4. קודם הנחה [כגון שמאמללים נשים] ואח"כ שאלה אולי זה גופא שהיוםדרעי ומחר גלאון מוכיח שהחוק דמוקרטי אביה | 10.01.18 (ל"ת)
3. מי שמעיין בחוק רואה שהוא לא דתי בכלל החוק בא לעזור בין היתר לבעלי המכולות ולעובדים שאינן רוצים לעבוד בשבת חלקם מסיבות סוציאליסטיות. עד היום קופחה פרנסתן של בעלי המכולות כשבעלי המרכולים הגדולים פתחו בשבת, אך הקטנים לא יכולים בלי יום מנוחה, ולהעסיק עובד זה לא כלכלי בשבילם. גם העובדים, עד היום עובד שלא מוכן לעבוד בשבת אחת דינו שלא להתקבל לעבודה במקומות האלו. עד היום לא היה פוצה פה ומצפצף מצד כל הגורמים החוקיים הרלוונטים האמונים על כך. בא החוק ופתר את הבעיה הזו. נדרש מהשמאל שהוא קרוב יותר לסוציאליזם לקדם את החוק הזה ודאי לא להתנגד אליו בכזו צורה מבישה. שני | 10.01.18 (ל"ת)
2. טענה לא נכונה במציאות המדינה הולכת ומתרחקת מהצביון היהודי ..השבת היא דגל היהדות..רמיסת השבת לא תשאיר קשר בין המדינה ליהדות...והחוק הזה אולי סימלית יתן ביטוי לזהותינו היהודית במדינה...זה פחות מלשמור על הסטטוס קוו במדינה..מלחמה לא צודקת בחוק לטעמי.. שי | 10.01.18 (ל"ת)
1. עוד חוק גזעני? כעולה ותיק, לא התרגלתי מחוסר שויון בחוקים במדינה. אומנם גדלתי בחו"ל, ושם אין קשר בין דת לחוק מדינה. מתברר שבארץ ישנם כמה ערים שנרשבות בתוך מדינת ישראל ושבעצם הן חלק ממדינה אחרת. דוגמה ביפו. מה שאסור בתל אביב או בבתים או בחולון, מותר ביפו. שם אין שבת, אין חגים. מה שמפריע בחוק המרכולים, זה לא שיסגרו בשבת כי צריך יום מנוחה. לא, מה שמפריע שהחוק הזה יצור צמיחה ניכרת בכל הערים מחוץ למדינה, כמו יפו, כפר קסם, ועוד. השאלה היא חוק המרכולים יהיה חוק מדינה או חוק גזעני? קלוד | 10.01.18 (ל"ת)
חוק המרכולים משנה סדרי עולם
4 תגובות לכתיבת תגובה