אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שמואל חרל"פ: "חייבים להטיל מס על עושר, אחרת תהיה עוד מהפכה צרפתית"

151 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

150.
כמה נכון ,וכמה כואב שזה ככה .
נולדתי בישראל , ואני חי בניכר ומתגעגע , לא לישראל אלא למה שהינו פעם ( נוסטלגיה) ערבות הדדית , הפכה להיות מילת גנאי , מאז שטבעו את המשפט : בכדי לקבל צריך להפוך שולחנות . נותרנו עם שולחן הפוך וריק מתוכן , כל דאלים גבר ,הפכנו לתרבות של בוזזים הפירט האדום ,הפך צהוב ( ביתר - התנועה והקבוצה ) וימינה . תרבות הליברלים העצמאיים . מיסודם של מח"ל , והתפיסה הרעיונית על פיה העושר יזלוג "להמונים" ( בינתיים הוא מממן סיגרים ושמפניה וורודה),תרבות השפע ,מרדימים את הדעת בתרבות קלוקלת ורדודה , תרבות הקולולולו ,והדרבוקות. הצעקנות ,הטחת עלבונות ,העבר הרעיוני הפך בזוי , מאז נאום המנהיג המת : " אחי יוצאי ארצות המזרח" ,והקיבוצניקים עם בריכות השחייה .זה רק הולך ומקצין יפה אמר הנוכחי שבוע שעבר , שממלכת המכבים שלטה 80 שנה , בקצב כזה עוד 13 שנים , הכינו מזוודות לגלות הבאה.
miki | 15.10.17
143.
מדבר על כל עשירי העולם, אבל פוטר את עצמו ב"אני עושה בסתר". נו באמת.
יש עוד דרגים מלבד לציין את שמך עם בית חולים, או לפזר דמגוגיה. אתה יכול להקים קרנות, אתה יכול לפרסם באיזה תחומים אתה תורם וכמה. אין לאיש שום בעיה שתגלה קצת על פועלך. זה לא יחשב בעיני הציבור כניסיון להערצה עצמית. וגם אם כן, מה אכפת לך? הציבור מעדיף לדעת שאם יש מליארדר אחד שטוען שהוא "אחר" מכל אותם חזירים, אז שהחלט חובת ההוכחה עליו.
עומר | 02.10.17
141.
אין לי כח לעוד מיליארדר סוציאליסט
היה לנו את מקסוול. ראינו כי כל התאוריה שלו הייתה על מנת לרמות. חרלפ היגעת למה שהגעת בזכותך . אלו חייתה בארהב במאה ה 19 היית שייך לבארונים השודדים. טוב שכך ..הרי בזכותם אממריקה היא כה עשירה וחזקה. מהסוציאליזם הרוסי במאה ה19 שהפך לבולשביסטי במאה ה 20 לא נשאר כלם זולת מדינה עם שודדים שלא בנו כלום ..רק גנבו. אז תוריד הילוך חרלפ ...תמשיך לצמוח תכנס לתחומים אחרים אתה חכם ומוכשר. אבי גבאי הוא פוליטקאי ששיך לכנופית אלוביץ הנדלר. התרחק ממנו.
cccp | 02.10.17
136.
דוגמא חייה לחיסרון של הדמוקרטיה
גם בעידן הדמוקרטיה יש מצב שכמעט כל הכסף נמצא בידי 10 משפחות בארץ . זה אותו מצב אם היה פה מלוכה . אזי מה היתרון של הדמוקרטיה ? אין יתרון . בשני המקרים ( דמוקרטיה ומלוכה ) תהיה מהפיכה שתוריד את הראש להרבה אנשים מושחתים . בשני המקרים רוב העם ירוויח שכר מינימום . חייבים להכניס חוקים חדשים במשחק . החוק הראשון , חייבים לבטל את התלות של נבחרי הצבור לטייקונים. ואיך ? חוקים קשיחים .
יאיר | 01.10.17
132.
כתבה מזעזעת !
האיש איש סמאל שהגיע מחיפה האדומה . שם מפא"י שדדה את המון העם . במיתון אבא שלי נאלץ להוציא סכומים של כ30 דירות להאכיל רעבים ואני מניחה כי הכיר היטב את אביו של חרל"פ . בינתיים התוכניות של הסמאל להחרבת מדינת ישראל עלולות להביא אותנו לאסון גרוע מאוסלו ועדיין איש הסמאל הזה לא התפתח . לא מתקדם ??????! לא עברנו את מלחמת 73 וחורבן טוטלי !!!! לך תרום מאה מליון דולאר כמו בן משפחתי נייטי קירש לבניני בצלצל בירושלים . וצא לנו מהתמונה .צל לפנסיה . תמשיך לרוץ . תחיה ותהנה . אך אך תתן לנו עיצות מנוגדות להלכה ולקביעת הרבי מליוואוויטש . קברניט העם היהודי לדורותיו . כסף עדיין לא נותן לך את הזכות להיות צודק . www.gitai-pizem.co.il
RACHEL GITAI PIZEM | 30.09.17
126.
מי שעושק אותנו זו בעיקר הממשלה על שלל המסים שלה...
חרל"פ מסביר בצורה ברורה, שרוב היבואנים מוכרים מותר דומה...ואחוז הרווח נשאר זהה לאורך שנים. ההבדל הוא במספרי כלי הרכב שנמכרים (=השוק צמח פי 6 משנות ה-90). לכן גם הרווחים של החברות צמח פלאים. מה שמשחק לטובת היבואנים היום, זה החלשות המטבעות הזרים מול השקל...וכאן הבוננזה האמיתית של היבואנים.
מדינת העשוקים | 30.09.17
120.
מדוע לא לומר בפשטות - הפער בין העשיר לעני הולך וגדל וזה לא מזיז לאף אחד
מר חרל"פ – מדוע לא לומר בפשטות הפער בין העשיר לעני הולך וגדל, מעמד הביניים עובר למועמד לעוני. הנה עובדות - מליון חרדים לוקחים כל חודש מילארד וחצי שקל, תוסיף פנסיה תקציבית, הוצאות בטחון, הוצאות מתנחלים – מה קיבלת? חור תקציבי ענק וזה תוך 4 -3 שנים – מה אז גאון כלכלי שכמוך ? מה אז.. בוא אומר לך מגיע לישראל מגיע כאוס חברתי קיצוני שלא היה כזה מעולם, המדינה הסוציאלית נמחקה וגבירי הכיפה הסרוגה יחד עם גבירי החרדנים הם עושקי העם המודרנים הם אלו שממשיכים לאשר חוקים שעושים אותך עשיר, (מס קניה) למה אתה לא אומר את זה? אתה הלו גאון ! אז שב לך במגדל הזהוב שאבא שלך הקים ועזוב אותנו במנוחה – אתה אוהב את הארץ ? עוד מעט תראה כמה שינאה תזרום בעורקיה המון שינאה! זה מלחמת איש באחיו – והבביהו ואשתו יעופו מכאן כמו טיל !
כלכלן  | 30.09.17
119.
זה תמיד מפתיע אותי
כאשר איש עסקים שצריך מטבעו להבין בכלכלה מטיף לסוציאליזם. יש הוחכות גם טאורטיות ("סוציאליזם" של לודביג פון מיזס, "Road to serfdom" של הייק) וגם פרקטיות (ברית המועצות וגוש סובייתי) שסוציאליזם לא עובד ומוביל לעוני של כלל אוכלוסיה ולדיקטטורה. הייתי מצפה ליותר מאיש עסקים מוכשר ופילוסוף.
לודביג פון מיזס | 30.09.17
112.
עוד דרך להסתכל על צדקה לעומת צדק
צדק הוא לא דבר מוגדר. המציאות מרא שלכל אחד יש הבנה אחרת מה צודק. לכן מיסוי צריך להיות מינימלי כדי לאפשר למדינה לספק בטחון ותשתיות. כל השאר צריך להיות בחירה של כל אחד במה הוא רוצה להשקיע ולמי הוא רוצה לתרום. בארה״ב יש הרבה בעיות, אבל עקרונית זה יותר קרוב למודל הזה.
די לתמימות | 29.09.17
108.
איך אתם לא רואים שאתם כולכם סוגדים לכסף? אפשר לחיות ללא כסף.
כן אפשר בהחלט. לא צריך כסף אם יש מים, עצים ואבנים לבנות בתים, ואוכל שצומח חינם על העצים. רק החזירות של בני האדם גורמים לעוני בעולם. בעולם האמיתי אין עוני ואין מחסור. הכל בא מוכן עם העולם. לא צריך כלום חוץ מזה. כל התארים בקלקלה והפילוסופיות הם שקריים ונועדו לשעבד את האוכלוסיה למציאות מדומה בה כולם סוגדים לאל הכסף והופכים לעבדים בפירמידה. בעולם האמיתי יש שפע לכולם. הכסף נראה לכם כשפע אבל הוא גורם לצימצום ברוב האוכלוסיה וליצירת מעמדות כשרק אחוזים בודדים באוכלוסיה חווים שפע בחייהם. כל זה בחסות הסגידה לאל הכסף ולכוהנים שלו.
קלקלנית לשעבר שהתפכחה | 29.09.17
102.
ל86 , אמנון שעשוע הוא התוצר של האפליה!
אמנון שעשוע הוא בן גילי ומזרחי כמוני, ילדי שנות השישים, כל המזרחיים העשירים או המשכילים בני ה50 פלוס הם התוצרת של האפליה עליה אתה מדבר. והאמן לי יש אותם במאות אלפים. אני יכול להסכים איתך שמי שנדפקו הם עיירות הפיתוח, שהוזנחו ומוזנחים עד היום, במיוחד עי שתי המפלגות (שס וליכוד) שאותם הם שוב ושוב בוחרים!
רוני | 30.09.17
95.
רוב הכותבים מביעים דעות, מבלי לקרוא אפילו את המאמר...
אף אחד לא מכריח ישראלים להתחדש במכונית חדשה, ואם מישהו אשם לעומס בכבישים זו הממשלה. ברור שכל יבואן ירצה למכור יותר, וגם שיהיו לו פחות מתחרים. אבל גם ברור (=כמו שחרל"פ אומר, זה ששוק הרכב עומד להשתנות דרמאטית עם כניסת המכונית החשמלית, השיתופיות ברכב ובסוף הרכב האוטונומי). ואגב, הרבה שווקים השתנו ומשתנים (=שוק הקימעוניות מתשנה עם כניסת אמזון, שהופכת בעצמה למונופול הבא). זה דרכו של עולם.
לכל אדם דעה משלו | 29.09.17
90.
"השקעתי במובילאיי בגלל אינטואיציה"
נכון. אתה וכל ענף הרכב הישראלי. אתה מדבר פעם בחודש עם מנכ"ל מרצדס בשטוטגארט ועם החטיבה הטכנולוגית, ואף פעם לא שאלת אותו אם הוא משקיע בחברות ישראליות. והוא אף פעם לא אמר לך "תקשיב, יש חברה שקוראים לה מובילאיי ושווה לשים שם כמה אגורות". ואתה אף פעם לא חשבת שזה צירוף מקרים שבמרצדס יש את החיישנים של מובילאיי. כי אז זה יהיה מידע פנים. אז בוא נקרא לזה "אינטואיציה", קריצה קריצה.
קורן | 30.09.17
86.
מסכים עם העקרונות - המציאות קצת שונה ממה שמתואר
תיאורטית, אפשר להסכים עם עקרונותיו של חרל''ף. במציאות - זה קצת שונה מהדוגמאות שהוא מביא. אני בקנדה בשנתיים האחרונות. הערצה לקנדה [והוא לא היחיד] היא לא במקומה. קנדה היום היא העתק , כמעט מדויק של ארה''ב. הממשל גובה מיסים, השחיתות הציבורית עצומה ובכל כלי התקשורת לא מפסיקים לבקש תרומות כדי לקיים מצב חברתי מינימלי. התשתיות במצב קטסטרופלי, השרות הרפואי הציבורי על הפנים, פרטי כמעט ולא קיים. כנ''ל מצב מערכת החינוך. החוק , כמעט בכל התחומים מעורפל, למזלם של הקנדים שעדיין תרבות שמירתו , נשמרת. יש פער עצום בין יעילות הסקטור הפרטי המושתת על ניצול, כנגד חוסר היעילות של השרות הציבורי והמונופולים, המושתת על שחיתות ובזבוז הקופה הציבורית כיד המלך. גם בסקנדינביה יש שנוי מגמה גדול, ולא לטובה. נראה שמר חרל''ף נשען על אינפורמציה היסטורית, לא, ממש, מעודכנת.
אבי - טורונטו | 29.09.17
84.
חוסר אחריות ניהולית
ללא קשר לקפיטליזם מול סוציאליזם צריך לזכור דבר פשוט: מדיניות מיסוי אמורה להתבסס על ניהול נכון של הכסף שמשלמים האזרחים למען מטרות מסוימות שהמדינה אמורה ליישם. העלאת מיסים אמורה להשקל בכובד ראש אך ורק אם עלויות השירותים השונים שהמדינה אמורה להשקיע בהם עבור האזרח התייקרו. במילים פשוטות יותר: אם אני מקבל כסף ממישהו כדי לקנות נעליים והוצאתי את הכסף על חולצה הגיוני שאותו מישהו יכעס כשאבוא אליו ואבקש שוב כסף לנעליים כי קניתי חולצה. איכשהו בממשלת ישראל יש הגיון אחר שלפיו יש אישור לכל מיני הרפתקאות תקציביות בזמן שמערכות הבריאות החינוך והרווחה הולכות ומתדרדרות. אז לפני שמדברים על העלאת מיסים שיבדקו לאן הולך הכסף שכבר נמצא במערכת.
חילוני אתאיסט | 29.09.17
80.
למה מה אכפת לו?
יבואן רכב כמו סוכנות אמריקאית ממוצעת נעשה ביליונר כי משהוא תפס שליטה על יבוא מותגי רכב לנדינת בננות. אני מקווה שאובר, טסלה ואחרים יחסלו לו את העסק המסריח. דרך אגב, קניתי השנה הונדה אקור חדשה דגם הכולל כיסאות עור, מערכת ניווט ועוד... שילמתי 70000 שח... אני גר במדינה שפויה. בעיר שלי יש 4 סוכני הונד ו 4 סוכני מזדה.... איזה מאבק היה לקבל ממני כסף.
משה | 29.09.17
79.
מס עזבון לא צודק!
אם המדינה רוצה שיהיה פה מס עזבון כי זה מקובל בכל המערב אז למה שלא נעשה גזרה שווה בכל? שיהיו גם הדירות בסכומים שפויים של המערב המכוניות במחירים שפויים יוקר המחיה זהה למערב וכמובן המשכורות שיהיו כמו באירופה המערבית או ארה''ב אם המדינה אינה מסוגלת להעניק לנו את כל אלה אז שתעזוב אותנו עם מס הירושה.
מירי | 29.09.17
77.
מובילאיי מריח כמו מלכודת שהובילו בה את אינטל
יש פה שיתוף פעולה של יבואני הרכב (חרלפ) חברות השכרה ומשרד התחבורה וגם באוניברסיטה העברית, הכינו את זה הרבה זמן. עכשיו מתברר שגם בנושא העברת האינפורמציה ועשיית הון בשוק המניות על העסקה הזו מוזכרים המקימים ויש גבר תביעות נגד חברים שלהם.
מעניין | 29.09.17
74.
מי ששבע לא מכיר את מכאובי הרעב
קראתי את הכתבה המאוד מעניינת ויש לי כמה השגות לשמואל , הוא מדבר על מיסוי לעשירים, לא שמעתי אותו מדבר על אבי דברי שלפני זמן קצר "שדד" את הקופה הציבורית למעלה מ50 מיליון. לא שמעתי אותו אומר כלום על הון שלטון. עכשוו כשהוא מוערך ב6-7 מיליארד הוא "נדיב" לבוא ולומר שצריך למסות. נכון צרך למסות יותר. לא יתכן שמי שמרוויח פנסיה של 50000, ישאר ברמת שכר שכזו כל חייו. צריך גם להגביל את השכר הציבורי. ובעניין הפוליטי, אני מסכים איתו שלעת עתה אין עם מי לדבר. וכל מה שנעשה חד צדדי יפורש כהכנעה, כל מה שנעשה חייב להיות תמורת משהו, אין מתנות בחינם. גם אני איש ימין לא מתרגש מזה שבבוא העת ואם יהיה שלון אמיתי חלקים מירושלים המזרחית יחזרו לרשות. וכנראה מר שמואל "קמצן" , אם הוא אומר שכל אלה שתרבו ושם מתנוסס זה לא ראוי. בבל"ת. תתרום למוסד ראוי ומצידי שיכינו לך שלט בגודל אייפל. רק תתרום.
עמוס | 29.09.17
73.
אחרי שגנב וקימבן והגיע למסקנה שיש לו מספיק
פתאום הוא רוצה שיטילו על כולם מיסים. מעניין, אם הוא יודע מה המשכורות של העובדים השחורים שלו בכלמוביל על שלוחותיה.... אני מרגישה שאני משלמת המון מיסים הרבה יותר מדי בהתחשב במה שעושים עם הכסף הזה. אני מוכנה לשלם יותר אבל... שהכסף ילך לבתי חולים וחינוך ולא ישרת אנשים שלא עושים דבר כי הם לא רוצים ולא כי הם לא יכולים, שלא ילך על ארועים מטופשים שהמדינה מארגנת בסכומי עתק ועוד המון דברים שאליהם הכסף מופנה ללא כל מטרה.
יעל | 29.09.17
65.
מה שצריך זה להגביל את השכר עד 50000 לחודש ואת העודפים של החברות שישקיעו בעובדים
שיבטלו את חברות כוח האדם ויתנו משכורות מינימום של 10000 ויתנו תנאים יותר טובים לעובדים כל זה יבוא מההפרשים של השכר שנתנו לבודדים 1000000000000000 לחודש בכסף הזה 1000000000000000 כפול מספר מנהלים שמקבלים ככה באותה החברה יכול הי לעזור לכל השכבות באותה החברה חג שמח
ישראל | 29.09.17
61.
פייק ניוז במיטבו!
מצד אחד המרואיין "הפילוסוף" מדבר על במקום שאין צדק צריך צדקה. כאילו, הוא אדם "ישר, בעד ערכי הצדק" וכו'.... ומאידך (שימו לב ממש בסוף הכתבה): הוא מנסה שוב להחזיר את השיח המטעה של "ימין-שמאל" (מדינה דו-לאומית). וממש בסיום בעצם מדבר על ביבי בחיוב! פה, נקרענו מצחוק, כי זה בדיוק מה שצפיתי שיהיה: ביבי טוב לעשירים שגוזלים את השכבות החלשות בכול נושא ובכול תחום, ולכם מר "חרל"פ" משחק אותה בתחילה בעד "חלוקת העושר" אך בפועל שואף להנציח ולהגביר את השיטה הנצלנית הקיימת! אז אולי הכתבה הזו עבדה על כמה תמימים - עלינו לא ולא! יום כיפור - אלוהים לא יסלח לכם על כך שישנם 1000000 ילדים מתחת לקו העוני. ולא על שאר העוולות שעשיתם ועודכם עושים לעם ישראל (כולל חטיפת ילדי התימנים, וזה גם קשור, כי אלו בניהם ונכדיהם של אותם אנשים חסרי מוסר)
צם בכיפור | 29.09.17
59.
חרל"פ והמאמר
קראתי וכעס על שיא החוצפה של האיש הזה! נולד עם כפית זהב בפה, נשלח להוורד ללמוד מזל בחיים יותר משכל את אמנון שעשוע יש להעריץ כי הוא צמח מכלום וכל הכבוד לאוו איש מה הוא עשה וכאן מיליארדר שגובה מהציבור מחירים מופקעים ותמיד יש לו ביקורת יותר טוב שישב בבית ויחריש
אחד שיודע | 29.09.17
54.
מאוד מתעתע. הוא כאילו בעד שוויון וצדק אבל בפועל הוא מוצא מיליון תירוצים מדוע
שום דבר לא יעבוד. כן, הוא כאילו חושב שמס ירושה צודק אבל הוא נגד מס ירושה כי זה לא יעבוד אם הוא לא גלובלי (והוא יודע שזה כמובן לא ישים). ועוד פנינה- כן, הוא לא תורם "לאנדרטאות" כלומר: בתי חולים, מוסדות חינוך ועוד מוסדות חשובים מאין כמותם לחברה כולה, כיוון שאת זאת הממשלה צריכה לעשות. נו, עוד תירוץ. בקיצור, מנסה להראות סימפטי וחברתי אבל בפועל הוא עוד טייקון שמנסה לשמור את כל הונו לעצמו ולהיות האיש הכי עשיר בקבר. נו מה כבר אפשר לצפות מיבואן מכוניות בישראל. הם הרי העושקים הכי גדולים שקיימים בעולם. בא להקיא!
גלי | 29.09.17
50.
איש עסקים לא מוכר עם תיאוריות מרשימות
לאחר קריאת הראיון התאהבתי באיש ויחד עם זאת אני מצר שאינו תורם לפוליטיקה. המשפט שהכי תפס אותי הוא שבמקום שאין צדק יש צדקה. זה בדיוק מה שאני חש כאשר עשרות טפילים מנסים להתרים אותך בכל חודש ותמיד בא לאמר להם שאני עצמי חי בצמצום אז לכו לביבי מה אתם רוצים ממני? שילמתי מס כל חיי כחוק ונותרתי איש שחי בצמצום. המדינה סחטה אותי וכעת באים לעשוק אותי. לכו לביבי.
דלתון | 29.09.17
48.
מדוע מתרעם?
אז שאלו אותך מה תעשה עם כל כך הרבה כסף? חשבת אולי פשוט לענות במקום להתרעם, מה קרה! מסכים עם ענייני הפער החברתי שעלול או עשוי להביא למהפכה כל עניין יבואני הרכב והבלעדיות שלהם זה חזירות קפיטליסטית מהמעלה הראשונה, ועוד מתאמים מחירים?! רווח נקי של 2 מליארד שקל? אתה לא רואה את עצמך כשותף בחזירות ובבניית הפער. אתה מתנהג כאילו אין לך ברירה אלא לגבות מחירי עתק מה היה קורה אילו מיליארד שקל אחד הייתי מחזיר לקונים בצורת הפחתת מחירים, אולי החזירים האחרים היו הולכים בעקבותיך ממיליארד שקל אחד אפשר להיחנק באותה מידה כמו משניים גמר חתימה טובה
עופר | 29.09.17
43.
רק בשביל להמחיש כמה שמס על עושר הוא הגיוני
מה הייתם מעדיפים - לשלם 10% מס בלבד, על שכר חודשי של 20,000 ש"ח (נשארים לכם 18,000 ש"ח), או מס של 90% על שכר חודשי של מליון שקל (נשארים לכם 100,000 ש"ח)? אני הייתי חותם על השני, בלי לחשוב פעמיים, כי למרות המס העצום, עדיין נותרים לי בכיס 100,000 ש"ח כל חודש, סכום אגדי שאפשר לעשות בו כמעט הכל. וזו בדיוק הסיבה לשמה חייבים להטיל מיסים מאוד גבוהים על אנשים מאוד עשירים - הם עשירים מדי. זה כבר הפך לאגירה אובססיבית, חולנית, לא הגיונית של ממון. אין לזה כל סיבה אחרת. בכסף שהם הרוויחו, הם, ובניהם, ונכדיהם, וניני ניניהם, יכולים הכי לחיות בעושר רב בלי לעבוד דקה, אז למה לאגור עוד ועוד. הגיע הזמן להגביל את העושר. פחות ממנו, יאפשר חלוקה הגיונית יותר של רווחים. וכאנושות, זה רק הגיוני שיותר מאיתנו יהנו מהפירות.
מקסימיליאן רובספייר | 29.09.17
39.
להטיל מס על העושק שנקרא "הפנסיה התקציבית".
למי שלא יודע: 1. הפנסיה תקציבית ממומנת מקופת המדינה (משלם המיסים) 2. מקבלי הפנסיה התקציבית לא השקיעו ולו אגורה אחת בקופת הפנסיה! 3. מתוך כ-900 אלף גמלאים בערך 40% מקבלים פנסיה תקציבית 4. כחצי מהם גובה הפנסיה מעל 10000שח (נטו!) לחודש. 5. שרים, קצינים בכירים, שופטים, דיינים, מרצים באקדמיה, גמלאי הנמלים, גמלאי הרכבת, גמלאי חברת חשמל, גמלאי מקורות, גמלאי צה"ל, שב"כ מוסד וכו', גמלאי תעשיה אווירית רפאל וכו מקבלים פנסיה בגובה של עשרות אלפי שח לחודש (שופט עליון בדימוס מקבל כ-90000שח בחודש!) 6. יש לא מעט גמלאים שמקבלים פנסיה תקציבית קטנה של כ-5000שח לחודש 7. סה"כ החוס האקטוארי של מדינת ישראל לפנסיה התקציבית טריליון שח (1 עם 12 אפסים!). 8. יש למסות את העושק הזה שנקרא פנסיה תקציבית כך שיהיה מספיק כסף כדי ליצור "פנסיה ממלכתית" לכל גמלאי המדינה. שנה טובה
י. ניר | 29.09.17
37.
סיפור אמיתי על כולמוביל
לפני כשנה תכננתי לרכוש רכב, וחשבתי לקנות אאוטלנדר. בחודש אוגוסט 2016 כולמוביל מסרו פי 3 מדגם זה מחודש ממוצע, אז בספטמבר הם החליטו להעלות את מחיר הרכב ב 5000 שח, החל מראשון לאוקטובר. למזלי, הם העלו את המחיר וקניתי מזדה 6 .. (תענוג) מה היתה הטענה? שער המטבע היפני עלה ב 15% ולכן יש להעלות מחיר. אבל להלן מספר עובדות: 1. כל חברה יש לה הגנות מטבע. 2. דגמים אחרים לא עלו המחיר 3. הרווח על המכוניות הוא עצום כי רכב זה בליסינג עולה 20 אלף פחות. מאותו יום שעלה המחיר, עקבתי אחר שער הין, והפלא ופלא, תוך כמה חודשים ירד הין ב 15%, ונחשו מה קרה למחיר הרכב ? נכון, לא ירד. אז מה זה אומר על אדון חרלפ ? זה שכל כך חרד לאזרח הקטן ? נדמה לי שגם המכירות של דגם זה ירדו מאז.
כמעט קניתי מיטשובישי | 29.09.17
35.
אם כלכח חכם וציוני וסיציאלי !! למה מכר את מובילאי, בכל מדינה מתוקנת היו שומרים על התעשיה ומקומות ,
העבודה ולא מוכרים לזרים!!מקומות עבודה , תעשיה מקומית ... האמת ? נשאר קפיטליסט חזיר עם שפה של פילוסוף שמתהדר ומתיפף, הכל מותר אבל בבקשה לא להעמיד פנים. למעשה הוא ממשיך ובגדול את תרבות הזנות ! באפט קונה דברים מוצלחים ושומר( תעשיה מקומות עבודה) , חארלפ מוכר , נו מי מעדיפים?
שושו | 29.09.17
28.
מס ירושה חייב להיות גבוה.בארהב טרמפ מבטל אותו
מס ירושה מדורג חייב להיות גבוה ואחיד בכל העולם שלא יהיו מקלטי מס.מי שמוריש מיליארדים שישלמו היורשים מס לפחות 60 אחוז..מה קרה?עדיין ישאר להם מאות מיליונים אות מיליארדים . ולאדם עצמו מתרשם שהוא אישיות יוצאת דופן וחכם.חשוב שישפיע יותר על החברה וצריך כמוהו גם בפוליטיקה כי רק שם אפשר להשפיע
מאיר | 29.09.17
26.
מהפכה צרפתית
את הכסף הגדול הראשון עשה לפי עדותו מגידול רכישות הרכב של הציבור בעשרות מונים - וללא גידול במספר סוכנויות ליבוא רכב -שהיה מי שדאג להקפאת מספרם . לעת זיקנה הוא סוציאליסט ומודאג מהמהפכה שבדרך , כי אנשים לא גומרים את החודש . תובנה יפה לכול הדעות . יש לו למה לדאוג .
דוד  | 29.09.17
25.
בסופו של דבר גנב.
קרטל יבואני הרכב גונב את הציבור מזה 60 שנה. הוא דור שני לגנבים כפי שאמר. את הכסף שגנב השקיע במוביילאיי, במקום שלציבור היה את הכסף להשקיע. צאו ולמדו אם כן כמה כסף הפסיד הציבור רק על פעילות משפחת חרל״פ שלא לדבר כלל יבואני הרכב שלא הביאו שום תועלת לציבור (בניגוד למובילאיי חשוב לציין).
אדן שוחט | 28.09.17
23.
עובד קבלן בכלמוביל
החצוף הזה מדבר גבוהה גבוהה אבל מה שהוא מתלונן על המדינה הוא בעצמו עושה בחברה שלו אני עובד קבלן בכלמוביל ראש העין והפערים בין עובדי הקבלן לעובדי החברה הם מטורפיים, ורממת האי שיוון הם גבוהה. אז שלא יבלבל את השכל. ירש את הונו ממשפחתו זה המזל שלו.
עובד קבלן בכלמוביל | 29.09.17
22.
מטומטם חסר מושג!!!
בארה״ב לא שואלים? בטח, כי כולם יודעים שגדולי העשירים כמו ביל גייטס ו-וורן באפט תרמו מיליארדים, בעודם בחיים, את רוב כספם העבירו כבר לצדקה, בלי להתחכם על ״מתן בסתר״. בשלב ראשון צריך לבטל בארץ את המושג ״יבואן״ שבכלל לא קיים בארה״ב. אין שום הצדקה שתכפילו את מחיר הרכב עוד לפני מסים ומכסים למיניהם.
דני | 29.09.17
14.
איזה "שמאלן מחמד"....
"מה אגיד לך. הם לא רוצים לסיים את הסכסוך, לצערי. כדי לסיים אותו צריך להכריז על קץ התביעות, והם לא מוכנים לעשות את זה. מה שנשאר זה לנהל את הסכסוך עד שהעולם סביבנו ישתנה." מדוע הצד הנפגע יוותר על תביעות כשאין לו מה להפסיד? למה שהעולם לא יקים קרן של טריליונים שתוקדש לפיצויים? ארה"ב הוציאה עד עכשיו 2.4 טריליון דולר על מלחמות כושלות באפגניסטן ועיראק. אז העולם לא ישמח להקצות 2 טריליון לסיום הסכסוך במזרח התיכון? ובקשר לזמן, האדון צריך לדעת שהזמן עובד לרעתנו. לחיזבאללה כבר יש היכולת לשתק את ישראל לחודשים ויכולת זו משתפרת במהירות מזויעה. אם לא ניזום ונפעל מהר - אכלנו אותה. אולי, כשהייה פה מסוכן האדון ייתן לי טרמפ במטוסו הפרטי?
יוסף הפקיד | 28.09.17
12.
לא מצליח להבין איך האיש מקבל במה??
מדובר בראש מסדר קרטל היבואנים שחולבים את הציבור הישראלי עשרות שנים. והכל בחסות הלובי והגנת המדינה. בואו נדבר על עסקים, ביזנס בלשונו של המלומד: גם אם קוף היה מנהל את עסקיו של בעלי זיכיון בלעדי של מרצדס, הוא היה קוף מיליארדר. בושה וחרפה שעיתוני ישראל מראיינים אדם צבוע מתחסד שתורם כל כך הרבה להכבדת העול על מליוני ישראלים.
רובספייר | 29.09.17
8.
איש עם מזל וכפית זהב. זה הכל
לקחתם בן עשירים שהעדיף לברוח לאקדמיה ולתת לכסף לשחק-עד שקלט שהכסף יושב אצלו בבית של ההורים ועשיתם ממנו אל, כי הישראלים מסתנוורים מהמילה "מיליארד" וסוגדים לכל מי שעושה אקזיט. את הזיכיון הקימה בכלל משפחת מילר, שנושלה על ידי החרל"פים. את אחיו יואב הוא נישל והונה בפרשה מהמלוכלכות שידעו משפחות האלפיון העליון בישראל. ישראל שטוקמן שהיה יד ימינו והחזיק מניות בחברה עוד מימי משפחת מילר הסתבך בפרשת שחיתות ועזב ב2003 כשבידו כמה וכמה מיליונים, כדי ששמו הטוב של חרל"פ לא יוכתם. וגם את אמו הונה, למרות שלה הוא אפשר להחזיק במניות מיעוט. בנו אסף כשל בעסקי כלמוביל והפסיד כספים במיזם רכב משומש הזוי - ו"נעלם" (לא מוזכר בכתבה) ובתכלס הוא פשוט ירש חברה ושם עליה מנהלים חיצוניים - והלך להסתגר באקדמיה. אין לו קשר אמיתי ומהותי לענף הרכב, את זה עושה בשבילו צביקה פולק. הסגידה לכל טייקון שיש לו מה לומר עצובה מאוד.
רכב | 29.09.17
3.
איש חכם, אבל טועה בעניין מס העזבון....
גם אם תהייה אמנת מס בינלאומית, עדיין מדובר במס שיצריך הכשרת גדודי שמאים, רואי-חשבון ועורכי-דין לצורך מימושו. אפשר לגבות מס בקלות על הכסף בבנק, לגבי מקרקעין זה כבר מצריך שמאים, אבל הערכת עסקים שעוברים בירושה היא כבר פרוייקט הרבה יותר מסובך. המדינה, באמצעות בעלי מקצוע מטעמה, תקבע את שווי הירושה, היורשים ישכרו בעלי מקצוע לצורך ערעור, בית המשפט ימנה בעלי מקצוע מטעמו......, הצילו. ועוד לא דברנו על זה שבית המשפט יוצף בתביעות ובערעורים. מס צריך להגבות בעוד האדם חי. והוא צריך להיות מס אמת, בלי הקלות ומתנות לתאגידי ענק ולטייקונים. אם כך ייעשה, הכסף יגיע גם למי שאין לו.
דפנה | 28.09.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת