעניין במל"ט זה הוא שכבר היתה לו מערכת ייצוב טיסה המבוססת על ג'ירוסקופ. המטוס שוגר ממסילה שהוצבה בכיוון המטרה וטיימר מכני הפעילה מערכת שגרמה לניתוק הכנפיים ולמטוס לצלול למטרה. בהמשך פותח דגם ששוגר ממכונית נוסעת, דבר שהקל על ניידות וזמינות המערכת לפעולה מבלי להיות תלוי במערכת מסילות שהיה נדרש להתקין על הקרקע. ב-21 למרץ 1917 מומש בבריטניה מל"ט נוסף שנקרא Airial Bomb ונבנה ע"י חברת Ruston Proctor. טיסת הניסוי הראשונה שלו ב-21 למרץ 1917. וכל השאר היסטוריה
ישראלי | 19.08.17
1.
קטרינג הוא גם זה שהכניס עופרת לדלק
בשנים הרלוונטיות, מדדו כעשר נקודות IQ מתחת לממוצע אצל מי שגדלו באזורים עתירי-תחבורה. חברת האתיל (בעלת הקנין הרוחני על עופרת להעלאת אוקטן בדלק) גם קנתה את החומר מחברת-בת שלה באנגליה והעבירה אותו לגרמניה, כדי שמטוסי הלופטוואפה יוכלו להפציץ את לונדון. איש חמוד, לא?
יפה לך החיוך, ניצן! | 18.08.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת