אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועדת הכספים בוחנת: הטבת מס משודרגת לרכבים מסחריים

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
לגאון ב 4 , אתה ככל הנראה לא טכנאי
שמטייל כל היום בארץ ורואה את המשרד רק פעם בחודש. שבמקרה שלי, אם אני רוצה להשאיר את הרכב בעבודה, זה אומר שאני צריך לתפוס אוטובוס אחד מתוך 4 שעוברים ביום! ליד מקום העבוד וגם אז זה יקח לי שעתיים לכיוון במקום חצי שנה לכיוון. כל החברים שלי קנו רכבים גדולים ומזהמים מעל 4.5 טון, עשו רשיון ג להם ולאישה ועל זה לא משלמים מס, והדלק גם ככה הוצאה מוכרת ... זו הדרך הכי נכונה היום.
לא גאון | 03.01.18
3.
שוב אני ... מה לגבי כל אלו שיש להם רכב מהעבודה, ונוסעים
בו בעיקר לצרכי עבודה (לא מדבר על הייטקיסטים שאצלהם זה הטבה במידה כזו או אחרת). 90 % מהקילומטרג שלי הוא למטרות עבודה, ואין לי בעיה להוכיח את זה, ועם זאת אני ורבים כמוני משלמים מיסים הזויים על הרכב, בנוסף למיסים ההזויים שמשלמים בלי קשר. שוב המדינה מתלבשת על השכבות ללא הכוח ללכת איתה ראש בראש בעוד זו השכבה שמכניסה הכי הרבה כסף במיסים פרט למיסים על הרכב. תראו מה החרדים עושים על זה שרוצים לגבות 30 אגורות פקדון על בקבוק שתיה גדול, ובמקרה הרכבים, המדינה שותה מהציבור מילירדים ושקט, כי אין לנו כח מייצג לצערי. מקווה שזה יגיע לבג"ץ, אלו תשלומים לא חוקיים שהמדינה דורשת מציבור גדול של אזרחים שהרכב הוא כלי עבודה עבורם, בדיוק כמו מברג
עוד פרייר של המדינה ! | 03.01.18
2.
שווי שימוש = גזל
לא ברור למה המדינה גובה מס על מס על מס, בניגוד לרוב מדינות העולם בהן על רכב משלמים מס אחד בלבד: מע"מ או sales tax, בישראל יש מס קניה מירבי של 83%, על זה להוסיך 7% מכס אם הרכב מיוצר במדינה לה ין הסכם סחר עם ישראל (יפן, קוריאה, סין ועוד), ההובלה והביטוח נכללים גם הם בבסיס התחשיב למס. יש גם אגרת רישוי שהיא מס לכל דבר בנוסף. כשמקבלים רכב מהמעסיק, כבר שולמו עבור השימוש ברכב כל המסים הגבוהים ממילא, אז למה צריך לשלם שוב פעם מס בשיעור 2.5% (כמעט) משוויו של הרכב במחירון הרשמי והמנופח של היבואן כחדש ??? וכשהרכב מתיישן המס לא פוחת. למה הכנסת אדישה בנושא ???? תבטלו את המס ההזוי הזה !!! גם את כל המסים מלבד מע"מ יש לבטל על רכב דו-גלגלי בכל נפח או הספק כדי להקל על מצוקת החניה, הגודש בכבישים וגם להקל קצת בזיהום אוויר (זה אפילו יכניס לאוצר יותר כסף מאשר היום עם כל המסים). כמהלך משלים תקבעו סך של 1,000 ₪ תקרה לביטוח חובה לאופנוע או שפשוט תאפשרו לבטח בחברות ביטוח זרות בחו"ל.
עידן | 03.01.18
1.
כל נושא שווי שימוש, זה פשוט גזל שהמדינה לא
לא מעוניינת להפסיק כי הם עושים מיליונים מזה. זה אבסודרד שאתה קונה רכב מסחרי בן 10 שבמחירון הוא 35 אלף ש"ח ואתה משלם עליו שווי שימוש של 250 אלף ש"ח כאילו היה חדש, מדובר על שווי שימוש של 6500 ש"ח (כאילו הוסיפו לך למשכורת 6500 ש"ח) שמזה לוקחים אחוזים כולם, כולל ביטוח לאומי. בנוסף על החוסר צדק הזה, רוב הסיכויים שאתה תשתמש ברכב הזה רק לצרכי עבודה, ועדיין ישחילו אותך במשכורת, ובמקרה הגרוע 90% מהשימוש ברכב תבצע למטרות עבודה, ו 10% לנסיעות פרטיות, עדיין תשלם כאילו הצמידו לך מרצדס ב 250 אלף ש"ח ואתה כל היום מטייל איתה ברחבי ישראל בשביל הכיף. האבסורד הזה חייב להיפסק, רק בגלל שכאן שואבים את הכסף של האנשים הפשוטים, טכנאים וכד' אף אחד לא משמיע את קולו, לא בציבור המשלמים ולא אצל ח"כ. ואם נחזור לדוגמה בהתחלה, רכב ששוה 35 אלף ש"ח ו 10% הם נסיעות פרטיות , אומר שהשווי שימוש האמיתי שלו צריך להיות 87.5 ש"ח ולא 6500 ש"ח , הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם!.. לצערי. (החישוב שביצעתי 2.5% מ 35 אלף ש"ח לחלק ל 10 )
עוד פרייר של המדינה ! | 03.01.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת