25. טוענים שיותר קל לזהות מטוסים בצבע לבן. ומי יקרה אם למשל מטוס ינחת נחיתת אונס בשלגים של סיביר? האם גם במקרה זה יהיה אפשרי לזהות אותו יותר בקלות? לא כל דבר שנאמר כאן ישירות יהפך לעובדה.בכלל לא. בגדול השיקולים כניראה כלכליים גרידא. חיים | 12.02.18 (ל"ת)
24. הסיבה הכמעט יחידה היא כלכלית צבע של מטוס יש לרענן בין 4 ל-6 שנים.... לכן הסיבה היחידה היא כלכלית. דרך אגב, כל המטוסים ה״צבעוניים״ הם בדרך כלל של חברות טיסה בעלות כסף ויכולות לעמוד בהוצאות הכלכליות של צבע המטוס. דוד | 11.02.18 (ל"ת)
23. מגיב 8, סיימת לכתוב שטויות? כן, מכוניות לבנות מעורבות פחות בתאונות בגלל נראות וכן, יותר קל למזג רכב לבן. ררררר | 10.02.18 (ל"ת)
22. צבע לבן הוא קל משקל יותר מצבעים אחרים מפני שאפשר להניח אותו על המטוס בשכבה דקה יותר מאשר צבע עם פיגמנט. זו גם הסיבה שבמשך זמן מסויים אפשר היה לצבוע את מנועי מטוס בואינג 787 אך ורק בלבן. כיום המציאו צבעים אחרים שאפשר להניח אותם בעובי דק מספיק כדי שיתאים למידות המנוע. טייח במיל | 04.02.18 (ל"ת)
21. צבע לבן למטוס ההסבר נכון ברובו. אך לא שלם. הצבע לבן איננו אחיד. ישנם גוונים שונים ללבן. ולהמחשה בלבד: הלבן של ארקיע שונה מהלבן של אל על, כלומר לו היה לכולם אותו גוון לבן היה ניתן להוזיל את עלויותהצבע שמואל | 27.01.18 (ל"ת)
20. 16 לפני שאתה כותב שטות גמורה על משהו, תחשוב... כמות המטען במטוס (לרוב) מוגבלת לפי משקל כולל , לא לפי נפח. העלאת משקל גוף המטוס מקטינה את יכולת נשיאת המטען גם בלי שתקטין את נפח תאי הנוסעים והמטען. דניאל ברנולי | 23.01.18 (ל"ת)
19. ל-17: נפח המטוס לא משתנה אבל אפשר לצופף שורות. אפשר ככה לדחוף עוד שורת נוסעים ולהגיע לאותם טווחים. אצא | 23.01.18 (ל"ת)
17. אי אפשר להכניס עוד נוסעים. נפח המטוס לא משתנה בגלל הצבע שלו. אבל פשוט סוחבים פחות משקל וחוסכים דלק אריאל | 21.01.18 (ל"ת)
15. האם "ציפור שמתנגשת במטוס" או אולי ההיפך? אולי נכון יותר לכתוב: "מטוס שמתנגש בציפור"?. מה לעשות, בעלי הכנף והמקור קדמו מיליונים ארוכים של שנים למטוסי הנוסעים בשמיים... א.ט. | 21.01.18 (ל"ת)
13. עדיף כנפיים שחלקן העליון צבוע בשחור ממש לאחרונה התפרסם מחקר שמסקנתו הברורה היא שכנף שחלקה העליון בצבע שחור יוצרת עילוי יותר טוב שכן היא מחממת את האוויר שעובר מעליה לעומת זה העובר מתחתיה והפרשי המהירות (שהן תופעת העילוי כשלעצמה ) גדלים ומכך שאפקט העילוי גדל וישנו כאן חיסכון אנרגטי. זה הזחם את כל התיאוריות עד עתה בנוגע לעדיפות צבע בהיר לכנף. קריס | 20.01.18 (ל"ת)
12. למה יש מטוסים עם ציורים עליהם למשל כמו 'הלו קיטי' בזמן שכולם עולים דרך שרוול ולא רואים את הציורים? זה בשביל עובדי שדה התעופה? W | 20.01.18 (ל"ת)
11. נזילות שמן קל יותר לראות על גבי צבע לבן- לגבי משקל ועלות צבע??????? המטוס מגיע ירוק או ללא צבע. אמריקן ארליינס לא צבעה את מטוסיה עד לאחרונה והשאירה אותם מתכת חשופה. אין הבדל במחיר או משקל של צבע מסויים. שפירא | 20.01.18 (ל"ת)
10. בלוף קטן משקלו של צבע יבש קטן בהרבה ממשקל צבע נוזלי. לא הרשמתם אותי עם 400 ליטר צבע.... אני | 20.01.18 (ל"ת)
8. למה מטוסים צבועים תמיד בלבן???? תמיד ????? ממש לא תמיד!!! ישנם מאות דוגמאות של חברות שמטוסיהן אינם צבועים בלבן. אגב גם רוב הרכבים בישראל נרכשים בלבן, גם זה על מנת לבלוט?.לבן זה הצבע הז-ו-ל ביותר וביצוע כיתובים מיוחדים, אפקטים ואיורים עולים גם כן הרבה ועובדה שישנן חברות תעופה שהעלות הזאת איננה מטרידה אותם. כמו כן לבן ,זהו צבע הכי קונסרבטיבי שמתאים למדיניות והשקפת החברה או המדינה המפעילות את המטוס . יובל | 20.01.18 (ל"ת)
4. 4 לא מדוייק מטוס יוצא מפס הייצור וההרכבה כשהחלקים המתכתיים צבועים בצבע פריימר ירוק. בתחום מכנים מטוס שיצא מפס ההרכבה בשם "מטוס ירוק" (ריהוט פנים וצביעה חיצונית עושים בדרך כלל באתר שהוא לא פס ההרכבה). אולי אפשר לטעון שצבע לבן הוא יותר זול מצבעים אחרים. אחד שמכיר | 20.01.18 (ל"ת)
1. נו באמת... לכל מטוס נוסעים יש מערכת התראה למניעת התנגשות (TCAS). היא עוקבת אחר המרחב האווירי סביב המטוס ומזהירה את הטייס על נוכחות של מטוסים אחרים. למערכת לא משנה הצבע של המטוס! טייס | 20.01.18 (ל"ת)
למה מטוסים כמעט תמיד צבועים לבן?
26 תגובות לכתיבת תגובה