22. זה תחום מאוד מאוד בעייתי בתחומים מדוייקים דעתו של המרצה חשובה-אבל העובדות ברורות. במדעי הרוח ברור לכל סטודנט-או שתשקף את דעתו של המרצה במב שאתה מגיש-או שנכשלת. אין עובדות מלבד מה שהמרצה מאמין שהוא עובדה ואין איך להתווכח על זה. יש סיבה שהפקולטות האלה כולן הן מעוזי אולטרא שמאל שלא תשמע בהן דעה שונה-וזה מה שהרג אותן, דעות שונות זאת מהות מדעי הרוח, הקיבעון הכפוי להסכים עם דעת המרצה הרג את הפקולטות האלה ולא שום דבר אחר. אם המרצה החליט ששיקפיר כתב שהדלת אדומה כדי להביע את זעמו-אפילו שיקספיר עצמו לא יוכל לשנות את דעתו. גיא | 31.01.18 (ל"ת)
21. ל20 - בגרמניה של שנות ה:30-40 תחום הרוח היה מאוד מפותח - ה"מוסר" שלהם מפתה אותך? גדעון | 23.01.18 (ל"ת)
20. רואים מהתגובות למה התחמים האלה כ"כ חשובים עם בלי כיוון, בלי מצפון, בלי מוסר...ולא,הדת לא מקנה מוסר ב | 22.01.18 (ל"ת)
19. ל-12- לכל מי שציינת היה מצנה מאחורי הגב. אתה לא יודע מי זה?אפילו לא בעיה של לימודים במדעי הרוח, אלא חוסר ידע כללי. ט | 22.01.18 (ל"ת)
18. נו ,ואברכים לא נחשבים סטודנטים? מי שאיתרע מזלו , לא נולד להורים עם דירה במרכז ,לא יכול להרשות לעצמו את הפריווילגיה של לימודי רוח. מי שלומד מדעי רוח , ללא בסיס כלכלי, גוזר על עצמו עוני ושכירות. טואכ | 22.01.18 (ל"ת)
17. המכללות "הנגישו" השכלה גבוהה. או הורידו את הרמה כמו בבגרויות, שכדי להגדיל את הזכאים הורידו את הרמה, כך גם המכללות הן תת רמה - כמו שאפשר היה לראות במבחני לשכת עורכי הדין. אפשר להתווכח האם זה טוב או רע, אבל לדעתי פשוט לא צריך לקרוא לזה תואר. מרצה | 22.01.18 (ל"ת)
16. מי צריך חלק מהפקולטות האלה על אשורולוגיה לימודי יוון ותרבות צרפת שנכחדים איני בוכה אבל על ציונות לשון וספרות הבכי הוא כפול כי זה בדמינו לסגור חוגים עם 14 מרצים וארבע סטודנטים ולחזק את מקצועות הזהות שלנו אבי | 22.01.18 (ל"ת)
14. יש לימודי אפריקה בישראל במתכונת בין- אוניב׳ לפני כשמונה שנים חברו 4 מוסדות : העברית, ת׳א, אב׳ג והאופ ויצרו תואר ראשון משותף בלימודי אפריקה . המודל הזה - מהפכני ויעיל- מאפשר שמירה על תחומי דעת במדעי הרוח. ראוי לאמץ!! גלי | 21.01.18 (ל"ת)
13. לומדים פחות מקצועות מעניינים ויותר פרקטיים ולבסוף לומדים פחות מקצועות מעניינים ויותר מקצועות פרקטיים ולבסוף מרוב פרקטיות לא משתמשים בתואר שנהפך לעוד נייר במגרה. אדם | 21.01.18 (ל"ת)
12. תחום הרוח לא יכול להתקיים ללא מימון ממשלתי ופקידים שמנוותים אותו? שייקספיר היה תוצאה של תכנית ממשלתית עם מימון ממשלתי? בוב דילאן? טוקליאן? מוצראט? בטהובן? באך? גדעון | 21.01.18 (ל"ת)
11. אני לומד דו חוגי מדעי המחשב בשביל הרוח והסטוריה יפנית - בסוף צריך להביא אוכל הביתה! משה | 21.01.18 (ל"ת)
10. האשם כמובן באונברסיטאות כאשר אין כול סיכוי לאדם לבחור קרירה אקדמאית בתחומים האלו בעיקר משום שכול התקנים תפוסים שנים ע"י אנשי סגל שטוב להם עם הבטלה הנוחה והרווחית איזה אדם שפוי ילך ללמוד תחום שפרט לעיניין אין מה לעשות איתו, ואם זה מעניין אותך אז אין לך סיכוי להמשיך ולהתפתח בתחום כי הכול חסום. אם פעם לימודי מדעי הרוח נדרשו גם ע"י אלו שרק רצו תואר, אז היום הם כולם רצים לעשות תארים חסרי צורך כמו עריכת דין רק שבעריכת דין יש אלפי מקומות רמי | 21.01.18 (ל"ת)
9. עצוב. חברה ללא מדעי הרוח היא חברה טכנוקרטית הרואה לנגד עיניה רק שורות קוד וכסף. בוגרת מדעי הרוח | 21.01.18 (ל"ת)
8. חדשות טובות הסטודנטים אדיוטים ברובם, המרצים בעלי התקן רק מחכים לפנסיה התקציבית השמנה, איכות המחקר וההוראה בקאנטים ובכללי - החוגים הללו אינם תורמים דבר למדינת ישראל. יתרה מכך, הנזק שגורמים חוגים למגדר ושאר המצאות פוסט מודרניות, הוא עצום. ד"ר במדה"ר | 21.01.18 (ל"ת)
3. ובצדק. מה יעשה בחור צעיר שלמד את ההיסטוריה העתיקה של יפן הקדומה? לכל היותר ישטוף כלים ג | 21.01.18 (ל"ת)
הלמ"ס מאשרת: מדעי הרוח בישראל הולכים ונכחדים
22 תגובות לכתיבת תגובה