69. הטיס עבד קשה הגישה בכללותה היתה טובה עד שתיים שלוש שניות מטאצ' דאון. שם היה אובדן עילויי פתאומי ( ראה פליטת מנועים) שגרם לשקיעה של המטוס. הטיס תיקן אבל שגה ויישר בטרם עת, מה שגרם לבלונינג ונחיתה עם כוחות צד. נחמן | 20.09.18 (ל"ת)
63. אף לרוח, ויישר מוקדם מידי ויותר מידי ולא התחשב ברוח. ואחר כך - היסטריה. זה טייס לפני סולו | 29.08.18 (ל"ת)
62. למגיב מספר 59 עמנואל, אם היית מבין בהטסת מטוסים כלומר אם היית טייס היית נמנע מלכתוב את תגובתך שאין בה ולו משהו אחד מהמציאות... אמיר | 28.08.18 (ל"ת)
60. קרה לי כזה עם טיסן מבלזה זה היה מטורף, ניסיתי להנחית הליקופטר חשמלי בסלון ובגלל שהכלב נבח נוצרה מערבולת אוויר והכלי נחת על שולחן האוכל במקום על הכורסא. איזה זיעה קרה שטפה אותי. לחץ. מי שזה לא קרה לו, לא יבין. חיים. אח של רייט | 15.07.18 (ל"ת)
59. במקרא כזה עדיף להשאיר את העבודה למחשבים ולא לנסות לפתור ידנית הסיבה לסטיה היא רוח צידית חזקה ברגע שהגלגלים נגעו במסלול נוצר חיכוך שהוריד את השפעת הרוח ולכן המטוס זרק לצד שבוא המטוס היה אמור לטוס עם רוח צד נמוכה בהרבה אני מאמין שמערכת הטייס האוטומתי יכולה לחשב את רוח הצד את זמן נגיעת הגלגלים ולהפחית באופן גדול את הנידנוד הבלתי נמנע . אם אין עדיין את התוכנה לנחיתות כאלו מדובר ברשלנות אף טייס בעולם ואפילו הטוב ביותר לא יוכל להחליף מערכות אוטומטיות שמחשבות פי 1000 יותר מהר ומגיבות באופן מהיר יותר ומתחבשות בכול חוקי הפיזיקה . לדעתי הטייס נחת באופן ידני ולכן העיקוב בתגובה גרמה לנידנוד שהפעיל כוח עצום על ציריי הגלגלים ואני מוריד את הכובע בפני מתכנני המטוס שששום דבר לא נשבר עמנואל | 11.07.18 (ל"ת)
56. מדובר בנחיתה שנויה במחלוקת: מצד אחד רוח חזקה מאוד והטייסים הנחיתו את המטוס בשלום. מצד שני, סטיית המטוס היא בגלל שהטייס ביצע תיקון-יתר עם הגה הכיוון. בקיצור אין מסקנה חד-משמעית. תתגברו. אבי | 19.06.18 (ל"ת)
53. חבר ישראלי תרגם לי את התגובות של הישראלים, ואני מבין שכולם אצלכם טייסי בואינג עם 5,000 שעות טיסה לפחות, וכולם עם ניסיון של הנחתה בדיסלדורף העיר עם הרוחות החזקות במיוחד. יה יה, אכטונג. הרמן טייס לופטהאנזה | 20.05.18 (ל"ת)
51. נחיתה ברוח צד בנחיתה ברוח צד המטוס תמיד מסתובב לתוך הרוח, והטייס שומר שימשיק על קו אמצע המסלול. הגה הכיוון (הזנב) פעיל במהירות גבוהה מיד אחרי הנחיתה והוך לא אפקטיבי כשהמהירות יורדת. ב A380 כל נחיתה נראית מבעיתה בגלל הגודל של המטוס. מתפלא | 13.05.18 (ל"ת)
50. ליאיר ה"נודניק" מתגובה 48 : יאללה כיף להתנשא... בסך הכל יש לנו עם נפלא (בתוספת מיעוט של אנשים שאוהבים להתנשא - כמוך). מתוך כ -50 מגיבים, שניים אמרו שהם טייסים, והשאר פשוט אמרו את דעתם. אם אתה תהיה בשלטון, כנראה שלא לכולם תהיה זכות לדבר - רק לאנשים "חכמים" כמוך. מ1. | 08.04.18 (ל"ת)
49. AB380 נחיתה לא פשוטה ל380, מטוס סופר-מאסיבי, ובתנאים של רוחות צד חזקות זאת מטלה לא פשוטה בכלל. כל הכבוד לטייס שהצליח להנחית את המטוס . בואינג 747 לנצח! | 11.03.18 (ל"ת)
48. איזו גאווה!!!. רק בישראל יש יותר טייסים .מאזרחים רגילים. לא מאמינים? תקראו את התגובות למטה... חולה על עם ישראל... יאיר | 06.03.18 (ל"ת)
43. ל37 זה רק נראה שהוא יורד אנכית. במציאות הוא טס קדימה במהירות של מעל מאתיים קמש. רק כשהוא נוגע בקרקע אפשר להבחין בתנועה. הסיבה היא שהצילום נעשה בעדשה טלסקופית ממרחק רב ולא מזהים את התנועה אל עבר המצלמה נ | 26.02.18 (ל"ת)
42. עוד מששת הימים טייסים ערבים יודעים רק להמריא מצויין, על לנחות הם לא התאמנו... וזה בהנחה אופטימית שזה טייס קרב לשעבר, אם זה סתם טייס שלמד באוניברסיטת ערבית כלשהי זה בכלל בעייתי כי כל התארים זה בעיקר מדעי הדת טרור והחבלה והמקצוע עצמו זה קורס משני... יוסי | 18.02.18 (ל"ת)
41. הגזמתם ! מדובר בסה"כ בגזירת רוח, תופעה די נפוצה, אבל מהר מאוד המטוס עבר למצב רגיל של האטה על המסלול. אדר | 07.02.18 (ל"ת)
40. ל-37 הרוחות הן רוחות צד ולא רוח נגדית , מהירות הטיסה היא אותה מהירות בכל שלבי הנחיתה עד הנגיעה בקרקע, אתה צודק שאת אומר ירידה אנכית ...זה רק נראה כך אדם מהישוב | 01.02.18 (ל"ת)
39. אם היה משתמש בטייס אוטומטמי בנחיתה המטוס היה נוחת בלי שום בעיה ניסה להיות חוכמולוג הטייס וכמעט ריסק את המטוס עמנואל | 09.01.18 (ל"ת)
37. משהו בנחיתה נראה ממש מוזר... שימו לב שבהתחלה זה נראה כאילו הוא נוחת ממש אנכית במהירות אפס (בגלל הרוח הנגדית החזקה), ואז בשנייה שהגלגלים נוגעים בקרקע פתאום הוא מתחיל להאיץ במהירות קדימה... האם זו רק אשלייה בגלל זווית הצילום? צפו בסרטון ותגידו. אורן | 02.01.18 (ל"ת)
36. קפל קצת מדפים אני חושב שאם הוא היה מעלה קצת את המדפים, היתה לו חדירות טובה יותר לרוח, והיה נוחת בקו יותר ישר! טייס | 30.12.17 (ל"ת)
35. שדה תעופה ידוע ברוחות שלו. נוחת שם הרבה פעמים ומדי פעם עוברים חוויות כאלו. נוסע מתמיד | 18.12.17 (ל"ת)
32. מצטער, טיוס טייס גסה שבמזל גדול לא ריסקה את המטוס עשה תיקון גס בזנב ללא צורך וכמעט ריסק את המטוס. למזלו המסה האדירה של המטוס מנעה התרסקות. לא כדאי שימשיך להיות טייס הבחור הזה - ססנה גג, שירסק את עצמו. ליאור | 22.11.17 (ל"ת)
30. A380 הוא ללא ספק המטוס המודרני האמין והמוצלח ביותר בהתחשב גם במבחן פיצוץ מנוע וכנף קרועה בטיסה מ סינגפור לאוסטרליה המטוס נחת ללא כל בעיה ספק אם ב מטוסים אמריקאים זה היה נגמר ללא אסון YL | 18.11.17 (ל"ת)
26. עוד לפני הנחיתה נראתה השפעתה העצומה של הרוח על יציבות המטוס. ישר כוח לטייסים. אורי... . | 01.11.17 (ל"ת)
23. גזרת רוח ברור שהניסיון במטוס הזה עוד לא חזק מספיק. ניכר שיש כאן גזרת רוח חזקה שמחייבת שימוש בדבשות להיגוי אבל ההתיישרות על המסלול לא הייתה נכונה. בדיעבד הוא היה חייב לבטל את הנחיתה. טייס באלעל | 19.10.17 (ל"ת)
22. השדה הזה בדיסלדורף מקולל. לא מבין למה הוא עוד עובד כל יומיים יש סרטון של מטוס שכמעט מתרסק שם בגלל הרוחות. מה הגרמנים לא הבינו עדיין??? דיזינאבי | 19.10.17 (ל"ת)
21. רועי תסביר, מה זה "נכון 3 שניות לפני הנגיעה בקרקע אבל שגוי ב 3 שניות שלפני הנגיעה" רועי תסביר, מה זה "נכון 3 שניות לפני הנגיעה בקרקע אבל שגוי ב 3 שניות שלפני הנגיעה" לא מבין | 17.10.17 (ל"ת)
20. רוחות ? רוחות ? איך יכול להיות שיש רוחות ? אני לא רואה שהעצים מאחורה זזים. לא טייס | 17.10.17 (ל"ת)
19. כטייס לטייס - הטייס עשה שגיאה שיכלה להסתיים באסון! טעות גסה מאוד של הטייס. ההיגוי האחורי היה נכון 3 שניות לפני הנגיעה בקרקע אבל שגוי ב 3 שניות שלפני הנגיעה וזה מה שזרק את כל החלק האחורי של המטוס לצד ימין (שמאל של המטוס) בברוטליות. אין קשר לתנאי הרוח שללא ספק לא נראים פשוטים אבל לא משהו שאמור היה לייצר את הסטייה הזאת. אין ספק שבחדרי חדרים הטייס חטף על הסיפור הזה, אולי גם השעיה וקנס. רועי | 15.10.17 (ל"ת)
18. הגיע הזמן שבזמן סערה יתנו למחשב להנחית את המטוס הוא הרבה יותר טוב והרבה יותר מהיר מהטייס הטוב ביותר בעולם עמנואל | 14.10.17 (ל"ת)
17. אתם יודעים ש-95% מהטייסים בחברות התעופה מהמפרץ הם.... ....אמריקאים או אירופאים? גם הדיילות. ערבים לא ממש עומדים בתור להיות טייסים או דיילים. בוודאי לא העשירים ממדינות המפרץ... דניאל | 13.10.17 (ל"ת)
16. אוסף מומחים פה בתגובות פשוט כולם פה חתני פרס נובל בהטסה, מה אתם יודעים? לא מומחה | 11.10.17 (ל"ת)
15. בדיוק בשביל זה יש נחיתה אוטומטית וזה לא היה קורה לתת למחשב לעשות הכל, לא צריך יותר טייס וטעויות אנוש אביב | 11.10.17 (ל"ת)
13. יש נוהל נחיתה במצב כזה. הטייסים לא עשו מה שצריך הנוהל הוא הצפה (flare) לאורך המסלול ואז יישור המטוס למצב ״החלקה״ בו הוא מסבסב למצב בו הגוף מקביל למסלול, והמטוס ״נדבק״ למסלול וממשיך בריצה עד לבלימה. ממה שרואים בוידאו, הטייסים לא עבדו לפי הנוהל, ומנדנדים את המטוס מצד לצד( זה לא בגלל הרוח). זה מצב מאד מסוכן, יכול שבור את ציר הגלגל. טייס | 10.10.17 (ל"ת)
11. ברור שזה טעות של הטייסים, רואים בבירור. אני נחתתי עשרות פעמים ברוחות הרבה יותר חזקות! אז זהו.... שלא! חכם גדול | 09.10.17 (ל"ת)
9. טייסים דפוקים אני לא יודע איך לא שמתם לב. בחנתי את הסרטון מספר פעמים כדי להיות בטוח. המטוס מתנדנד לקראת הנחיתה למעלה ולמטה ולצדדים. בזמן שהגלגלים האחוריים נוגעים בקרקע המטוס בזוית פנייה ימינה ואז הטייס מושך חזק מדי שמאלה ושוב ימינה עד שהמטוס מתיישר עם המסלול. עדיף לטוס עם טייס אוקראיני שתוי מאשר עם חוכמולוג איתיחאדי. נוסע מתמיד | 09.10.17 (ל"ת)
8. עשו הסבה ממשאית למטוס ו"שיחקו" עם הזנב מזל שלא היו מכוניות חונות, היו מכסחים אותם.... עורבני | 09.10.17 (ל"ת)
5. תפעול שגוי של הצוות כל מי שיש לו ניסיון בתעופה מזהה מיד שהמדובר באי זיהוי נכון של מצב ותפעול שגוי על ידי הצוות, במיוחד בכל הקשור לתיקוני יתר. טייסים ישראלים רבים נחתו במזג אויר גרוע הרבה יותר וללא כל בעיה. טייס לשעבר | 08.10.17 (ל"ת)
4. חשבתי שהכל ממוחשב נדמה לי שכל המטוס הזה ממוחשב ואוטומאטי כך שאת כל התיקונים מבצע המחשב מהר יותר ויעיל יותר מטייס מחשבים | 08.10.17 (ל"ת)
2. איזו שליטה מעולה של הטיסיים במטוס ומערכות ההיגוי! כל הכבוד! רק תבינו שטייסים באירופה הרבה יותר מנוסים במטוסי נוסעים מאשר מטייסי אלעל. עם כל הכבוד וההערכה הגדולה - חיל אויר מכשיר טייסים צבאיים ובמטוסים צבאיים, לא אזרחיים. באירופה יש תנאי מזג אויר קשים שמחייבים מהטייסים שליטה מעולה במטוס. מרשים! | 08.10.17 (ל"ת)
1. תיקון יתר חד של הזנב עם הנחיתה נגיעת הגלגלים בקרקע גרמה לכח בזנב המטוס לסובב אותו כנגד הציר (הגלגלים) כי מרכז המטוס היה מקובע יוסי | 08.10.17 (ל"ת)
צפו: נחיתה קשה לאיירבוס בדיסלדורף, הנוסעים היו מבועתים
69 תגובות לכתיבת תגובה