27. דרך להצלת כל הנוסעים למרות שהמנועים הלכו בים וביבשה הי לי יש דרך לעשות זאת ולהציל את כל הנוסעים מכוון שפניתי בעבר לגורמים מסויים הם דחו אותי על הסף מבלי לשמוע את הרעיות מכוון שהם גאוותנים גדולים אני אעשה משהו פשוט אני יוכיח שזה אפשרי אבל מכוון שאני צריך כסף להמשך פטנטים ורעיונות להצלת חיים זה יעלה לחברת התעופה שרוצה לפרסם את עצמה שיש לה מטוסים שכל מי שטס שם בטוח לגמרי מיספר טלפון לקביעת ראיון הוא0535281230 כבר ניפגשתי בעבר עם פרופסר בעל שם עולמי והוא חתם על זה שאני יכול להפחית בצורה ניכרת את אחוז תאונות הכלי רכב בעום אזמי שחושב שהוא חכם מהפרופסור הזה אז הוא גאוותן ....... אבשלום תרוגמן | 20.03.21 (ל"ת)
26. טיסה בטוחה יותר מנסיעה באוטו, אבל תאונה באוטו הינה בעלת סיכויי שרידה מה שאין כן במטוס טיסה בטוחה יותר מנסיעה באוטו, אבל תאונה באוטו הינה בעלת סיכויי שרידה מה שאין כן במטוס חי | 20.03.21 (ל"ת)
25. כיום הגיבוי בענן אמור להחליף את כל הפואנטה של הקופסאות השחורות. בדגש על מטוסי נוסעים. אלעד | 14.08.20 (ל"ת)
24. בפעם הבאה:למה לא מייצרים שמן תינוקות מתינוקות לדעתי ההמצאה הבאה של האנושות: חרסינה ש%$%$% לא נדבק אליה בשירותים. יעשה חיים קלים לכולנו. אני | 13.07.18 (ל"ת)
23. הפתרון יבוא ממקום אחר, ביטול או הקטנת הגרביטציה..! הפתרון יבוא ממקום אחר, מיזעור ושיפור מערכות לביטול גרביטציה (כמו למשל המטוס TR3B), כאשר מבטלים או מקטינים את הגרביטציה, מקטינים או מבטלים את המסה, וכך מקטינים או מבטלים את כוחות הגי', וכך אפשר לבנות כלי טיס שלא ישבר והאנשים בו ישרדו, יצרוך פחות דלק ויהיה הרבה יותר יעיל. הטכנולוגיות כבר קימות, אך כפי שתמיד קורה יקח עוד שנים עד שיבשילו לשוק האזרחי. המדען | 29.04.18 (ל"ת)
22. תגובה לאדר מתגובה 21.. כנראה שאתה חי בעולם שכל הזמן מחובר לאינטרנט.. אבל באוויר יש גם רגעים שאין שום קליטה, או גם יכול להיות תקלת תקשורת מאיזה ברק או כל דבר אחר. מה שכן הייתי מציע להפריד את תא הנוסעים לגמרי מגוף המטוס, ואליו לחבר מצנחים שיוכלו לשאת את המשקל, רק של תא זה בעתתות חירום זה יקטין את הסיכון כמעט לאפס, ויוסיף משקל יחסית פעוט ביחס לנוסע יוסי | 15.04.18 (ל"ת)
21. הרעיון מעט אידיוטי.. האם יש כוונה לבנות מטוס שיעמוד בכל נזק פיזי בעת התרסקות כמו שעומדות הקופסאות ה"שחורות" שהן כידוע כתומות. זאת אומרת יותר חזק אבל הרבה יותר כבד ויותר יקר וגם לא מבטיח פתרון. אבל לדעתי הפתרון הוא שכל מטוס החל מרגע ההמראה עד השלמת הנחיתה יעביר ברדיו את הקלטת הקופסאות למטה חברת התעופה את תוכנן. כך שאם המטוס ייעלם, או יתרסק הנתונים כבר יהיו ולא יהיה צורך להשקיע זמן באיתור הקופסאות ( לא כמו למשל מטוס איר פרנס בטיסתו מברזיל לפאריס שמצאו אותן אחרי כארבע שנים ואחרים שלא מצאו את המטוס וכמובן גם את הקופסאות. אדר | 11.04.18 (ל"ת)
20. הקופסאות השחורות של שני מטוסי הבואינג אשר נטען שפגעו במגדלי התאומים מעולם לא נמצאו. אז איפה הם? מאיר | 10.04.18 (ל"ת)
19. כלום לגבי זה שלמטוס קל יש מצנח חירום ???? ווואוו זה מטורף איך אין על זה תגובות - איך לא שמים את זה בכל המטוסים האלו אין לי מושג היו כמה מקרי מוות בארץ ממטוסים כאלו fkuo | 09.02.18 (ל"ת)
18. ל 16 - ברוב המקרים מתנתק הקשר והתקשורת מהמטוס ואלו הרגעים הקריטים שדורשים ניטור של מה שנאמר בתא הטייס ובכל נתוני המטוס מה שלא ישודרו כאשר המטוס במצוקה קליגולה | 24.01.18 (ל"ת)
17. ל-13 ... הוא היה טוב יותר מאנציקלופדיה גלאקטיקה בגלל שני דברים. אחד הוא היה זול ממנה במקצת. שתיים - היה כתוב עליו "בלי פאניקה". הייתי מצפה מכותב המאמר לתת קרדיט למי שהעלה את השאלה הזו לראשונה. נדי | 24.01.18 (ל"ת)
16. מי צריך קופסה שחורה כשיש אינטרנט אפשר להקליט הכל דרך האינטרנט בזמן אמת ככה לא צריך לחפש את הקופסה השחורה! Jojo | 20.01.18 (ל"ת)
15. מצנחים לנוסעים נתעלם רגע מזה שקורס צניחה בסיסי מורכב מ 5-6 צניחות עם מדריכים (לפחות), ומצנח שוקל כ 10-12 ק"ג, וצריך לדעת איך ללבוש ולתפעל אותו, מטוסי נוסעים טסים בגובה ומהירות שכנראה יהרגו את רוב המנסים לצנוח בגלל מבנה המטוס, יהיה מאוד קשה לפנות את כולם במהירות לדלת, המטוס כנראה יהיה בסחרור, וכשאתה מעל הים, המצנח יכול להטביע אותך. זה אולי פיתרון לצוות אויר במטוסים מסחריים ללא נוסעים, אבל לא פרקטי לנוסע הרגיל יוסריאן הצנחן | 18.01.18 (ל"ת)
14. בעוד 100 שנה לא יבינו איך הסכמנו לטוס כך.. מערכות הבטיחות הולכות ומשתכללות. רכבים חדשים מגיעים עם בלימה אוטונומית וכבר לא מקובל לקנות רכב, אפילו הזול ביותר, ללא מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב או אי שמירת מרחק. עורבני | 16.01.18 (ל"ת)
13. שידור הוא לא מספיק אמין, אם יש סופת רעמים בסביבה השדר יהיה פגום כבר הוזכר רוחב הפס וכו'. ובכלל הקופסא השחורה נותנת פיתרון טוב וזול. אם זה עובד באופן סביר ועקבי ויחסית זול, למה לפתח משהו חדש שמלכתחילה מוגבל טכנולוגית: רוחב פס, הפרעות אלקטרומגנטיות וכו'. יש דברים שנשארו עם עדיפות לסמוך על הטכנולוגיה האמינה והטובה של פעם. למשל למה מטוסי נוסעים עדיין מנווטים עם מע' ניווט אינרציאלית(ג'יירוסקופים) משולבת GPS לאיפוס ולא רק עם GPS? התשובה זהה, אמינות,עקביות, וחסינות לשיבושים. ל-5 | 14.01.18 (ל"ת)
12. חברים בלי פאניקה החלק המסוכן ביותר בטיסה זה 3 דקות ראשונות בזמן שלמטוס אין מספיק תעוצה לבצע תמרון מסויים. אחרי זה כבר אין תקלות שגורמות להתרסקות. ב 3 דקות ראשונות המצנח לא יעזור. רמי | 14.01.18 (ל"ת)
10. מספר 5- הבעייה היא של רוחב פס תוסיף לזה את המספר העצום של מטוסים שחגים כל רגע נתון באוויר וקיבלת את התשובה. רק אומר | 13.01.18 (ל"ת)
9. נניח ש-2 צודק... בהנחה שממטוס שמתחיל להתפרק בגובה 30 אלף רגל ב-850 קמ"ש איש לא ישרוד, אז אם אחוז ההשרדות של מצנח עם תכנון מושכל הוא 0.5 אחוז, מ-200 ישרוד אחד. יותר טוב מכלום, לא? י. | 13.01.18 (ל"ת)
6. בשביל מה צריך קופסא? היום כל מטוס מחובר לטלפון לוויני ואת כל נתוני הטיסה, כולל המיקום אפשר לשדר בזמן אמת ישר אל נמל התעופה. ארק | 12.01.18 (ל"ת)
5. מס 2, במטוס עם 200 נוסעים? אתה רוצה להגיד לי ש200 נוסעים יעמדו בשקט, עם תיק מנצח על הגב ויקפצו אחד אחד מהדלת?? אם תתן ל200 נוסעים שלא עברו תירגול יבש מנצח, לפחות 100 מהם יפתחו אותו בתוך המטוס וימנעו מ190 להגיעה אל הדלק, וה10 שכן יגיעו, יקפצו בלי לשים את התיק נכון. והכי הכי חושב, מתי קופצים? נגיד ויש תקלה בציוד הנחיתה ויש סיכוי של 95% לנחיתה מוצלחת? קופצים או לא? יש נוסעים שיגידו שכן, יש שלא, מה עושים? מלחמה בשמיים. מר בחור | 12.01.18 (ל"ת)
4. נדירים המקרים שהם המטוס פשוט מתפרק באוויר וכל הנוסעים נפוצים לכל רוח על כיסאותיהם המצוידים במצנח כאילו היו זרעונים מכונפים. מה גם שמכת האוויר וחוסר החמצן של מטוס מתפרק בשמונה מאות קמ"ש בגובה 15 ק"מ זה לא בדיוק משהו שיתרום לשרידת הנוסעים. ועוד לא התחלנו לדבר על הארוחה שמצפה לכרישים בלב האוקיינוס השקט כשהנוסעים הניצולים שלך התפזרו על פני כמה מאות קילומטרים רבועים. אה. אתה בעצם רוצה שהם יחגרו את המצנח ואשכרה יקפצו ממטוס שמסתחרר אלי אבדנו, בלי שעברו שום אימוני צניחה קודם לכן? עכשיו באמת הצחקת אותי. תגובה ל-2 | 12.01.18 (ל"ת)
3. במילים אחרות אם קורה משהו אז הלך על אלה שבמטוס. ואולי הקופסה השחורה תוציא נתונים(גם זה לא בטוח) ואולי זה יעזור לעתיד אך אלו שבמטוס לא ישרדו.זאת האמת וזאת המציאות. ואגב ישנם עכשיו ניסויים מעניינים ביותר ליצר מטוס שבזמן תקלה או אש במנועים האזור של תא הנוסעים יתנתק מיתר גוף המטוס עם שני מנועים שיאפשרו בצורה מוגבלת לנחות . הדבר עדיין בניסוי ואם זה אכן יקרה אלו יהיו חדשות נהדרות לכולם. חיים | 12.01.18 (ל"ת)
2. לא כלכלי? היה אפשר לפחות לשים מצנח לכל נוסע, שנפתח אוטומטית בגובה מסויים לפי נתוני GPS. גם בלי לדעת צניחה, יותר נוסעים ישרדו מאשר בלי זה. כ | 12.01.18 (ל"ת)
1. לא ממש ענית על השאלה התשובה היא מאוד פשוטה, ככל שגוף קטן יותר, כך המבנה שלו עמיד יותר בפני פגיעה מה גם שקל יותר להקשיח גופים קטנים לעומת גופים גדולים יותר בגלל שהכוח שפועל על גוף תלוי במשקל ובגודל שלו (קחו כדור טניס (קל) לעומת כדור בסיס (כבד) ואם תזרקו אותם באותה עוצמה הנזק שיגרום כדור הטניס יהיה קטן לעין שיעור מזה של כדור הבסיס. קחו מקל קצר ותראו איך הוא יכול לעמוד בלחצים ולא להשבר בעור מקל באותו עובי, אבל ארוך כפליים יישבר מהר מאוד). בנוסף, בקופסא השחורה (שהיא בכלל כתומה) יש בידוד תרמי סביב הרכיבים האלקטרוניים ששוקל, בגלל גודל הקופסא (ויש שתיים דרך אגב), לא הרבה, אבל המשקל שיכול היה להיות לו בגודל של מטוס הוא אדיר. אבנר | 12.01.18 (ל"ת)
למה לא בונים את כל המטוס מהחומר של הקופסה השחורה?
27 תגובות לכתיבת תגובה