אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה לא בונים את כל המטוס מהחומר של הקופסה השחורה?

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
דרך להצלת כל הנוסעים למרות שהמנועים הלכו בים וביבשה
הי לי יש דרך לעשות זאת ולהציל את כל הנוסעים מכוון שפניתי בעבר לגורמים מסויים הם דחו אותי על הסף מבלי לשמוע את הרעיות מכוון שהם גאוותנים גדולים אני אעשה משהו פשוט אני יוכיח שזה אפשרי אבל מכוון שאני צריך כסף להמשך פטנטים ורעיונות להצלת חיים זה יעלה לחברת התעופה שרוצה לפרסם את עצמה שיש לה מטוסים שכל מי שטס שם בטוח לגמרי מיספר טלפון לקביעת ראיון הוא0535281230 כבר ניפגשתי בעבר עם פרופסר בעל שם עולמי והוא חתם על זה שאני יכול להפחית בצורה ניכרת את אחוז תאונות הכלי רכב בעום אזמי שחושב שהוא חכם מהפרופסור הזה אז הוא גאוותן .......
אבשלום תרוגמן | 20.03.21
23.
הפתרון יבוא ממקום אחר, ביטול או הקטנת הגרביטציה..!
הפתרון יבוא ממקום אחר, מיזעור ושיפור מערכות לביטול גרביטציה (כמו למשל המטוס TR3B), כאשר מבטלים או מקטינים את הגרביטציה, מקטינים או מבטלים את המסה, וכך מקטינים או מבטלים את כוחות הגי', וכך אפשר לבנות כלי טיס שלא ישבר והאנשים בו ישרדו, יצרוך פחות דלק ויהיה הרבה יותר יעיל. הטכנולוגיות כבר קימות, אך כפי שתמיד קורה יקח עוד שנים עד שיבשילו לשוק האזרחי.
המדען | 29.04.18
22.
תגובה לאדר מתגובה 21..
כנראה שאתה חי בעולם שכל הזמן מחובר לאינטרנט.. אבל באוויר יש גם רגעים שאין שום קליטה, או גם יכול להיות תקלת תקשורת מאיזה ברק או כל דבר אחר. מה שכן הייתי מציע להפריד את תא הנוסעים לגמרי מגוף המטוס, ואליו לחבר מצנחים שיוכלו לשאת את המשקל, רק של תא זה בעתתות חירום זה יקטין את הסיכון כמעט לאפס, ויוסיף משקל יחסית פעוט ביחס לנוסע
יוסי | 15.04.18
21.
הרעיון מעט אידיוטי..
האם יש כוונה לבנות מטוס שיעמוד בכל נזק פיזי בעת התרסקות כמו שעומדות הקופסאות ה"שחורות" שהן כידוע כתומות. זאת אומרת יותר חזק אבל הרבה יותר כבד ויותר יקר וגם לא מבטיח פתרון. אבל לדעתי הפתרון הוא שכל מטוס החל מרגע ההמראה עד השלמת הנחיתה יעביר ברדיו את הקלטת הקופסאות למטה חברת התעופה את תוכנן. כך שאם המטוס ייעלם, או יתרסק הנתונים כבר יהיו ולא יהיה צורך להשקיע זמן באיתור הקופסאות ( לא כמו למשל מטוס איר פרנס בטיסתו מברזיל לפאריס שמצאו אותן אחרי כארבע שנים ואחרים שלא מצאו את המטוס וכמובן גם את הקופסאות.
אדר | 11.04.18
15.
מצנחים לנוסעים
נתעלם רגע מזה שקורס צניחה בסיסי מורכב מ 5-6 צניחות עם מדריכים (לפחות), ומצנח שוקל כ 10-12 ק"ג, וצריך לדעת איך ללבוש ולתפעל אותו, מטוסי נוסעים טסים בגובה ומהירות שכנראה יהרגו את רוב המנסים לצנוח בגלל מבנה המטוס, יהיה מאוד קשה לפנות את כולם במהירות לדלת, המטוס כנראה יהיה בסחרור, וכשאתה מעל הים, המצנח יכול להטביע אותך. זה אולי פיתרון לצוות אויר במטוסים מסחריים ללא נוסעים, אבל לא פרקטי לנוסע הרגיל
יוסריאן הצנחן | 18.01.18
13.
שידור הוא לא מספיק אמין, אם יש סופת רעמים בסביבה השדר יהיה פגום
כבר הוזכר רוחב הפס וכו'. ובכלל הקופסא השחורה נותנת פיתרון טוב וזול. אם זה עובד באופן סביר ועקבי ויחסית זול, למה לפתח משהו חדש שמלכתחילה מוגבל טכנולוגית: רוחב פס, הפרעות אלקטרומגנטיות וכו'. יש דברים שנשארו עם עדיפות לסמוך על הטכנולוגיה האמינה והטובה של פעם. למשל למה מטוסי נוסעים עדיין מנווטים עם מע' ניווט אינרציאלית(ג'יירוסקופים) משולבת GPS לאיפוס ולא רק עם GPS? התשובה זהה, אמינות,עקביות, וחסינות לשיבושים.
ל-5 | 14.01.18
5.
מס 2, במטוס עם 200 נוסעים?
אתה רוצה להגיד לי ש200 נוסעים יעמדו בשקט, עם תיק מנצח על הגב ויקפצו אחד אחד מהדלת?? אם תתן ל200 נוסעים שלא עברו תירגול יבש מנצח, לפחות 100 מהם יפתחו אותו בתוך המטוס וימנעו מ190 להגיעה אל הדלק, וה10 שכן יגיעו, יקפצו בלי לשים את התיק נכון. והכי הכי חושב, מתי קופצים? נגיד ויש תקלה בציוד הנחיתה ויש סיכוי של 95% לנחיתה מוצלחת? קופצים או לא? יש נוסעים שיגידו שכן, יש שלא, מה עושים? מלחמה בשמיים.
מר בחור | 12.01.18
4.
נדירים המקרים שהם המטוס פשוט מתפרק באוויר וכל הנוסעים נפוצים לכל רוח
על כיסאותיהם המצוידים במצנח כאילו היו זרעונים מכונפים. מה גם שמכת האוויר וחוסר החמצן של מטוס מתפרק בשמונה מאות קמ"ש בגובה 15 ק"מ זה לא בדיוק משהו שיתרום לשרידת הנוסעים. ועוד לא התחלנו לדבר על הארוחה שמצפה לכרישים בלב האוקיינוס השקט כשהנוסעים הניצולים שלך התפזרו על פני כמה מאות קילומטרים רבועים. אה. אתה בעצם רוצה שהם יחגרו את המצנח ואשכרה יקפצו ממטוס שמסתחרר אלי אבדנו, בלי שעברו שום אימוני צניחה קודם לכן? עכשיו באמת הצחקת אותי.
תגובה ל-2 | 12.01.18
3.
במילים אחרות אם קורה משהו אז הלך על אלה שבמטוס.
ואולי הקופסה השחורה תוציא נתונים(גם זה לא בטוח) ואולי זה יעזור לעתיד אך אלו שבמטוס לא ישרדו.זאת האמת וזאת המציאות. ואגב ישנם עכשיו ניסויים מעניינים ביותר ליצר מטוס שבזמן תקלה או אש במנועים האזור של תא הנוסעים יתנתק מיתר גוף המטוס עם שני מנועים שיאפשרו בצורה מוגבלת לנחות . הדבר עדיין בניסוי ואם זה אכן יקרה אלו יהיו חדשות נהדרות לכולם.
חיים | 12.01.18
1.
לא ממש ענית על השאלה
התשובה היא מאוד פשוטה, ככל שגוף קטן יותר, כך המבנה שלו עמיד יותר בפני פגיעה מה גם שקל יותר להקשיח גופים קטנים לעומת גופים גדולים יותר בגלל שהכוח שפועל על גוף תלוי במשקל ובגודל שלו (קחו כדור טניס (קל) לעומת כדור בסיס (כבד) ואם תזרקו אותם באותה עוצמה הנזק שיגרום כדור הטניס יהיה קטן לעין שיעור מזה של כדור הבסיס. קחו מקל קצר ותראו איך הוא יכול לעמוד בלחצים ולא להשבר בעור מקל באותו עובי, אבל ארוך כפליים יישבר מהר מאוד). בנוסף, בקופסא השחורה (שהיא בכלל כתומה) יש בידוד תרמי סביב הרכיבים האלקטרוניים ששוקל, בגלל גודל הקופסא (ויש שתיים דרך אגב), לא הרבה, אבל המשקל שיכול היה להיות לו בגודל של מטוס הוא אדיר.
אבנר | 12.01.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת