אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

צפו: נחיתה קשה לאיירבוס בדיסלדורף, הנוסעים היו מבועתים

69 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

59.
במקרא כזה עדיף להשאיר את העבודה למחשבים ולא לנסות לפתור ידנית
הסיבה לסטיה היא רוח צידית חזקה ברגע שהגלגלים נגעו במסלול נוצר חיכוך שהוריד את השפעת הרוח ולכן המטוס זרק לצד שבוא המטוס היה אמור לטוס עם רוח צד נמוכה בהרבה אני מאמין שמערכת הטייס האוטומתי יכולה לחשב את רוח הצד את זמן נגיעת הגלגלים ולהפחית באופן גדול את הנידנוד הבלתי נמנע . אם אין עדיין את התוכנה לנחיתות כאלו מדובר ברשלנות אף טייס בעולם ואפילו הטוב ביותר לא יוכל להחליף מערכות אוטומטיות שמחשבות פי 1000 יותר מהר ומגיבות באופן מהיר יותר ומתחבשות בכול חוקי הפיזיקה . לדעתי הטייס נחת באופן ידני ולכן העיקוב בתגובה גרמה לנידנוד שהפעיל כוח עצום על ציריי הגלגלים ואני מוריד את הכובע בפני מתכנני המטוס שששום דבר לא נשבר
עמנואל | 11.07.18
19.
כטייס לטייס - הטייס עשה שגיאה שיכלה להסתיים באסון!
טעות גסה מאוד של הטייס. ההיגוי האחורי היה נכון 3 שניות לפני הנגיעה בקרקע אבל שגוי ב 3 שניות שלפני הנגיעה וזה מה שזרק את כל החלק האחורי של המטוס לצד ימין (שמאל של המטוס) בברוטליות. אין קשר לתנאי הרוח שללא ספק לא נראים פשוטים אבל לא משהו שאמור היה לייצר את הסטייה הזאת. אין ספק שבחדרי חדרים הטייס חטף על הסיפור הזה, אולי גם השעיה וקנס.
רועי | 15.10.17
13.
יש נוהל נחיתה במצב כזה. הטייסים לא עשו מה שצריך
הנוהל הוא הצפה (flare) לאורך המסלול ואז יישור המטוס למצב ״החלקה״ בו הוא מסבסב למצב בו הגוף מקביל למסלול, והמטוס ״נדבק״ למסלול וממשיך בריצה עד לבלימה. ממה שרואים בוידאו, הטייסים לא עבדו לפי הנוהל, ומנדנדים את המטוס מצד לצד( זה לא בגלל הרוח). זה מצב מאד מסוכן, יכול שבור את ציר הגלגל.
טייס | 10.10.17
9.
טייסים דפוקים
אני לא יודע איך לא שמתם לב. בחנתי את הסרטון מספר פעמים כדי להיות בטוח. המטוס מתנדנד לקראת הנחיתה למעלה ולמטה ולצדדים. בזמן שהגלגלים האחוריים נוגעים בקרקע המטוס בזוית פנייה ימינה ואז הטייס מושך חזק מדי שמאלה ושוב ימינה עד שהמטוס מתיישר עם המסלול. עדיף לטוס עם טייס אוקראיני שתוי מאשר עם חוכמולוג איתיחאדי.
נוסע מתמיד | 09.10.17
2.
איזו שליטה מעולה של הטיסיים במטוס ומערכות ההיגוי! כל הכבוד!
רק תבינו שטייסים באירופה הרבה יותר מנוסים במטוסי נוסעים מאשר מטייסי אלעל. עם כל הכבוד וההערכה הגדולה - חיל אויר מכשיר טייסים צבאיים ובמטוסים צבאיים, לא אזרחיים. באירופה יש תנאי מזג אויר קשים שמחייבים מהטייסים שליטה מעולה במטוס.
מרשים! | 08.10.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת