27. במדינה בה המהנדסים כשלו בבניית גשר באורך 20 מטר (המכביה) ספק אם יש זכות מוסרית לבקר את הסינים משה | 11.01.18 (ל"ת)
22. "גשר הדמים" 10 הרוגים בפרויקט המגלומני הזה של 7 מיליארד דולר. כמה פועלי בנין בישראל נהרגו באותו זמן בפרויקטים של כמה מאות מיליונים בלבד? אלי | 07.01.18 (ל"ת)
20. בואו לא נלעג להם כי בישראל הגשר בכלל לא היה נבנה, הכל פה מושחת וחאפרי, מדינת הקומבינה. פרויקט מאעפן של בניית קווי רכבת יתעכב יותר משאר בניתת הגשר הזה. קיצר אנחנו האחרונים שיכולים לצחוק עליהם אני | 07.01.18 (ל"ת)
19. מי שמכיר מקרוב,לא יקנה אפילו אופניים מסיני, אני חייה 50 שנה על יד סינים. בהרבה מובנים הם דומים לנו , אומת הישראבלוף , עושים במדינה פרוייקטים בלי להבין ממש לעומק עם מי יש לכם עסק . תמיד ההוצאות יתנפחו , חיי פועלים אינם שווים פרוטה , ואינך יודע אם הגשר לא ייפול לך על הראש . וירג׳יניה מסיאטל | 06.01.18 (ל"ת)
18. אגרת הנסיעה לא כזו יקרה... אם מנהרות הכרמל גובים 10 שח על 5 ק"מ, 80 שקל על 40 ק"מ נמצא לגמרי באותו סד"ג. רון | 06.01.18 (ל"ת)
17. אני בטוח שגם שם כחלון מחייך ומחלק למקורבים שישמרו לו לפרישה כחלון מנסה בשנה האחרונה להשיג גם נתח בשחיתות פשוט כל העיתונאים עסוקים בביבי וביטן שבאמת איבדו בושה בעוד כחלון עם חייוך של חולדה גונב כמו דוב נמלים עם כאילו "חוקי מיסוי וחברה" ורק שתדעו כרגע הוא פותח בחלוקת רשיונות למכללות מקצועיות שמקורביו מקבלים את הגובים והשלל מכספי הציבור האדיש שם עין על כחלון | 06.01.18 (ל"ת)
16. הכתבה מריחה מפייק ניוז איחור של שנה בפרויקט הנדסי כזה זה הישג מעולה. גם העובדה שישנם מתנגדים זה משהו סטנדרטי בפרויקטים כאלה. תראו כמה התנגדויות יש בישראל כשמוישה זוכמיר מנסה לסגור מרפסת. סביר להניח שגם בהונג קונג יהיו כאלה שיתנגדו. כל זה לא אומר שהפרויקט נכשל או שהוא לא טוב. הילרי | 05.01.18 (ל"ת)
15. מספר 10, הסינים ידאגו שזה לא יקרוס כמו שהם דואגים לתפוס את הזייפנים ועל מי תסמוך? על אלו שבנו את גשר המכביה? או אולי על הגאונים שבנו את המבנה שבו שכנו "ארמונות ורסאי" בירושלים? אחת שתים לתוך המים (המכביה) | 05.01.18 (ל"ת)
14. בסין גשר ימי חלקו מנהרה תת ימית 55 ק"מ נבנה ב6 שנים בישראל בניית נתיב למטרונית בחיפה לקח 6 שנים רק אומר | 05.01.18 (ל"ת)
13. הם בונים את הרכבת של גוש דן? הסינים ידועים בבניה באיכות נמוכה ובביניינים מתמוטטים. בארץ מי מציע את המחיר הטוב ביותר מתקבל בלי קשר לכישורים שלו. אייל | 05.01.18 (ל"ת)
11. לא אוהב סינים אני גר בוונקובר, שכידוע הופכת ליותר ויותר סינית מיום ליום. במסגרת עבודתי, פוגש אותם יום יום ומכיר מקרוב. מההתבוננות עליהם למדתי כמה דברים (בהכללה): ה -show off הוא אחד מעמודי התווך בתרבותם. הכסף חשוב להם יותר מהרבה דברים, ויעשו הכל כדי למקסם את כמותו, אפילו אם זה מתנגש עם החוק. החוק הוא המלצה. (מילים מכובסות לשחיתות.) המושג התחשבות באחר או בכלל לא קיים אצלם בלקסיקון. הם מעתיקים מעולים אבל עלובים במחשבה והמצאה של דברים חדשים. ויש עוד אבל הנקודה ברורה. בקיצור, לא מתלהב מהם, ובשנים האחרונות אפילו לא אוהב אותם. אגב, גם הסינים שנולדו בקנדה מאד לא אוהבים את המהגרים החדשים. הם אומרים שלא אוהבים את התרבות וההתנהגות הגסה שלהם. מזחשוב | 05.01.18 (ל"ת)
9. לבנות נמל תעופה בישראל בים להביא אותם לישראל לבנות נמל תעופה בינלאומי בים, הפרויקט הכי חשוב ל-50 שנה הקרובות אא | 05.01.18 (ל"ת)
8. את הכלכליות של הרכבת לירושלים כבר חישבתם? והאיחורים, וחריגות התקציב ? אם כבר מדברים על פוליטיקה | 05.01.18 (ל"ת)
7. מספר 3 נראה אותך כשהגשר יקרוס המשפט הכי הזוי בכתבה: "הבניה הסינית זכתה למוניטין גלובלי"... חחחחחחחחחחחח קרסו שם הרבה מבנים. גשר גדול וחדש, גג טרמינל של שדה תעופה שהוצף בגשם, ועוד ועוד. אני ברכבת הקלה לא אסע. סכנה. אביכזר האכזר | 05.01.18 (ל"ת)
5. בטוח שזה יהיה יותר יעיל מהטיסה לירח כן לפעמים מדינות מוציאות תקציב, על פרויקטים שכלכלנים לא מבינים למה הם נחוצים. רון | 05.01.18 (ל"ת)
4. הכשלים קשורים לפוליטיקה פנימית הכשלים קשורים לפוליטיקה הפנימית ומעורבות יתר של גורמי ממשל. בנוסף יש כשל רגולוטורי בין שלושת המדינות למשל כיווני הנסיעה, שינוי נתיבי נסיעה. הפרויקט הוא פרויקט חשוב. מדינת ישראל עומדת מול שורה של אתגרים כמו גדילה של האוכלוסיה בתוכה בעתיד ניתן יהיה לתכנן ערים מלאכותיות כהרחבת שטח גאוגרפי. לאחרונה עלה הרעיון לשדה תעופה על הים ויש את הרעיון לאי מלאכותי בין רצועת עזה כמעבר ימי מפוקח שהעלה השר ישראל כ״ץ א | 05.01.18 (ל"ת)
3. ראיתי את הגשר מדהים!! הם יכולים לבנות כמעט כל דבר הנדסי. מי שמסתובב בגוואנונג מבין מה זאת סין ! מעצמה 1 ירון | 04.01.18 (ל"ת)
2. 20% חריגה ועיכוב של שנה? לא מבין מה המהומה. בישראל החריגה הבסיסית הי 30% ואיחור של שנתיים לפרויקטים הכי מוצלחים. הלוואי עלינו סין! איתמר | 04.01.18 (ל"ת)
1. שאלות במקומות נוספים בעולם תודה מענין מאוד.אגב מה נסגר עם הפרויקט של תעלת ניקרגואה? התחליף שסין בונה לתעלת פנמה א | 04.01.18 (ל"ת)
הגשר על נהר וואי וואי וואי: כך הפך הגשר הארוך בעולם, בין סין להונג קונג, לפיאסקו
29 תגובות לכתיבת תגובה