אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סוחוי 57 הרוסי מול ה-F22 האמריקאי: מי ינצח בקרב אוויר?

160 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

158.
מידת החמקנות זה שם המישחק
כדי לנצח בקרב החמקנות צריך להיות חמקן חמקן שנראה למכ"ם כנקודה זעירה בגודל של 0.0001 שונה מחמקן שנראה בגודל של 0.1 ואפילו 0.01.זה כל ההבדל בין המטוסים.זה שהאף 22 יותר יקר אז מה.אפשר להשלים את החסר באף 35 שלו החמקנות מהסוג היותר גבוהה כפי שתיארתי.זה שהסוחויי 57 יותר זול אז מה.אי אפשר להטיס מטוס שלא נגמר ייצורו ונתקע בגלל עלויות.ביינתיים יש מטוס אחד שעוקף את קרב הענקים ונקרא אף 35.החמקנות שלו מהסוג הכי גבוהה ומספר המטוסים במדינות הידידות לארצות הברית גובר מיום ליום.קנית יורופייטר לא במקום אף 35.
M | 14.07.20
157.
f22נגד סוחוי 57
ראיתי כתבות וסרטים על המטוסים החדשים של ארה"ב לא הרבה מהמומחים התלהבו משני המטוסים החדשים לא לוקחים הרבה חימוש לא יכולים לעזור לכוחות קרקע בקרבות אויר הם לא הכי מוצלחים בדלק הם די מוגבלים בגלל המבנה שלהם אני היתי רוכש 50 סוחוי 57 במקום f22 25
מרדכי הרניק | 23.01.20
143.
"הכה" את המומחה
עד כמה "הקברניט", או מי שעומד מאחורי הכינוי, הוא "מומחה" ומבין בתחום שעליו הוא כותב, ניתן ללמוד מהעובדה ששר ההגנה הרוסי הודה שה-SU57 הוא כישלון ולא ייכנס לייצור סידרתי..... ועוד פרט טכני "קטן". ל-F22 יש ניהוג וקטורי, ל-SU57 אין, אז מקסימום הוא יכול לברוח, לא לנצח בקרב אוויר.
ליאור | 24.07.18
140.
ל-138 לא בחרנו זה מה שנתנו לנו.הכל מבחינה כלכלית של USA
כבר היו כתבות בנושא ובשורה התחתונה לא מוכרים אותו בגלל הסיווג הביטחוני עתיר הידע שהושקע בו. בנוסף לתת לחברה המייצרת לוקהיד מרטין המשכיות ייצור והעסקת אלפיי עובדים. כמובן שללא ברירה אחרת זה מה שיש ובמסגרת תקציב התמיכה זה מה שנתנו ללא אפשרות בחירה. עד כאן עובדות . אבל אני סומך על המוחות שלנו שידעו לשפר ולשכלל אותו ולהביא אותו לאיזון שיעלה עוד יותר את הרף של חיל האויר שלנו ויתנו לטייסים מטוס מעולה ביותר ומשופר.
HAWK | 05.06.18
139.
הF-22 אינו המטוס שיילחם בSU-57, ויכולות תמרון כבר מזמן אינן רלוונטיות למטוסי קרב של היום.
בעידן שבו מטוסים מושמדים מעבר לאופק (בשילוב עם מטוסי שליטה ולווייני ביון) תמרון אינו פקטור בכלל, והוא מרשים רק את מי שעוד חושב על ה"אסים" של מלחמות העבר שנאלצו להביא את מטוסיהם אל מאחורי מטוסי האויב. זהו עידן שנגמר! אם כבר יש משמעות לתכונות של מטוסים מאויישים, וזו שאלה כמה שנים עוד ייוצרו מטוסים כאלה, זוהי יכולת המראה ונחיתה ממסלולים קצרים, או אפילו אנכית, יכולות תקשורת ותכלול מערכות עם אלמנטים אחרים בזירת הלחימה ויכולות נשיאה של טילים ופצצות מתוחכמים בעלי ראשי קרב משמעותיים. לרוסים יש מעט מאד מטוסי SU-57, בוודאי מבצעיים, והרבה יותר יחסי ציבור. העובדה היא שלמרות האמור בכתבה, יש היום הרבה יותר הזמנות למטוס ה- F-35 האמריקאי (שהוא זה שילחם במטוסים הרוסיים) מאשר לSU-57, וזה גם מוזיל את מחירו. מה שעושה את כל הכתבה לבלתי רלוונטית.
יריב | 28.05.18
136.
סוחוי 57 טוב יותר...
פשוט, כי האמריקנים עשו את F22 לפני למעלה מעשור עם רמת מחשוב של שנות תחילת שנות ה- 2000 וללא יכולת שדרוג מינימלית, המטוס הרוסי לעומת שומר על OPEN LINK ומאפשר ללקוחותיו ולהם עצמם, שדרוגים אינסופיים בתוכנה ויישומים. עם הנסיון התפעולי שיש לנו וכושר פיתוח מוכח, ישראל יכולה לקנות את הסוחוי 57 כפלטפורמה ערומה ולהפוך אותה למפלצת ייחודית, שאף מטוס בעולם לא יוכל להתמודד עמה.
כבשה פועה | 04.05.18
135.
אוי נו זה מקרה המיג 25 שחוזר על עצמו. הרוסים חושבים יש לנו זכרון של דג.
מה זה משנה ה"עיצוב המהפכני" אם בפנים התוכן הוא זול וחסר כיסוי? מי שלא מכיר, הרוסים הציגו את המיג 25 כ"מהפכה של עליונות אווירית" ונופפו ביכולת שלו להגיע למאך 3 כאסמכתה לביצועים שלהם. בתכלס כשמטוס כזה ערק למערב התגלה שזה היה נמר מנייר ושזה סתם גרם לאמריקאים לפתח מטוס יקר ועתידני לדורו(האף 15). הרוסים סך הכל הולכים על אותו תרגיל רק הפוך ומנסים להוכיח שהחיקוי שלהם זול יותר וטוב יותר, בתכלס מי שקונה בזול משלם ביוקר.
גיל | 20.04.18
133.
הF-22 יותר טוב בכל צורה, סו-57 הוא סך הכל חיכוי זול ועד כו כושל של הF-22
חחח מחיר זה לא הכל, הממשלה הרוסים טובה בלשקר ולתת עובדות באוויר. מי שחושב שב8 מילארד אפשר לעשות את מה שאפשר לעשות ב66 מילארד הוא מאוד נאיבי. שלא נדבר על זה שאין קשר לסוכוי, הוא מת מזמן, T-50 הוא כלום מלבד חיכוי זול של הF-22. הודו כבר מזממממממןןן אמרה שהיא לא מתכוונת לקנות את המטוסים של הרוסים, חבל שמי שכתב את זה לא בדק לפני והחליט לעשות כתבת תדמית לסוכוי בלי קשר לעובדות.
אלירן | 04.04.18
132.
השוואה לא מוצלחת
האם המטוסים תוצרת ברה"מ היו יותר טובים מי מקבילים במערב, אולי. למרות שיחס המטוסים המופלים לא לטובתם. נכון שלרוב זה נובע מרמת מיומנות של הטייסים ובהרבה מהמקרים מטוס המערבי היה יותר חדיש. לגבי הכתבה, הסו 57 מטוס שעד שיצא לייצור סידרתי ויסדרו את כל הבעיות יעבור עוד 5 שנים ה22 פעיל עוד מעט עשור. הנייר סובל הכל, הסוביטיים היו מצוינים בלבנות מטוסים אך הרוסים אפילו יותר טובים בתעמולה. המנוע לסו57 רק בפיתוח ולהרבה ממערכות יש להם בעיה שעקב הסנקציות הם לא מצליחים לקנות חלפים.
הלוטר | 04.04.18
128.
127 לוחמי מקלדת מהוללים שאינם מבינים דבר וחצי דבר
לא באוורונאוטיקה בין אם היא אמריקנית או רוסית ולמעשה לא מבינים מאום לבד מלקשקש בסירים. הסו 57 עולה על ה 22 ולמעשה עולה עליו בדור. כל מה שיש ב 22 יש ב 57 רק חדיש יותר מהיר יותר בעל טווח גדול יותר ומתקדם יותר וזה טבעי בגלל פער הזמן. והפקת לקחים. כל זה לא פוסל את ה 22 מלהיות מטוס מעולה אלה שהוא כבר הפגין את יכולותיו האווירודינמיים ונמצא נחות מה 57 ועם עובדות כאלה כל וויכוח מיותר. כעת תתחילו להתרגז. זה מוצא חן בעיני. זה עושה לי אורגזמה..
יוכבד הז'ידובקה | 18.03.18
122.
במטוסים אני אומנם אני לא מתמצא, אבל בפרופגנדה זולה דווקא מספיק.
בסרטון מדברים על הגאונות של סוחוי. האמת בשטח היא שפוטין הלאים/קנה את כל התעשייה האווירית בארצו, ומי שמובילים את הפרוייקטים הם אנשי המשטר. למה זה רלוונטי? כי התעשייה הרוסית כיום לא מובלת על ידי גורמי מקצוע מהתעשייה. מכאן שהטענה שמדובר בפיתוח מסחרי מאוד מטעה והאג'נדה די ברורה. זה שיש מודל מטוס אחד גנרי שאמור להתאים לכל מטרה כנראה עדות לכך שמי שמובילים את הפרוייקטים בתחום כיום ברוסיה - פשוט מפחדים ליזום ולחדש - כי הם לא מבינים שום דבר ומעדיפים לנסות "להשיג" את האמריקאים על דרך יצירת חיקויים מתקדמים לדגמים האמריקאים. המציאות בשטח היא שהסוחוי 57, להבדיל מהאף 22, מעולם לא נכנס לייצור המוני (וכנראה שלעולם גם לא ייכנס), יכולה להעיד עד כמה מבוססת הטענה בסרטון כאילו הסוחוי 57 עתיד להיקנות על ידי צבאות רבים. חיפשתי ומצאתי שבהודו, המדינה היחידה שהסכימה להשתתף במימון פרוייקט, גורמי המקצוע מתייחסים לפרויקט בביטול והמליצו לסגת ממנו. אבל, פוליטיקה...
אא | 24.02.18
121.
סוחוי 57 הרוסי מול ה-F22
מאמר זה אינו אלא תעמולה רוסית. ראיתי את אותו וידאו בשנה שעברה ב- Youtube באנגלית (וגם אתה יכול), אלא כי הפעם המחבר פשוט כתב לעברית את הווידאו. ראיתי את F22 בכמה תוכניות אוויר כאן באמריקה וזה מטוס פנומנלי. הרעיון ש- S-57 דומה הוא בדיחה. יתר על כן, ברגע שהוא יתגלה באזור הפעילות, הוא יחשוף על ידי F-22 ו- AWACS, F-35, והגרסאות האחרונות של F-15, F-18 ו- F-16 יגיעו למסיבה. היכולת הטכנולוגית של חיל האוויר האמריקני תנקה את השמים של האיום הרוסי מהר ככל שהוא מזוהה. זכרו שהרוסים והסינים נלחמים במלחמה בשבילכם, ובאותה מלחמה השקר והמידע המוטעה חשובים לא פחות ממלחמה אמיתית.הרוסים הסינים יש חוות טרולים עבור מידע שגוי, בשיתוף עם התקשורת הידידותית במדינות היעד הם עושים כמיטב יכולתם כדי misinform לך.
Max | 19.02.18
119.
בין מקור לבין חיקוי תמיד תעדיפו את המקור
אי אפשר לפתח מטוס ב-8 מיליארד דולר. את זה גם ישראל למדה בסיפור של הלביא. לפתח מטוס זו משימה (כיום) של בסביבות 200 מיליארד דולר. 100 למנוע ו 100 לכל השאר. לגבי קרב אוויר... גם זה כבר סיפור היסטורי. הקרבות היום ומחר יהיו ממרחק של 150 קילומטר. או יותר.
אין קיצורי דרך | 09.01.18
118.
חוסר הבנה הנדסית אווירונאוטית של הכותב ורוב המגיבים
ל - F22 עקב מבנהו המצולם המתפרסם בלבד ומיקום מנועיו, יש פוטנציאל לחתך מכ"ם נמוך ביותר שאין לסוחוי 57 - למרות שהוא העתקה של F35, וכמו כן יש למטוס האמריקאי פוטנציאל ליכולת תימרון פי כמה משל הרוסי. כל הכתבות המתפרסמות הם על סמך שמועות בלבד ולא עובדות סודיות שלא מתפרסמות ע"י 2 הצדדים. עובדה נוספת שלא התפרסמה בכתבה, היא של - F22 יש יכולת וקטורית סביב ציר העילרוד בלבד - מה שמספיק לחלוטין, יעיל בשילוב עם הפליטה ואמין, בשילוב עם יכולת בקרת על חוט של המשטחים האווירונאוטים, ואילו הרוסים מפרסמים שלהם יש יכולת ווקטורית ב - 3 הצירים - מה שיוצר בעיות אמינות בלתי רגילות כולל יתירות רבה ובעיות בקרה קשות ביותר כדי למנוע תופעות של רזוננס ומשובים חיוביים. כמו כן זה מחייב הארכת צינור הפליטה מעבר לגוף המטוס - כפי שרואים בצילומים - דבר המונע למעשה יכולת של אי - גילוי ע"י מכ"ם. כל זה על קצה המזלג ומוגש בצורה הכי פופולרית האפשרית. מצטער, אבל בשביל להבין כל זאת לעומק, צריך ללמוד הרבה שנים הנדסה אווירונאוטית עם כמה תוארים ולעסוק בנושא לאורך שנים.
מהנדס אווירונאוטי | 07.01.18
117.
כמה נקודות שלא הוזכרו
המחיר הגבוה של ה-F22 מגלם בתוכו, בין היתר, יכולות שאין לאף מטוס אחר בעולם. רק לדוגמה, מבנה של מטוסי F22 פועל כגוף אחד מרובה איברים, בו כל מטוס יכול להפעיל אמצעי לחימה של מטוס אחר! זה מאפשר לשלוח מטוס אחד מודמם (לא מפעיל מכ"ם, רדיו וכד') קרוב לאוייב ואז להפעיל את הטילים שלו מרחוק באמצעות מטוס אחר, שמשתמש במכ"ם שלו על קצה הטווח. יתרה מזאת, האמריקאים בנו תו"ל בו מפציץ B1 נושא עשרות טילי א"א והוא מלווה מבנה F22 קצת מאחור. מטוסי ה-F22 מפעילים ומנהגים את הטילים שנורים מהמפציץ. זה מאפשר להם "לפלס" נתיב דרך מערכים של מטוסי ירוט ולהגיע אל המטרה כשהם חמושים באופן מלא. ושורה תחתונה, בפקולטה להנדסה אווירונוטית נהגו להתבדח שהאמריקאים משקיעים מיליארדים במחקר ואילו הרוסים משקיעים מיליונים בריגול תעשייתי. די לראות את הדימיון בין הסוחוי 27 ל-F15 והסוחוי 57 ל-F35, בכדי לראות ששום דבר לא השתנה.....
ליאור | 07.01.18
116.
התגובות מצחיקות וגם ההשוואה לפנצר הגרמני מול זה של הרוסים
מדובר על כלי שלא היה מתוכנן לפעול במזג אוויר ובתנאי השטח שהוא פעל בהם. מה לעשות שבמינוס מעלות כלשהן דלק ושמן קופאים או לא יעילים כלל? לכו תניעו כלי רכב בשנת 42 עם הטכנולוגיה של אז. אולי אם היה להם צ'וק חחחח
הירונימוס מקסימוס | 06.01.18
114.
רוסיה
עכשיו אנחנו צריכים לחדש את הרומן שלנו עם רוסיה. ראשית - את השגרירות האמריקאית בירושלים כבר קיבלנו, ועכשיו הרוסים צריכים להראות שגם הם "ידידי ישראל". שנית - במחיר של F-35 אפשר לקנות 3 מטוסי סוחוי 57. ושלישית - במקרה שהאמריקאים יאמפצ'ו את דונאלד, עדיין יישאר לנו ידיד אחד (חוץ ממיקרונזיה ודוטרתה מהפיליפינים).
שמחה ניר, עו"ד | 01.01.18
111.
SU-24 מול F-16
מי ינצח - SU או F- : ובכן, הייתי צריך ללכת שנייה ל-GOOGLE, וראיתי שב-2015 מטוס F-16 טורקי יירט מטוס SU-24 מעל שמי סוריה: היתה אז מהומה גדולה, הטורקים לא האמינו, בטח קיוו שהמטוס הרוסי יירט אותם, ויציגו את הטייס הטורקי כגיבור שמת בקרב - אך זה התפשל: מטוס F-16 יירט מטוס SU-24 - והטייס של המטוס F-16 עוד היה טורקי (מי היה מאמין) - וטורקיה עד היום משלמת לרוסיה מחיר על הניצחון המהדהד הזה.
אדם וינגרטן | 24.12.17
110.
כתוב אמת, לפי תגובות למטה קשה להאמין לקנאים שזה אמת
דרך אגב אמריקאים סגרו לנו תוכנית של דור 5 מטוסי קרב. אנחנו בישראל היינו ראשונים בפיתוח של דור 5 אך אמריקאים לא רצו מתחרים.ה רוסים עכשיו שולטים בפיתוח טילי גם התקפה גם טילי הגנה ובפיתוח יקום. בכגע הם מפתחים כבר מטוסי קרב דור 6 עם יכולת קרב ביקום. כל תגובות למטה של אנשים שלא ראו מה היה בסוריה ב2017. סתם קנאים.
גבי | 22.12.17
108.
יא רוסי דפקט אתה לא מבין שבאוירונאוטיקה הרוסים נחותים לעוןמת האמריקנים
קודם כל הרוסים לא יצרו אף פעם מטוס קרב מודרני חד מנעי (מעניין למה ? כי המנועים שלהם שווים לתחת , לא אמינים ולכן צריכים שניים כאלה בכל מטוןס) בנוסף מטוס חד מנועי הינו בעל כושר נשיאה( פר מנוע) גדול יותר וחסכוני בדלק ובנוסף לרוסים לעולם לא יהיו שועלי קרבות חד מנועיים כמו F-16 או F- 35 כ"אמ הם יוצא דופן לזמן שלו F-16 לדוגמא הוא עד היום המטוס היחיד בעולם עם כונס אויר גטני חצי עגול הגורם לא "ליציבות לא יציבה" מכוונת כדי לעשותו מאוד זריז באויר עד כדי כך ששום אדם לא יכול ליצבו והוא נעזר במערכת FLY BY WIRE הראשונה בעולם [ חייבים לציין נדמה לי גם את המטוס האירופי הדו מנועי טייפון שגם לו כונסים בטניים אך פחות עגולים] F-35 מטוס העתיד עם RCS (חתך רדאר ) של 0.0001 מ"ר דבר שיאפשר לו לראות ולשבש אתרדאר האוייב ( S300 S400ו S500 וכמובן כל הרדארים של מטוסי הטכנולוגיית -פח הרוסית - אפקטטה מטוסים ) הרכה לפני שיראו אותו ואז לפוצץ להם את הצורה
יורם | 29.11.17
104.
@לאון (101)
לאון, בירור קצר מראה שרק באסון נדלין מתו קרוב ל-200 אנשים, יותר רוסים מבכל התאונות של האמריקאים ביחד. ואז בפיצוץ של טיל ווסטוק 2 ב-1980 מתו 48 איש. כמובן שיש עוד הרבה תאונות לפני ואחרי התאונות הגדולות האלו. אז אמינות זה לא בדיוק משהו שמאפיין מערכות רוסיות. גם בחלל.
י | 06.11.17
103.
הקלצ'ניקוב וטילי הנ"מ ביום כיפור והטילים לחלל
תמיד יכולות להיות הפתעות וגם לרוסים היו וכנראה יש הצלחות. גם לצוללות גרעיניות יש יתרון מול צוללות דיזל. אין מה לזלזל בהם ולא כל קרב הוא בין הטובים ביותר משני הצדדים ובקרב מקרי ומוגבל התוצאה לא ידועה מראש. גם אם תהיה מצוייד בנשק המתקדם ביותר יכולים להפתיע אותך עם נבוט בראש על אחת כמה וכמה עם נשק שהפער מולו לא כל כך גדול. לא צריך לפחד אבל גם לא לזלזל.
AK47 | 01.11.17
101.
מוצרים מרוסיה - תגובה
מטוסים וחלליות זה לא מכונות כביסה. לאמריקאים היו 3 אסונות חלל, לרוסים 0. רוסים היו הראשונים בחלל והראשונים לשלוח ולהרכיב תחנת חלל מחוץ לאטמוספירה. לרוסים אין ואף לא הייתה מורשת של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, אבל תמיד הייתה להם מורשת טובה של כלי נשק. כל זה לא אומר כלום לגבי השוואה של המטוסים בכתבה אלא דגש על כך שהסתקלות על מוצרי חשמל שגויה לחלוטין (ואפילו קצת אינפנטילית).
לאון | 23.10.17
78.
הבעיה של פוטין היא שה-F22 איננו המילה האחרונה
המילה האחרונה (בינתיים) היא ה-F35 וכבר יש באופק מטוס רובוטי משוכלל הרבה יותר. ככה זה שהגאונות של ממשיכי סוחוי מתמקדת בהעתקת טכנולוגיה מערבית. הסכנה האמיתית לארה״״ב היא סין, שיש לה ידע ומשאבים כלכליים הרבה יותר מתקדמים משל פוטיניה.
י.ג. | 25.09.17
75.
הכלכלה האמריקאית חזקה מהרוסית ביחס גדול מפער העלות בין המטוסים
ההתייחסות למחיר המטוס כרכיב קריטי במשוואה היא מעניינת אבל מורכבת יותר ממה שמוצג בכתבה. גם אם המטוס הרוסי זול משמעותית מהאמריקאי, הרי הכלכלה האמריקאית ותקציב הבטחון האמריקאי גדולים משמעותית משל הרוסים, והם יכולים לספוג את הפערים האלו. בנוסף, הייצור של ה f22 הסתיים מזמן וההשוואה כבר לא רלבנטית
זיו | 25.09.17
74.
מטוסים עם ביצועים על הנייר ....
מטוסי סוחוי מעולם לא השתתפו בקרב משמעותי (מלבד מטוסי סוחוי 22 , ו-24 וגם אז הם נפלו כמו זבובים) , משפחת מטוסי הקרב שהתחילה עם ייצורו של סוחוי 27 ומתוארת יפה בכתבה לא זכו להפיל ולו מטוס אוייב אחד (מתוצרת מערבית או אחר) , לעומת זאת קחו לדוגמה את מטוסי ה-F-16 , F-15 עם ניסיון מוכח של מאות קרבות אוויר , תקיפות קרקעיות ועוד .
ארנון | 25.09.17
70.
הסוחוי לא רלוונטי לשדה הקרב המודרני והוא לעולם לא
יפגוש שום f22 . המטוסים האמריקאים f35 וf22 פותחו כמפקדות מעופפות עם יכולות שליטה על כח אש עצום שאינו נישא על המטוס עצמו אלא בעורף, במטוסים אחרים מאויישים או לא, על ספינות ועל צוללות. הם לא צריכים להתגלות בכלל כדי לבצע ירי! בגלל זה הם גם לא צריכים הרבה חימוש, לא לכך הם נבנו.
דודו | 24.09.17
69.
כתבה חסרה
ניצן פספסת כמה דברים: א. הסוחוי 57 עולה קצת מעל 100 מיליון דולר כיום במחירי 2017. המספר 50 מיליון דולר שצטטת זהו ערך ישן שננקב בתחילת הפרויקט ב- 2009 , כשהפרויקט היה עדיין בחיתוליו. אך מאז מחירו עלה (כמקובל בתחום). דברים שמגלים תוך כדי תנועה מסיטים את הערכות המקוריות. ב. שבעת המודרנית מה שמכריע היא יכולת first see first shoot first kill וכאן יתרון הטכנולוגיה האויונית של האמריקאים - יתרון בן 10-15 שנה, מכריע בנוק אאוט את מה שיש לרוסים. משמע ש- f22 יראה את הסוחוי 57 סדר גודל קודם לכן, כנראה מאה ק"מ קודם, והוא יירה ראשון, ויפיל ראשון. מזמן שמטוסי קרב מודרנים לא נמדדים ביכולת התמרון האוירית האנכרוניסטית של קרבות תותחים. ג. במחיר של מעל 100 מיליון דולר ליחידה שעולה כיום סוחוי 57 (שפיתוחו טרם הושלם), יש לי תחושה כי מדינות כמו הודו הולכות דווקא לרכוש f35 ולא סוחוי 57, מאותה סיבה של עליונות אויונית וחמקנות בת 15 שנה שיש לאמריקאים. גם חיל האוויר הישראלי בחן הנושא כל השנים ותמיד מצא, כי עוד לא הגיע העת לשקול ברצינות את המטוסים הרוסים שנעדרים יכולת טכנולוגית מתקדמת.
ירון | 24.09.17
68.
ושום מילה על F14 אירני ששימש לגנבת טכנולוגיה ל 27
ללא זאת. עדיין היו בשלב "פיתוח"... לגבי ה 57 - מדובר על שלב אב טיפוס ולא מטוס מבצעי כמו ה 22F . כמוכן, הרוסים כבר הודיעו כי הגרסה הנוכחית של 57 לא יעבור ליצור סדרתי נוכח צורך בפיתוח מנוע חדש שטרם הסתיים הפיתוח שלו (או יצליחו לגנוב טכנולוגיה מהמערב. הקודם מבניהם....). כך שסביר שיהייה מבצעי כשלארה'ב כבר דור 6.
בטח רק 8 מ' לפיתוח | 24.09.17
62.
מספר יתרונות שלא ניתנים לסגירה
המטוסים שלהם מחוברים ברשת מחשבים חזקה שהופכת אותם ללהקת טורפים.. המשמעות איחוד כוחות בכל אחד מהפרמטרים, וביחוד גילוי (המכמים של המטוסים, מכמים לווייניים, מטוסי ביון ותחנות קרקע - מחוברים לתמונת קרב אחת גדולה עבור כל טייס...) וחמקנות
לאמריקאים | 23.09.17
58.
הf22 מטוס קרב הטוב בעולם . אני לא זוכר מתי מטוס
לאורך ההיסטוריה בקרבות אויר בין מטוסים אמריקאים לרוסיים ידם של האמריקאים היתה על העליונה ...אז נכון שהסוחוי הוא בעל מבנה אוירו דינמי שמאפשר לטייס לבצע תמרונים שאחרים לא מסוגלים אבל היכולת הזאת מזמן לא משמעותית בקרבות אויר, היום מטוסים מיורטים ממאה קילומטרים ויותר אז מי צריך אוירו דינמיקה לחפש לשבת על הזנב של האחר זה פסה ...שלא לדבר על האמינות של. יוסי הקרב הרוסיים לעומת האמריקאים ...טוב נו אין לסוחוי סיכוי .
סוהיל  | 23.09.17
56.
ל - 54 - אז זהו, שכן
בתחילת מלחמת ויטנאם הצפונים והרוסים, שטסו במטוסי מיג, הפילו המון מטוסים אמריקאיים, בעיקר סקייהוק (אם אני לא טועה...) העניין הוא, שהמטוסים האמריקאיים החדישים לא צויידו בתוחים אלא רק בטילים ורקטות, בטענה של עליונות טכנולוגית עדיפה ושיימי הקרבות פנים אל פנים נגמרו. אחרי תקופה הם הבינו שאין תחליף לקרבות אוויר קרובים, ןנאלצו לפתח תותחים למטוסים שלהם. מעניין לגלות, שגם ה F22 מיוצר ללא תותח... עכשיו רק מפתחים לו
ד | 23.09.17
55.
ניתן ללמוד לא מעט ממלחמת העולם השניה
לגרמנים היו טנקים מאוד מדויקים, מאוד נוחים לנהיגה, עם שריון חזק במיוחד (למשל, טיגריס). לרוסים היה ט-34, שהיה זול לייצור, ומאוד פשוט לתיקון. רוסים יכלו ליצור המון טנקים בזמן קצר ולהחזיר לקרב במהירות את אלו שנפגעו. לגרמנים ייצור ותיקון של כל טנק עלה הון. בדיעבד, ניתן להגיד בביטחון שנשק פשוט וזול עדיף על מורכב ויקר.
יבגני | 23.09.17
54.
ל-32, אתה קשקשן, סלפן ושקרן. גונב דעת עלוב
כמעט כל מה שהרוסים מייצרים זה דרעק, ממכוניות רוסיות שהן בדיחה לאנושות ועלבון לאינטלגינציה ועד דברים נוספים. ראה ערך רכב לאדה למשל. תשווה את זה לרכבים האמריקאים. ושאלה, למה ברכבי לאדה מתקינים ווישרים? תשובה: כדי לנגב את השליכטה שהבעלים של הרכב יורק בתסכול על השמשה (כשהוא אומר בעצבים בכל יום: איזה רכב דרעק!! טפו)
אחד | 23.09.17
53.
למה לא עשו השוואה ל F-35 שיהיה יותר נפוץ?
בכל מקרה, לא הייתי מהמר עליו בקרב, אולי הטיסה שלו יותר טובה, אבל האלקטרוניקה של ארה"ב יותר טובה ובכלל בסופו של דבר מה שקובע זה מי שמטיס את המטוס וכאן אין לרוסים יתרון גדול כי ארה"ב נלחמה ביותר מלחמות ואם עוברים לזירה שלנו, אז הטייסים שלנו יותר טובים. לערבים תמיד היו יותר מטוסים ומטוסים טובים יותר והם הפסידו
CCD | 23.09.17
52.
נחיתות מערכות קרב סובייטיות לעומת אמריקאיות
הסיבה העיקרית להפסקת מירוץ החימוש בין ארה"ב לבריה"מ (לשעבר) הייתה ההבנה של הסובייטים שפשוט אין להם יכולת, כלכלית, לשחק במשחק הזה. על כל מערכת שהם פיתחו, האמריקאים פיתחו עשר. הסיבה שהסוחוי עלה "רק" 8 מיליארד דולר אינה חשיבה כלכלית גאונית, אלא כורח המציאות, או לחלופין - רמאות בספרי החשבונות - רוסיה השקיעה עשרות מיליארדים בתוכנית שכוללת "גם את הסוחוי 57" למעשה 90% מהתקציב הלך לסוחוי, אבל בספרי החשבונות הם מציגים שהסוחוי 57 קיבל רק 8 מיליארד. שלא לדבר שלכלל הגוש הקומוניסטי שיקבל את המטוסים האלו אין יכולות אוויוניות שמתקרבות לקרסולי היכולות של האמריקאים בתחום וזה מה שיקבע ברוב המקרים. מוזמנים לקרוא על תקיפת הכור בסוריה, איך ומדוע קרה שלא שוגר אפילו טיל אחד לעבר המטוסים התוקפים.
רקיאוויק | 23.09.17
42.
ל-31, הדברים שאתה כותב הם עלבון לאינטליגנציה
יכול להיות שנשארת תודעתית תקוע איפשהו בשנות ה-60, כי האמריקאים כבר עשורים שלמים עוקפים את הרוסים בטכנולוגיה, כולל גם בטכנולוגית חלל כמובן. הרוסים אולי טובים בדברים הטכניים ובמשימות הרגילות, אבל האמריקאים הם אלו ששולחים לחלל את חזית הטכנולגיה כבר שנים, הם אלו שמגיעים למקומות שעוד לא הגיעו, בין אם בחלליות מאוישות או בין אם בחלליות ובכלים בלתי מאוישים שמביאים לאנושות דברים שעוד לא נראו, כמו טלסקופי חלל מתקדמים, כמו חלליות שנוחתות על כוכבים (כמו מאדים), מצלמות ואוספות ממצאים. איפה הרוסים ואיפה האמריקאים מהבחינה הזאת?? אין מה להשוות בכלל. גם את ההכנות לשליחת אדם למאדים - האמריקאים מובילים. הרוסים בכלל לא שם. ואתה מדבר איתי על שתן ועל תחנת חלל בינלאומית?? נו באמת, זה כמו להשוות את דיילים של מטוס למהנדסים שבנו אותו או לטייסים שמטיסים אותו. אתה גונב דעת, חביבי
אחד | 23.09.17
41.
ל-22
זו אגדה אורבנית מפגרת, שעלבון לאינטליגנציה עדיין לציין אותה בימינו. הרוסים המפגרים אולי השתמשו בעיפרון, אבל מה שבאמת חיפשו זה כלי כתיבה לא מחיק שיוכל לעבוד גם בחלל. ועיפרון הוא מחיק, לכן הרוסים ישתמשו בעיפרון והאמריקאים (כמו תמיד) ישתמשו בדברים חכמים יותר. אז את פניני "החכמה" שלך תשמור לעצמך. האמריקאים תמיד היו ותמיד יהיו יותר מתקדמים מהרוסים המפגרים (אלא אם "הדמוקרטים" שם יצליחו להרוס את אמריקה סופית כפי שהם ניסו כל השנים). בגלל זה לרוסים יש רגשי נחיתות מול האמריקאים. ארה"ב הפכה למעצמה בלי להסתמך על אוצרות הטבע שלה (ועשתה זאת מתוך כוונה יזומה), אלא על כלכלה יצירתית ומגוונת (הכלכלה מס' 1 בעולם). לעומת זאת, קח לרוסים את אוצרות הטבע שלהם - ואין רוסיה. בדיוק כמו מדינות עולם שלישי פרימטיביות - ללא נפט, יהלומים ושאר אוצרות הטבע - הרוסים קורסים אל תוך עצמם. וזה היה שיעור קצר על חשיבה אמריקאית מול רוסית - אבל אמיתית, לא כזו שמתבססת על אגדות ומעשיות כמו שאתה מקשקש.
אחד | 23.09.17
40.
הסיפור יותר מורכב. הסיבה ש ה F22 לא נמכר בחו"ל
היא כדי לשמור על סודות טכנולוגים ולא בגלל המחיר (הסעודים ומדינות המפרץ למשל היו יכולים להרשות לעצמם כמה וכמה כאלה), בגלל שאין קונים אחרים כל מחיר הפיתוח מוטל על מעט מטוסים שכל אחד מהם עולה הון - וחוזר חלילה...אי אפשר לקנות הרבה אז כל אחד עולה הון.
מישהו אחר לגמרי | 23.09.17
35.
בהמשך ל-26 - ציר הזמן
בהמשך למה שנכתב ב-26. יש 20 שנה פער בין המבצעיות של ה-f22 לזו של ה-su57, שזה פער של דור!! יותר מזה, למרות המחיר הלכאורה צנוע של ה-su57, במונחי השוק הרוסי, הוא ממש לא זול ולכן קצב הייצור שלו לא יהיה גבוה. תחברו הכל ותקבלו יריב ריאלי, רק לקראת 2030. המערב ממש לא מחכה להם וכבר פרסמו את הדרישות לדור שישי (su57, f22 - דור חמישי) שייכנס לשירות לקראת 2030.... בקיצור - כנראה שמדובר במטוס מצוין (יחד עם ה-j20 הסיני), אבל במציאות יצטרך להתחרות (שוב) עם קטגוריה שתאכל אותו חי.
דא עקא | 23.09.17
33.
שישחקו ביניהם לפני שאני אכנס לתמונה
מחלליות עיר שאני מתכנן שכל אחת תשקול בין 5 מיליון טון ל30 מיליון טון אני יכול להנחית עליהם... אפילו סלעים (חבל לבזבז טילים) מגובה של 100 אלף קילומטר כך שאין להם שום דרך להגיב רק להתגונן חח! החלליות-עיר אמורות להיות מרכזי תיירות ונופש ! רק הבוקר הבנתי שיש דרך לממן את מגדל השיגורים ע"י הוספת מגורים עד קומה 15 קילומטר ולגבות תמורת השימוש 5000 דולר למ"ר (מה שיהיה שווה 12 טריליון דולר ויכסה בקלות את ההשקעה בבנייה של 2 טריליון עוד לפני השיגורים שאמורים להסיע לחלליות אלפי אנשים ביום ומטענים), דבר שיריץ אליי משקיעים עם מבט מתחנן..קח את הכסף! מחכה לתגובות האישפוז!
space pyramid | 23.09.17
32.
הרוסים יצירתיים באופן מדהים מוציאים מים מן הסלע
המטוסים הרוסיים לדורותיהם מתמרנים טוב יותר ממקביליהם המערביים. האויוניקה האמריקנית תמיד היתה מתקדמת בהרבה מהמזרחית. צודק ניצן כששם דגש על המספרים. כיום יש רק 180 מטוסי F-22 וייצורם שהופסק לפני שנים לא יחודש
אביקו הקברניט | 23.09.17
31.
חללית סויוז
בוויכוח שכאן על מה שווים הרוסים, מדברות העובדות. לאורך שנים רבות אין לאמריקאים כלי להגיע אל תחנת החלל הבינ"ל. הכלי היחידי שמביא אספקה ומחליף אסטרונאוטים הוא הסויוז הרוסי הממריא מבייקונור על טיל רוסי ונוחת במרחבי רוסיה. אין דוגמא יותר טובה לעוצמת הטכנולוגיה הרוסת ביחס לאמריקאים. ידוע גם הסיפור על השתן. האמריקאים רצו לתספק את תחנת החלל במים טריים במשקל של מאות (אלפי ?) ק"ג לחודש הלוך וחזור. הרוסים הראו להם שהשתן הוא בלי חיידקים ודורש רק סינון מתאים ! (אנקדוטה: בבריכת השחיה במודיעין ילד השתין לתוך הבריכה. הוציאו את המתרחצים מחמת הזיהום. באו המהנדסים הרוסיים ששוחים שם והסבירו למציל המסכן שהכל שטויות וקפצו למים).
מאיר | 23.09.17
26.
שכחתם את ציר הזמן - ה F22 מבצעי כבר עשור והסוחוי רק סיים בדיקות
ההערכה למבצעיות היא סביב 2023+ כלומר המטוס מגיע כמעט 20 שנה אחרי. וככלל, מטוסי קרב רוסיים ידועים בכך שלא רק שלא קל לטפל בהם, בד"כ אי אפשר לטפל בהם מחוץ למפעל. שם אין טיפול בטייסת וגם שעות הטיסה הן כרבע משעות הטיסה של מטוס מערבי, מה שמקזז הרבה מהמחיר שושכחנו בעיות אמינות (רק תעשו חיפוש על התרסקויות של מטוסי קרב רוסיים) שהגיעו לכך שפוטין הגיר אותן כסוד ולכן בר אסור לפרסם. בגדול אני זוכר התרסקות לחודש בצבא עם שעות טיסה נמוכות בסידרי גודל מול האמריקאים
איתן בן עמוס | 23.09.17
22.
עם כל הכבוד לתעשייה האווירית הרוסית, ויש כבוד.
חיל האוויר האמריקני הוא המשודרג ביותר בעולם - מס' הכלים הזמינים, תקציבי מחקר ופיתול והן בהיבט השמרנות הטכנולוגית (שתפקידה לצמצם הדלפת מידע פנימי). לוקהיד מרטין ובואינג אמנם חברות פרטיות, אך הכתב שכח לציין שמבנה פרטי זה נשבר בעת מלחמה, כנ"ל מונופול המחירים - וכל חברות אלו מתועלות לייצור לאומי. בדיוק כמו שבעת מלחמה בישראל - חברות פרטיות כגון "צים" משמשות את חיל הים למשימות התקפה.
ינון | 23.09.17
21.
מה זו הכתבה הזאת?
גיבוב שטויות, אין לי כוח להגיב בפירוט. הרבה מדינות היו רוצות את ה F22 הקוריאנים היפנים ועוד. הוא טס מבצעית ב 2006 וגבר אז הייה אייס הפלות בעל יכולות דימיוניות. פס הייצור נסגר בגלל שארהב רצתה עליונות ובלעדיות. לוקהיד היתה מאוד רוצה למכור את המטוס. דבר שני- ה מטוס הרוסי נמצא בשלבים ראשוניים של כניסה ליכולת מבצעית. ובכלל לא בטוח שיש לו יכולות אחרות חשובות שלא מופיעות בכתבה כמו יכולות מודיעין ופעולה ברשת
נו באמת... | 23.09.17
19.
קרבות אויר של היום אלה לא קרבות האוויר של טרם המכם וטילי אויר אויר כנס
נכון מיג וסוחוי יכולים לרקוד באויר כמו בלרינה זה היה טוב ותוכנן בהתאם לקרבות אויר ממלחמת העולם השניה. וגם חיל האוויר הישראלי פעל כך עד 1970 עם כניסת המכם וטילי אויר אויר לשימוש שוטף קרבות אויר של היום זה ריקודי באלט רוסיים באויר , קרקס מוסקבה ... היוםהכול תלוי בטכנולוגיה מתקדמת וכאן יש יתרון עצום לישראלים בהיי טק. קרבות אויר 2017 יראו אחרת לחלוטין אפילו סוחוי לא יכל לדמיין אותם ולהכין מטוסים בהתאם . קרבות אויר יהיו משולבים מידע משולב שמגיע מלווינים וממכמים מהקרקע טילי קרקע אויר ומחשבים שמעבירים מידע און ליין לטייסים מטוסי אויב ב-2017 אפשר להפיל ממרחק של מאות ק"מ ישראל משמידה מטרות בדמשק ממרחק רב בלי להיכנס לשטח סוריה . גם אם תשים ספינת אויר מצוידת טילי אויר אויר עם אפס כושר תמרון שמחירה 10,000 דולר ללא טייס היא יכולה להשמיד להקות של סוחוי 57 עשרות ומאות ולא לאפשר להם להתקרב 1000 ק"מ תראו כמה ישראל נלחצה מסוללה נגד מטוסים s-400 טווח 400 ק"מ הלכו וחזרו כל גדולי האומה לפוטין עם מתנות ובקשות .
מכין הכתבה לא מבין בקרבות אויר | 23.09.17
10.
עט החלל
אגדה אורבנית. בתחילת הדרך הצוותים של שתי המעצמות התשמשו בכל כלי כתיבה אפשרי. הבעיה היתה שהאבק והשבבים המשתחררים מעפרונות (למשל חודים שבורים או תוצרי חידוד) מסכנים את החללית ואת הצוות וכך גם רכיבים של עטים נובעים. לאחר המצאת "עט החלל" הוא שימש את הצוותים האמריקאיים והרוסיים כאחד.
לא אליהו | 23.09.17
8.
סיפור העפרון הרוסי הוא דוגמא לפולקלור לא מדויק
בראשית ימי חקר החלל כולם השתמשו בעפרונות. לעפרונות היה חסרון וסיכון מאחר וקצות העיפרון נוטים להשבר והיה סיכון שירחפו לתוך לוחות הבקרה ויגרמו לקצרים. העט שהוצע אז לנאסא על ידי חברה פרטית פתר את הבעיה. ואת עלות הפיתוח החברה החזירה עשרות מונים על ידי מכירת "עט אסטרונאוטים" במחיר מפולפל לציבור הרחב. המוצר נמכר עד היום והכניס למפתחת המון כסף. כך שפולקלור הפשטות הרוסית הגאונית לא ממש מדויק במקרה הזה.
פולקלור חביב אבל | 23.09.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת