אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ברבור האש והכישלון הגדול: המפציץ שכמעט עקף את "הציפור השחורה"

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
כתבה לא רצינית מחפפת לפחות שתי טעויות בסיסיות
מנועי סילון פותחו עוד לפני מלחמת העולם ה2 והגיעו להבשלה במלחמה עצמה....בטח לא 10 שנים לפני המטוס וולקיר ה b70 השגיאה השניה בכתבה יותר מצחיקה וחובבנית. המטוס בחיים לא הגיע למהירות של 3250 קמ"ש המטוס עבר 1.2 מאך בטיסות הראשונות עד שנפגע ועלה באש. אז הוחלט על ביטול הפרויקט.
מאיר | 19.08.18
22.
XB70
כתבה לענין. מטוס הליווי השמאלי הפנימי היה F-104 שהתקרב לבדוק את קיפול קצה הכנף כלפי מטה ,וקצה הכנף שלו נחבט בשפת ההתקפה של המפציץ. כתוצאה מכך התהפך המלווה על גבו והתגלגל כמו צינור לרוחבה של כנף המפציץ . בקצה הכנף נחתך ע"י מיצב הכיוון השמאלי .נילח אותו עימו בדרך למטה. זה היה קיצם של שני המטוסים וכלל הפרוייקט. אמן.
AB | 07.01.18
20.
בשנות השמונים הצטלמתי לידו במוזיאון מטוסים בטקסס.
לא זיהיתי אותו למרות שאני חובב מטוסים והוא נראה כמו משהוא שאי אפשר להתעלם ממנו. הבנתי ישר שמדובר באיזה פיל לבן, למרות שהמילה פיל מחווירה לי הגודל העצום שלו. נראה שכל מערך המפציצים האסטרטגים האמריקנים נעשה מיותר כבר בתחילת שנות ה 50 והאמריקנים ממשיכים לשפוך על זה מיליארדים 60-70 שנה ללא שום תכלית.
עופר | 07.01.18
16.
מעניין ומחכים
תודה על האיכות והרהיטות. משום מה נראה שהושמטו כל מיני פרטים, אולי טכניים מעיקרם, כדי לשמור על קליחת הסיפור וקליטותו. יש גם אי-אילו אי-דיוקים קטנים, כמו למשל: עלות פרוייקט שילוח האדם לחלל של נאסא - 25.4 ביליון דולר (1973, אחרי סגירת התוכנית). עלות פיתוח מטוס הוואלקירי - 1.5 ביליון דולר ומחיר כל מטוס 750 מיליון דולר. ממש לא המחירים שמופיעים בכתבה.
כתבה טובה | 07.01.18
14.
שר האוצר כחלון
פונה לשר האוצר ואומר לו תובנה אחת כמו קנדי הבין שלא צריך לשלם על כל דבר ביטחוני או מגלומני אתה הייתה צריך לא לאשר את עסקת הצוללות שלא היו נחוצות בטח אחרי ששר בטחון משה איילון לא המליץ שצריך וגם הפרויקט של הרכבת הקלה בתל אביב זה לא היה זמן היה צורך להפנות את הכסף הזה לדיור, רפורמה בבנקים, נכים שכר הולם, בריאות . ואם יש עוד אז לימודי אקדמיים חינם.
רמי | 06.01.18
13.
Old Iron Pants
A famous legend often used by SAC flight crews to illustrate LeMay's command style concerned his famous ever-present cigar. In the first known published account of the story, Life Magazine reporter Ernest Havemann related that LeMay once took the co-pilot's seat of a SAC bomber to observe the mission, complete with lit cigar. When asked by the pilot to put the cigar out, LeMay demanded to know why. When the pilot explained that fumes inside the fuselage could ignite the airplane, LeMay reportedly growled, "It wouldn't dare". LMAO
יניב המגניב מתל אביב | 06.01.18
9.
הטילים לא היוו שום בעייה!
עובדה, "הציבור השחורה" SR71 טס באותה מהירות, מאך 3, ושום טיל לא פגע בו ולא שלא ניסו. בגבהים שהוא טס ושהולקירי היה מתוכנן לטוס בהם, האויר כל כך דליל שהכנפונים של מרבית טילי הנ"מ פשוט לא מתפקדים, מה גם שאין להם יותר הנעה. (הם נעים בכוח האינרציה). המטוסים לעומת זאת, שהם בעלי שטח כנף גדול ובעלי הנעה רצופה, יכולים להתחמק מהטילים ללא שום בעיה. ככל הנראה הבעיה האמיתית הייתה של תקציב....
ליאור | 06.01.18
3.
מי מחליט
למרבה הצער מתקבלות החלטות על ידי פוליטיקאים שאין להם מושג טכנולוגי, והם ניזונים מגנרלים תאבי כוח, הניזונים ממהנדסים שאפתנים. אף אחד מן החוליות בשרשרת ההחלטות אינה מביאה בחשבון את המחיר הכלכלי, או את החלופות. משיצא פרויקט כזה לדרך, הוא מקבל תאוצה משלו וכמעט שלא ניתן לשלוט על מהלך נדברים ועל זרם ההוצאות הנשפך הרבה מעבר למתוכנן.
ותיק | 06.01.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת