אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מדוע קרסה אסטרטגיית המחיר הנמוך שהחלה בגל המחאה החברתית?

108 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

107.
המחאה הייתה פוליטית-מי שבנה על הבסיס המזוייף הזה עסק קורס
אם הייתה מחאה אמיתית, רצון אמיתי למוצרים זולים על כל המשתמע מכך-הם לא היו קורסים. אישית מאוד מתאים לי שהם ישרדו, אני מהבודדים שבאמת האמין בעקרונות המחאה-אבל מהר מאוד גיליתי שלקחו אותי לסיבוב-לא היה שום דבר מאחורי המהפכה מלבד ניסיון להחליף את השילטון-אם היו מצליחים-הם לא היו משנים כלום, כי זאת לא המטרה האמיתית.
אורית | 13.12.17
105.
ממש חירטוט, הכותב סותר את עצמו...
אפשר בקלות להסיק (מה שלא בטוח נכון, אבל כנ"ל גם לגבי מסקנות הכותב) שהתוצאות המאכזבות של רשת קופיקס נובעות דווקא מעליית המחיר ושבירת התדמית הזולה --> אסטרטגיית המחיר הנמוך לא קרסה, להפך, הרשת בגדה בה והפסידה המון לקוחות. לפחות על פי התזמון - אפשר לראות מתאם כזה. וגם גולן טלקום - קשה להגיד שהגיעה לאן שהגיעה בגלל מחיר נמוך לצרכן. היא הפרה התחייבויות מול משרד התקשורת וגם גררה את השוק לקרב תרנגולים שכבר באמת הגיע למחירי בדיחה. אבל המחיר שהוא נתן בהתחלה, יכול היה להצליח. רק תציצו על רשת מקס סטוק ועשרות החנויות/רשתות המנסות להתחקות אחרי הצלחתה המסחררת, כדי להבין שהאסטרטגיה הזו יכולה בקלות לייצר מיליונים.
חירטוט | 11.12.17
104.
מדינה של האנשים הכי חכמולוגים בעולם
לכולם יש תירוצים למה לא טוב להם אצל גולן . אצל קופיקס .וכו וכו. אני משלם לגולן 100 שח כול חודש! באהבה גדולה. קונה כמעט כול יום בקופיקס בכיף. לא אכפת לי לשלם ספק וקו ל018 קצת יותר על קו של40 .למרות שאני מקבל רק 25.כי הקו של בזק ישן ולא אכותי. פרנציפ אני אמשיך...לא אשכח ולא אסלח...אף פעם. לחברות העושקות. לקחו לי מהחשבון כמה שבא להם . תבעו אותי ושלחו לי מכתבים מעורך דין כי התנתקתי מהם. רימו אותי ודחפו לי מוצרים שלא הייתי צריך. צעקו על אישתי בטלפון. וברוב חוצפתם כול שבוע מתקשר נציג שלהם להציע לי לנטוש את החברות הכי הכי טובות בארץ! אני מתנהל רק מול אמינים וישרים . מעדיף לשלם לחברות אמינות . ולא לנסות לחסוך קצת כסף ולעבור תוכנית כול חצי שנה. לא רוצה לבדוק אף אחד! רוצה להאמין שאקבל שירות ואשלם עבורו סכום הוגן. אתם יכולים לשלם דמי מעבר ולקבל כול תוכנית חדשה שיש .גם בגולן וגם ב018. אז יעלה לכם כ50 שח ותצטרפו לתוכנית המוזלת לשנתיים...אני כמו שאמרתי בהתחלה אשלם לגולן 100 שח ואקבל אף אינטרנט בחול שכלול בחבילה..אשלם ל018 ...89 שח לספק פלוס אינטרנט כול חודש על קו 40 גיגה זכור את שעשה לך העמלק!
יאיר | 11.12.17
102.
האשמה היא לא של הצרכנים!
הקפה בקופיקס מגעיל לא שווה גם שקל! ארומה הורידו ל 8 ש״ח הרבה יותר טעים בתוספת של שני שקלים בלבד! שלא לדבר על כל המאפים שם שמונחים בצורה דוחה ולא ברור מאיזה יום! לגבי גולן ברגע שהמתחרים ובראשם פלאפון הורידו ל 29 ש״ח לחודש לא היה לו סיכוי להתמודד מול חברה שהשירות והמוצר שלה מה לעשות יותר טובים! לגבי בנק איגוד נראה אותם נותנים אשראי בסכומים גדולים בלי בטחונות כמו שאר הבנקים וזה מה שתאכלס רוב הלקוחות צריכים! כלל מספר אחד במנהל עסקים תחרות במחיר רק תגמור אותך!
פלייבוי | 10.12.17
101.
בנק איגוד
שכחתם לציין בכתבה שכל ההטבות של בנק איגוד כמו 3% על הפלוס, 0% על המינוס ןפטור מעמלת עו"ש הן כולן לזמן מוגבל של 3 שנים בלבד אחרי פרק זמן זה חוזר המצב לקדמותו, אבל בינתים העברת את כל כרטיסי האשראי אליהם וכמובן לא תטרח לשנות שוב זה הרווח שלהם, וזה ממש לא כדאי ללקוח גם ההטבות של גולן היו לתקופה מוגבלת בלבד
. | 10.12.17
100.
נתחיל מזה שקופיקס זה לא בית קפה, זה קיוסק שמוכר גם קפה
דבר שני, בקופיקס יש כמה מוצרים מאוד משתלמים, כמו מיץ תפוזים סחוט, מיץ גזר סחוט, כמה קינוחים, ואפילו הסנדביצ'ים הזעירים שלהם (תקנו 3 סנדביצ'ים, עדיין יותר זול מסנדביץ' אחד ברוב המקומות). אבל מה - שאר המוצרים לא ממש משתלמים (בגלל טעם, איכות וכמות לא מספיקים).
אד | 11.12.17
96.
אנשים מחפשים לשתות כוס קפה בחרסינה או בזכוכית ואת זה אין בקופיקס - בשום תעריף
הנייר פוגם בטעם וגם מאוד לא בריא (כימיקלים). מבחינתי - לשתות בכוס חרסינה ב-5 ש״ח על הבר או בעמידה - אספרסו או קפוצ׳ינו, ואני הופך ללקוח קבוע. זהו המחיר שאף אחד לא מספק בארץ למוצר הזה. לעומת זאת הרבה מקומות מוכרים קפה לקחת ב-6, 7 או 8 ש״ח, כך שקופיקס כבר לא מיוחדים במובן הזה, הם הפסיקו לחדש בבתי הקפה והציבור מצביע ברגליים. גם האיכות חשובה - בפעם האחרונה שקניתי בקופיקס הפוך הוא היה כל כך גרוע שזרקתי ישר לפח - מעולם לא קרה לי בארומה.
כוסות נייר | 10.12.17
94.
רוב המוצרים בקופיקס= ישראבלוף
ועוד יותר עם עליית המחירים ל 6 שקלים. יש הרבה מוצרים שנמכרים במחירים יותר גבוהים יחסית אותם שווה לבדוק בהשוואה למקומות אחרים. לגבי מוצרי 5 שקלים בניתוח פשוט כמו מחיר ל100 גרם או ליחידה קל לראות שהמחירים יותר יקרים מאשר ברשתות אחרות!!!! בקיצור ישראבלוף !!!
בן | 10.12.17
90.
כי יש אינפלצייה, 5 שקל של היום זה לא 5 של פעם
להזכירכם שעד שנת 2005 בערך אנשים היו משתכרים ב3000 שקל וזה היה ממוצע... קפה ב5 שקל אז זה לא קפה ב5 שקל היום. כאשר כל ילד עושה 20 אלף שקל במשרת סטודנט בהייטק. או כל מלצרית שעושה 9 אלף עם טיפים.. עסקים שנשארים עם המחירים קבועים לאורך שנים מגלים שמשנה לשנה הם מפסידים יותר ויותר כסף, בגלל שהכסף מאבד ערך ומהר...
אריה | 10.12.17
89.
חבל מאוד שאנשים שכחו מה היה כאן לפני 5-10 שנים
שכחו שהקפה בארומה עלה 17 שקל פעם. שכחו שחשבון פלאפון היה מתחיל ב300 שקל. אני לא אשכח איך חברת סלקום עשקה אותי בלי רחמים כשבטעות כשהפלאפון בכיס נלחץ לחצן האינטרנט ובסוף החודש אני מגלה 250 שקל חיוב על כניסה של כמה עמודי WAP בסלולאר. אני חושב שבעיקר בחברות הסלולאר זה חובה מוסרית לעשוק חזרה ולנטוש
ארק | 10.12.17
85.
חווית הקניה חייבת להיות טובה בנוסף למוצר הזול
איש עשיר מאוד אמר משפט- יקר לי לקנות בזול. חווית הקניה חייבת להיכלל עם המחיר הזול. לקנות קפה בזול זה יפה , אבל הקפה ברוב המקרים הוא לא העיקר. בנוסף להיות בחברה שמוזילה מחירם לנייד גם לא יכולה לתת שירות פחות טוב ותקלות שהלקוח לא יכול לסבול. כמו כן בנק חייב להראות עוצמה. ארגון חזק. ויכולת כלכלית בנוסף למחיר הזול. בקיצור אם הזול מצטרף לחווית הקניה , כל אחד לגופו, אזי יצליח ויגדל דוגמא רמי לוי
יגאל | 10.12.17
84.
רק שימו לב כמה אנשים מסבירים פה בתגובות מה באמת הבעיה
אבל אף אחד מהם לא חושב לעצמו ואומר "רגע, אולי הבעיה היא בעצם בנו, האנשים פה בארץ, שלא משנה מה יעשו בשבילנו אנחנו אף פעם לא נהיה מרוצים ותמיד נמצא על מה להתלונן?" ואני לא מדבר רק על שלוש החברות הללו, אלא בכלל, על התרבות המגעילה הזו שנהייתה לנו כעם מפונק להתלונן על כל דבר שמישהו אחר עושה. בלי שום קשר לאם הוא עושה אותו טוב או לא.
צביקה | 10.12.17
79.
מסכים עם הרבה מגיבים - ניתוח שטחי בעליל
הצרכן הישראלי צדק כאשר מחה נגד יוקר המחייה. אבל אז הצרכן הישראלי נתקל במציאות שבה לא באמת ניתן לקבל כוס קפה נורמלי ב-5 שקלים במדינת ישראל. פשוט אי אפשר. זה לא מציאותי במבנה העלויות הישראלי. אנשים לא עברו לגולן משום שהאמינו (ובצדק) שלא ניתן לתחזק מחיר נמוך שכזה בעלויות תשתית מטורפות - וזה בדיוק מה שקרה. גולן טלקום לא היתה יכולה לעמוד בעלויות פריסת התשתית. זה בדיוק מה שקרה לכל החברות של השיחות לחו"ל וספקיות האינטרנט. התשתית עלתה להן ביוקר. התוצאה? מיזוגים וסגירות. ותראו מה עוד קרה: מישהו זוכר בשולי המחאה את צעדת העגלות? אותן אמהות שדרשו חינוך חינם? אז קיבלו חינוך חינם מגיל 3. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הופיעה כתבה על היוקר של הגנים הפרטיים, כפי שהופיעו חדשות לבקרים לפני המחאה. למה? משום שאותן אמהות ומחליפותיהן הבינו יפה שעל מנת לקבל את השירות בגן הילדים הפרטי, מישהו צריך לשלם. אז זה עלה לנו "רק" בהעלאת המע"מ ל-18% ועוד קיצוצים בתקציבי משרדי הממשלה.
דורון | 10.12.17
76.
ישראלים מכירים ישראלים. אצל ישראלים אין טובות חינם
כל ישראלי שמתיימר להיות רובין הוד בסוף יכניס לנו מאחורה וזה הסיבה שאנחנו לא מתקרבים לאף רשת כזו. הפחד מהאי ודאות של "איפה דופקים אותנו", מונע מאיתנו לעבור למתחרים. יש מחקרים רבים שמראים שבן אדם יעדיף לחיות בחשש שהוא מכיר מאשר בחשש שהוא לא מבין וזה בדיוק מה שקורה עם החברות האלה שמתיימרות לתת לנו מחיר זול. כולם בטוחים שיש להם טריקים. הישראלים קנו לעצמם את המוניטין הזה של נוכלים וזה נכון, ככה בכל העולם חושבים עלינו. בעבר חשבתי להיות חלק מהמחאה אבל הבנתי שחבל על הזמן, השינוי שהמדינה הזו צריכה לעבור הוא עצום. ועוד לא דיברנו על חברות הבנק שחוגגות עם העלאה מחירי הבתים והמשכנתאות העצומות, וחברות האשראי שחוגגות עם מחירי הרכבים כשהעדר דוהר לרכוש רכב חדש בלי סיבה אמיתית, פשוט לאף אחד אין באמת כסף ששייך לו בבנק. עצוב.
ישראלי | 10.12.17
75.
כמה מילים על בנק אגוד
״ההטבות״ שהם נותנים הן זניחות - הריבית על העו״ש מוגבלת בסכום ובשנים ובפועל מדובר בסכומים נמוכים מאוד. כך גם במקרה ההפוך של 0 ריבית על המינוס (רלוונטי לסכום מוגבל וקטן מאוד). מנגד הריביות שהם נותנים על הלוואות גבוהות בשיעור ניכר מאלה של הבנקים הגדולים - כך שבמקרה או שלא, רוב הלקוחות שלהם לא חוסכים הרבה (אם בכלל). תוסיפו על זה את העובדה שלמרות זאת אנחנו החלטנו לנסות לפתוח שם חשבון וכבר שלושה חודשים לא מצליחים לקבוע עם בנקאי לבצע זאת (כולל פעם אחת שקבענו פגישה בסניף הוד השרון לפתיחת חשבון ובה לבסוף חיכינו שעה וחצי עד שהתייאשנו והלכנו). איגוד, למרות מה שעולה מהכתבה, כנראה לא באמת מנסים לחולל מהפיכה
משה | 10.12.17
73.
הבעיה לא בקופיקס או בגולן הם עשו את עבודתם נאמנה לציבור !
אם קופיקס וגולן לא היו קיימים המחירים בשוק היו מופקעים. זה שנציגת פלאפון מתקשרת אלי 5 פעמים ביום להציע לי מחירים מגוחכים כדי להצטרף זה בזכות גולן שמשכך אותם למטה. עשרות בתי קפה מציעים קפה לקחת בשקלים בודדים כי קופיקס חינכה אותם לא להיות גנבים. לא צריך לבדוק הכל בעיניים כלכליות - החברות האלה יצרו שינוי תודעתי - שהצרכנים לא מוכנים לשלם כל מחיר והם גרמו לשינוי אצל החברות הגדולות. בזכות בנק איגוד - יתר הבנקים ביטלו עמלות ולכן תפקידו חשוב ביותר לחברה גם אם הוא יעלם בסוף את הגלגל לא יהיה ניתן להשיב - אף אחד לא ישלם יותר עמלות כשהוא התרגל לא לשלם זאת ....
אהרן  | 10.12.17
72.
ל-62:תבדוק מאיפה מגיעה הגבינה...99% זו לא גבינה אמיתית אלא שמן סויה
אין פיצה באמת זולה. גבינה צהובה אמיתית עולה כ-40 ₪ לקילו לחנויות.גבינה מלאכותית שעשויה ממי חלב ושמן סויה (חצי כוס שמן לכל פרוסה) - עולה 15-20 לקילו. מאוד פופלרית בפיצות מתחת ל-40 ₪. גיליתי שכדי להסוות, הם משתמשים בקופסאות של חברה ידועה לגבינות צהובות, והמילוי הוא הנ"ל.... איך לבדוק? - פשוט תן לפיצה להתקרר. הגבינה מקבלת מרקם של פלסטיק.
מעורבב במי חלב | 10.12.17
70.
במקרה של קופיקס יש בעיה באחידות של המוצרים
למשל האייסים או המיץ גזר (נסחט במקום) שווים 5- 6 ש"ח, אפילו כשקונים 2 כדי להגיע ל"כוס גדולה" (מקומות אחרים מתמחרים ב 18-25 ש"ח). לעומת זאת הסנדוויצים (לחמנייה או לחם) כביכול שווים את המחיר שלהם - אבל אני מעדיפה לשלם קצת יותר ולקבל הרבה יותר (תחשבו על הסנדוויצים שנמכרים בפיצוציות ב 7-10 ש"ח).
ענת | 10.12.17
64.
הורדת מחיר מצליחה רק בשיטה אחת
לא לקנות איפה שזול זה לא מאד יציב לא לקנות בכלל הפסקה מוחלטת כל המערכות יפשטו רגל תוך 3 חודשים הכל ירד במכה זה אומר איחוד מה נעשה בנתיים יש להתארגן בהסברה על השיטה החדשה נפגשים במקומות שונים ומתחלפים כמובן באפס עלות והכל יעבוד כמו בחלום
לוי | 10.12.17
63.
כי אי אפשר לקחת ספוג רטוב ודוחה ולקרוא לו "סנדביץ טונה " !!!!!!!
חלק ניכר מהמוצרים הזולים בסופרקופיקס מכילים חומרים משמרים, חומרי טעם וריח שנאסרו לשימוש בארצות רבות , מדובר על חומרים מסרטנים שהופכים את המוצר ללא ראוי למאכל אדם. ואגב המחירים בסופרקופיקס כבר מזמן לא 5 ש"ח אלא יקרים יותר מרשתות מזון הכי יקרות.
למה קופיקס קורסים ? | 10.12.17
59.
מסקנות מופרכות
גולן הוריד את כל השוק והיום הוא לא זול יותר מאחרים. הוא נכשל כי הוא לא עמד בתנא המכרז ונאלץ לשלם קנסות כבדים למדינה, לא בגלל הציבור. אם גיל שרון חושב להעלות מחירים הוא יישאר הלקוח היחיד של החברה שלו ולא יעזרו לו משפטי מנהלים מכובסים ומעורפלים על "מחירים ריאליים"
אני לא פראייר! | 10.12.17
57.
מחיר
קפה בחמישה שח אפשר להשיג בעוד מקומות מעבר לזה קפה בבית זול יותר בעבודה זה בחינם מיכאל גולן יצר מהפכה בסלולר אבל בהמשך כל החברות מוכרות חבילות מוזלות כלומר הוא המציא את הגלגל אבל אחרים נוסעים באותו גלגל מחיר של בנק ? זה עניין של הצע וביקוש ואין ביקוש אז המחיר בהתאם
עופר  | 10.12.17
54.
ממש ממש לא נכון
גם אני, כמו רבים מחבריי, הצטרפתי לגולן טלקום כדי להנות מהמחירים הנמוכים, ומהר מאוד ברחתי בחזרה לחברות הגדולות. איכות הקליטה לא עומדת בסטנדרטים של העשור השני של המאה ה- 21, והמתחרים מציעים חבילות בתמחור דומה. לגבי קופיקס - כשאני רק רוצה כוס קפה וכריך, ואני בסביבה, אני בשמחה עובר בקופיקס ונהנה מארוחה קלה ב- 12 ש"ח. אבל קופיקס אין בכל מקום, וקופיקס לא מתאים לבילוי של ממש. קופיקס למעשה מעולם לא היה בית קפה אלא מזנון. בנק אגוד לא מסוגל לספק את השירותים הבנקאיים שמציעים הבנקים הגדולים, ובפרט שירותי האונליין והשירותים הישירים. הישראלים ברובם מתפרנסים מספיק כדי לשלם על שירות טוב ועל מוצרים איכותיים. יחד עם זאת, המתחרים הזולים גורמים ליקרים להתאמץ, הן מבחינת המחיר והן מבחינת השירות, וכך כולם נהנים. ספציפית במקרה של שוק הסלולר, אכן, כנראה שתמחור שנע סביב 50-100 ש"ח לקו יהיה סביר יותר ויאפשר לחברות לשמור על רמה נאותה של תקשורת סלולרית ורווחיות סבירה.
אמיר ש., מודיעין | 10.12.17
53.
סליחה אבל ניתוח שיטחי. הערות לגביי איגוד
איגוד זה כשלון שרשום על שמם של המפקחים וגם על שם האקס מפקח אבלס שעל רשמו רשום אישור האשראי הענק לפישמן ולדיילת שלו. המפקחים ידעו על יחסי בעלי השליטה ולא פתרו הבעיה מידית. בנק ישראל היה צריך להתערב בנושא מיחשוב הבנק ולהקל עליו ברגולציה שדורשת כוח אדם יקר . גם עכשיו לא מאוחר. הבעיה שהדור השני של בעלי השליטה עסוקים בנושאים אחרים וכמה שיאמרו שיש להם זמן לבנק אז אין להם ענין . צריך להחזיר את בנק איגוד כבנק עצמאי שיהיה שוב חברת בת של בלל ובמהלך השנים לחפש משקיעים רצינים ולהעביר לבעלותם את הבנק.
דניאל | 10.12.17
52.
מי אמר שאגוד בכלל זולים?
אגוד ניסו לעשות את הטריק שעושים כל הבנקים: נותנים פטור או הנחה על העמלות הקטנות (כמו משיכת מזומנים, הנפקת פנקס צ'קים), מפתחים בעוד קצת הטבות אך בכסף הגדול (למשל, ריבית על הלוואה לכל מטרה) לוקחים ריביות גבוהות. ישארבלוף קלאסי. מניסיון, כל הבנקים עושים את זה - במו"מ כשפותחים חשבון אפשר להשיג תנאים טובים, גם בבנקים הגדולים שיש להם יותר מסניף ורבע בכל עיר. ואז, מי באמת צריך את אגוד...
טל | 10.12.17
51.
הבעייה עם גולן שזו הייתה תרמית.
הם זכו במכרז שהיו לו תנאים מסויימים כמו הקמת רשת, לאחר שהקבוצה שלפניהם כשלה בהשגת תנאי המכרז (ההפקדה). לאחר שזכו הם החליטו לא להקים רשת ואת זה לא היתה כל סיבה לאשר להם. מי שזוכה במכרז צריך לקיים את תנאיו אחרת כל המכרזים יהפכו לפארסה. זה מה שגרם להם למכור ולא העדר המנויים.
גולן | 10.12.17
48.
קצת מוגזם לקרוא לזה אסטרטגיית מחיר
בעולם העסקים יש כל מיני אסטרטגיות, למשל אסטרטגיית פיתוי, למשל אסטרטגיה של גיוס מזכיינים וכו' מספיק למשל שמוכרים ל-200 זכיינים ב- 500 אלף אז יש קופה של 100 מיליון וכו'. לא כל דבר נבנה מאסטרטגיה ארוכת טווח, יש עסקים שנפתחים לשנה שנתיים או לחמש שנים ואז עוברים לעסק הבא.
.. | 10.12.17
45.
הדברים בכתבה אינם מדוייקים
לגבי בנק איגוד- כלקוח יכול להגיד שאכן ישנם עמלות וריבית על מינוס רק שזה נעשה בצורה מסוות, אך עדיין בחישוב הסופי זה עדיף על כל בנק אחר שהיתי בו. לגבי הגולן - אכן הם הובילו את המהפך וחסכו לציבור המון כסף, אבל דמי המעבר בין תוכניות או חידוש התוכנית בגולן פשוט בלתי נתפסים. התבקשתי לשלם עבור 4 קווים (400 ש"ח לחבילה הכי פשוטה) מה שהפך את החבילה ללא משתלמת. אכן ההרגשה היתה שרימו אותי. עזבתי את גולן למרות שרציתי להשאר ואף ניסיתי לקבל הנחה בדמי חידוש התוכנית ונענתי בסירוב.
תומר | 10.12.17
44.
זה הכל אחיזת עיניים... מציעים לך שירות כביכול מוזל
אבל אין לו סיכוי לשרוד את הכלכלה הישראלית. הוא מתומחר לא נכון, לא מקצועי ולא בטוח שמקבלים את התמורה שגם ככה לא מצופה ממנה רבות. נועד לכישלון מההתחלה, מסך עשן שניצל את המחאה החברתית לעשות כמה ג׳ובות, כמו ישראלי אמיתי
ת״אביבי | 10.12.17
42.
לא שמעתי על בנק איגוד
מיהרתי להצטרף לגולן והייתי ועודני מרוצה ביותר. לא הצלחתי לשכנע את מי שמעדיף "מותגים" כמו אורנג' פלאפון וסלקום שבהחלט בנו לעצמן מותג ולאו דווקא כשליחות השטן באופן מפתיע. כנראה שמשהו באף הישראלי סולד מלשווק דברים זולים. אנחנו אירופאים ככלות הכל כן? במקרה של קופיקס ודומותיה- הקפה דוחה כמו במקדונלדס אבל יש שם תמיד מוצרים שכן שווים את המחיר. יחד עם זאת זה פשוט לא תחליף לבית קפה היכן שנעים לשבת ולהעביר כמה דקות. צריכת הקפה בארץ אינה על הדלפק כמו באיטליה.
עמוס | 10.12.17
41.
בנק אגוד
בנק אגוד יציב לאורך שנים רבות ונותן שירות מצוין ללקוחות שלו (בניגוד להרבה בנקים גדולים שעברו למערכות ממוחשבות) הציבור מקטר אבל צריך גם לעשות מעשה !! חשבון עו"ש ללא עמלות צריך להיות האינטרס של כל הציבור הפרטי. שווה להעביר את החשבון ולתמוך בבנק קטן שמנסה לתת פייט
צרכנית  | 10.12.17
40.
נכשל כי המכנה המשותף בין החברות זה נוכלות
גולן וקופיקס דומים. זה זרועות של השילטון לגנוב דעת. גולן לא הקימו אנטנה אחת מעולם לא היתה להם כוונה כזו. רימו במיכרז בעזרתו של שר האוצר. וקופיקס זה נוכלות של זכינים כאשר המטרה זה סגירת עסקים בשבת. הציבור הבין והחרים. זה יפה כי החרם לא מאורגן זה טבעי מהשטח.
אחד | 10.12.17
39.
ניתוח שטחי של שלוש דוגמאות מאוד שונות
לבית הקפה לא באים בשביל הקפה אלא בשביל החוויה. לכן אין הגיון להוזיל את המוצר לרמת הפסד - 5 ש"ח זה הפסדי כי המחיר לא מגלם את התקורות העצומות. גולן לא עמד בתנאי משרד התקשורת לכן לא הצליח. בתחום שלו דווקא יש המון הגיון בהוזלה משמעותית, כי מדובר בדיוק באותו דבר אצל כולם. עובדה שיש למשל כאלה כמו רמי לוי שעושים חיל בתחום הזה. בנק איגוד לא הצליח כי מעבר בנקים בארץ זו טרחה מאוד גדולה מחד והחיסכון מהמעבר הוא לא כל כך גדול מאידך.
חשבון פשוט | 10.12.17
35.
בנק אגוד אחרי שלוש שנים של ריבית חיובית קרעו אותי בעמלות בחודשיים כמו שנה
גולן טלקום עברה לקו דומה של מחיר נמוך וכל מיני חיובים משונים של מעברים, סים, התקנת סים, דיבור על סים יותר משלוש דקות, התקנת סים תוך פרק זמן מסויים ולאחר מכן מחיר מלא, כולל דמי מעבר. וגם אותם עזבתי. לגבי קופיקס, המחיר נמוך , והמוצרים לא רעים, אבל אתה מגיע ונגמר להם הגזר אז אין מיץ גזר, ואולי זה גם קורה לך אחרי שעמדת בתור 10 דקות. יש גם מיץ גזק ב 7 שח ממול. זה גם הולך מתדרדר כבר שנתיים. הרבה אנשים מגיעים לקופיקס תוך כדי עבודה ויש להם הפסקה של חצי שעה, מה קורה אם הם צריכים לעמוד 22 דקות בתור? בקיצור, הבעיה של העסקים האלה היא לא המחיר הנמוך ולא שאנשים רוצים לשלם יותר , אלא במוצר ירוד ובשירות גרוע, אם לא בהתחלה אז מהר מאוד. זה לא זול ביחס למתחרים, זה יקר ביחס ליחס מוצר/מחיר.
והם בכלל לא רצו אותי יותר כקליינט  | 10.12.17
27.
יש גבול לכמה נמוך אפשר לרדת:
תרתי משמע. אסטרטגיית מחיר ברצפה טובה לזמן קצר בלבד והיא מ בססת על גניבת לקוחות ממתחרים, תוך פנייה לרכיב האמוציונלי שבשיקול הדעת שלהם. אחרי זמן, גם המטומטמים שבלקוחות מבינים שמה שקונים בזול מקבלים בזול. הקפה סתמי, המקום קטן ואין אפשרות לשבת בנוחות, והלקוח חוזר לשירות הטוב של בית קפה נורמלי. מי שבאמת אוכל אותה זה הזכיינים הטפשים שחלמו על רווח מהיר, וגילו שהיחיד שעשה פה סיבוב עליהם זה בעל הבית של הרשת.....
משה  | 10.12.17
26.
גם וגם
מסכים לגבי הפוזה והשיוך בין מחיר לאיכות שהוא טעות בהרבה מקרים, אבל לא במקרה של קופיקס. איכות הקפה שלהם הוא נוראי, המוצרים בסופר-קופיקס הם מאיכות ירודה (ואלה שלא - עלו בדיוק כמה בכל רשת אחרת), קרובים לתאריך פג תוקף שלהם, לא פעם נתקלתי בביצים שסרחו, לחם מעובש במדפים וכו. המרדף אחרי המחיר הנמוך שלהם הוא על חשבון איכות, שירות (ילדים לפני צבא), ניקיון..
ל-13 | 10.12.17
21.
אוסף של טעויות בלי קשר בינהן
הניסיון למצוא קשר בין שלוש החברות אינו מעוגן במציאות. בכל אחת מהחברות יש בעיה אחרת שמנעה ממנה להצליח. לאגוד היו בעיות ניהול ולכן הוא לא הצליח להתבסס. לרוב הבנקים יש חבילות הטבות דומות למה שהוא מציע. לקופיקס יש בעיה של מוצרים גרועים וחוויה לא נעימה. לגבי גולן היו ציפיות שהחברה תקרוס ולכן היא לא המשיכה להתפתח. המשותף הוא אולי ניהול גרוע, לא מה שמצויין בכתבה. גם הטיעון של דחיית הפתרון הזול אינו נכון. האם רמי לוי שמציע מחירים זולים בקימעונאות לא מצליח? או חברות הביטוח הישיר לא מצליחות בתחומן?
יוד | 10.12.17
20.
בקשר לקופיקס
יש הבדל פסיכולוגי בין המחיר של 5 ש״ח לבין 6 ש״ח. 5 הוא מחיר עגול, קל לחישובים והלקוח תופס אותו כזול. לגבי מוצר של 6 ש״ח אני כבר צריך להתחיל לחשוב וכשאנשים חושבים זה לא טוב לקופיקס. חוץ מזה היה פעם מיץ תפוזים טרי בקופיקס (היו שם תפוזים אמיתיים, עגולים) וזה היה מוקד משיכה למקום. אני מבין שלקופיקס לא השתלם המיץ תפוזים ולכן הם הורידו את המוצר, אבל מה שהם כנראה פיספסו הוא שהתפוזים האלו היו מוקד משיכה למקום ומי שכבר הגיע, לפעמים קנה עוד מוצר (+ התרגל לקנות לקופיקס). חוץ מזה, מי אמר לכם לסגור את הסניפים ביום הששי והשביעי של השבוע, ככה אתם רוצים להרוויח ?
Tsav | 10.12.17
18.
הערות
בקשר לבנק איגוד: 1. הריבית על העו"ש היא רק עד גובה משכורת. בריביות של היום זה ממש גרושים ולא שווה את המאמץ. 2. מי אמר שאיגוד זול מבנקים אחרים. יש בנקים שנותנים פטור גורף מעמלות עו"ש + מענק של 2000 שקלים. צריך לדעת לחפש ולהשתייך למועדון המתאים. 3. ליציבות של הבנק בהחלט יש חלק בהחלטה. עובדה שהבנק הזה הולך להימכר. בקשר לקופיקס: הפסד של מיליון שקל בשנה לא נותן תמונה מלאה. מה לגבי הוצאות הנהלה?! מישהו בדק את גובה שכר המנהלים הבכירים?. בקשר לגולן: 850000 לקוחות זה הרבה מאוד. מספר הלקוחות הוא גם פונקציה של וותק בשוק.
דה פרופיט | 10.12.17
13.
או שלא ממש רע פה. כמה צווחנים שלא רוצים ביבי, מוצאים כל פעם משהו אחר
ומוציאים מפגינים מקצועיים או משועממים להפגנה. עדר המפגינים לא בודק כמה כסף מקבלים המארגנים על כל ראש. ככה גם אצל הפלסטינים, מקבלים כסף ומימון בשביל לעשות טרור, לא יעשו טרור, לא יקבלו מענקים. אותה שיטה עם נטורי קרתא, ככה זה.
סתמחד | 10.12.17
11.
ההסבר פשוט מאוד:
המחאה החברתית לא הייתה מחאה אמיתית, עח מצוקה אמיתית. זאת הייתה פעולה טקטית של הקרן החדשה, וגורמים בינלאומיים אחרים, שמטרתה למנף נושא שחשיבותו הוקצנה, לטובת החלפת הממשלה ( מסיבות פוליטיות לגמרי). המחאה הייתה על שכר דירה נוח יותר בתל אביב ( של אנשים שמשלמים 9,000 ש"ח בחודש דכ"ד בלי להניד עפעף. המחאה הייתה על נסיעה לחו"ל פעמיים בשנה לחופש במקום פעם בשנה. המצב הכלכלי בישראל טוב, אין אבטלה, ואין עוני ( אנשים שנחשבים מתחת לקו העוני, עשירים יותר ממלכי אירופה לשעבר, ונמצאים בעשרה אחוז העליונים של אזרחי העולם מבחינת תנאי חיים). לכן אין היום בעיה לציבור לשלם הרבה יותר על תוספת שירות קטנה
יאיר | 10.12.17
8.
יקר בארץ שלנו
ארץ קטנה ויקרה. מחירים נמוכים לא יחזיקו כאן מעמד כי התחרות היא על מעט לקוחות והיא רבה. אולי תבדקו כמה חברות שיש פר צרכן בארץ לעומת אירופה ואז תגלו כי כאן יש הרבה יותר. התוצאה היא הפוכה ממה שצריך להיות, במקום הורדת מחירים עלייה שלהם. איך? החברות מבינות שאם לא ייקרו מחירים הם לא ישרדו ולכן נוצר מעין קשר שבשתיקה. לו היו פחות חברות, היו להם יותר מחירות ולכן יותר כדאיות להוריד מחירים ולעלות את כמות הלקוחות.
אמת | 10.12.17
6.
ל 1 , כציבור נכשלנו. גולן הייתה צריכה להצליח הרבה יותר.
אני העברתי 4 קווים לגולן אבל מסביבי המון אנשים שידעו להתלונן ולבכות חזק על חברות הסלולר - בחרו לא להשאר בחברה שהיו בא ברגע שהורידו להם במחיר. למה ? כי לא היה להם כח להתחיל להתעסק במעברים, והם חשבו שאולי השרות לא יהיה דומה... כל זה למרות שאין במהלך שום סיכון כלכלי .. הניוד חינם ומקסימום מניידים חזרה אם לא מרוצים. ומה זה אומר עלינו כצרכנים ? לצערי דברים רעים מאד .. אנחנו כפרטים לא ממהרים לעשות כלום .. וממתינים שאחרים יעשו בשבילנו. אני מכיר הרבה מדינות בעולם שבהן הציבור יודע יפה מאד להעניש צרכנית חברות. אצלנו תמיד בכו שאין ברירה וכשהייתה ברירה לא עשו כלום. ומה שהכי מעצבן הוא שהחברות יודעות זאת היטב (ולא רק בשוק הסלולר)
n | 10.12.17
5.
הסיבה שקופיקס לא מצליח היא...
שקופיקס זה חנות נוחות ולא בית קפה, אף אחד עם טיפה סטייל לא יישב בקופיקס, הכוח הצרכני התל אביבי צריך מקומות של היפסטרים, ת"א הרבה יותר דומה לברלין באופי מאשר ללונדון או ניו יורק, רשתות קפה נטולות סטייל בד"כ פתוחות אחה"צ ומשרתות אנשי עסקים, או כאלו שבאו לקחת קפה וללכת, יש תרבות קפה בארץ, אבל לפחות בכל הנושא של "שופוני" אף תל אביבי נורמלי לא רוצה להיתפס עם כוס קפה ממותגת קופיקס, ושיקפצו עליי כל יפי הנפש, אין שום גאווה בלהיות "חסכן" או "עני". לפחות לא בעולם של היום ובבועה התלאביבית.
ירון | 10.12.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת