אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"בשוק הקולה אין מחיר לא הוגן, עובדה שקונים"

138 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

133.
סגן נשיא קוקה־קולה ישראל גאון, אמר בדיוק את מה שצריך
אנשים קונים כי הם עושים משהו נכון, יש לכל אחד אופציה לקנות משקה בטעם אחר או דומה, אם בסוף בחרתם קולה זכותם לדרוש את המחיר שהם רוצים. אם אתם רוצים להוריד עלויות תפתחו את השוק ליבוא ותורידו מיסים ומכסים, זה יפתח את השוק הרבה יותר מהתביעות המטופשות האלה.
אדיר | 12.11.17
132.
נראה שמצנזרים כאן את כל התגובות שאומרות שקוקה קולה בארץ = מונופול
למה יש רק תגובות בסגנון "מי שלא רוצה שלא יקנה"? כאילו שזה בסדר לנהל מדינה עם מונופולים כל עוד לא מדובר בתרופה לסרטן!? איזו שטות!!! תפקיד הממשלה להילחם ולהחליש מונופולים לטובת קיום תחרות *בכל* תחומי הצריכה והכלכלה במדינה. אבל, כשההון והשלטון חוגגים ברמיצוות וחתונות ביחד, זה לא קורה. קוקה קולה ישראל לא הגיעה לסטטוס במקרה או בגלל מזלה הטוב, או היעילות השיווקית המדהימה שלה. הם עשו ועושים לא מעט מעשים שהיו צריכים להיות חסומים בפניהם במדינה עם רגולטור שמתפקד כמו שצריך
את שלי צינזרתם | 12.11.17
125.
עם כל חוסר הצדק - נחשון ענה יפה מאוד והוא גם צודק.
השקעתי בפרסום, בניתי את המוצר שלי, זכותי לגבות עליו כמה שאני רוצה וזה לא תפקיד של המדינה להתערב לי במחירים. אם מי שמוכן לשלם סכום מופקע בעבורו - זה עניין שלו. מאידך, אם באמת החברה נוהגת בבריונות כלפי ניסיון תחרות - אז זה לא בסדר ויש דרכים אחרות למדינה להתמודד מולם, כמו פתיחת ייבוא מקביל בכמויות, עידוד ייצור מקומי, ביטול זיכיונות וכדו'... כמו שהיה עם תנובה, שהיתה מונופול וראינו מה קרה לה בשנים האחרונות עם פתיחת הייבוא.
נריק | 12.11.17
123.
אם הם לא מונופול למה אין יבוא מקביל
אם הם לא מפחדים למה מאיימים על יבואנים מקבילים, וסוחרים לא למכור חאפשר מכירה מקבילה של קוקה קולה שיתנו לייבא בקבוקים מוכנים מחו"ל בייבוא מקביל במחירי חו"ל ואז נראה את החכמים הם "אולי" לא מונופול אבל בהחלט הם מתנהגים כמו אחד כזה
שחקן מונופול | 12.11.17
122.
בזבוז זמן של בית המשפט
אני מסכים עם התשובה של נחשון. קוקה קולה איננו מוצר חיוני וגם ישנם מוצרים מתחרים. הטעם כמו בן שונה, אבל עדין הם מוצרים מתחרים. אין כל סיבה שהמדינה תכניס את בקבוקי קוקה קולה לפיקוח מחירים. מי שיקר לו, שיקנה פפסי קולה, או שישתה מים (שממילא זה יותר בריא). אינני רואה כל מקום לתביעה יצוגית נגד קוקה קולה על מחיר בקבוקי השתיה. זה פשוט מגוחך.
דורון | 12.11.17
121.
עורכי דין תאבי בצע. יגרמו לנו להיות כמו ארהב
תביעות על כל דבר. יש פפסי. Rc. שוופס. יש מבחר ואפשרויות. לכו תתבעו את המדינה. על חברת חשמל. על חברות המיים. את הנמלים המושחתים. רשות מקרקעי ישראל הגנבים. אלו מונופולים שדופקים את האזרח. לא מי שמוכר קולה. אבל עורכי דין עלוקות רצים אחרי הכסף הקל. איזה אינטרס ציבורי משרתת התביעה הזו ? מי שרוצה לשתות קולה שישתה. אין לו אקדח מכוון לרקה.
עוד | 12.11.17
115.
במילים אחרות, מה שנחשון אומר: הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם.
אני לא מכריח אותם לקנות רעל במחיר מופרז. הם יכולים לקנות רעל אחר במחיר פחות מופרז, או יכולים לקנות מים, או לשתות מים מהברז שלא עולים להם כלום, הם גם יכולים להכין לעצמם בבית מיצים טבעיים שטעימים בהרבה ממשקאות תעשייתיים וגם תורמים לבריאות, אבל לא! הם בוחרים בהמוניהם לקנות את הרעל שאני מספק להם במחיר לא שפוי וכך אני וחברי המנהלים הפכנו מליונרים רק בגלל השטות הזו. אני לא מבין את זה- אומר נחשון לשופט בכנות יוצאת דופן- אני לא מבין למה אנשים עושים לעצמם את זה, אבל אני לא מכריח אותם לכן אני לא עובר על החוק. הציבור מטומטם לכן הציבור משלם, אין חוק שאוסר על הציבור להיות מטומטם ואין גם חוק נגד ניצול טימטומו של ציבור לצורכי רווח קל ומהיר, לכן אני לא אשם.
יואהב | 12.11.17
113.
״מונופול פוגעני״. חחחחחחח
מצחיק שאנשים חושבים שחייבים להם משהוא. אם אני מיצר מוצר נדרש ולא קיים בשוק, אנשים מצפים שאני אמכור אותו במחיר הפסד? או שאני אהפוך ל״מונופול פוגעני״ ועל המדינה להחליט בשבילי בכמה אני אמכור אותו. אוקי אין בעיה, לא יהיה מוצר, אף אדם רציונלי לא ישקיע מכספו ומירצו, כדי ליצר דבר ללא הרווח המתאים לו או לה, או לפחות האפשרות לרווח זה. וככל שיהיו יותר גזלנים, כמו מגיב 67, במקום מסויים יהיה פחות יזמים.
שתו מים יותר טעים פחות רעיל :) | 12.11.17
111.
מקווה שהשופט גרוסקופף יחזיר לציבור את דמי הגזילה
רק בית המשפט יכול לתקן את העוות שיצרה קוקה קולה במחירים המופקעים שלה. יש להשיב לציבור מאות מליוני ש"ח, ויפה שעה אחת קודם. גם גובים מחיר מופקע, וגם לא משלמים מס בישראל - איזה יופי. זאת בדיוק החשיבות של התביעות הייצוגיות המוצדקות - לכל מי שהטיל ספק בכלי חשוב זה. סומכים על בית המשפט!
צרכן | 12.11.17
97.
תביעה מגוחכת ומזיקה, שישאירו מקום לתביעות אמיתיות
כל מילה שאמר הבחור שם נכונה ומקובלת. קוקה קולה אולי מונופול בשוק הקולה אבל זה לא השוק הרלוונטי אלא שוק המשקאות הקלים ושם יש לה תחרות עזה. גם פרארי למשל היא מונופול בתחום הפרארי, והרווחים שלה גדולים מאוד. אין לה מתחרים בשוק הפרארי! היא יכולה לבקש מליונים - ולקבל. אז מה? זה לא מונופול אמיתי כי אם פרארי תבקש 150 מיליארד למכונית, היא כבר לא תקבל כי יש לצרכן אופציות אחרות - פורש, מאזדה וכו'. השוק הרלוונטי לפרארי הוא שוק המכוניות, והשוק הרלוונטי לקוקה קולה הוא המשקאות הקלים.
ירון | 12.11.17
87.
אני לא מבין... מישהו מכריח אנשים לקנות?
יקר? לא יקנו... אבל קונים... איפה המונופול? זה לא חשמל או מי ברז, זה לא מוצר חיוני שאי אפשר להימנע ממנו. מגזיני הכלכלה פוגעים ביוקר המחייה כי הם מעבירים את האחריות לעסקים, לא חברים... זה האנשים אשמים לא העסקים, האזרח שקונה בכל מחיר אשם,לא העסק שמספק היצע איפה שיש ביקוש.
ריאליסט  | 12.11.17
84.
צדקן, צבוע, מגלגל עיניים
ראשית החברה הזו ביריונית ומאיימת על קימעונאים אז לא רק שהיא מונופול, אלא גם מונופול אלים. שנית גם כאשר יש מונופול בשוק הציבור קונה, זה לא אומר שלא חלים על המונופול הגבלים ולא משנה אם מדובר במוצר חיוני, מציל חיים, או סתם משקה מוגז. המטרה היא למנוע ממעטים לנצל כוח מוגזם ולהגן על האינטרס של הכלל. לא יקרה אסון אם קוקה קולה ישראל תמכור במחיר הוגן, עדיין הם ירוויחו הרבה.
שתו רק מים, מים, מים | 12.11.17
76.
הכלל החשוב ביותר בתורת הכלכלה
הוא שכל עוד יש קונים, תמיד יהיה מי שימכור, וכל עוד הקונים מוכנים לשלם, תמיד יהיה מי ש"יסכים" לקבל. בספרים זה נקרא "הצע וביקוש". אין לציבור אלא להאשים את עצמו בכך שהוא שיעבד את עצמו למותגים כאלה ואחרים, שמאפשרים ליצרניהם לגבות מחירים מההפטרה. צודקת קוקה קולה בכך שאם יש לקונה אפשרות לבחור מבין המוצרים שבמדף מוצר מסוים, עצם הבחירה מאשרת את הסכמת הרוכש לכל התנאים הכרוכים במוצר, כולל המחיר. אם יש כאן עניין של מונופול, הרי שהוא של ציבור הצרכנים, ואם הם אינם מפעילים אותו לטובתם, ישאו בתוצאות. כמה פשוט.
אלי | 12.11.17
68.
מה שמדהים אני גר באנגליה
ואתה קונה 24 פחיות ב 6 פאונד שזה 29 שח וזה יוצא 1.2 לפחית!!!! בארץ רגילים לגנוב כמעט על כל מוצר יותר כסף!! ובקיוסק אם אתה רוצה לקנות פחית קרה אתה משלם 0.99 פאנוד שזה 4.70 שח!! בארץ אתה נכנס לקיוסק משלם על זה 8 או 10 שח במקרה הטוב וזה עוד על המון דברים שזה נראה הזוי. למשל אני קונה לתינוק שלי את הטיטולים הכי טובים מקביל להאגיס ברמה עולה לי פה 40 טיטולים מידה 4 שלש וחצי פאונד!!! שזה 16.5 שח פשוט בארץ התרגלנו שגונבים אותנו על מוצרים בסיסיים ויש לי עוד המון המון דוגמאות.
יעקב | 12.11.17
67.
ולעניין- אני שותה פפסי מקס פעם בכמה שבועות כי זה טעים לי.
וזה לא רעל, כי אין בזה סוכר. החומציות לא גבוהה מאשר לימון. ואפילו משקה קולה רגיל לא גרוע יותר משאר משקאות הסוכר. בדרך הזו אפשר לטעון שגלידה זה רעל (ובגלידות הישראליות שמים כמויות מדהימות של סוכר, תוך עשייתן אווריריות כך שאפשר לאכול הרבה . הרבה סוכר.)
גל | 12.11.17
63.
מונופוליסט טיפוסי
חברת קוקה קולה הינה מונופול, היא מודעת לזה ומנצלת עד תום את השליטה והמונופוליסטיות שלה, מחייבת לקוחות של לרכוש את כל המוצרים הנלווים שלה כמו מיים ומיצים שונים. היא עושה זאת במסווה של "מבצעים" אך בפועל זה ניצול ברור של היותם מונופול. המחירים המופקעים בישראל הם הוכחה ברורה לכך שהם מנצלים את חוסר התחרות ונכון שגם הלקוח (אנחנו) אשמים אבל זה כבר לדיון אחר, כבר ברור לכולם שהצרכן הישראלי פרייר. הממשלה חייבת להתערב בנושא ורק חקיקה תעזור אין דרך אחרת. אולי לבטל בילעדיות או יבוא מקביל של הרכז ולייצר בארץ
נ.ב.א | 12.11.17
61.
מצד אחד קולה זה מותרות ומצד שני מדובר על מונופול פוגעני
נציג קוקה-קולה צודק, זכותם לגבות כמה שהם רוצים במסגרת החוק. הרי לא מדובר בתרופה או מזון בסיסי שחייבים לקנות. מצד שני בעיקר בגלל שמדובר במונופול, על המדינה לקבוע גבולות. מצד אחד הגיע הזמן, שיקבעו עד כמה המחיר בארץ, של מוצר בינלאומי, יכול להיות גבוה יותר ממחירו בחו"ל. ומצד שני לפתוח את השוק ליבוא, כך שניתן לדוגמא יהיה לייבא קוקה-קולה לארץ ולפתוח תחרות אמיתית. אין ספק, שאז גם בחברת קוקה-קולה יחליטו שכדאי להם להוריד מחירים.
אמנון | 12.11.17
56.
אז זהו שלא בדיוק, תלוי מי קונה.
לא נוגע בדבר הזה, של כל החברות. גם יקר, גם הורס את השיניים והחניכיים, גם סכרת. מי שקונה, כנראה יפסיק כשהסכרת תתחיל. גם לשלם יקר וגם להרוס את הבריאות עם הסוכר והחומצות. לשכנע את האנשים עם פרסומת ושטיפת מוח ולטעון שיש רצון חופשי. לשים חומרים ממכרים(שילוב של קפאין וסוכר) ולטעון שיש בחירה חופשית. לשים מכונות בבתי ספר כדי שהילדים יתמכרו לפני שיש להם יכולת להבדיל בין טוב לרע. חברה למופת. ולא רק הם, גם כל אלה שמוכרים את החומרים המזיקים האלה. אני יודע שזה מזיק בגלל שהייתי צרכן של קולה והפסקתי כשהנזקים הפכו להיות ישירים ומיידיים אחרי שתיה של המשקאות האלה.
עובדה שקונים | 12.11.17
55.
הוא צודק לגמרי - תביעה מופרכת!
1) אין שום סיבה לקנות קולה, ובודאי שקוקה קולה את המחיר ניראה למישהו לא מוצדק. 2) כפי שהוא אמר, דווקא בתור מונופול אסור לו למכור בזול כי אז יאשימו אותו במחירי היצף שמרתם להוציא מהשוק את המתחרים. בקיצור, תשתו מים - זה הרבה יותר בריא. ואם בכל זאת מידי פעם אתם מתפתים, אז תקנו מוצר אחר.
יוסי | 12.11.17
42.
הגענו לקומוניזם ?
קולה היא לא מוצר יסוד. לא קרובה לזה אפילו. היא זבל צרכני בדיוק כמו אייפון. מדוע אף אחד לא מעז לטעון שאייפונים יקרים מדי? כי אפשר לחיות בלי זה וכנראה שגם חיים בריאים יותר. יש נושא של מניעת תחרות דרך לחץ על קמעונאים אבל את זה כל יצרני המשקאות עושים ודורשים בלעדיות בקווי המוצרים שלהם. אבל צרכנים? זה עניינם בלבד. לא עניין להתערבות משפטית בדיוק כפי שלא מתעגבים בשוק של אאודי או מזראטי.
אבי | 12.11.17
37.
הוא לא דובר אמת
כאשר הרגולטור התלבש עליהם בעניין חסימת יבוא מקביל והם כבר לא יכלו להכריח לקוחות קמעונאים לא לקנות סחורה מיובאת או שהם בעצם קנו אותה או שחסמו את היבוא בארץ המוצא הם הורידו מחירים והורידו חזק , כי עכשיו הכל טרי ואי אפשר לעשות מה שרוצים כי הרגולטור מפקח חזק, אז הורידו מחירים בעןד 16%, וזה רק בגלל שנוצר מצב זמני לתחרות אמיתית אז כדי לחסל אותה הורידו בנוסף להנחות הקיימות עוד 16% , שיפסיק לבלבל את המוח, הרי כולם יודעים שבקבוק חצי ליטר קר עולה בחו''ל כמעט שליש מישראל
שלום | 12.11.17
29.
נחשון שכנע אותי. השוק בסופרים הוא באמת חופשי.
כשכל העסקאות הן בין קונה מרצון למוכר מרצון והמוצר הוא לא חיוני בשום צורה אז מה באים אליו בטענות על המחיר. יכול להיות שהוא מוכר בפי 3 מהרווח הגולמי אבל יש לו הוצאות שיווק מטורפות וגם מפעל גדול. הם כל הזמן מפרסמים ומעסיקים אנשי מקצוע טובים. זה לא הולך ברגל.
שונא קולה | 12.11.17
10.
מאז ששופרסל יצאו עם הקולה שלהם
הרבה ממכרי כולל אותי עברנו לקולה של שופרסל , לא מרגיש בטעם ולכן לא קונה יותר קוקה קולה למרות שעבורי לשלם עוד 3 שקלים בשבוע הפרש על 2 בקבוקים זה כלום לעומת לדוגמא גבינה טובה שקונים ב 130 שקל לקילו ששם אם קנית גבינה ב 45 שקל לקילו ההבדל ב 300 גרם קניה זה 25.5 שקל כל פעם.
לא רלוונטי | 12.11.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת