אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מדינת ישראל תגיע בוודאות לשיתוק תחבורתי בתוך שנה"

175 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

173.
מנסה לבלבל אותנו עם חישוב שגוי
הוא מציין כמה רכבים עולים לכביש ולא כמה יורדים. מה שמשנה זה כמה נסועה יומית גדלה ולא מכוניות (הוא מניח הנחה סמויה - שכל המכוניות יעמדו בפקק. זה לא הנחה מבוססת נתונים) מעבר לכך, כולם כבר מבינים שתוספת כבישים זה לא פתרון, אלא השקעה בתחבורה ציבורית יעילה. נמאס מהפיכת המדינה לאוסף כבישים ומחלפים. רק תחבורה ציבורית היא פתרון. אבל את זה לא נאמר, כי שר התחבורה משקיע בתחבורה ציבורית כמו שלא השקיעו מעולם לפניו.
אוהד | 26.11.17
167.
לפרופסור יש טעות (ולא אחת): אין מצב שכל כלי הרכב נעים באותו זמן
התחשיב שלו לוקה שבגיאה בסיסית: אין מצב שכל 200,000 כלי הרכב נעים באותו רגע. כי אז באמת תהיה בעיה. כמו שהבנקים וחברות פיננססיות מתבססים על כך שלא כל הבעלי החשבונות יגיעו באותו רגע למשוך את כל כספם או מה שהשקיעו בחברת השקעה. כן, יש בעיה תחבורתית, יש מדיניות ממשלתית דפוקה, אבל ממילא אף אחיד לא עושה הרבה לפתרון אבל דעות כמו בכתבה הן חסרות אפקט: שיגיד עוד 20 שנה "אמרתי לכם" ? וואהו, מרשים. כל ילד בן 10 יכול להגיד אותו דבר. לא לשכוח שגם מהלכים שלו בשוק ההון לא היו מהיותר מרשימים שהיו בארץ. אז כעת תחבורע ?
אישימוטו | 23.11.17
165.
מחירי הדיור הגבוהים באשמת העדר תשתיות תחבורה סבירות
כל ההכנסות מגז חייבות להיות מושקעות בתחבורה ציבורית ולצורך כך יש להלאימם מייד אין ברירה אחרת הדור הבא לא יוכל למצות חלקיק מיכולת ההשתכרות שלו במדינת הפקקיסטאן יש להדיר את המדירים שינה מעיניים פקוחות כלומר להפסיק לעודד ילודה ודת הכשרות ואת הכסף הזה לרתום להצלת הפרויקט הציוני אין הרבה חודשים להתמהמה
חמש דקות מכפר סבא | 23.11.17
162.
למה אתם מופתעים?
שיתוק תחבורתי זה יקרה רק בגלל הממשלה המטופשת הזאת שמעדיפה להתעסק כל היום בענייני החרדים והבעיות שלהם, והמתנחלים והבעיות שלהם. מה עם האזרח הקטן? שסך הכל רוצה לנסוע לעבוד ומקלל את הרגע הזה שבחר לעלות על נתיבי איילון, וכל הזמן צריך לחשוב איך לחסוך את הזמן במקום שתהיה פה כבר תחבורה ציבורית נורמלית?? אני כבר ממזמן עברתי לקטנוע של דיאלים שאומנם לא הכי מרשים אבל לפחות נותן לי עוד קצת זמן מנוחה בבית.
נוה | 23.11.17
161.
ברור שאין למשרד התחבורה פתרון, אבל את הפתרון הזמין דו גלגלי לא מקדמים
אני נוסע הרבה במהלך היום לפגישות בתוך העיר. אין לי כל טעם להוציא אוטו למרכז עירוני לא משנה באיזו שעה, פקקים הגלל שביתת או תיקון רכבת או בניית רכבת קלה, אין חניה וכשיש היא עולה הרבה ואם חונים בטעות במקום לא נכון אז יש דוח. עשיתי את המעבר לקטנוע שלי לפני 4 שנים, הדיאלים הזה עובד קשה כל היום, אבל אין לי בעיות תנועה. ובחישוב שנתי הרבה יותר זול מאוטו כולל הביטוחים.
דור | 23.11.17
156.
בענין פרופסור טרכטנברג על בעית התחבורה,
הבעיה איננה הכבישים אלא התוספת הבלתי מבוקרת של דירות. צריפין וסירקין היו צריכים להפוך לגני משחקים ולא עוד עשרות אלפי דירת. כמו כן עידוד לאי נסיעה ברכב פרטי, בניו יורק 5 אנשים מתחברים לרכב משותף וכל שבוע מתחלפים, אפשרי גם כאן, אבל צריך לפעול במקום לדבר פאקה פאקה''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
שמעון ראם | 23.11.17
154.
לכן חייבים לקדם את חיפה וב"ש
הפקקים כיום הם בעיקר בגוש דן וי-ם. מה שצריך לעשות זה לעודד פיזור אוכלוסין, כך שיהיו 4 מטרופולינים בישראל במקום 2. אפשר להכפיל ולשלש את חיפה/קריות וב"ש, ולצמצם בתוספת הבינוי בגוש דן, שכבר עכשיו קורס מפקקי ענק באיילון וגהה מדי יום. הנגב שומם. אין שום בעיה להכפיל ולשלש את ב"ש. את הבנייה בגוש דן יש לצמצם לתמא בלבד, שתחדש עשרות אלפי מבנים העתידים לקרוס ברעידת אדמה גדולה ולגרום לאסון הלאומי הכי גדול בהיסטוריה, יותר ממלחמת יום כיפור ומלחמת העצמאות, ויש לעצור כל בנייה חדשה על שטחים פתוחים.
ישראלי | 23.11.17
151.
אחת הבעיות ,היא וויסות נכון של הרמזורים,דוגמא מבנגקוק ,
ממתינים בסבלנות ברמזור אדום,אבל כשהתחלף לירוק ,נפתח ירוק לשתיים שלוש דקות או יותר בהתאם לגודש הצומת.,אצלנו מתחלף כל 20-30 שניות,עד שהראשון מתחיל ליסוע ,(זה שמאחוריו מצפצף לו כדי להעירו) עוברות שלוש ארבע מכוניות ושוב אדום..בקיצור צריכים מומחי תחבורה שיחשבו מחוץ לקופסה .שלא לדבר על הצורך בחיישנים ומצלמות שיכוונו את הרמזורים לפי כמות הרכבים ולא לפי שעון.
יואב | 23.11.17
148.
פקקים
חשוב לפעול בנושא של הנגשת תחבורה ציבורית ופיתוח התחום למקסימום, לא יתכן שלהגיע מאשקלון לאשדוד ברכבת לעבודה לקראת השעה 8 בבוקר, צריך לצאת מהבית בשעה 6 בבוקר! ( אוטובוס מהעיר לתחנת הרכבת שממוקמת מחוץ לעיר+ נסיעה של רבע שעה ברכבת + אוטובוס בתוך אשדוד, סליחה 2 אוטובוסים - כי אין אוטובוס ישיר לאחד מאזורי התעשיה או הנמל ). כמו כן לפתח את אפיק האופניים החשמלי - זול, לא מזהם, נוח.
דני | 23.11.17
146.
טעות חשבונית
עם כל הכבוד לפרופסור טרכטנברג החישוב של מספר המכוניות לעומת אורך הכבישים אינו נכון. לא כל המכוניות נמצאות בו זמנית על הכבישים. יש לבחון הבעיה מנקודת מבט אחרת שהיא סדרי העדיפויות של הממשלה. איני מפחית כהוא זה בבעיית העומס ההולך ועולה על הכבישים אך זוהי בעיית תכנון לזמן ארוך שלצערי לא קיימת במחוזותינו.
גרי שטיינמן | 23.11.17
131.
אחרי שכל המדינה כבר מפוקקת, הוא חוזה שככה יהיה
ככלכלן שאמור היה להכיר היטב את אופי ומגמות המיסוי העקיף במדינה (בין השאר דרך שוק כלי הרכב), היינו מצפים ממנו שיחזה את קטסטרופת הפקקים כבר לפני 5-6 שנים. בישראל נוצר לאחרונה טרנד חיזוי חדשני של מומחים בגרוש: מצביעים על תופעה מסוימת שכבר מתקיימת, ואז חוזים את התרחשותה/החמרתה ומסבירים את שורשיה. מבזק חדשות: היינו מצפים מהפעילים בתחום הנבואה והחיזוי, להזהיר אותנו לפני שתופעה מסוימת מתרחשת ולא אחריה.
וואו! איזו יכולת חיזוי! | 22.11.17
125.
כסף כסף תרדוף!!!
ב"ה כסף כסף תרדוף!!!! או השיר של להקת אבבא- שאומר שהוא חולם להיות עשיר ויכול לקנות הכל... על רכב אחד משלמים מיסי יבוא, אגרת טסט ועוד מלא כסף בחודש ובכלל בשנה על זה משרד האוצר בונה, רק ששכח ששטח ישראל הוא 20 אלף ק"מ כל שטח ארץ ישראל כולל העם המכונה פלסטיני הוא כ - 7000 קמ"ר. בכבישים נוסעים מעל 3 מליון מכוניות תעשו חשבון כמה כסף למיסים זה הולך ועוד הרחיבו את היבוא של הרכבים ודגמים ועוד. בעיר חלם גם היו הרבה מכוניות אז ישבו חכמי חלם לטכס עצה מה יעשו? הם החליטו במקום שמהמכוניות יסעו בחלם הם יסעו בכל רחבי המדינה! תהנו בפקקי ענק!!! או שתורידו את השלטון לשלטון שיבטיח תחבורה ציבורית לא מקרטעת, לא מאחרת , שהאזרח יעדיף מרצון תחבורה ציבורית ולא ע"י שום חוק!!! באירופה זה הצליח למה לא יצליח כאן?
אבימן | 22.11.17
115.
יש לאסור שימוש במכוניות
יש לאסור שימוש במכוניות, רק רכב חיוני בטחון ,משאיות ,רפואה , משטרה וכו, יש לבנות תחבורה ימית, עד שיבנו מטרו ורכבת קלה, יש לשלוח אוטובוסים לכל נקודה , בתדירות של 3 דקות, בכבישים הריקים, גם העניים יוכלו להגיע לעבודה או למחוז חפצם בדקות ולא שעות, גם אם צריך לסבסד חלק מהקווים, קלות תחבורתית גם תעזור למחירי הדירות , לאנשים יהיה תמריץ לגור לא במרכז. מה רע ברחפת אשקלון ת"א או אשדוד נתניה?
סמי | 22.11.17
97.
רכב אוטונומי יגרום למהפכה אדירה
ייקח עוד לא מעט שנים אבל השינוי התפיסתי של אופי התחבורה יהיה אדיר. לא יהיה צורך ברכב פרטי שברוב הזמן יושב ללא שימוש ותופס נדל"ן יקר, תרצה לנסוע יגיע רכב ייקח אותך בעלות נמוכה מאד כי אין נהג. הרכבים האלה ייסעו ברוב שעות היממה כך שגם בעיות החנייה תצטמצמנה. אבל עוד חזון למועד, אולי עוד עשר שנים לעניות דעתי
דוד | 22.11.17
93.
רק באיזור גוש דן
המאמר מגמד את מדינת ישראל לגוש דן בלבד. הגידול בכמות הרכבים וכול הפקקים הנובעים מכך נמצאים בגוש דן בלבד. לישראל חלקים גאוגרפיים אחרים שבהם הבעיה כלל לא קיימת ... אם רוצים צמיחה כלכלית בכול הארץ ,צריך לאמץ את מודל הקרקעות הפרטיות לא רק בגוש דן אלה גם בפרפרייה ובכך לאפשר צמיחה כלכלית לא רק בגוש דן אלה בארץ כולה.
אילן | 22.11.17
87.
חצי מהתחנות רכבת בנו בלי מחשבה איך יגיעו באופניים
כמו ש78 אומר. גם ראש העין צפון, גם פתח תקווה סגולה. התחנות מרחק הליכה קצרה, אבל אין דרך ללכת בבטחה. יש דרך שגם עושה סיבוב של קילומטר לכיוון הלא נכון. מסוף אורנית גם כן. חשבו על לעשות חנייה בתחנת אוטובוס אבל לא על שביל בטוח ליישובים שנמצאים במרחק קצר.
. | 22.11.17
77.
בעיה מאוד חמורה
אני גר בשרון ועובד בשפלה, כבר עכשיו אני שם לב לבעיה , לוקח לי היום יותר חצי שעה ( מעל שעה וחצי כל כיוון) כשלפני 5 שנים זה היה שעה! אני מסכים לחלוטין אם הייתה תחבורה ציבורית רכבת שאפשר לשמוח עליה , היום זה פשוט בלתי אפשרי אם אסע ב תחבורה ציבורית זה יקח בין שעתיים ל שלוש להגיע לעבודה... ברור שלאף אחד בממשלה זה לא מטריד ... אבל לפעמים חייב לקרות אסון כדי שיקרה משהו
דוד | 22.11.17
74.
גם כשמקימים תחבורה ציבורית , עושים את זה רע
יש לדוגמא תחנת רכבת שממוקמת מחוץ לראש העין. ברוב שעות היום היא עומדת ריקה. ק"מ משם בקו אווירי נמצא אזור תעשיה אפק שבשעות הבוקר צריך לעמוד בפקק כדי להגיע אליו. אלפי מכוניות פרטיות זורמות אליו וממנו כל יום. אם לאנשים היתה חלופה להגיע ברכבת וללכת קצת עד העבודה - הם היו בוחרים בכך בשימחה. אבל אם מגיעים לתחנת ראש העין שממוקמת בשום מקום, צריך לקחת מונית שתיתקע בפקק 20 דקות. אז מה עשינו בזה? אפילו באופנים אי אפשר להגיע כי הכל מסביב זה כבישים ראשיים מסוכנים. פשוט טימטום.
מגחך | 22.11.17
54.
נתחבורה הציבורית ברמה של מצביעי הימין והחרדים
עולם שלישי.ובמיוחד כשאין אופציה בשבת,אז רואים פקקים של קילומטרים ובכל רכב אדם אחד או שניים (כי נהגי המוניות הערסים דאגו לשתק את אובר).ממשלת הימין דופקת את השכבות הנחשלות,והם נחשלים מידי בשביל להבין .הם ימשיכו לסוע באוטובוס מנקודה לנקודה פי3-4 יותר זמן אבל בחיים לא יחליפו תקליט,כי הם אהבלים.
דן חסכן | 22.11.17
52.
תוך שנה נגיע לשיתוק של ערוצי המדיה מרוב שטויוה
נכון, המצב לא טוב אבל גם הפרופסור עצמו יודע שלא נגיע תוך שנה לשיתוק מלא. מעבר לעובדה שהוא "שוכח" את הרכבים שיורדים מהכביש הוא שוכח גם שהתחבורה הציבורית משתפרת, לאט אבל משתפרת. הוא גם צריך לדעת שככל שהתחבורה הפרטית תיתקע יותר, יותר אנשים יעברו לציבורית כך שנוצר מין שיווי משקל. מעבר לכך אין הרבה מדינות בעולם בהן אין פקקים קשים ב commute בשעות העומס. זו תופעה עולמית והיא חלק מהמחיר של הקדמה.
של הפרופסור  | 22.11.17
44.
הפתרון פשוט - לבטל את הכבישים
דמיינו: החל ממחר 1. הנסיעה בכבישים לרכב פרטי אסורה (מי שיתפס - ל"גולאג" - למחנות עבודה לסלילת הרכבת לאילת) 2. כל כספי ה שר-תחבורע-כ"ץ-גוזר-סרט מופנים להגדלת תדירות האוטובוסים פי 7 (ועוד יישאר עודף) - מחיר נסיעה מסובסד ב 80%. 3. הקצאת נתיבים בכבישים הקיימים: 20% למשאיות, 50% לאוטובוסים, 10% לקטנועים שישלמו ביטוח של 20,000ש"ח בשנה, ו 20% לאופניים. 4. מענק לחברה שתצליח להתקין תוך חצי שנה מערכת תקשורת בין אוטובוסים לרמזורים כך שתתן עדיפות מוחלטת לאוטובסים (אטובוס עוצר ברמזור רק כדי לאפשר מעבר לאוטובוס אחר. לא למשאית ולא לשום דבר אחר תוצאה במטרופולין ישראל: מהירות שינוע בני אדם בשטח בנוי - 60 קמ"ש ( בגוש דן למשל , כל 20 ק"מ כלשהם - ב20 דקות) מהירות שינוע בני אדם בשטח פתוח 130קמ"ש (חיפה - ב"ש למשל בשעה וקצת)
מומחה מתמטי פיזיקלי וכלכלי | 22.11.17
43.
אין משבר דיור יש משבר של אי תחבורה נאותה ואמינה!!
ישראל מדינה קטנה שרוב אזרחיה עובדים וגרים במרכז (ת"א גוש דן והשרון). מבחינה עולמית מדובר במרחקים קצרים שתחבורה ציבורית מהירה ואמינה (במילים אחרות כזו שמגיעה בזמן ובפחות זמן מאשר ברכב פרטי) הייתה כבר מעודדת ממזמן אנשים לעבור לפריפריה, איפה שמחירי הדיור זולים יותר (מבלי לדבר על פחות זיהום רעש ואוויר) ובכך היה משנה את פיזור האוכלוסייה ואת בעיית הריכוזיות שמובילה לעליית מחירים. יש בישראל שטח לבנייה, פשוט לא במרכז! ולכל אלה שעוקבים אחרי מחאת הדיור-ההפגנה וכו' תלמדו סיסמא חדשה תחבורה נאותה תובלי לפיצוץ הבועה!
אורח לרגע | 22.11.17
40.
ממשלה תאבת בצע
כל זאת אפשר היה למנוע. אבל אין רצון ואינטרס כזה. המכוניות והתאונות והפקקים מכניסים המון מסים. אז עדיף לסחוט כספית את האזרחים כמה שניתן, ובמקביל לתשלום גם סובלים בפקקים. חישוב אחד לא נילקח בחשבון - ואולי כן, תאונות הדרכים עולות גם למדינה עקב כמות הנכים הגדלה (לא כולם נהרגים), ולמערכת הבריאות, ולביטוח הלאומי.
נהגת | 22.11.17
35.
הבעיה בכבישים היא חינוך ולא רק עומס
הישראלי הממוצע הוא בהמה מזרחית, זו עובדה. אנשים מחליפים מסלול כול שתי דקות רק כי המסלול ליד נדמה שיותר מהר והם הרי לא יכולים לצאת פראיירים. אנשים מתאפרים, מתגלחים, רואים סרטים, מסמסים, קוראים הכול בזמן נהיגה ואח"כ מתפלאים שהכבישים נראים כמו שהם. והרשויות, הן בכלל לא מתכננות כלום, ראו "עיר" כמו גבעת שמואל, אישרו שם בניה בלי הבחנה, אבל העיר, שתקועה כמו עצם בגרון של אחד הצירים הכי עמוסים, היציאות ממנה הן דרך תחנת אוטובוס ודרך תחנת דלק שמובילה לתחנת אוטובוס.
רמי | 22.11.17
31.
החישוב שלך לא הגיוני!!!בכל שנה ב 20 שנה האחרונות
נוספו 150-200אלף כלי רכב ונסללו 200 ק"מ !!! לפי החישוב שלך כבר מזמן היינו נסתמים!! אבל זה שחייבים להשקיע הרבה הרבה יותר בתחבורה ציבורית זה נכון.למעשה צריך להקטין משמעותית את ההשקעה בכבישים ואת כל הכסף להשקיע בתחבורה הציבורית.
גילי | 22.11.17
18.
אי אפשר לסלול כבישים חדשים בתוך הערים הצפופות. הכבישים נסללים רק מחוץ לעיר
כל הכבישים נסללים מחוץ לעיר ולכן לא פותרים את הבעיה האמיתית של התחבורה שהיא ניקוז המכוניות החוצה מהכביש המהיר אל מקומות התעסוקה. עד איפה איילון דרום פקוק כל בוקר? עד מחלף השלום שמרכז איזור תעסוקה עצום. אם היו משחררים את המחלף הזה יותר מהר כל הפקקים היו מתקצרים. אבל איך נשחרר את הפקק? יגאל אלון צר צומת הקריה עמוס מכל הכיוונים דרך השלום לא רלוונטית בבוקר הכבישים החדשים לא עוזרים לפתור את הבעיה!!!
תותי | 22.11.17
16.
הפרופסור שלא יודע חשבון:
בכל שנה עולות לכבישים קרוב ל-300 אלף מכוניות אבל יורדות מהכבישים כ-150 אלף בגלל התיישנות וגריטה ותאונות וגניבות. הנטו הוא 150 אלף מכוניות, לפעמים פחות, וזה נתון שמוצאים בן רגע באתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ככה שעל ההתחלה החישוב שלו שגוי. חוץ מזה - לעולם לא יימצאו כל המכוניות בו זמנית על הכביש, כך שהחישוב שלו לגבי האורך לגמרי תלוש מהמציאות. סתם דמגוגיה בגרוש. רוב המכוניות, רוב הזמן, נמצאות בחנייה. לך תטיף מוסר לממשלה שלא משקיעה בתחבורה ציבורית, עזוב את האזרחים לנפשם.
רוני | 22.11.17
8.
אבל באיילון רצו לבנות גינה מעל הכביש חחחחחחחח
למה באמת לבנות עוד כביש עילי מעל איילון כשאפשר לעשות עוד גינת ירק לא משמעותית ולבנות עוד מרכז מסחרי ועוד מרכז מסחרי ועוד אחד ועוד מגדל ועוד מגדל בלי שום גישה לתחבורה ציבורית נורמלית. למה לבנות רכבת תחתית בתוך השכונות כשאפשר לבנות אחת קלה כזו בתוך אזורי התעשייה של תל אביב שלא מגיעה לאזורי מגורים כמעט...מה המחשבה? המחשבה היא תראו אנחנו עושים אבל עובדים לרוחב אבל לא לעומק. הכל כדי להשאיר את הכסף...וכמה שיותר ממנו בקופת המדינה שנוכל לקנות עוד צוללת ועוד מטוס ונמשיך לטבוע בפקקי ענק עד אז.
אין שכל אין דאגות | 22.11.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת