אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מחץ הדלתא: הרומן של ישראל עם המיראז' הצרפתי

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
שוחד ושחיתות
כל קו הייצור של דאסו בשנות ה50 התבסס על מימון אמריקני , שבמסגרת תכנית מרשל השתדלה לשקם תעשיות בעלות פוטנציאל באירופה החרבה . אך המוצרים אוראגאן ובעיקר מיסטר 2 ומיסטר 4 היו נחותים מכל הבחינות לעומת מקביליהם האמריקאיים ( F86 סייבר למשל) . וכאן באו שתי מדינות עימות ורכשו כמות נכבדה של מטוסים צרפתיים , הודו וישראל. אספר רק מה קרה בהודו. לאחר כמה שנים הסתבר שגם שר ההגנה של הודו באותה תקופה וגם האחראי על הרכש ומפקד חיל האוויר קיבלו שוחד בממדי ענק מחברת דאסו . הם נשפטו לשנות מאסר ארוכות . האם גם הישראלים פעלו כמו הודו? ראש פרשת הצוללות של ימינו - והסק מסקנות. מישהוא זוכר מי היה מפקד חיל האוויר באותם ימים? ומי היה סגן שר הביטחון באותם ימים. רמז קל , שניהם נעשו לימים נשיאים של מדינת ישראל...
דר ברתולו | 25.11.18
34.
טס כמו מיראז' ......
הכתבות מעניינות, המטוסים אגדה אך הטייס (הקריין ) מנסה לטס מהר יותר מהם. למה - מה קרה? לאן אתה ממהר? לשבור את מהירות האור? בל נשכח: בין המקשיבים לך, טייס חביב, ישנם כאלו שכושר השמיעה אצלם נמוך, הבנתם איטית משהו, מוזיקת הרקע מוסיפה רק רעש מפריע. מהירות שיוט מספיקה לנו בהחלט.
יואל | 19.11.17
33.
עם המחירים מרקיעי השחקים של המטוסים האמריקאים
לישראל מתאים במקביל ל F35 לקדם גם מטוסים, רצוי משלנו אבל גם של הצרפתים יכולים להיות טובים, שיתאימו לביצוע משימות בגבולות הקרובים כמו עזה ולבנון. לא צריך מרצדס כדי ליסוע לסופר לעשות קניות ולכן צריכה להתפתח בעתיד קטגוריה של מטוסים זולים אבל טובים שתחליף את ה F16.
לא אתפלא אם הצרפתים יחזרו | 19.11.17
29.
כפיר מטוס מדהים
הטסתי את הכפיר בלבנון ובקולומביה. מדובר במיראז׳ 5 משופר ומשודרג מאד עם מערכות קשר ואוויוניקה, חימוש וניווט תוצרת ישראל. גם המנוע הוא של פנטום. אם כי היו גם כאלה עם מנוע צרפתי אטאר. לדעתי המקצועית הכפיר עולה בביצועיו על מיראז׳ 5 המקורי. גאווה לאומית בהחלט. חבל שהופסק ייצורו. יכולנו למכור מאות עד היום.
טייס כפיר | 18.11.17
28.
תוכניות מיראז' גנובות
את תוכניות המיראז' "גנב"אבא שלי אלוף במיל.ז"ל נחמיה קין בעת ששירת כנספח צה"ל באיטליה והמשת"פ הראשי היה אלפרד פראונקנכט בתוכנית "עוקץ" שהצליחה עד לתפיסת הארגז האחרון של התוכניות.אף אחד לא היה שותף ל"תרגיל" המתוחכם לא רוזנים לא מלכים ובטח לא דאסו.
משה קין | 18.11.17
26.
ההפלה הראשונה של המירז'-3 היתה ע"י חיל האוויר ביום העצמאות הצרפתי - 14 ביולי 1966
אחד האירועים המרגשים לחה"א וגם לצרפתים היה ההפלה המבצעית הראשונה של המיראז'-3, ביום הבסטיליה - 14 ביולי 1966. זו היתה אחת ה"מתנות" הראשונות של ישראל לצרפת על שיתוף הפעולה הצבאי. ראו פירוט נוסף באתר ביטאון חה"א - http://www.iaf.org.il/2540-30022-he/IAF.aspx
רוני | 18.11.17
24.
התחום האזרחי הכל שונה? איירבוס היא לא חברה כלל צרפתית
היא חברה צרפתית-גרמנית עם מעורבות חזקה במדינות כגון ספרד. אמנם היא רשומה בצרפת והמפעל הראשי שלה נחשב זה של טולוז, אבל היא קונצרן רב-אירופאי לכל דבר, ובעמק הסיליקון התעופתי בהמבורג (בה יושבות מאות חברות לוויין שמיצרות מכשור אווירי) קיים מושב החברה שבו מאושרות כבר שנים רבות תוכניות התכנון והייצור. ה CEO שלה - גרמני אגב - כבר אמר שהמזל של החברה ומה שדחף אותה בתחילת המאה הנוכחית זו הפעילות הזאת. ועד כמה שאני לא מסמפט את גרמניה, הוא כנראה צודק. מחוץ לאיירבוס - תראו כמה דסאו צריכה להלחם עם הפלקון שלה בתחום המטוסים הפרטיים הבינוניים. ועוד הערה - לא להזכיר את הפוגה בכתבה כזאת משאיר בור בנושא. אמנם כתבה על מיראז', אבל שעוסקת גם בתעופה הצרפתית באופן כללי ומעורבותה בישראל.
גיא | 18.11.17
23.
הרי זה ידוע וברור ש.....
לישראל כיום,תעשיה האוירית, יש את כול התוכניות של כול המטוסים האלה שהזכרת בכתבה..הם שמורים ונעולים בכספות מיוחדות....אם אתה לא מאמין..אז הרבה אנשי תעשיה אוירית נוסעים ברחבי העולם ...לראות....לבדוק..לתקן..עבור כסף ואו הסכמים..וחוזרים עם תוכניות יקרות מפז של כול המטוסים..ורק תיזכור שהאיש ממוצא יהודי ש"גנב" ו"מכר" לנו את כול המסמכים של מטוס המיראז,שהפך אצלנו לנשר,"הוברח" עי שרותי הביטחון שלנו לשוויץ..היה לו חשבון בנק שהוא קיבל הרבה כסף מהמדינה..ועשו הכול כדי להגן עליו ועל משפחתו..והרבה מהנדסים נסעו אליו..כדי שיעביר להם את כול הידע שהיה לו על מטוס המיראז...
אחד העם | 18.11.17
22.
האמברגו של דה גול
מכיוון שהייתי שם אז ניצן לידיעתך את 50 מטוסי המיראז' 5 הדו מושביים קבלנו בכל זאת ב 1975 הגיעו ב 50 ארגזים להאנגר שבו היינו מייצרים את הנשרים ובאותה תקופה את הכפירים על הארגזים היה כתוב מייד אין טיואן וגם על החלקים בתוך הארגזים הפסקנו לעבוד בייצור השוטף והרכבנו את המטוסים כך מרסל דאסו עקף את האמברגו זו חתיכת היסטוריה גם בשבילי אגב לפי התכניות שהמהנדס באוקנכט גנב בשוויץ ייצרנו את הנשרים ואת הכפירים אני מקווה שניתן לפרסם את זה כי עברו יותר מ 40 שנה מאז
עמוס | 18.11.17
17.
כתבה מרתקת אבל מלאה טעויות
1.במלחמת העולם השניה , מטוסי הקרב הצרפתים היו נחותים בהרבה מהמסרשמידט 109 הגרמני או מהספיטפייר הבריטי. תעשית המטוסים שלהם היתה פשוט גרועה אז. 2. ב1967, מלחמת ששת הימים, הנשיא הצרפתי דה-גול הטיל עלינו אמברגו עוד לפני המלחמה ולא ככתוב בתגובה למלחמה. 3. בקרבות אויר של חיל האויר תותחי המיראז' לא פגעו, עד שבחיל האויר עלו על הטעות בכוונת קצת לפני מלחמת ששת הימים. בחיל האויר גם גילו מה הסיבה שהמנוע היה שובת באמצע הטיסה. לולא ישראל המטוס הזה לא היה שווה הרבה. 4. המצרים התלוננו שהמיג 21 שברשותם היה קצר טווח וללא מתלים לפצצות. לכן לשיטתם הם לא יכלו לתקוף את ישראל. זו הסיבה שמבחינתם הם היו מעדיפים עליו את המיראז'. אבל את המיג 21 המצרים קיבלו בתנאים כספים מפתים במיוחד . 5. לא יתכן ש"בעזרתו הופלו 390 מטוסי אויב" כי לא היפלנו כל כך הרבה מטוסי אויב וררחוק מזה.
יהודה | 18.11.17
2.
התחום הצבאי תחרותי מדי בשבילם
באירבוס שותפה כל אירופה(מפעלים בגרמניה,וספרד).מטוסי קרב יש בסקנדינביה(גריפין),יורופאייטר(פרויקט כלל אירופי).f35-שהבריטים שותפים לו,כך שהתחרות קשה בתחום הצבאי,אבל גם לרוסיה מטוסים אזרחיים שלא שוברים את הדואופול בואינג/אריבוס
תמונה מורכבת | 17.11.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת