אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

היפניות נוסעות רחוק מישראל

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
הסכמי סחר
האירופים יורים לעצמם ברגל ... לפני כשלוש שנים נחתם הסכם סחר בין האיחוד האירופי לדרום קוריאה. התוצאה: מכוניות קוריאניות (שמיוצרות בקוריאה) הוזלו והפכו תחרותיות יותר על חשבון התוצרת המקומית האירופית. מן העבר השני לא חל גידול משמעותי במכירות כלי רכב מתוצרת אירופית בקוריאה. זה בדיוק מה שיקרה עם יפן שמאוד קנאית "ליצרני הבית" שלה. בנוסף, המכסים הובילו את היצרנים היפנים והקוריאנים לפתוח מפעלים באירופה שמספקים תעסוקה במדינות האיחוד. כעת יעדיפו לייצר ביפן כדי לחזק את הכלכלה המקומית ולשלוח לאירופה. בישראל לעומת זאת אין תעשיית רכב ממשית, להוציא שני מפעלי הרכבה של אוטובוסים המשתמשים בשלדות, מנועים וגירים מחו"ל, שמוחזקים מלאכותית ע"י הזמנות במימון ממשלתי. ולכן לא ברור מדוע המדינה מטילה מכס בשיעור 7% על כלי רכב שהרי מכס בהגדרתו נועד להגן על ייצור מקומי. בהיעדר ייצור מקומי הוא הופך לסתם עוד מס אלא שתוספת המס יוצרת אפליה בין רכב המיובא לישראל מארה"ב/אירופה לעומת רכב המיוצר ביפן, סין או קוריאה. זה פוגע בתחרות ויוצר עיוותים. על הממשלה לבטל כליל את המכס המוטל על כלי רכב.
חכם חנוכה | 13.12.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת