41. ל38 זה המטוס הכי מהיר בעולם, תסתכל כאן:https://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3721867,00.html | 26.05.21 (ל"ת)
38. “המפציץ שכמעט עקף את "הציפור השחורה"? וואו! באמת? מדהים! אולי הכתב המקצוען והעורכים גאוניםשלו יסבירו בכתבה מ ה זאת הציפור הנ״ל? גיורא | 25.12.18 (ל"ת)
37. למאיר -35 ב 14/10/65 עבר מאך 3.00 וכדאי לדעת 10 שנים לפני 1955 תחילת פיתוח המטוס - זה סוף מלחמת העולם השנייה . דעות מסתירות אמת | 16.10.18 (ל"ת)
36. בלבול בשחקים..... למגיב 33 : פאורס הטיס מטוס ('דאון ממונע' ) שנקרא U-2 !!! הרוסים מעולם לא לא הצליחו להפיל את "הציפור השחורה ,שנקרא X71!!!!. ראיתי אותו 'בגודל טבעי' במוזיאון ח"א U.S.A. בעיר מובייל במדינת אלבמה. שולח Z. Z. | 04.09.18 (ל"ת)
35. כתבה לא רצינית מחפפת לפחות שתי טעויות בסיסיות מנועי סילון פותחו עוד לפני מלחמת העולם ה2 והגיעו להבשלה במלחמה עצמה....בטח לא 10 שנים לפני המטוס וולקיר ה b70 השגיאה השניה בכתבה יותר מצחיקה וחובבנית. המטוס בחיים לא הגיע למהירות של 3250 קמ"ש המטוס עבר 1.2 מאך בטיסות הראשונות עד שנפגע ועלה באש. אז הוחלט על ביטול הפרויקט. מאיר | 19.08.18 (ל"ת)
34. ל-16 זה נקרא TR-3B ולא אין סיכוי שיראו את זה אחרת יצטרכו להסביר לציבור איך בדיוק הם הגיעו לטכנולוגיה הזו MJ-12 | 11.08.18 (ל"ת)
33. מגיב מס' 9 .... הרוסים הפילו את הציפור השחורה ושבו את סא"ל פאוורס. אנא ממך, דייק בעובדות. שמעון | 11.08.18 (ל"ת)
32. ל 22 כפי שידוע, ה F-104 לא בדק שום קיפול קצה כנף. סה"כ מדובר בטיסת מבנה של חמישה מטוסים לצורך צילום יחסי ציבור. היתה חקירה רצינית בח"א האמריקאי כדי לברר איך שברו את כל כללי הבטיחות רק בשביל צילום פרסומת אחד. משה | 28.06.18 (ל"ת)
30. ל-9: הכנפונים לא היוו בעיה כי הרוסים למדו לנווט את הטילים שלהם עם נחירי סילון בחרטום הטיל במקום כנפונים ולדימיר | 25.03.18 (ל"ת)
29. וחיל האויר שלנו ממשיך להתרפק על "הטובים לטייס" ולא מבין שהמערכה עברה למלחמת טילים האיראנים מכינים 20 אלף טילים בדלק מוצק עם פצצה של טונה כל אחד | 25.03.18 (ל"ת)
26. כתבה טובה, טעות אחת תפסה את עיני - מנוע הסילון הומצא הרבה יותר מעשר שנים לפני כן. הפטנט של פרנק וויטל על מנוע הסילון נרשם בשנת 1930, טס בפעם הראשונה בשנת 1941, ,ותכנון הXB-70 החל בשנת 1954. יוסי פרמינגר | 12.01.18 (ל"ת)
23. שינוי כיוון את הטכנולוגיה היה צריך לכוון לפיתוח מטוסי נוסעים מהירים יותר וחסכוניים לשם צריך לחתור ינעקלה | 07.01.18 (ל"ת)
22. XB70 כתבה לענין. מטוס הליווי השמאלי הפנימי היה F-104 שהתקרב לבדוק את קיפול קצה הכנף כלפי מטה ,וקצה הכנף שלו נחבט בשפת ההתקפה של המפציץ. כתוצאה מכך התהפך המלווה על גבו והתגלגל כמו צינור לרוחבה של כנף המפציץ . בקצה הכנף נחתך ע"י מיצב הכיוון השמאלי .נילח אותו עימו בדרך למטה. זה היה קיצם של שני המטוסים וכלל הפרוייקט. אמן. AB | 07.01.18 (ל"ת)
21. ההשוואה לחומה לא במקום! ברור שתמיד אפשר להביא סולם יותר גבוה אבל כאן מדובר על גבול עם גדר מסכנה ויותר נכון להשוות את החומה ל F16 לעומת מטוס צסנה צדיק | 07.01.18 (ל"ת)
20. בשנות השמונים הצטלמתי לידו במוזיאון מטוסים בטקסס. לא זיהיתי אותו למרות שאני חובב מטוסים והוא נראה כמו משהוא שאי אפשר להתעלם ממנו. הבנתי ישר שמדובר באיזה פיל לבן, למרות שהמילה פיל מחווירה לי הגודל העצום שלו. נראה שכל מערך המפציצים האסטרטגים האמריקנים נעשה מיותר כבר בתחילת שנות ה 50 והאמריקנים ממשיכים לשפוך על זה מיליארדים 60-70 שנה ללא שום תכלית. עופר | 07.01.18 (ל"ת)
18. saw it on display Pat Wright AFB in Dayton, OH...amazing to stand under it and imagine it flying... gabe | 07.01.18 (ל"ת)
16. מעניין ומחכים תודה על האיכות והרהיטות. משום מה נראה שהושמטו כל מיני פרטים, אולי טכניים מעיקרם, כדי לשמור על קליחת הסיפור וקליטותו. יש גם אי-אילו אי-דיוקים קטנים, כמו למשל: עלות פרוייקט שילוח האדם לחלל של נאסא - 25.4 ביליון דולר (1973, אחרי סגירת התוכנית). עלות פיתוח מטוס הוואלקירי - 1.5 ביליון דולר ומחיר כל מטוס 750 מיליון דולר. ממש לא המחירים שמופיעים בכתבה. כתבה טובה | 07.01.18 (ל"ת)
14. שר האוצר כחלון פונה לשר האוצר ואומר לו תובנה אחת כמו קנדי הבין שלא צריך לשלם על כל דבר ביטחוני או מגלומני אתה הייתה צריך לא לאשר את עסקת הצוללות שלא היו נחוצות בטח אחרי ששר בטחון משה איילון לא המליץ שצריך וגם הפרויקט של הרכבת הקלה בתל אביב זה לא היה זמן היה צורך להפנות את הכסף הזה לדיור, רפורמה בבנקים, נכים שכר הולם, בריאות . ואם יש עוד אז לימודי אקדמיים חינם. רמי | 06.01.18 (ל"ת)
13. Old Iron Pants A famous legend often used by SAC flight crews to illustrate LeMay's command style concerned his famous ever-present cigar. In the first known published account of the story, Life Magazine reporter Ernest Havemann related that LeMay once took the co-pilot's seat of a SAC bomber to observe the mission, complete with lit cigar. When asked by the pilot to put the cigar out, LeMay demanded to know why. When the pilot explained that fumes inside the fuselage could ignite the airplane, LeMay reportedly growled, "It wouldn't dare". LMAO יניב המגניב מתל אביב | 06.01.18 (ל"ת)
12. נורמלי מכולם כתבה מעניינת אך מה הקשר לטרמפ ? אמנם אפנתי ללגלג עליו אבל לפחות אצלנו מאז החומה של בנימין נתניהו (שגם אפנתי ללגלג עליו) "עלו מספר המסתננים במאות מונים למרות הסולמות החדשים אני | 06.01.18 (ל"ת)
10. כל פיתוח מביא קידמה אף על פי שהמטוס לא הגיע לכדי מימוש, אני בטוח שכל הפיתוחים האווירונאוטיים ושלל הפיתוחים הטכנולוגיים שהומצאו במהלך בניית המטוס - היוו פריצת דרך שתמכה בפרויקטים אחרים ברחבי העולם. איתן | 06.01.18 (ל"ת)
9. הטילים לא היוו שום בעייה! עובדה, "הציבור השחורה" SR71 טס באותה מהירות, מאך 3, ושום טיל לא פגע בו ולא שלא ניסו. בגבהים שהוא טס ושהולקירי היה מתוכנן לטוס בהם, האויר כל כך דליל שהכנפונים של מרבית טילי הנ"מ פשוט לא מתפקדים, מה גם שאין להם יותר הנעה. (הם נעים בכוח האינרציה). המטוסים לעומת זאת, שהם בעלי שטח כנף גדול ובעלי הנעה רצופה, יכולים להתחמק מהטילים ללא שום בעיה. ככל הנראה הבעיה האמיתית הייתה של תקציב.... ליאור | 06.01.18 (ל"ת)
8. הרוסים משתמשים במהירות ומנועים עצמתיים כדי לחפות אל אווירונאוטיקה חלשה לא מדויק שאל את הרוסים | 06.01.18 (ל"ת)
6. כרגיל, מתעלמים מהרוסקי אמנם הייתי תעתיק לא מוצלח אבל גם האמריקנסקי לא הגיע לשומקום אביקו T-4 | 06.01.18 (ל"ת)
5. מעורר השראה,תודה יש לרוסים מפציץ יפה (נדמה לי טופולוב160). שמזכיר בצורה שלו(יותר אלגנטי אך יותר איטי כנראה).נראה שכל התכנולוגיה שהצבאות פתחו,בנתה את התעשיה של המאה ה21 אסף | 06.01.18 (ל"ת)
3. מי מחליט למרבה הצער מתקבלות החלטות על ידי פוליטיקאים שאין להם מושג טכנולוגי, והם ניזונים מגנרלים תאבי כוח, הניזונים ממהנדסים שאפתנים. אף אחד מן החוליות בשרשרת ההחלטות אינה מביאה בחשבון את המחיר הכלכלי, או את החלופות. משיצא פרויקט כזה לדרך, הוא מקבל תאוצה משלו וכמעט שלא ניתן לשלוט על מהלך נדברים ועל זרם ההוצאות הנשפך הרבה מעבר למתוכנן. ותיק | 06.01.18 (ל"ת)
2. הגדר של טראמפ אלקטרונית ומתריעה על כל חדירה. מספיק לדחוף פוליטיקה לכל דבר. עד שהיה מדור נורמלי באתר הזה. אורן | 06.01.18 (ל"ת)
ברבור האש והכישלון הגדול: המפציץ שכמעט עקף את "הציפור השחורה"
41 תגובות לכתיבת תגובה