173. מנסה לבלבל אותנו עם חישוב שגוי הוא מציין כמה רכבים עולים לכביש ולא כמה יורדים. מה שמשנה זה כמה נסועה יומית גדלה ולא מכוניות (הוא מניח הנחה סמויה - שכל המכוניות יעמדו בפקק. זה לא הנחה מבוססת נתונים) מעבר לכך, כולם כבר מבינים שתוספת כבישים זה לא פתרון, אלא השקעה בתחבורה ציבורית יעילה. נמאס מהפיכת המדינה לאוסף כבישים ומחלפים. רק תחבורה ציבורית היא פתרון. אבל את זה לא נאמר, כי שר התחבורה משקיע בתחבורה ציבורית כמו שלא השקיעו מעולם לפניו. אוהד | 26.11.17 (ל"ת)
172. הפתרון - תחבורה חברתית (ראו בקישור הבא) https://youtu.be/jVYHOSaLyUw הרשמו בקישור הבא לקבלת עדכונים: http://upvir.al/39287/lp39287 שמואל | 25.11.17 (ל"ת)
171. תחבורה מדינת ישראל נמצאת כבר שנים בשיתוק תחבורתי.בעוד שנים הכבישים יהפכו לשבילים להולכי רגל .כי גם את ה10 קמש לא נוכל לנסוע רפי | 25.11.17 (ל"ת)
170. תחליטו, בוודאות; בתוך שנה או בתוך שנה בערך? בערך זה יכול להיות גם שנה ו-12 חודשים מינוס יום בוודאות? | 24.11.17 (ל"ת)
169. מעניין לי את ה-S3 שלי בסופו של דבר מי שנתקע בפקקים זה בעלי הפרייבטים ולא רוכבי הדו גלגלי שמבינים כמה זמן ועצבים הם חוסכים. דודו גלגלי מעפולה | 24.11.17 (ל"ת)
168. הטרכטנברג הזה מתעורר מאוחר הלא במחאה החברתית דו"ח הOECD המליץ בגלל התחשיב הזה להעלות את מס הבלו על הדלק בצורה דרסטית בעוד 4 שקלים לליטר כפי שנעשה בבריטניה ועוד זה היה אמור לגרום לצעירים פחות להשתמש ברכב ומי צעק אז חמאס? טרכטנברג ולכן זה בוטל דן | 23.11.17 (ל"ת)
167. לפרופסור יש טעות (ולא אחת): אין מצב שכל כלי הרכב נעים באותו זמן התחשיב שלו לוקה שבגיאה בסיסית: אין מצב שכל 200,000 כלי הרכב נעים באותו רגע. כי אז באמת תהיה בעיה. כמו שהבנקים וחברות פיננססיות מתבססים על כך שלא כל הבעלי החשבונות יגיעו באותו רגע למשוך את כל כספם או מה שהשקיעו בחברת השקעה. כן, יש בעיה תחבורתית, יש מדיניות ממשלתית דפוקה, אבל ממילא אף אחיד לא עושה הרבה לפתרון אבל דעות כמו בכתבה הן חסרות אפקט: שיגיד עוד 20 שנה "אמרתי לכם" ? וואהו, מרשים. כל ילד בן 10 יכול להגיד אותו דבר. לא לשכוח שגם מהלכים שלו בשוק ההון לא היו מהיותר מרשימים שהיו בארץ. אז כעת תחבורע ? אישימוטו | 23.11.17 (ל"ת)
166. מה עם להכפיל את מהירות הרכבות ל250 קמש+? פתרון: אם זמני נסיעות ברכבות יהיו קצרים יותר פי 2 + תחבורה ציבורית בשבת+ פיזור מקומות עבודה מרינה | 23.11.17 (ל"ת)
165. מחירי הדיור הגבוהים באשמת העדר תשתיות תחבורה סבירות כל ההכנסות מגז חייבות להיות מושקעות בתחבורה ציבורית ולצורך כך יש להלאימם מייד אין ברירה אחרת הדור הבא לא יוכל למצות חלקיק מיכולת ההשתכרות שלו במדינת הפקקיסטאן יש להדיר את המדירים שינה מעיניים פקוחות כלומר להפסיק לעודד ילודה ודת הכשרות ואת הכסף הזה לרתום להצלת הפרויקט הציוני אין הרבה חודשים להתמהמה חמש דקות מכפר סבא | 23.11.17 (ל"ת)
163. ממש גאון הבן אדם , מהר חברה פרס נובל כל ילד בן 3 יודע את זה כל עוד לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת שום דבר לא יעזור ואתה חלק מהבעיה עמי | 23.11.17 (ל"ת)
162. למה אתם מופתעים? שיתוק תחבורתי זה יקרה רק בגלל הממשלה המטופשת הזאת שמעדיפה להתעסק כל היום בענייני החרדים והבעיות שלהם, והמתנחלים והבעיות שלהם. מה עם האזרח הקטן? שסך הכל רוצה לנסוע לעבוד ומקלל את הרגע הזה שבחר לעלות על נתיבי איילון, וכל הזמן צריך לחשוב איך לחסוך את הזמן במקום שתהיה פה כבר תחבורה ציבורית נורמלית?? אני כבר ממזמן עברתי לקטנוע של דיאלים שאומנם לא הכי מרשים אבל לפחות נותן לי עוד קצת זמן מנוחה בבית. נוה | 23.11.17 (ל"ת)
161. ברור שאין למשרד התחבורה פתרון, אבל את הפתרון הזמין דו גלגלי לא מקדמים אני נוסע הרבה במהלך היום לפגישות בתוך העיר. אין לי כל טעם להוציא אוטו למרכז עירוני לא משנה באיזו שעה, פקקים הגלל שביתת או תיקון רכבת או בניית רכבת קלה, אין חניה וכשיש היא עולה הרבה ואם חונים בטעות במקום לא נכון אז יש דוח. עשיתי את המעבר לקטנוע שלי לפני 4 שנים, הדיאלים הזה עובד קשה כל היום, אבל אין לי בעיות תנועה. ובחישוב שנתי הרבה יותר זול מאוטו כולל הביטוחים. דור | 23.11.17 (ל"ת)
157. כולם במשפחה צריכים אוטו הבת, הבן, האבא, האמא, החבר של החברה.....כולם!... תיסעו קצת בתחבורה ציבורית...לא יקרה לכם כלום! בחור | 23.11.17 (ל"ת)
156. בענין פרופסור טרכטנברג על בעית התחבורה, הבעיה איננה הכבישים אלא התוספת הבלתי מבוקרת של דירות. צריפין וסירקין היו צריכים להפוך לגני משחקים ולא עוד עשרות אלפי דירת. כמו כן עידוד לאי נסיעה ברכב פרטי, בניו יורק 5 אנשים מתחברים לרכב משותף וכל שבוע מתחלפים, אפשרי גם כאן, אבל צריך לפעול במקום לדבר פאקה פאקה'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' שמעון ראם | 23.11.17 (ל"ת)
155. 138 צודק!! הכפיה הדתית לא מאפשרת תחבורה בשבת ולכן אף אחד לא ייוותר על הרכב זה טוב לממשלה כי אז גובים מיסים, חלק מזה הולך לחרדים, חלק למתנחלים, והרוב הליברלי החילוני מהמרכז הפוליטי משלם את המחיר וגם עומד בפקק בדרך לעבודה וממנה ומתגעגע לילדים. אבסורד. ש. תל-אביבי | 23.11.17 (ל"ת)
154. לכן חייבים לקדם את חיפה וב"ש הפקקים כיום הם בעיקר בגוש דן וי-ם. מה שצריך לעשות זה לעודד פיזור אוכלוסין, כך שיהיו 4 מטרופולינים בישראל במקום 2. אפשר להכפיל ולשלש את חיפה/קריות וב"ש, ולצמצם בתוספת הבינוי בגוש דן, שכבר עכשיו קורס מפקקי ענק באיילון וגהה מדי יום. הנגב שומם. אין שום בעיה להכפיל ולשלש את ב"ש. את הבנייה בגוש דן יש לצמצם לתמא בלבד, שתחדש עשרות אלפי מבנים העתידים לקרוס ברעידת אדמה גדולה ולגרום לאסון הלאומי הכי גדול בהיסטוריה, יותר ממלחמת יום כיפור ומלחמת העצמאות, ויש לעצור כל בנייה חדשה על שטחים פתוחים. ישראלי | 23.11.17 (ל"ת)
153. לעצור הכל ולעבור מיידית לפיתוח רכבות תחתיות בלבד רכבת קלה מצטלמת יפה אבל לא יעילה ולא תגרום לעיר להיות פחות פקוקה בגלל שהיא נוסעת על הכביש הסתום ממילא. שלומי | 23.11.17 (ל"ת)
152. אז כל רכב יושבת פעמיים בשבוע ! לכל דבר יש פיתרון, כל רכב יושבת פעמיים בשבוע ! א-ג | 23.11.17 (ל"ת)
151. אחת הבעיות ,היא וויסות נכון של הרמזורים,דוגמא מבנגקוק , ממתינים בסבלנות ברמזור אדום,אבל כשהתחלף לירוק ,נפתח ירוק לשתיים שלוש דקות או יותר בהתאם לגודש הצומת.,אצלנו מתחלף כל 20-30 שניות,עד שהראשון מתחיל ליסוע ,(זה שמאחוריו מצפצף לו כדי להעירו) עוברות שלוש ארבע מכוניות ושוב אדום..בקיצור צריכים מומחי תחבורה שיחשבו מחוץ לקופסה .שלא לדבר על הצורך בחיישנים ומצלמות שיכוונו את הרמזורים לפי כמות הרכבים ולא לפי שעון. יואב | 23.11.17 (ל"ת)
150. אין מנוס ויש רק פיתרון אחד האידיאלי- לעבור לדו גלגלי החלום- לעבור להארלי נחנקנו | 23.11.17 (ל"ת)
149. תביאו לארץ את Via! הם כבר עובדים עם עיריות בעולם ומפעילים אוטובוסים דינמיים ונוחים. אין מה להשוות לשום פתרון אחר! Via! | 23.11.17 (ל"ת)
148. פקקים חשוב לפעול בנושא של הנגשת תחבורה ציבורית ופיתוח התחום למקסימום, לא יתכן שלהגיע מאשקלון לאשדוד ברכבת לעבודה לקראת השעה 8 בבוקר, צריך לצאת מהבית בשעה 6 בבוקר! ( אוטובוס מהעיר לתחנת הרכבת שממוקמת מחוץ לעיר+ נסיעה של רבע שעה ברכבת + אוטובוס בתוך אשדוד, סליחה 2 אוטובוסים - כי אין אוטובוס ישיר לאחד מאזורי התעשיה או הנמל ). כמו כן לפתח את אפיק האופניים החשמלי - זול, לא מזהם, נוח. דני | 23.11.17 (ל"ת)
147. קודם אוניברסיטה חינם לחרדים, אח"כ נבנה להם דירות, ואז כבישים חדשים למתנחלים ואז בסוף אולי נתפנה לבעיות האמיתיות של המדינה ימני עוכר ישראל | 23.11.17 (ל"ת)
146. טעות חשבונית עם כל הכבוד לפרופסור טרכטנברג החישוב של מספר המכוניות לעומת אורך הכבישים אינו נכון. לא כל המכוניות נמצאות בו זמנית על הכבישים. יש לבחון הבעיה מנקודת מבט אחרת שהיא סדרי העדיפויות של הממשלה. איני מפחית כהוא זה בבעיית העומס ההולך ועולה על הכבישים אך זוהי בעיית תכנון לזמן ארוך שלצערי לא קיימת במחוזותינו. גרי שטיינמן | 23.11.17 (ל"ת)
145. טיעונים ברמה של גן ילדים אני מקווה בשבילו שהוא מנסה לקדם אגנדה בכוח ולכן החישובים האלה... האופציה השניה היא שהוא לא הבן אדם הכי חכם. שמבוססים על חישובי שגוי | 23.11.17 (ל"ת)
143. רחובות לונדון יתמלאו בצורת סוסים עד המתניים חזו לודיסטים לפני 150 שנה .... רק מזכיר | 23.11.17 (ל"ת)
140. שוק חופשי של אוטובוסים + אגרת גודש יפתרו את הבעיה מצד אחד צריך לגבות אגרת גודש (במקום אגרת רישוי שנתית לרכב), ומצד שני לאפשר לכל מי שרוצה להפעיל קו אוטובוס פרטי. זה יעביר בבת אחת מאות אלפי אנשים לתחבורה ציבורית ויפנה את הכבישים. אלון | 23.11.17 (ל"ת)
138. אף אחד לא יוותר על רכב פרטי כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת אף אחד לא יוותר על ריכבו הפרטי. הכפיה הדתית היא אסון. משה | 22.11.17 (ל"ת)
131. אחרי שכל המדינה כבר מפוקקת, הוא חוזה שככה יהיה ככלכלן שאמור היה להכיר היטב את אופי ומגמות המיסוי העקיף במדינה (בין השאר דרך שוק כלי הרכב), היינו מצפים ממנו שיחזה את קטסטרופת הפקקים כבר לפני 5-6 שנים. בישראל נוצר לאחרונה טרנד חיזוי חדשני של מומחים בגרוש: מצביעים על תופעה מסוימת שכבר מתקיימת, ואז חוזים את התרחשותה/החמרתה ומסבירים את שורשיה. מבזק חדשות: היינו מצפים מהפעילים בתחום הנבואה והחיזוי, להזהיר אותנו לפני שתופעה מסוימת מתרחשת ולא אחריה. וואו! איזו יכולת חיזוי! | 22.11.17 (ל"ת)
128. תחבורה ציבורית בשבת אנשים רוצים להיות ניידים ביום המנוחה שלהם, לטייל, לבקר חברים ומשפחה, לא רוצים להיות כלואים בבית. כמה שישפרו את התחבורה הציבורית, במידה והיא לא תהיה גם בשבת לא ניתן להקטין את מספר כלי הרכב הפרטיים. א.ב. | 22.11.17 (ל"ת)
125. כסף כסף תרדוף!!! ב"ה כסף כסף תרדוף!!!! או השיר של להקת אבבא- שאומר שהוא חולם להיות עשיר ויכול לקנות הכל... על רכב אחד משלמים מיסי יבוא, אגרת טסט ועוד מלא כסף בחודש ובכלל בשנה על זה משרד האוצר בונה, רק ששכח ששטח ישראל הוא 20 אלף ק"מ כל שטח ארץ ישראל כולל העם המכונה פלסטיני הוא כ - 7000 קמ"ר. בכבישים נוסעים מעל 3 מליון מכוניות תעשו חשבון כמה כסף למיסים זה הולך ועוד הרחיבו את היבוא של הרכבים ודגמים ועוד. בעיר חלם גם היו הרבה מכוניות אז ישבו חכמי חלם לטכס עצה מה יעשו? הם החליטו במקום שמהמכוניות יסעו בחלם הם יסעו בכל רחבי המדינה! תהנו בפקקי ענק!!! או שתורידו את השלטון לשלטון שיבטיח תחבורה ציבורית לא מקרטעת, לא מאחרת , שהאזרח יעדיף מרצון תחבורה ציבורית ולא ע"י שום חוק!!! באירופה זה הצליח למה לא יצליח כאן? אבימן | 22.11.17 (ל"ת)
120. תפסיקו להתרבות, ואז יהיה מספיק מקום לרכבים חלאס, יש מספיק אנשים בארץ, תפסיקו להתרבות, חבורת אגואיסטים! המותרד | 22.11.17 (ל"ת)
118. חלם כולם במדינה המטומטמת הזו יודעים לנבא בשורות איוב, אבל לפתור את הבעיות? זה כבר יותר מידי חלם | 22.11.17 (ל"ת)
117. מכרתם את המחאה שהיתה בשטח ודיברתם על דברים אחרים. חיממת כסא. עכשיו אתה מחפש כותרת. יא אפס אתה ושמולי וסתיו | 22.11.17 (ל"ת)
116. זה לא ש 200 אלף מכוניות נמצאות כבל רגע נתון על הכביש. צריך עוד מכוניות עד שיסתם לחלוטין אבי מוכר רכב משומש | 22.11.17 (ל"ת)
115. יש לאסור שימוש במכוניות יש לאסור שימוש במכוניות, רק רכב חיוני בטחון ,משאיות ,רפואה , משטרה וכו, יש לבנות תחבורה ימית, עד שיבנו מטרו ורכבת קלה, יש לשלוח אוטובוסים לכל נקודה , בתדירות של 3 דקות, בכבישים הריקים, גם העניים יוכלו להגיע לעבודה או למחוז חפצם בדקות ולא שעות, גם אם צריך לסבסד חלק מהקווים, קלות תחבורתית גם תעזור למחירי הדירות , לאנשים יהיה תמריץ לגור לא במרכז. מה רע ברחפת אשקלון ת"א או אשדוד נתניה? סמי | 22.11.17 (ל"ת)
114. עקרונית הוא צודק, אבל החישוב שגוי אכן נחוצה תוספת של 900 ק''מ בשנה, אבל מכונית אחת תופסת נתיב אחד, לא כביש שלם. אבי ב' | 22.11.17 (ל"ת)
113. לעצור את הכניסה לערים הגדולות במרכז ברכב פרטי בחוק! יהיו מספר נקודות שבהם תהיה חנייה ומשם הסעות כל דקה ועד השעה 11:00, וכך גם בחזור..... בר | 22.11.17 (ל"ת)
111. את הממשלה מעניין לגבות כמה שיותר מס מהאזרח .והשאר לא מעניין אותה שהאזרח ישלם ויסתדר אנחנו הגענו לשלטון לעשות לביתנו נו מה חשבתם | 22.11.17 (ל"ת)
110. פתרון פשוט מאוד לפזר מרכזי אוכלוסיה במדינה שהפכו את כולם עבדים של מדינת ת״א מתפלאים שהכל קורס ? מרכזי העבודה היו צרכים להיות בפרברים. ולחזק מרכזים בצפון ...למה עזעזל שמישהו שגר בחיפה צריך לנסוע לת״א ? ... אה כי אין עבודות ... למה כי המדינה מעודדת רק את גטו ת״א. דניאל | 22.11.17 (ל"ת)
109. שבנק ישראל יואיל להעלות את הריבית. אנשים יפסיקו לקנות רכבים עם הלוואות 100% מימון!!! | 22.11.17 (ל"ת)
104. בכל הכבוד (ויש כבוד!) לפרופסור, התחשיב שלו חובבני עד אבסורד חישוב נכון אפילו פשוט יותר... בושה! | 22.11.17 (ל"ת)
103. צפיפות תחבורתית חלק מהבעיה היא ריכוז גדול מידי של אוכלוסיה על שטח מצומצם. צריך לעודד תושבים לעבור לנגב ולגליל וגם להרים איים מלאכותיים להרחבת שטח המחיה של התושבים. מאיר | 22.11.17 (ל"ת)
101. Startup Nation עאלק מדינת עולם שלישי, יש עוד הרבה ללמוד מיפן ואירופה, שם יודעים להעריך ולתכנן תחבורה ציבורית טובה! דורון | 22.11.17 (ל"ת)
98. טעות בסיסית לא צריך להוסיף כבישים, צריך להוריד את מספר המכוניות. להתקין תקנות שיהיה כדאי לא לנסוע ברכב לעבודה. לתת תמריצים לנסיעה ברכב ציבורי. לבפסיק לתת רכב צמוד אלא רק תוספת במשכורת. וכך יהיה כדאי לנסוע בתחבורה ציבורית. אילן | 22.11.17 (ל"ת)
97. רכב אוטונומי יגרום למהפכה אדירה ייקח עוד לא מעט שנים אבל השינוי התפיסתי של אופי התחבורה יהיה אדיר. לא יהיה צורך ברכב פרטי שברוב הזמן יושב ללא שימוש ותופס נדל"ן יקר, תרצה לנסוע יגיע רכב ייקח אותך בעלות נמוכה מאד כי אין נהג. הרכבים האלה ייסעו ברוב שעות היממה כך שגם בעיות החנייה תצטמצמנה. אבל עוד חזון למועד, אולי עוד עשר שנים לעניות דעתי דוד | 22.11.17 (ל"ת)
96. מתל אביב להוד השרון ב 23:50 קבלתי את המלצת ההפקה והגעתי להיכל יד אליהו לראות את ניק קייב האדיר באוטובוס. כשהסתיימה, גיליתי שאוטובוס או רכבת אחרונים יוצאים בחצות, לאחר מכן - רק ב 05:30. לא יאמן. דונלד דאק | 22.11.17 (ל"ת)
94. 100% מימון ליסינג העדר תשתיות=הפסד כסף משק עובד פיטוריים עצביים מוטי מתווך נתניהWHP | 22.11.17 (ל"ת)
93. רק באיזור גוש דן המאמר מגמד את מדינת ישראל לגוש דן בלבד. הגידול בכמות הרכבים וכול הפקקים הנובעים מכך נמצאים בגוש דן בלבד. לישראל חלקים גאוגרפיים אחרים שבהם הבעיה כלל לא קיימת ... אם רוצים צמיחה כלכלית בכול הארץ ,צריך לאמץ את מודל הקרקעות הפרטיות לא רק בגוש דן אלה גם בפרפרייה ובכך לאפשר צמיחה כלכלית לא רק בגוש דן אלה בארץ כולה. אילן | 22.11.17 (ל"ת)
92. רוטואילרים לפעולה מיידית מה הבעיה ? עוד מעט. שני הרוטואילרים של ביבי יציעו הצעת חוק למי מותר לנסוע ברכב , כמה פעמים בחודש ולכמה שעות , פשוט מאוד ! ראובן | 22.11.17 (ל"ת)
90. מצב התחבורה הציבורית קטסטרופלי השר כץ לא מתפקד אוהב להצטלם עם כובע מגן צהוב קשקשן | 22.11.17 (ל"ת)
89. קשקשנים! התנועה תזחל ותמשיך לזרום. גם אם מישהו ישאיר 100 רכבים על הכביש ,התחבורה תחזור לנועה תוך שעה כשיפנו אותם בכוח. אתם קשקשנים!!! ביזבוז של זמן! בעעע | 22.11.17 (ל"ת)
88. פקק כבר לא פקק סתימה לא שנה כבר היום העם תקוע בסתימה אבל לא היה כלום כי אין כלום עסוקים בבחירות עסוקים בעצמם לא להיות מודאגים ביבי בשלטון שלום ובטחון שיקשקשת | 22.11.17 (ל"ת)
87. חצי מהתחנות רכבת בנו בלי מחשבה איך יגיעו באופניים כמו ש78 אומר. גם ראש העין צפון, גם פתח תקווה סגולה. התחנות מרחק הליכה קצרה, אבל אין דרך ללכת בבטחה. יש דרך שגם עושה סיבוב של קילומטר לכיוון הלא נכון. מסוף אורנית גם כן. חשבו על לעשות חנייה בתחנת אוטובוס אבל לא על שביל בטוח ליישובים שנמצאים במרחק קצר. . | 22.11.17 (ל"ת)
85. The train does not reach the town centre in many cities like ramat-gan, tel aviv, haifa rosh haain, petach-tikva, hadea, kiryat-gat, afula, rehovot, givataim, ashdod, askelon. This requires another bus to and from the train station - a problem that is added to the already blocked roads. Jonathan | 22.11.17 (ל"ת)
84. החטא הקדמון קיצוצי המיסים הישירים של נתניהו מחד וקיצוץ קצבאות הזיקנה וקיצוץ בתקציבים החברתיים מאידך . מז | 22.11.17 (ל"ת)
83. haifa you must come and see what our great yona yahav did on the merkaz carmel. no parking for cars but a great parking for cyclists. gill | 22.11.17 (ל"ת)
82. להגביר הילודה אם בכל משפחה יהיו 10 ילדים ומעלה, יפתרו כל בעיות המדינה. מוסא זיתים | 22.11.17 (ל"ת)
80. אפשר להפוך את כבישים 20, 4 ו- 5 לאגרה. אנשים יחשבו פעמיים לפני שהם יעלו עליהם. תסלחו לי, אין כאן התנשאות ואנוכיות, אבל מעמד הביניים העליון שחי בגוש-דן הוא זה שמחזיק כאן את המדינה והמשק. משקי בית של שכבות חלשות יותר לא אמורים להחזיק היום רכב, בטח שלא שניים! אזרח גוש-דן | 22.11.17 (ל"ת)
78. מה חשוב כעת פקקים? הכי חשוב איראן איראן איראן אירן ועוד צוללות !!!! היידה ביבי כפיים !!!!!!! קאט זה בולשיט ביוביהו | 22.11.17 (ל"ת)
77. בעיה מאוד חמורה אני גר בשרון ועובד בשפלה, כבר עכשיו אני שם לב לבעיה , לוקח לי היום יותר חצי שעה ( מעל שעה וחצי כל כיוון) כשלפני 5 שנים זה היה שעה! אני מסכים לחלוטין אם הייתה תחבורה ציבורית רכבת שאפשר לשמוח עליה , היום זה פשוט בלתי אפשרי אם אסע ב תחבורה ציבורית זה יקח בין שעתיים ל שלוש להגיע לעבודה... ברור שלאף אחד בממשלה זה לא מטריד ... אבל לפעמים חייב לקרות אסון כדי שיקרה משהו דוד | 22.11.17 (ל"ת)
76. חברה להביא לארץ חברה באחזקה שתנהל אותנו ואם לא טובה לפטר כך גם צריך לעשות לכנסת לא טובה לפטר ולא לתת לאף אחד זכויות נדין | 22.11.17 (ל"ת)
75. פקקים בכלי רכב פעם שהיה משבר דלק עשו לכל רכב יום בשבוע שבתון חל איסור נסיעה ביום זה לדעתי צריך לאמץ את זה היום יוריד פקקים תאונות ויחסוך דלק לאזרח zohar | 22.11.17 (ל"ת)
74. גם כשמקימים תחבורה ציבורית , עושים את זה רע יש לדוגמא תחנת רכבת שממוקמת מחוץ לראש העין. ברוב שעות היום היא עומדת ריקה. ק"מ משם בקו אווירי נמצא אזור תעשיה אפק שבשעות הבוקר צריך לעמוד בפקק כדי להגיע אליו. אלפי מכוניות פרטיות זורמות אליו וממנו כל יום. אם לאנשים היתה חלופה להגיע ברכבת וללכת קצת עד העבודה - הם היו בוחרים בכך בשימחה. אבל אם מגיעים לתחנת ראש העין שממוקמת בשום מקום, צריך לקחת מונית שתיתקע בפקק 20 דקות. אז מה עשינו בזה? אפילו באופנים אי אפשר להגיע כי הכל מסביב זה כבישים ראשיים מסוכנים. פשוט טימטום. מגחך | 22.11.17 (ל"ת)
72. מכונית אוטונומית אתמול שמעתי וראיתי את שאול אמסטרדמסקי טוען שאולי המכוניות האוטונומיות יפתרו את הבעייה, ובמקרה כזה השקעה מסיבית בתחבורה ציבורית היא מיותרת... לך תדע... א. | 22.11.17 (ל"ת)
71. ברגע שיהיה רכבת תחתית הכניסה לערים תהיה בתשלום אגרה גבוה.. כך שלא ישתלם להגיע עם רכב ישימו את כולכם ברכבת זאת תהיה מציאות מחייבת . מהנדס תעבורה | 22.11.17 (ל"ת)
70. another problem: a big population growth of 1.9% means that Israel's population will double from 7.6 million to 15.2 million in just 37 years, with 90%of it concentrated north of beersheva on less than 13000 sq kilometers (within the green line). Excluding Bangaladesh Israel is already the world's most densley populated country, with a large % of children that will soon enter the driving world. Jonathan | 22.11.17 (ל"ת)
69. מה אומר ביבי ? אתם רואים שיתוק אני רואה פריחה,צמיחה ,שגשוג , איכות חיים חחחחחחחחחחחחחחח ... זיוי | 22.11.17 (ל"ת)
68. כשהקומבינות במרכז הליכוד יותר חשובות מהתנועה במרכז המדינה הזנחה פושעת של הסעת המונים | 22.11.17 (ל"ת)
66. ל-44: הוא הביא בחשבון מכוניות נגרעות בכך שהניח 200 אלף בשנה במקום 240 לגבי המחלפים: א. במרכז כמעט לא בונים, ב. זה לא עוזר בכניסה לערים גדולות (ראה כביש 5 ואיילון) לצערי טרכטנברג צודק | 22.11.17 (ל"ת)
65. הממשלה עושה לכאורה - הם משקיעים מייארדים בתשתית לגביית מיסים רכב פרטי מכניס כ-15% מהתל"ג. אף אחד בממשלה לא רוצה לוותר על זה אנחנו מבזבזים מעל חודש בשנה על עמידה בפקקים. מכלים את המשאב היקר לנו מכל - הזמן ליאור | 22.11.17 (ל"ת)
62. כל עוד הנושא הזה אינו מאיים על הכסא של ביבי,זה לא דחוף הכבישים בהתנחלויות לעומת זאת מאיימים על הכסא של ביבי לכן בצ'יק צ'ק כל התקציבים מסופקים. ים | 22.11.17 (ל"ת)
61. היום הרכבת שיצאה מבאר שבע לנהריה בשעה 15 ניתקעה בתל אביב. ונכון לרגע שעה 18 עדיין תקועה ,מחפשים מתנדבים שיעזרו לדחוף.מדינת עולם שלשי. מנו | 22.11.17 (ל"ת)
59. קודם ניתן לחרדים אוניברסיטה בחינם, אח"כ נבנה להם בתים, ואז נבנה למתנחלים כבישים חדשים ואז אולי נתפנה לבעיות האמיתיות של המדינה. אז מי אמר שאין בית: הליכוד זה הבית! ימני עוכר ישראל | 22.11.17 (ל"ת)
57. מה זה השטות הזאת? מכוניות עומדות בטור בכביש ? מה זה הקשקוש הזה? כל המכוניות החדשות יוצאות כולן לכביש האותו רגע נתון? ומה הן עושות בכביש, מסתדרות בטור ועומדות שצריך בדיוק מטרים כביש כאורך הטור? מאיפה הביאו את הפרופסור קישקשתא הזה? פרופסור קישקשתא | 22.11.17 (ל"ת)
56. יש לנו ראש ממשלה מכאובים , חחחחצ הוא רק לא רואה פקקים, הוא לא רואה וגם לא שומע, אבל הוא מצויין מרים | 22.11.17 (ל"ת)
54. נתחבורה הציבורית ברמה של מצביעי הימין והחרדים עולם שלישי.ובמיוחד כשאין אופציה בשבת,אז רואים פקקים של קילומטרים ובכל רכב אדם אחד או שניים (כי נהגי המוניות הערסים דאגו לשתק את אובר).ממשלת הימין דופקת את השכבות הנחשלות,והם נחשלים מידי בשביל להבין .הם ימשיכו לסוע באוטובוס מנקודה לנקודה פי3-4 יותר זמן אבל בחיים לא יחליפו תקליט,כי הם אהבלים. דן חסכן | 22.11.17 (ל"ת)
53. כל הכבוד לקבלנים משבר הדיור ותידלוקו ע"י פיצוץ הביקוש במרכז יתקע את כל המדינה!! שרית | 22.11.17 (ל"ת)
52. תוך שנה נגיע לשיתוק של ערוצי המדיה מרוב שטויוה נכון, המצב לא טוב אבל גם הפרופסור עצמו יודע שלא נגיע תוך שנה לשיתוק מלא. מעבר לעובדה שהוא "שוכח" את הרכבים שיורדים מהכביש הוא שוכח גם שהתחבורה הציבורית משתפרת, לאט אבל משתפרת. הוא גם צריך לדעת שככל שהתחבורה הפרטית תיתקע יותר, יותר אנשים יעברו לציבורית כך שנוצר מין שיווי משקל. מעבר לכך אין הרבה מדינות בעולם בהן אין פקקים קשים ב commute בשעות העומס. זו תופעה עולמית והיא חלק מהמחיר של הקדמה. של הפרופסור | 22.11.17 (ל"ת)
51. קונספט תחבורה עולמי יתחיל בישראל בקרוב: Glide עלות רכב חשמלי: 50,000 שח. אפס תאונות, אפס פקקים ורבע הוצאה שוטפת. זמן הגעה: רבע מהיום. כרגע קצת קשה לעניין את הגורמים אבל ברגע שיתחיל, שנתיים להתחלת נסיעות. מדהים !!!!! Glide | 22.11.17 (ל"ת)
49. ומה עם רכבים שיורדים מהכביש לגמרי? תבדוק הנתון הזה לפני שתעשה לנו חשבונות של אורך מכוניות לעומת אורך כבישים, אי אפשר רק לספור את המכוניות החדשות 3243wr | 22.11.17 (ל"ת)
47. הרצליה, עיר ללא רחמים בהרצליה, לדוגמה, צמצמו את התחבורה הציבורית. את התחנה המרכזית הרסו, לטובת מפלצות בטון למען הטיקונים ביטלו קווי אוטובוס פנימיים כמו קו 8. עירית הרצליה לא סופרת את האזרחים הלא עשירים, שאין ידם משגת, לקנות רכב. האזרח התפרן | 22.11.17 (ל"ת)
44. הפתרון פשוט - לבטל את הכבישים דמיינו: החל ממחר 1. הנסיעה בכבישים לרכב פרטי אסורה (מי שיתפס - ל"גולאג" - למחנות עבודה לסלילת הרכבת לאילת) 2. כל כספי ה שר-תחבורע-כ"ץ-גוזר-סרט מופנים להגדלת תדירות האוטובוסים פי 7 (ועוד יישאר עודף) - מחיר נסיעה מסובסד ב 80%. 3. הקצאת נתיבים בכבישים הקיימים: 20% למשאיות, 50% לאוטובוסים, 10% לקטנועים שישלמו ביטוח של 20,000ש"ח בשנה, ו 20% לאופניים. 4. מענק לחברה שתצליח להתקין תוך חצי שנה מערכת תקשורת בין אוטובוסים לרמזורים כך שתתן עדיפות מוחלטת לאוטובסים (אטובוס עוצר ברמזור רק כדי לאפשר מעבר לאוטובוס אחר. לא למשאית ולא לשום דבר אחר תוצאה במטרופולין ישראל: מהירות שינוע בני אדם בשטח בנוי - 60 קמ"ש ( בגוש דן למשל , כל 20 ק"מ כלשהם - ב20 דקות) מהירות שינוע בני אדם בשטח פתוח 130קמ"ש (חיפה - ב"ש למשל בשעה וקצת) מומחה מתמטי פיזיקלי וכלכלי | 22.11.17 (ל"ת)
43. אין משבר דיור יש משבר של אי תחבורה נאותה ואמינה!! ישראל מדינה קטנה שרוב אזרחיה עובדים וגרים במרכז (ת"א גוש דן והשרון). מבחינה עולמית מדובר במרחקים קצרים שתחבורה ציבורית מהירה ואמינה (במילים אחרות כזו שמגיעה בזמן ובפחות זמן מאשר ברכב פרטי) הייתה כבר מעודדת ממזמן אנשים לעבור לפריפריה, איפה שמחירי הדיור זולים יותר (מבלי לדבר על פחות זיהום רעש ואוויר) ובכך היה משנה את פיזור האוכלוסייה ואת בעיית הריכוזיות שמובילה לעליית מחירים. יש בישראל שטח לבנייה, פשוט לא במרכז! ולכל אלה שעוקבים אחרי מחאת הדיור-ההפגנה וכו' תלמדו סיסמא חדשה תחבורה נאותה תובלי לפיצוץ הבועה! אורח לרגע | 22.11.17 (ל"ת)
42. ובשביל לעבור לתחבורה ציבורית היא צריכה להיות זמינה גם בשבת בסופו של דבר - הבעיה מגיעה לכפייה הדתית. זה השורש של המון בעיות במדינה. כמעט כל בעיה, תחפור בה, תגיע לדת. יודה | 22.11.17 (ל"ת)
41. גם כן פרופסור מה עם כמות המכוניות הנגרעות? מה עם העובדה שמשקיעים במחלפים אשר משחררים את הכבישים פי כמה מעוד מטרים של כביש? סופר פרופסור | 22.11.17 (ל"ת)
40. ממשלה תאבת בצע כל זאת אפשר היה למנוע. אבל אין רצון ואינטרס כזה. המכוניות והתאונות והפקקים מכניסים המון מסים. אז עדיף לסחוט כספית את האזרחים כמה שניתן, ובמקביל לתשלום גם סובלים בפקקים. חישוב אחד לא נילקח בחשבון - ואולי כן, תאונות הדרכים עולות גם למדינה עקב כמות הנכים הגדלה (לא כולם נהרגים), ולמערכת הבריאות, ולביטוח הלאומי. נהגת | 22.11.17 (ל"ת)
39. ארנק ותו לא כולם כבר יודעים את זה כמה שנים לא צריך להיות פרופסור בשביל זה מספיק להיות נהג. אבל כולם מדברים ולא עושים, מבחינת הממשלה האזרחים תמיד היוא ארנק כדי לחלוב אותנו מבלי שהם יצטרכו לספק בתמורה תשתיות נורמאליות של מדינה. ת | 22.11.17 (ל"ת)
38. חלם בישראל היום להפסיק ליבא מכוניות הממשלה בכובע הנהנתן ממיסים על מכוניות דלק וחלפים ומוסכים וטסטיםממש ביצת זהב מול האינטרס הציבורי זיהום אוירפקקים הרוגים בתי חולים נכים וקרבנות סרטן הממשלה מוכנה להרוס הכל רק לקבל מיסים כדי שתתקיים בפאר יוסי הנביא | 22.11.17 (ל"ת)
36. ניהול המדינה קטסטרופלי בזבזני אקראי נהנתני וחסר אחריות ........ בכל תחום יש פאשלות נוראיות וחוסר משילות אני ממזמן ויתרתי על הרכב עובד מהבית כי המצב בכבישים בלתי נסבל אבל יש אחרים שאין ברירה . דני | 22.11.17 (ל"ת)
35. הבעיה בכבישים היא חינוך ולא רק עומס הישראלי הממוצע הוא בהמה מזרחית, זו עובדה. אנשים מחליפים מסלול כול שתי דקות רק כי המסלול ליד נדמה שיותר מהר והם הרי לא יכולים לצאת פראיירים. אנשים מתאפרים, מתגלחים, רואים סרטים, מסמסים, קוראים הכול בזמן נהיגה ואח"כ מתפלאים שהכבישים נראים כמו שהם. והרשויות, הן בכלל לא מתכננות כלום, ראו "עיר" כמו גבעת שמואל, אישרו שם בניה בלי הבחנה, אבל העיר, שתקועה כמו עצם בגרון של אחד הצירים הכי עמוסים, היציאות ממנה הן דרך תחנת אוטובוס ודרך תחנת דלק שמובילה לתחנת אוטובוס. רמי | 22.11.17 (ל"ת)
34. אבל אומרים שיהודים חכמים... אבל חכמת העניין שיש להם חכמת הנוכלות והדרכים למצא קיצורי דרך במקום ללכת בדרך הישר. בגלל זה כל החולאים של המדינה,גם מצג השווא שהמדינה היא מתקדמת והכלכלה בריאה ומשגשגת. N | 22.11.17 (ל"ת)
31. החישוב שלך לא הגיוני!!!בכל שנה ב 20 שנה האחרונות נוספו 150-200אלף כלי רכב ונסללו 200 ק"מ !!! לפי החישוב שלך כבר מזמן היינו נסתמים!! אבל זה שחייבים להשקיע הרבה הרבה יותר בתחבורה ציבורית זה נכון.למעשה צריך להקטין משמעותית את ההשקעה בכבישים ואת כל הכסף להשקיע בתחבורה הציבורית. גילי | 22.11.17 (ל"ת)
29. אתה טועה- אנשים יעברו לאופניים וקטנועים כמו בוויאטנם והודו ולשם כך יהיה נתיב אחד לאוטובוסי נתיב אחד לאוטובוסים נתיב אחד בלבד לרכב פרטי נתיב אחד לאופניים ואז התנועה תזרום ולא תהיה שום קטסטרופה רק שיעיפו את גונבי הצוללות שישאר לנו כסף לבצע את השינויים יוסי א | 22.11.17 (ל"ת)
28. הבנתם מה עשיתם?? סתמתם את המדינה,גאונים יש כאן אחד אחד,איך הגעתם למצב כזה??? גאווה ישראלית? מחדל ישראלי!בקרוב תביעה ייצוגית נ משרד התחבורה על כך שאני היום נוסע ב 10.קמש קבוע ,אין ערך למכונית!בקרוב כולנו קורקינטים יניב | 22.11.17 (ל"ת)
27. hadera you must not forget.!!! our great transport minister kats has spend 1 billion sheckels on the metronit, in haifa which adds about 50 or so new traffic lights.p.s the biggest jock is high way 2 NATANIA SOUTH this stretch of about half a km has taken 4 years to build and what we have is a traffic jam every day. gal | 22.11.17 (ל"ת)
26. על מה אתה מקשקש ? היכן שאתה רואה פקקים ביבי רואה את ניידת המשטרה שמפנה לו את הדרך היכן שאתה רואה גביית מיסים ביבי רואה מטוס פרטי וכסף למקורבים. היכן שאתה רואה שחיתות ביבי רואה מתנות מחברים וכן הלאה...... דב | 22.11.17 (ל"ת)
24. הוא קצת הגזים - אבל הוא צודק ברוח הדברים! ומה ישראל כץ עושה? גוזר סרטים ומשקשק מבעלי המוניות. גיא | 22.11.17 (ל"ת)
21. שבילי אופניים אם כולם יסעו ב 10 קמ"ש אז אני לא יפחד לרכב לעבודה באופניים בשוליים. כי שבילים לאופניים מתוכננים להיבנות בערך בעוד 50 שנה. למרות שכנראה זה זול יחסית. אבל אין מיסים על אופניים. איל | 22.11.17 (ל"ת)
19. הפתרון מאוד פשוט, אבל אף אחד לא יעמוד בהתקפה שיחטוף אם רק יציע להפסיק לעודד ילודה ולכן כל הפוליטיקאים יודעים שהמצב גרוע אבל לא מסוגלים לפעול בעניין הזה משה | 22.11.17 (ל"ת)
18. אי אפשר לסלול כבישים חדשים בתוך הערים הצפופות. הכבישים נסללים רק מחוץ לעיר כל הכבישים נסללים מחוץ לעיר ולכן לא פותרים את הבעיה האמיתית של התחבורה שהיא ניקוז המכוניות החוצה מהכביש המהיר אל מקומות התעסוקה. עד איפה איילון דרום פקוק כל בוקר? עד מחלף השלום שמרכז איזור תעסוקה עצום. אם היו משחררים את המחלף הזה יותר מהר כל הפקקים היו מתקצרים. אבל איך נשחרר את הפקק? יגאל אלון צר צומת הקריה עמוס מכל הכיוונים דרך השלום לא רלוונטית בבוקר הכבישים החדשים לא עוזרים לפתור את הבעיה!!! תותי | 22.11.17 (ל"ת)
16. הפרופסור שלא יודע חשבון: בכל שנה עולות לכבישים קרוב ל-300 אלף מכוניות אבל יורדות מהכבישים כ-150 אלף בגלל התיישנות וגריטה ותאונות וגניבות. הנטו הוא 150 אלף מכוניות, לפעמים פחות, וזה נתון שמוצאים בן רגע באתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ככה שעל ההתחלה החישוב שלו שגוי. חוץ מזה - לעולם לא יימצאו כל המכוניות בו זמנית על הכביש, כך שהחישוב שלו לגבי האורך לגמרי תלוש מהמציאות. סתם דמגוגיה בגרוש. רוב המכוניות, רוב הזמן, נמצאות בחנייה. לך תטיף מוסר לממשלה שלא משקיעה בתחבורה ציבורית, עזוב את האזרחים לנפשם. רוני | 22.11.17 (ל"ת)
13. הפרופסור הזה רק נזקים הוא גורם היתה מחאה חברתית, מינו את הפרופסור לראש ועדה למצוקות המחאה. בעיקבות מסקנותיו נהיה הכל יותר יקר (חוץ מהויסקי שהוזל - חשוב). דפק אותנו ובגדול. מעמד הביניים | 22.11.17 (ל"ת)
10. חשבון של פרופסור? וכל ה-200,000 מכוניות נמצאות בו זמנית על כבישים שכבר היו עמוסים קודם לכן ואז כולן נוסעות צמודות זו לזו וכיו"ב... נכון שיש החמרה גדולה מאד בעומס ונכון שזה הולך לקטסטרופה, אבל לקבוע בוודאות(!) שזה יתפוצץ תוך שנה על סמך חשבון כזה?? מוזר | 22.11.17 (ל"ת)
9. כולכם אשמים במצב זה מצביעי הליכוד צודק ביבי ופחלון נוסף להיותם נוכלים יש להם עיניים גדולות איך לגבות יותר מסים מאיתנו.הם לא דואגים באמת לנו.והם גם יביאו אותנו לקטסטרופה בגלל זה. שוקי | 22.11.17 (ל"ת)
8. אבל באיילון רצו לבנות גינה מעל הכביש חחחחחחחח למה באמת לבנות עוד כביש עילי מעל איילון כשאפשר לעשות עוד גינת ירק לא משמעותית ולבנות עוד מרכז מסחרי ועוד מרכז מסחרי ועוד אחד ועוד מגדל ועוד מגדל בלי שום גישה לתחבורה ציבורית נורמלית. למה לבנות רכבת תחתית בתוך השכונות כשאפשר לבנות אחת קלה כזו בתוך אזורי התעשייה של תל אביב שלא מגיעה לאזורי מגורים כמעט...מה המחשבה? המחשבה היא תראו אנחנו עושים אבל עובדים לרוחב אבל לא לעומק. הכל כדי להשאיר את הכסף...וכמה שיותר ממנו בקופת המדינה שנוכל לקנות עוד צוללת ועוד מטוס ונמשיך לטבוע בפקקי ענק עד אז. אין שכל אין דאגות | 22.11.17 (ל"ת)
7. ירושלים הרכבת המהירה מירושלים לתל אביב תוריד עומסים מכביש 1 ותגרום להרבה עבודה לזרום לירושלים אלירם | 22.11.17 (ל"ת)
5. צודק לגמרי - זאת בעיה אקספונציאלית, כל אוטו הנוסף לכבישים מחמיר הרבה יותר את הבעיה מהאוטו הקודם מהנדס | 22.11.17 (ל"ת)
"מדינת ישראל תגיע בוודאות לשיתוק תחבורתי בתוך שנה"
175 תגובות לכתיבת תגובה