אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מוסקיטו: הפסנתר המעופף שהפך לג'יימס בונד עם כנפיים

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
ל32
אם זו באמת הייתה הבעייה מדובר בחוסר הבנה תעופתית, לא בבעיה של המטוס. בזמן צלילה הכנף חותכת את האוויר פחות או יותר בכיוון הצלילה. באשר מושכים בסטיק המטוס מתיישר ביחס לאדמה אבל לא ביחס לרוח (לפחות לאיזה זמן). זה גורם להפרדות זרימת האויר מעל לכנף, או בעברית פשוטה להזדקרות. למטוסים עם מנוע חלש לפעמים אין מספיק כוח לצאת מהצלילה, אבל למוסקיטו הין מנועים מאד חזקים ביחס למה שנדרש ממנו. בנוסף הייתה לו כנף מאוד מתקדמת לתקופה שאיפשרה כושר תמרון מעולה עם המון עילוי. כך שעם הסיפור שלך נכון זו בעיית תפעול, לא בעיית מטוס.
Saltman | 10.02.20
32.
סיפורי מוסקיטו
כשהייתי ילד בן 10 לערך, נהגתי לשבת שעות עם חבר של אבי, טייס ומדריך טיס על מוסקיטו. זכור לי במיוחד ההסבר שלו לאבדן גדול יחסית של מטוסי מוסקיטו בחיל האויר: המטוס היה מבצע צלילה לצורך תקיפה, וכשהטייס היה מושך בהגה ליציאה מאותה צלילה - היתה "שקיעה" מתמשכת עד ליציאה סופית ממנה, לפעמים - מאוחר מדי.
שמוליק | 01.05.19
30.
המוסקיטו בחיל האוויר
למטוס הרכיבו 2 מנועי מרלין שהיו הסטנדרט הבריטי גם במטוסי ספיטפייר והאריקיין - קרב , ובלנקסטר- מפציץ כבד. אבל, גוף העץ לא עמד יפה בטמפרטורות בארץ והיו מטוסים שפשוט התפרקו. היתה למוסקיטו גם בעית התחממות יתר בזמן הסעה לקראת המראה לכן דאגו שההמראה תתרחש כמה שפחות זמן אחרי ההתנעה...
עמנואל מ | 28.08.17
29.
חלקי בלבד
גם בריה"מ בנתה בתחילת המלחמה מטוסי קרב מעץ מיוחד שלא בוער. התכנון הפשוט, הבניה הזולה וכמו המטוסים הצליחו לייצר משקל נגד משמעותי ללופטוואפה. מבחינת הבניה מעץ המוסקיטו לא הביא שום דבר חדש או מהפכני. גם לרוסים היו הרבה מטוסים דומים למוסקיטו רק שלהם חסר אנשי יחסי ציבור.
בוריס | 27.08.17
28.
המוסקיטו במלה"ע ה-2
תפקידו העיקרי של המוסקיטו במלחמת העולם ה-2, היה ל"סמן" ללהקי המפציצים את המטרות שעליהם להפציץ. היום יש פצצות מונחות וסמני לייזר, אז היו עושים זאת באמצעות מטוסי מוסקיטו קלים ומהירים, שיכלו לחמוק ממטוסי האוייב וממערך תותחי הנ"מ של הגרמנים. מטוסי המוסקיטו נשאו במשימות אלו נורים ופצצות תבערה, שלאחר הטלתם, ולאור השריפות שגרמו, היה כל להק המפציצים מטיל את הפצצות.
א. דה סיינט אקזופרי | 26.08.17
21.
לא היה נכון לתת קרדיט לBBC שהקרינה סרט על המוסקיטו לפני כמה ימים?
זו חוכמה קטנה מאוד לצפות בסרט של הBBC על המוסקיטו שהוקרן לפני מספר ימים לתמצת אותה ולהוסיף עוד משפט או שניים הנוגע לארץ. היה עוד יותר חכם ואתי לקנות את הזכויות ולצרף קישורית לסרט המעמיק והמעניין ששודר בשבוע האחרון על המוסקיטו.
michael | 26.08.17
18.
קצת עובדות קצת הגזמות והמון חצי אמיתית
אכן המטוס היה מעץ, כוכבו דרך במה שמכונה "הקרב על בריטניה". בעיקר כי קל היה לתקן אותו: את שילדת העץ כיסו בבד חזק. כך שהוא היה זול, יחסית קל לתיקון, חלקי חילוף פשוטים. אבל לקראת סוף המלחמה כוכבו הלך וירד. בסופו של דבר מדובר במטוס מעץ, הגנה על הטייס אפס, מוגבל בלא מעט דברים, כך שהעתיד לא היה שייך למטוס מסוג כזה. על פי הכתבה, אפשר לחשוב שמדובר בפלא הנדסי, מטוס "על" במונחים של אז. בין זה לבין המציאות המרחק רב.
הנותן בפסנתרים | 26.08.17
14.
מעשה בנייר טואלט
למטוסים הישנים והעייפים שהגיעו ארצה, נתגלה כשל מכני קריטי שגרם אף לאבדות, כאשר קטע מכנף המטוס היה נתלש/נקרע במקום קבוע, הציניקנים בח"א הציעו לבצע באותו מקום רגיש בכנף, שורה של קדחים/חורים כדי למנוע את תופעת קריעת הכנף ומדוע? משום גם בנייר טואלט אף פעם הנייר לא ניתלש/נקרע היכן שיש חורים
דודי ירון | 26.08.17
7.
המשימה העיקרית של מטוסי המוסקיטו לא צוינה
כתבה יפה, אך חשוב לציין כי מטוסי מוסקיטו שירתו בטייסות "ציון המטרות" (Pathfinder) ב-RAF. הם "העירו" בתוך הלילה את מטרות ההפצצות לפני בואם של טייסות מפציצי לנקסטר והליפקס. על המפציץ הראשי (Master Bomber) היה לציין באמצעות רקטות ופצצות שהעירו מטרות בצבעים שונים ועל ידי כך לציין במדויק את המטרות מעל אירופה הכבושה.
דב | 26.08.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת