50. ל49 אולי מראש זה היה טעות להתחיל את הלביא, אבל בשלב המתקדם שהוא היה אחרי ששפכו עליו מלא כסף היה עדיף לשפוך עוד קצת כסף כדי שהכסף שכבר שפכו לפחות לא ילך לפח 123 | 11.03.21 (ל"ת)
49. ל 7 הלביא היה גדול על ישראל מבחינה כלכלית בנוסף היו בתמונה "גאונים" מחיל אויר שהעדיפו תוצרת אמריקה על פני כחול לבן ישראל הרוויחה בסופו של דבר את ההייטק פשרה תמיד צולעת. המורה להסטוריה | 09.10.20 (ל"ת)
48. כבר אז הלביא עלה על הF16 ובכל המובנים.. הקנרדים הם הפתרון הטוב ביותר למנוע הזדקרות בפרט למטוסים לא יציבים כמו הF16 מחד והמיג29 והסוחוי מאידך.. הF15 זה מיג 25 עם שטח כנף גדול יותר וזוג מנועים שהעלו את יחס הדחף ליותר מ 1. כאן בישראל הקטנה הבינו זאת מיד. כלאמר, F15 מתמרן על חשבון כח המנועים עם אוירודינמיקה ישנה והF16 מתמרן ע"ח מנוע חזק ואוירודינמיקה מתקדמת הרבה יותר.. גם ברוסיה הבינו זאת.. האמריקנים פשוט חסמו אותנו ולקחו את כל הפיתוחים שלנו וחיברו לעושר שלהם ונולד הF22.. הF23 של נורטרופ הוא יפיוף מקורי שעלה על ה22 בחמקנותו וחייב הרגלי טיס שונים ממה שרגילים בארהב ולכן הפסיד.. הF35 זהו יאק 141 רוסי בטכנולוגיית חמקן.. ואנחנו, אנחנו מהלכים היום עם מכנסיים בלי תחתונים כי מישהו הוריד לנו אותם..1.. לא הצלחנו לשמר ולפתח מנוע מתקדם ולא הצלחנו לשמר יצור המטוס ונשארנו תלויים בארהב כמו מריונטה על החוטים וחבל, מאד חבל.. י========================================== | 19.06.19 (ל"ת)
47. תלמדו משהו בחשבון f35 עלה 500 מיליארד דולר הפיתוח אז כדי שיהיה רווחי צריך למכור 3000 כאלה ב- 175 מיליון $ למטוס. לפתח מנוע חדש = 200 מיליארד $ התל"ג של ישראל 150 מיליארד $ כלומר: אם לישראל יש רצון לפתח מטוס קרב ולהשקיע בזה 20% מהתל"ג - אז הפיתוח יושלם אחרי 20-30 שנה ועד אז המטוס כבר יהיה מיושן.... בשורה התחתונה - אין יכולת כלכלית וטוב שכל הפרויקטים בוטלו אין שום יכולת כלכלית | 20.01.19 (ל"ת)
45. מטוס שלא עבר את שלב שולחן השרטוט. לא ממש התכוונו לייצר אותו ולכל מי שעדיין כותבים פה למה לא לייצר מטוס ומנוע: מדובר היידע שלא קיים בישראל, ובכמויות כסף שרק ל-5-4 מדינות בעולם יש. לא לישראל. ארז | 06.10.18 (ל"ת)
44. בניתי מטוס חמקן בשם דנידין הרואה ואינו נראה זהו אחלה מטוס שבעולם, זה מטוס מטוסי שמטוסטס בטיסטוסים, זהו חמקן חמקני שמחומקן בחימקונים, טס פי מיליון ממהירות האור, חוצה גלקסיות, זהו מטוס קרב שלא צורך דלק, את האנרגיה שלו הוא צורך מהאוויר שמסביבו. זהו מטוס שגם לא נושא עליו כלי נשק, מפני שגם את הנשק שלו הוא צורך מהאוויר. זהו מטוס שמסוגל להשמיד עולמות שלמים, וכל זה במחיר עלות של מכונית חיפושית או סוסיטא ישנה. זכריה הגאון | 05.10.18 (ל"ת)
43. אני תכננתי מטוס חמקן בשם דנידין הרואה ואינו נראה זהו אחלה מטוס שבעולם, זה מטוס מטוסי שמטוסטס בטיסטוסים, זהו חמקן חמקני שמחומקן בחימקונים, טס פי מיליון ממהירות האור, חוצה גלקסיות, זהו מטוס קרב שלא צורך דלק, את האנרגיה שלו הוא צורך מהאוויר שמסביבו. זהו מטוס שגם לא נושא עליו כלי נשק, מפני שגם את הנשק שלו הוא צורך מהאוויר. זהו מטוס שמסוגל להשמיד עולמות שלמים, וכל זה במחיר עלות של מכונית חיפושית או סוסיטא ישנה. זכריה הגאון | 05.10.18 (ל"ת)
41. קישקוש של כתבה. וגם, מכניסים את הפוליטיקה השגויה בתוך הסרטון. ביטול הלביא זו בכיה לדורות ולא בגלל "הסיבות הנכונות". יוגב | 04.07.18 (ל"ת)
39. התעשיה האבירית התעשיה האבירית מילים: מאיר גולדברג לחן: קורין אלאל הוא קיבל הזמנה לבנות ספינה שתפליג ממקום למקום עם שלושים תותחים ומאה מלחים ותבליט של אריה בחרטום זה פרוייקט אמיתי לנשק מלכותי הוא מכיר את זה לא מהיום הוא שכלל כידונים, תותחים מגינים וספינה זה נשמע כמו חלום ובתוך סדנאות המתכת, הוא מכיר כל פריט ופריט גאוות יחידה היא הלחם של התעשיה האבירית ..... אחד העם | 02.07.18 (ל"ת)
37. ספינות הסער לא התחילו אחרי האמברגו הצרפתי הפרוייקט התחיל בתחילת שנות השישים, בשיאו של הרומן הישראלי-צרפתי דוד | 02.07.18 (ל"ת)
36. האריה מזכיר את החמקן הסיני J-20 עד כה חשבנו שרק ה-J10 הסיני הוא העתק של מטוס ישראלי (הלביא), אבל הביטו בתצורת הקנארד הייחודית של האריה, בגוף הארוך ובזנב הכפול והשוו לצילומי החמקן הסיני. ח. א. | 01.07.18 (ל"ת)
35. לכל התמימים מצטער אבל הפעם הכתבה מלאה לוקשים- אם לשרטט במצגת כמה סקיצות ורעיונות יקרה יצור מטוס אז יצרנו כבר חללית שתנחת על מאדים נו באמת.... לתעא ומדינת ישראל לא היתה יכולת לתכנן וליצר מטוס שתתחרה ב F15 קצת צניעות. גם טכנולוגית וגם כספית מדובר בהשקעהה של מאות מיליארדי דולר פי כמה מתקציב השנתי של מדינת ישראל באותם הימים אפילו הלביא שתוכנן כמטוס זול מאריה היה מיועד מלכתחילה כמטוס הקו שני תחליף לפנטומים וסקייהוקים ולא מטוס קו ראשון. מה שנקרא סוס עבודה למשימות השוטפות. גם אם בסוף היה מיוצר הוא לא היה משתתף למשל בהפצצת הכור . אחד מבפנים | 01.07.18 (ל"ת)
34. האריה הלביא וההיבריס היבריס זה לא מטוס. היבריס זו בעיה בראש (גאוותנות והתנשאות) כשמדינה קטנה חושבת שאפשר לייצר מטוס קרב בלי מנוע כשרק פיתוח מנוע חדש למטוס עולה בסביבות 150 מיליארד $... לסיכום - מטוס קרב מפתחים בשיתוף של 10 מדינות כשכמות המכירה העתידית שלו היא כ- 3000 מטוסים. אי אפשר לפתח מטוס קרב במדינה אחת כשכמות המכירה העתידית שלו היא 150 מטוסים. צוונציג | 01.07.18 (ל"ת)
32. האריה האריה לא היה אמור לטרוף שום דבר . אתה מחרטט וקובע דברים על מטוס שהיה ונשאר כסכמה על הנייר בלבד . קל מאוד למרוח במילים . הרבה מהנדסים טייסים העדיפו את ה F15 _16 ולא מטוס שלא קיים אלה רק ציור על נייר שאף אחד לא יודע בוודאות מה היקף הביצועים של המטוס .הרבה מקרים בתעופה יש פער גדול בין תכנון ורצון לבין תוצעות סופיות אריק | 01.07.18 (ל"ת)
30. אין הרבה יצרני מנועים בעולם. ויש לזה סיבה סופם של הלביא ומנועו היה כמו F-35 וישראל לא יכולה להרשות לעצמה את זה. גם את F-22 האמריקנים ה"עשירים" הפסיקו ליצר!!! אסור ללכת רק על פי האינטרסים של יצרני המטוסים שדוחפים "חדש" וטוב עשה חה"א שהעדיף את F-16 על הלביא. ל-27 | 30.06.18 (ל"ת)
28. ללא שום קשר היו צריכים ליצר את האריה אפילו את המנוע שלו כך שלא נזדקק לחסדי אחרים ואף היו צריכים להגיע להסכמות עם האמריקאים לגבי הפיתוח שושו | 30.06.18 (ל"ת)
27. זה שכיוונו גבוה לא אומר שיכלו להביא קבלות זה נחמד לדרוש הרבה, אבל בלי ידע, ניסיון קודם ויכולת מימון זה בערך שקול לדרוש מכונה שנוסעת בזמן. מי אמר שזה בכלל תכנון ריאלי? הכתבה מוצגת כאילו זה היה בר ביצוע ושאם רק היינו מחליטים ומממנים זה היה קורה. ממש. מהנדס טילים | 30.06.18 (ל"ת)
26. אחד מהמטוסים פותח והפך למטוס פעיל אבל לא בישראל חלק מהמפתחים הישראלים המשיכו בפיתוח באישור וידיעה של ממשלת ישראל, כי היא זו שסיפקה להם דרכונים "חלופיים". טל | 30.06.18 (ל"ת)
22. פרויקט אריה האריה לא עבר שלב שולחן השרטוט הראשוני ולא היו לו התכונות ההזויות שבכתבה. לתע"א לא היה הידע לתכן מתקדם וגם בלביא נעשו טעויות גסות . אחד שיודע | 30.06.18 (ל"ת)
21. מי שישמע יחשוב שהפסדנו משהו אבל לדעתי רק הרווחנו מטוסים יותר מתקדמים בעלויות יותר נמוכות... סתם פה | 30.06.18 (ל"ת)
18. מעניין הבחירה המגמתית לבקר את הf35 אין ספק שחובת ההוכחה על מספר בכירים בחה״א וראש הממשלה שלקחו החלטה במילארדים וכולם מפחדים לעמוד בשעה שהמטוס הזה יצטרך להפגין עליונות אווירית יניב וינברג | 30.06.18 (ל"ת)
17. לא כלכלי פיתוח מטוס קרב הוא פרויקט יקר ביותר וגם אורך שנים לא היתה כל הצדקה לפתח מטוס קרב ישראלי אני גם לא בטוח ביחס לטנק המרכבה האם אי אפשר היה להצטייד באברמס במקום? אני. | 30.06.18 (ל"ת)
16. חיפה זה שלא פיתחנו מטוס קרב שלנו הוא טעות חמורה. במצב מלחמה ארה"ב מוכיחה עצמה כמשענת קנה רצוץ, ראו מה קרה בסוריה. מטוס קרב היה עולה הרבה, אבל היה מביא לעצמאות בתחום קריטי ולהתפתחות של תעשיות וטכנולוגיות חדשות שבחשבון הארוך היו מכסות על ההוצאות. גיורא | 30.06.18 (ל"ת)
15. אני מכיר מהנדס שעבד בתעשייה האווירית בתקופת האריה אחד מבכירי הפרוייקט אמר לו שהאריה יטרוף לא רק את התעשיה האווירית אלא את מדינת ישראל כולה. אורביל רייט | 30.06.18 (ל"ת)
14. חייבים להיות מוכנים להפסקת חשמל כללי וגם לווינים לא יעבדו חוזרים לחמישים שנה אחורה אבי | 30.06.18 (ל"ת)
13. שאפו על הכתבה הייתי שותף לכמה אנליזות הנדסיות בפרוייקט הזה ולא הייתי בכלל מודע להבטים האסטרטגיים הכל כך חשובים. זורבה היווני | 30.06.18 (ל"ת)
11. גם הרפאל בעל חמקנות מסויימת משווק עם יכולות חמקנות פיזית ואלקטרונית. המצרים קנו 2 טייסות יוני | 30.06.18 (ל"ת)
10. כתבה מעניינת ומחדשת (לפחות לי) תודה על סיפור מעניין וכתיבה קולחת מחכה לנושא הבא... א.ש. | 30.06.18 (ל"ת)
9. יכולת ייצור של העשייה האווירית קצב הייצור של התעשיה האורית עמד על כ 4 מטוסים בשנה ז"א 10 שנים כדי שיהיו 2 טייסות זו הסיבה שח"א התנגד אנטר | 30.06.18 (ל"ת)
8. יש לזכור שאנחנו חיים בעידן של סייבר וכל המטוסים ומערכות נשק שאנחנו לוקחים במתנה הם לא יעבדו ביום שאמריקאים ירצו לעניש את ישראל!!! אין כמו כחול לבן ובלי טובות של אחרים!!! ישראל | 29.06.18 (ל"ת)
7. לגבי האריה אני לא בטוח, את הלביא היו חייבים לייצר השאלה היא מדוע לא ייצרו ואים שחיתות אישית הייתה מעורבת בעניין? א | 29.06.18 (ל"ת)
6. "צה"ל עצמו לא אהב את ההחלטה" ולמה? כי לא היו נסיעות ושליחויות לחו"ל, וזה מה.... שמעניין אנשים צעירים ששמים אותם במוקדי קבלת החלטות עם הרבה כסף. אותם מעניין נהנתנות. יוסי | 29.06.18 (ל"ת)
4. בלה, בלה, בלה. לדבר על מטוס אריה זה לא לתכנן! מזל שלא בוצע כי היו מבינים שזה גדול עליהם בכמה סידרי גודל. רון | 29.06.18 (ל"ת)
2. גם ככה ישראל לא צריכה מטוס כזה כבר עשורים שיש לה עליונות אווירית עם המטוסים האמריקאים הפרויקט הזה היה עולה הון ולא היה משנה את התמונה נא הזן שם | 29.06.18 (ל"ת)
אגדת החמקן הישראלי: כך בוטל האח הגדול של הלביא
50 תגובות לכתיבת תגובה