אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנפיים גריאטריות: המטוס הזה ישן מדי, האם יש סכנה שנתרסק?

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
Dreamliner
The batteries exploded twice and caught fire in flight. Boeing found a "great" solution: to place them in a sealed container. These batteries are literally sitting bombs Moreover, they were serious quality control and workmanship issues at the Boeing plant in South Carolina. As a cost-cutting measures , Boeing hired cowboys and workers with no trade qualifications, many of them with serious drug problems The wings.: The original wing design had many structural issues, but the company which was in a great hurry to finish the project chose not to redesigned the wing but go with the easy the solution of re-patching them (composite materials). So even brand new aircraft can have workmanship, structural and design issues.It is not if but when the first 787 falls out the sky The 707, 767, 777 on the other hand, are masterpieces of design That what happens when Boeing tries to imitate Airbus but doesn't have a clue of how to find and choose sub-contractors
The Emigrant | 02.12.17
16.
חלונות עגולים או מרובעים? נו באמת. הביטו בתמונות
בכל המטוסים-גם בקומט- החלון מרובע עם פינות מעוגלות. חוץ מזה: - דפנות המטוס לא "נתונות ללחץ מבחוץ" אלא דווקא מבפנים (כפי שהסברתם- דיחוס) - יש עומס מיוחד בהמראה ובנחיתה, כשכוח עובר פתאום מהגלגלים לכנפיים- אחרת היו מודדים שעות טיסה ולא מחזורי המראה ונחיתה - מטוסי תצוגה זוכים לטיפול אוהב, וגם פשוט טסים מעט; נניח, 3-4 פעמים בשנה- ואז הם צוברים ב-70 שנה פחות שעות משהיו צוברים בשנה אחת של טיסה יום-יומית. זו גם הסיבה שחילות אויר וגופי כיבוי אוירי מחזיקים "דינוזאורים" משנות ה-50' וה-60' כמו B52, בואינג-707 וכו': הם עושים מעט שעות בשנה, בהשואה למטוסים מסחריים, ולכן החישוב להחלפתם אחר.
נתנייתי | 02.12.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת