34. איתור צוות המוסקיטו הנעדר מי שאיתר את נעדרי מטוס המוסקיטו שהתרסק בים מול חופי חיפה היו ארכיאולוגים ימיים מרשות העתיקות. אהוד גלילי | 30.11.20 (ל"ת)
33. ל32 אם זו באמת הייתה הבעייה מדובר בחוסר הבנה תעופתית, לא בבעיה של המטוס. בזמן צלילה הכנף חותכת את האוויר פחות או יותר בכיוון הצלילה. באשר מושכים בסטיק המטוס מתיישר ביחס לאדמה אבל לא ביחס לרוח (לפחות לאיזה זמן). זה גורם להפרדות זרימת האויר מעל לכנף, או בעברית פשוטה להזדקרות. למטוסים עם מנוע חלש לפעמים אין מספיק כוח לצאת מהצלילה, אבל למוסקיטו הין מנועים מאד חזקים ביחס למה שנדרש ממנו. בנוסף הייתה לו כנף מאוד מתקדמת לתקופה שאיפשרה כושר תמרון מעולה עם המון עילוי. כך שעם הסיפור שלך נכון זו בעיית תפעול, לא בעיית מטוס. Saltman | 10.02.20 (ל"ת)
32. סיפורי מוסקיטו כשהייתי ילד בן 10 לערך, נהגתי לשבת שעות עם חבר של אבי, טייס ומדריך טיס על מוסקיטו. זכור לי במיוחד ההסבר שלו לאבדן גדול יחסית של מטוסי מוסקיטו בחיל האויר: המטוס היה מבצע צלילה לצורך תקיפה, וכשהטייס היה מושך בהגה ליציאה מאותה צלילה - היתה "שקיעה" מתמשכת עד ליציאה סופית ממנה, לפעמים - מאוחר מדי. שמוליק | 01.05.19 (ל"ת)
30. המוסקיטו בחיל האוויר למטוס הרכיבו 2 מנועי מרלין שהיו הסטנדרט הבריטי גם במטוסי ספיטפייר והאריקיין - קרב , ובלנקסטר- מפציץ כבד. אבל, גוף העץ לא עמד יפה בטמפרטורות בארץ והיו מטוסים שפשוט התפרקו. היתה למוסקיטו גם בעית התחממות יתר בזמן הסעה לקראת המראה לכן דאגו שההמראה תתרחש כמה שפחות זמן אחרי ההתנעה... עמנואל מ | 28.08.17 (ל"ת)
29. חלקי בלבד גם בריה"מ בנתה בתחילת המלחמה מטוסי קרב מעץ מיוחד שלא בוער. התכנון הפשוט, הבניה הזולה וכמו המטוסים הצליחו לייצר משקל נגד משמעותי ללופטוואפה. מבחינת הבניה מעץ המוסקיטו לא הביא שום דבר חדש או מהפכני. גם לרוסים היו הרבה מטוסים דומים למוסקיטו רק שלהם חסר אנשי יחסי ציבור. בוריס | 27.08.17 (ל"ת)
28. המוסקיטו במלה"ע ה-2 תפקידו העיקרי של המוסקיטו במלחמת העולם ה-2, היה ל"סמן" ללהקי המפציצים את המטרות שעליהם להפציץ. היום יש פצצות מונחות וסמני לייזר, אז היו עושים זאת באמצעות מטוסי מוסקיטו קלים ומהירים, שיכלו לחמוק ממטוסי האוייב וממערך תותחי הנ"מ של הגרמנים. מטוסי המוסקיטו נשאו במשימות אלו נורים ופצצות תבערה, שלאחר הטלתם, ולאור השריפות שגרמו, היה כל להק המפציצים מטיל את הפצצות. א. דה סיינט אקזופרי | 26.08.17 (ל"ת)
27. הפצצות מדויקות כאשר נדרשו הפצצות מדויקות השתמשו במוסקיטו, כך הפצצת מפעל המים הכבדים בנורבגיה, בצהל המטוס עבד יפה מאוד עד אחרי מבצע קדש. אבי | 26.08.17 (ל"ת)
25. למספר 23 למספר 23 : המטוסים שקרעו את חוטי הטלפון במבצע קדש היו מסוג מוסטנג ולא מוסקיטו. הטייסים היו קרסנשטיין וחסון (לבנה היה מפקד הטייסת). ותיק | 26.08.17 (ל"ת)
23. מוסקיטו שמעתי שכמה מהם נקברו בשדה התעופה סירקין ליד פתח תקווה .. האם מישהו יכול להרחיב ? והכתבה מעולה גידי קטנוב | 26.08.17 (ל"ת)
22. גם בישראל גם כאן שימש המוסקיטו למשימות ביון רחוק מעבר לגבול טייסים כמו אברהם פורטוגלי היו טסים עם דרכון בכיס למשימותיהם (וחזרו בשלום) אפשר לחשוב עליו כחמקן דור 1 היסטוריון קטון | 26.08.17 (ל"ת)
21. לא היה נכון לתת קרדיט לBBC שהקרינה סרט על המוסקיטו לפני כמה ימים? זו חוכמה קטנה מאוד לצפות בסרט של הBBC על המוסקיטו שהוקרן לפני מספר ימים לתמצת אותה ולהוסיף עוד משפט או שניים הנוגע לארץ. היה עוד יותר חכם ואתי לקנות את הזכויות ולצרף קישורית לסרט המעמיק והמעניין ששודר בשבוע האחרון על המוסקיטו. michael | 26.08.17 (ל"ת)
18. קצת עובדות קצת הגזמות והמון חצי אמיתית אכן המטוס היה מעץ, כוכבו דרך במה שמכונה "הקרב על בריטניה". בעיקר כי קל היה לתקן אותו: את שילדת העץ כיסו בבד חזק. כך שהוא היה זול, יחסית קל לתיקון, חלקי חילוף פשוטים. אבל לקראת סוף המלחמה כוכבו הלך וירד. בסופו של דבר מדובר במטוס מעץ, הגנה על הטייס אפס, מוגבל בלא מעט דברים, כך שהעתיד לא היה שייך למטוס מסוג כזה. על פי הכתבה, אפשר לחשוב שמדובר בפלא הנדסי, מטוס "על" במונחים של אז. בין זה לבין המציאות המרחק רב. הנותן בפסנתרים | 26.08.17 (ל"ת)
17. מטוסי המוסקיטו בחיל האויר הישראלי צריך להזכיר שבמבצע קדש ב-1956 היו אלה טייסי חיל האויר וביניהם הרי קרסנשטיין וצחי לבנה ,ונוספים שאיני יודע את שמם ,אשר זכו בצל"שים בגין חיתוך חוטי הקשר של הצבא המצרי בסיני באמצעות כנפי מטוסי המוסקיטו. הטייס | 26.08.17 (ל"ת)
16. המטוס הסילוני לנוסעים הראשון בעולם המצוין בכתבה - נכשל והתרסק דה הבילנד בנה את המטוס הסילוני לנוסעים הראשון בעולם, קומט, אך זה סבל מעייפות מתכת בפינות של החלונות המרובעים שלו והתרסק. לכן עד היום החלונות במטוסים המדוחסים עגולים טייס | 26.08.17 (ל"ת)
14. מעשה בנייר טואלט למטוסים הישנים והעייפים שהגיעו ארצה, נתגלה כשל מכני קריטי שגרם אף לאבדות, כאשר קטע מכנף המטוס היה נתלש/נקרע במקום קבוע, הציניקנים בח"א הציעו לבצע באותו מקום רגיש בכנף, שורה של קדחים/חורים כדי למנוע את תופעת קריעת הכנף ומדוע? משום גם בנייר טואלט אף פעם הנייר לא ניתלש/נקרע היכן שיש חורים דודי ירון | 26.08.17 (ל"ת)
13. ראו וידעו ככל, אבל לא עשו דבר רק את מחנות ההשמדה, מסילות הרכבת - מכונת ההשמדה הנאצית - בזה נמנעו מלפגוע. לא הטייסים כמובן, אלא המערכת הפוליטית מעליהם. . | 26.08.17 (ל"ת)
10. מוסקיטו המובקיטו היה בנוי מעץ בלזה.בתור גדנעי אויר ההינו מבלים הרבה ברמת דויד הבסיס שלהם.השתמשנו בבלזה לבנית מודלים של מוסטנג וספיטפיר.מה שאני זוכר זה שהבעיה היצה בזה שהעץ לא עמד בחם ונסדק.ברגע שהתחילו להרטיב אותם נגמרה הבעיה דן | 26.08.17 (ל"ת)
7. המשימה העיקרית של מטוסי המוסקיטו לא צוינה כתבה יפה, אך חשוב לציין כי מטוסי מוסקיטו שירתו בטייסות "ציון המטרות" (Pathfinder) ב-RAF. הם "העירו" בתוך הלילה את מטרות ההפצצות לפני בואם של טייסות מפציצי לנקסטר והליפקס. על המפציץ הראשי (Master Bomber) היה לציין באמצעות רקטות ופצצות שהעירו מטרות בצבעים שונים ועל ידי כך לציין במדויק את המטרות מעל אירופה הכבושה. דב | 26.08.17 (ל"ת)
מוסקיטו: הפסנתר המעופף שהפך לג'יימס בונד עם כנפיים
34 תגובות לכתיבת תגובה