אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הקברניט: המחלקה הראשונה עומדת להיכחד; איך הפכה מפנטזיה למשקולת מיותרת?

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
הכותב לא ממש מכיר את התחום
הקשר לקונקורד הוא קשקוש מוחלט. הקונקורד טס בחלק זניח ביותר מכמות קווי התעופה. חברות מסוימות ביטלו את המחלקה הראשונה משום שמחלקת העסקים השתפרה במהלך השנים עד שהציעה מושב הנפתח למיטה וכך התייתר הצורך במחלקה ראשונה שמציעה את אותה מיטה רק מעט יותר רחבה.
אבי | 21.10.17
33.
הנתונים שקראתי ברחבי האינטרנט שונים מהכתבה
ברור שבכל חברה לפי היעדים השונים יש חלוקה אחרת של המחלקות השונות, אבל באחד הנתונים שראיתי מחלקת העסקים וראשונה תפסו 20% מנפח המושבים אבל תרמו כ 50% מההכנסות כך שהם מאד רווחיות יותר ממחלקת האקונומי, בגדול ביעדים כמו נסכויות המפרץ נקבל מחלקות ראשונות ברמה הגבוהה ביותר עד סוויטות עם מקלחת, ומדינה כמו ישראל באל על עד כיום (לפני הרכישות האחרונות) בקושי מחלקת עסקים משהו ברמה של שנות ה 80-90 עד מביך ביחס לאחרים אם כי ברגע שיש לך משהו שנפתח כמו מיטה חווית הטיסה היא כבר ברמה הרבה יותר גבוהה, אם כבר הועלה הקונקורד בכתבה אז ההוצאות שלו היו עצומות וזה חייב מחיר מאד גבוה עבור כל כיסא וכך העשירים אומנם טסו מעט זמן אבל טסו ברמה של מחלקת אקונומי פלוס פלוס מבחינת המקום לא בדיוק מפנק עבור שוועי העולם אחד מהדברים שפגע בקונקורד הוא ההתפתחות של מחלקות העסקים והמחלקות הראשונות במטוסי הסילון הרגלים שנתנו שירות ברמה הרבה יותר גבוהה מהקונקורד ובעצם נתנו תרומה הרבה יותר גדולה לעשירים,,
תייר | 17.10.17
24.
העובדה היא שמחלקת עסקים פורחת
מחלקה ראשונה היא אכן בזבוז. אבל במקומה פורחת מחלקת עסקים. האמת היא שבטיסות טראנס אטלנטיות מחלקת תיירים היא סיוט מתמשך. צריך לבטל אותה. אם כל המטוס יהיה מחלקת עסקים, המטוס קודם כל יהיה קל יותר, יצרוך פחות דלק, יהיה זול יותר להטסה, הנוסעים יהנו בטיסה ולא יסבלו, כרטיסי הטיסה יהיו זולים יותר מכרטיסי מחלקת עסקים וכולם ירווחו.
רמי | 16.10.17
21.
השאלה היא גם כמה ביקוש יש
אפשר להוסיף 50 מקומות לביזנס וזה הגיוני אם רובם יהיו מלאים ברוב הטיסות, אם גם היום טיסות יוצאות עם מקומות פנויים בביזנס אז הוספת מקומות (אם לא גוררת ירידת מחיר) לא תוסיף כלל רווח. הבעיה עם המחלקות היקרות היא שמשאירים אותן גם כי זה משמש למקומות צ'ופר לטייסים, חברים של טייסים וכדומה.
רמי | 15.10.17
18.
כתבה חביבה אבל מטעה ביותר לעניין הביזנס
נכון, בואו נודה בזה שמחלקה ראשונה זה שטות. עולה פי 3 מביזנס וההבדל זניח שבזניחים. בשביל נהג שיקח אותי לשדה בנתב"ג ומשדה היעד לאן שאני צריך, ואולי גם חצי שדרוג למנה, אני לא משלם עוד 2000$. אבל ביזנס... זה כבר משהו אחר, ולדעתי לא נכונה הטענה ש"מי מגיע קודם" זה השיקול היחיד. בטיסות ארוכות אני כן מוכן לשלם יותר בעבור מיטה שנפתחת למצב מאוזן, ספייס ושקט, הרחק מילדים, תינוקות ואוכלוסיית "תן לה שוקולד", על אף הבידור. אני לא אוהב להעיר אנשים זרים כל פעם שיש לי פיפי או סתם כשבא לי לחלץ רגליים, ולא רוצה שיעירו אותי אחרים באותה סיטואציה ככה שכל זה נחסך. זה בעיקר, חוץ מזה אני מוכן לשלם את הפער גם בשביל צ'ק אין משמעותית מהיר יותר (הדלפקים נפרדים), בשביל אוכל יותר לעיס ובשביל כניסה לטרקלין ואולי איזה ספא נחמד
ארז | 15.10.17
16.
תגובה לעמי (14)
ההערה שלך מביכה. זה כמו לשאול כמה עולה מכונית ואז להגיד שבדקת ומכונית עולה 100 אלף שקל. אבל זה תלוי איזו מכונית כי יש גם מכוניות במליון שקל. כרטיסי טיסה זה אותו הדבר. מחיר כרטיס הוא ממוצע לכיסא במחלקה: אם אתה בדקת כרטיס בנובמבר (עונה "מתה") ובהתראה מראש אז בוודאי שהכרטיס זול יותר. תבדוק באוגוסט מהיום להיום (רוב הטסים במחלקה ראשונה ואפילו במחלקת עסקים קונים את הכרטיס בהתראה של שעות או ימים בודדים) וצקבל מחירים גבוהים פי שלוש ויותר. לכן החישוב הנכון או המחיר הנכון הוא המחיר הממוצע של טיסה במחלקת עסקים ומחלקה ראשונה. ולא המחיר שאתה מצאת לפי השיקולים שלך ובתאריכים "מתים". שערוריה? רק בראש שלך.
תמי | 15.10.17
15.
מחירי כרטיסי הטיסה בכתבה
המחירים נראים גבוהים בצורה לא הגיונית. מרץ זה Off-Season ואתה מתמקד במקטע של לונדון לניו יורק (בריטיש?). נראה שצריך לחלק כל אחד ממחירי כרטיסי הטיסה ביחס של 1.5 - 2. בנוסף יש בעיה עם הקביעה "אם גם כך כמעט אף אחד לא טס פירסט קלאס, איזה ערך יש לה מבחינת מיתוג" - העובדה שהמחלקה לא מלאה בצורה שוטפת מייצרת את החלום עבור מרבית הנוסעים שנשארים נאמנים לאותה חברת תעופה מתוך תקווה לשדרוג למחלקה הזאת או לאסוף מספיק נקודות על מנת לשדרג למושב במחלקה הזאת כדי לטוס פעם אחת במחלקה ראשונה.
ב | 14.10.17
14.
שערוריה עד כמה המחירים שציינת בכתבה אינם נכונים
כל בר דעת יודע שעלות כרטיס ביזנס לניו יורק עולה כ3000 דולר ולא 7000. וכרטיס בראשונה עולה כ5500-6000 (בדקתי את שני המספרים למען הסדר הטוב ברגע זה באתר של לופטהנזה לכרטיסים לעוד חודש) מאחר ואלו המספרים אנא ציין מה גודל המחלקה בכדי שנעזור לך למצוא האם היא באמת רווחית או לא. הטיעון היחיד שאני רואה לסגירתה הוא העליה בשימוש במטוסים פרטיים גם ברמת השכרה.
עמי | 14.10.17
12.
לא צריך את כל הכתבה תחשיב פשוט
למה כתבה ארוכה ומיותרת. ברגע שציינת שמחלקה ראשונה עולה 30% יותר מביזנס אבל תופסת פי 3 מקום היית יכול לסיים. לאצריך להיות כלכלן להגיע למסקנה שזה לא כדאי. כל התחשיבים שהצגת מיותרים. זאת הבניה שמי שמציג לא באמת מבין בכלכל. ומציג תחשיב מסובך על מנת להסביר חשבון פשוט.
כלכלן | 14.10.17
5.
מצטרף ל2, מחירי הכרטיסים ממש לא נכונים.
כאחד שטס ביזנס כל הזמן, טיסה באל על מתל אביב לניו יורק עולה בדרך כלל 3000$, לאחרונה אלעל מנסה להעלות מחירים עם ה787 שטס לניוארק אז מגיעים לבערך 3800$, אם קונים ברגע האחרון אז כרטיס יכול להגיע גם ל5000$. אין מצב שכרטיס מלונדון לניו יורק בבריטיש עולה 6700$......
בולשיט | 13.10.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת