41. כתבה מטופשת ולמה? הנה למה. חברות הייפרלופ הן פרטיות. ואין להם דבר עם אכבת ישראל. איזו סיבה יש לפתח חברה חצי ממשלתית עם רווחיות עלובה? שנית. מחיר הייפרלופ שווה למחיר רכבת רגילה מזהמת ומיושנת. אז למה? למה להשקיע במערך מיושן בן... 200 שנה לפחות!!!! הרכבות שהיו כאן בזמן העותומנים כבר הגיעו ל80 קמש. היום רכבות משא עדיין ב80 קמש. 100 שנים אחרי ולא התקדמנו בשיט. הייפרלופ יעביר סחורות מנמל אילת לנמל אשדוד וצפונה ב20 דקות במקום ב4 שעות!!! חברות ספנות יגיעו ישר לנמל אילת במקום לחצות את סואץ. אביחי | 25.04.18 (ל"ת)
40. הכי מתאים בישראל גמלים סוסים וחמורים מדינה מדברית שדואפת להיות מדינה אמריקאית ארופאית ולא מצליח לה יהודייה כנענית | 24.11.17 (ל"ת)
39. רכבת לאילת היי ירון צדקת כתמיד מאמר התגובה מנוסח להפליא טיעונים חכמים ונקווה שאלו העושים במלכה יקחו לתשומת לבם שולה אמא | 24.11.17 (ל"ת)
38. אכן פרוייקט מיותר עדיף לפנות ליפנים שיבנו לנו קו תחתי של רכבת מגלב (ריחוף מגנטי) כמו שהם בונים בין טוקיו לנאגויה. אסף | 24.11.17 (ל"ת)
36. צודק אבל גם רכבת זה מטופש.... יראון , צא ועשה מחקר רציני אבל באמת רציני ..(לא ויקיפדיה ..) והשווה מדינות בעולם כמו ישראל.. אוכלוסיה קטנה.. מצב כלכלי..( רק נזכיר מיליון איש מתחת לקו העוני מתוכם 600000 ילדים...), צפי דמוגרפי , גודל גיאוגרפי... אחסוך לך את התשובה... אף אחד לא עושה יותר רכבות!!! כולם עברו כבר מזמן לBRTֱ UITP | 24.11.17 (ל"ת)
35. כתבה מיותרת כל הנושא הזה הינו קשקוש בלבוש אחד גדול. עד כדי כך שגל כתבה בנושא, כל השקעת זמן בלכתוב כתבות - מיותר לחלוטין. אין בזה כלום כי לא יהיה כלום. לא בעוד 10 שנים וגם לא בעוד 50 שנה.אנחנו כביש לא יודעים לבנות, אז הייפרלופ? נו, באמת. צביקה | 24.11.17 (ל"ת)
34. יש זמן אין מה להילחץ , רק נגמור את הרכבת לירושלים ואת הרכבת הקלה בתל אביב ויהיה זמן לרכבת הפלא לאילת . אפרים | 24.11.17 (ל"ת)
33. כל המטרה של בניית הרכבת לאילת היא הקמת עשרות ישובים על הנתיב הארוך (הפרחת השממה) ושאילון מאסק יחפש לעצמו אתרים אחרים כמו יפן סין או ארה"ב .החוויה של רכבת לדרום הארץ והקמת עשרות ישובים בתי מלון ומרכזים מסחריים תועיל הרבה יותר מהרעיון הגאוני של מאסק... שושו | 24.11.17 (ל"ת)
32. למה כל דבר שהוא שרות לציבור צריך להיות הצדקה כלכלית ? שרות שהמדינה נותנת לאזרח לא חייב להיות לו תמיד הצדקה כלכלית , במדינה הזאת תמיד הכסף בראש העניניים והאזרח לא שווה את קליפת השום וזה כיוון מחשבה שלא תורם כלום לחברה ולהתפתחותה . התרומה שמיזם כזה יכול לתרום לפיתוח של אילת וסביבתה והקרבתה לשאר המדינה והעובדה שאילתים יוכלו אפילו לעבוד בתל אביב הרבה יותר חשובה המכל כדאיות כלכלית וברבורים של פרשנים שסופרים הכל בשטרות ולא בהקלה בחיי האזרח . וכל זאת בתנאי שהתוצר באמת מקיים את המובטח להגיע מאילת לתל אביב ב 20 דקות ובתנאי נסיעה נורמליים . דני | 24.11.17 (ל"ת)
31. תתחילו עם שיפור הרכבות בעומסי תנועה נוראיים בכל מקום בארץ, כשכל שנה מחירי הרכב יורדים וכמות הנוהגים בכביש עולה ב 10%, עוד קצת ונעמוד בפקקים ונבכה. רק רכבות יעילות מודרניות מהירות עם תחנות וקישורים למרכזי הערים יצילו את הנהגים והנוסעים ויחסכו מליארדים למשק. תעיפו את הבטלנים, המתכננים האנכרוניסטים, שומרי השבת האדוקים ושומרי הקופה לעצמם ותתחילו להתקדם עם כל העולם. גם סין השתנתה וראו איזו תחבורה ורכבות יש שם. נהג קטר | 24.11.17 (ל"ת)
30. זה בדיוק הקטע, אלון מאסק לא חושב על הרווח הכלכלי שייצא לו מזה הוא חושב על משהו שלא קיים היום ואיך להפוך את זה לקידמה, הכל על חשבונו ובמימונו אז גם זה לא טוב? וכמה מקומות עבודה הוא ייצור בתהליך כזה? ואולי זה כן יצליח כמו שאר הפרוייקטים שלו? לשבת על השמרים ורק להתלונן לא יביא את ישראל למקום טוב יותר.. שי | 24.11.17 (ל"ת)
29. Flight of Fancy twenty billion ? People can probably fly for FREE for 50 years Moshe | 24.11.17 (ל"ת)
27. אדיר ניסע לאילת ב- 20 דקות נראה שטעינו תוך דקה ונחזור, אפילו הפקחים בת"א עוד לא יספיקו לרשום לנו דוח א | 24.11.17 (ל"ת)
26. עובדה חשובה אלון מאסק הוא קשקשן , כדאי שתפנימו זאת כל החברות בבעלותו מפסידות מיליונים כל יום !!! כל יום!!! שני | 24.11.17 (ל"ת)
23. כמה הערות לסדר 1. יש קצת הבדל בין 8, 17 ו-50 מיליון דולר לק"מ. מזכיר שמאסק הוא חולם גדול אבל בצד הביצועי יש בדרך כלל בעיות. פרויקט הטסלה נמצא בפיגור עצום (יכול להתחרות בנתב"ג 2,000) וחריגה מהעלויות. באותו הזמן היצרניות האחרות כבר נמצאות בערך באותו המקום. 2. ההצדקה הכלכלית של רכבת לאילת היא בגלל שילוב המטענים. "קיצור דרך" לתעלת סואץ יאפשר לספינות לפרוק באילת, לרכבת להוביל לאשדוד ומשם לים התיכון. רק עבור נוסעים זה לא כלכלי, בטח לא בעלויות הללו. 3. אכן הוספת מסילה באילון והציר המזרחי דחופים ביותר. המסביר לצרחן | 24.11.17 (ל"ת)
21. איזה קוצר ראייה מי שיממן את זה - יהיה סין. לסין יש אינטרס עילאי לחבר את אילת לאירופה בדרך עוקפת סואץ. הסינים גם ישמחו להביא לכאו אלפי עובדים שיבצעו את ההקמה. המגיב | 24.11.17 (ל"ת)
19. כששאלו בקום המדינה את הממשלה על רכבת תחתית בתל אביב הם צחקו מדוע שעיר קטנה כלכך תצטרך רכבת? ועכשיו זה ניהיה מסובך יקר ובלתי אפשרי. כך היה בירושליים וגם עם פרויקטים אחריים. חייבים לבנות הייפרלופ עכשיו כי אחרת עוד כמה שנים זה יהיה יקר יותר\לא יתאפשר. זה יהפוך את אילת לפריפריה של גוש דן יותר מראשון או רחובות שמרוחקות מתל אביב שעה עם הפקקים ויאפשר לפתח את הדרום ולהכניס קילומטרים של איזורים ליד אילת כפריפריה לגיטימית למרכז עם איזרי בנייה ותשתית לא מנוצלים. לחבר בחצי שעה אצ אילת לתל אביב ולצפון זה רעיון גיאוני לדעתי ששווה כל שקל \. ברק | 24.11.17 (ל"ת)
18. גם מכוניות זו השקעה מיותרת למה לבזבז כספים על טכנולוגיה כשאפשר להמשיך להשתמש במרכבות סוסים? מישהו | 24.11.17 (ל"ת)
16. אתה רציני? 1. לאפשר לאנשים לעבוד בת״א ולגור בנגב או בצפון זה לא מטרה חשובה? 2. חסכון של שעות עבודה או שעות איכות עם המשפחה במקום בכביש לא מטרה חשובה? 3. ירידה בכמות הרכבים בכביש ותאונות הדרכים לא מטרה חשובה? 4. ירידה בזיהום האוויר של רכבים לא חשוב? 5. פיתוח איזורים נוספים במדינה ואפשרות רכישת דירות בפריפריה ועבודה בעיר הרחוקה לא חשוב? אתה בכלל חשבת לפני שכתבת את הקישקוש הזה? א. | 24.11.17 (ל"ת)
15. אם כבר הייפרלופ לקונטיינרים מנמל אילת לנמל אשדוד וכך להתחרות בתאלת סואץ יחסוך כמה ימים לשילוח, אולי שווה את הכסף, לא יודע. מה אומרים? | 24.11.17 (ל"ת)
14. כדאי מה עם קצת מעוף ויוזמה? אנחנו מסוגלים לתכנן טילים מטוסים ולויינים, אז גם רכבת מהירה נוכל. נכתב ע"י מהנדס בתעשייה. designer | 24.11.17 (ל"ת)
13. ההשוואה של הייפרלופ לרכב חשמלי היא לא נכונה רכב חשמלי היא טכנולוגיה שהייתה קיימת המון זמן ומאסק רק שיפר אותה טיפה ושיווק. טסלה עדיין רחוקה מלהיות רווחית וחברות הרכב האחרות מייצרות רכבים דומים וגם אם לא יש להן את היכולת. להנחית טיל זה גם לא כזאת קפיצה טכנולוגית גדולה אלא שיפור ושיוף של טכנולוגיות קיימות. הייפרלופ לעומת זאת זה משהו חדש לחלוטין שעדיין אין שום דוגמה למשהו שעובד כך, גם מבחינה קונספטואלית מדובר במשהו לא אפוי שספק אם יוכל לשרת בני אדם. ישנם טכנולוגיות מקבילות כמו המגלב שכבר נוסעות במהירות קרובה לשש מאות קמ״ש וכבר עובדות בסין ובאופן נסיוני ביפן. כך שהסיכון והמחיר של נסיעה בתוך ריק גם לא כלכך הכרחי בשביל רכבת מהירה. רוב קווי הרכבת בעולם נוסעים במהירות בסביבות מאה כך שגם שיפור למגלב יהיה מדהים וזו טכנולוגיה שכבר עובדת. בקיצור, לפעמים הוא עף על עצמו יותר מדי, זה שהצליח לו עם משהו אחד לא אומר שכל רעיון שלו הוא גאוני. בודק וקובע | 24.11.17 (ל"ת)
12. ישראל חדשנית ומתקדמת רק במגזר הפרטי המגזר הציבורי שלנו מפגר ברמה של עולם שלישי. אלון | 24.11.17 (ל"ת)
11. לא עדיף להשקיע ב-20 מנס ציונה לתל אביב? היום זו נסיעה של למעלה משעה בזכות גיהנום הפקקים. אחד שתקוע בפקק | 24.11.17 (ל"ת)
10. כל פעם כשלמשהו יש אינטרס לעשות תמיד יש משהו שסעם מקל בין הגלגלים אצלנו בארץ אין ולא כיעם תחרות בונת דן | 24.11.17 (ל"ת)
8. מצחיק אני מסכים עם כל מילה, אבל אין מה לדאוג בעליות כאלה זה תמיד יהיה בגדר חלום, הרי בסופו של דבר הרעיון הזה עלה בכלל רק כדי שיראה שפקידי הממשל עושים משהו, אז הם זרקו רעיון מטופש כדי שיגיע לחדשות אבל ככה זה נראה כאילו הם חושבים על פרוייקטים עתידיים, זה קרה בכל המדינות, כל מדינה בערך אמרה שהיא חושבת על ההיפרלופ בשביל אחד בקווים שלה הכל עבודה בעיניים. בארץ קודם כל שיעשו תחבורה ציבורים נורמלית בכל המדינה ואחרי זה יחשבו על הייפרלופ. דודו | 24.11.17 (ל"ת)
7. כותרת מוגזמת רכבת זה לא מטוס 20 דקות ברכבת? עם מטוס נוסעים לוקח כחצי שעה ודרך קו ישר אחד. עם רכבת יש הרים סיבובים ואם יגיעו לרמה של נסיעה תוך שעה וחצי לאילת. תהיו ראליים ומציאותיים. דוד | 24.11.17 (ל"ת)
6. ברור שאין בזה צורך כמה תושבים כבר יש באילת שצריך לשנע אותם לת״א בעלות מטורפת? למה צריך לזרוק כסף רק בשביל לשנע ערסים מהמרכז לעיר הנופש שלהם? וכנראה שפה טמונה התשובה - הכל פוליטי. הפוליטיקאים הבינו שהחילוני הנורמלי עדיין ישן ועדיין לא הפנים שדופקים אותו מכל עבר, ולכן הפוליטיקאים לא משקיעים בו. הפוליטיקאים משקיעים בפוטנציאל אלקטורלי. ומבחינתם לזרוק מיליארדים על פרוייקט מטופש, רק כדי להביא עוד כמה קולות של בבונים - זאת מטרה נעלה. וזאת התשובה לשאלה. מי שרוצה להבין למה בכלל דנים בנושא ההזוי, שיבדוק את מקבל ההחלטה. ניב | 24.11.17 (ל"ת)
5. ממש כתיבה דלה וחבל על המילים. לדוגמה. תיירות \הובלת מטענים\סתם טיול בין עירוני\חיבור חברתי בין דרום לצפון שכיום יש ניכור תרבותי עצום\הורדת מחירי הנדלן כי בשביל 20דק באילת לתל אביב מה זה משנה ... \גאווה לאומית\יצירת תעסוקה ....להמשיך? עודד ל | 24.11.17 (ל"ת)
4. אתה מתפרץ לדלת פתוחה יש רשימה ענקית של אנשים ומכובדים שאמרו על אלון מאסק שהוא לא יכול וזה בלתי אפשרי - אז יופי אז הצטרפתה גם אתה. רכב חשמלי למשל זה כזה שטות - כל כך הרבה ניסו ולא הצליחו. להנחית טיל אנכית זה בלתי אפשרי - כלכך מטופש לנסות דבר כזה. אי אפשר לעשות זה וחבל להתאמץ שם. אתה לא מיוחד ירון גרופמן - כל טמבל יכול להגיד לך שכל דבר שאלון מאסק עושה זה לא יתכן, לא כדאי ולא כלכלי. אתה גמרי צודק, צריך ללכת על בטוח - על הישן והמוכר... לא לנסות לא להעיז - לא לחשוב אפילו אל חדשנות - לך עם הזרם - בקרוב כשהדתיים ישלטו פה וירצו לקחת אותנו אחורנית - אתה תחשב לבן אדם מתקדם! דרגו | 24.11.17 (ל"ת)
נסיעה מתל אביב לאילת ב-20 דקות? השקעה מיותרת
41 תגובות לכתיבת תגובה