81. למה לא בנו מגרשי ענק לבדיקות? מחדל של הרשויות שנותנים לכלי רכב כזה אישור לנסיעת בדיקות על הכביש. לרשויות יש חלק מהאחריות על התאונות. משה | 02.04.18 (ל"ת)
80. זה 105 קמ"ש כמו שיהיה רכב אוטונומי בעוד 5 שנים אה, ואני קצת מבין בטכנולוגיה עם איזה PhD אז תחסכו ממני את ההסברים המלומדים שאתם מדקלמים מדף המסרים של דת האלון מאסק. תשמרו את זה ללווין הישראלי ז"ל שהוא שיגר לחלל. שקרים לדת הטכנולוגיה למתחילים | 29.01.18 (ל"ת)
78. מבזבזים את הזמן והכסף נהיגה אוטונומית מלאה- מיותר. נהיגה חצי אוטונומית- סופר חשובה. להכניס כתובת ולתת למכונית לנסוע זה ממש נחמד, אבל עד שנגיע לשם יכול לקחת זמן. בינתיים על היצרניות השונות להכניס מצבי נהיגה שפותרים קטעי נהיגה מונוטונים כמו פקקי תנועה וקטעי נהיגה ארוכים ללא פניות (כבר חצי נתמך ע"י בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על נתיב). תכלס- אלה מצבי הנהיגה שבגללם 95% מהנהגים היו רוצים לשרוף ת'מכונית והיו מוכנים לשלם לנהיגה אוטונומית... מוטי | 28.01.18 (ל"ת)
77. אם הסיריון שלי היה נכנס בכבאית ב 105 קמ"ש אני מאמין שלפחות הסמל היה נשאר :-) דוד | 27.01.18 (ל"ת)
76. בעיה בזיהוי מכוניות חונות? הבעיה האמיתית היא שהדבר ההזוי הזה על הכביש אולי עוד 10-15 שנים זה יהיה בטיחותי, בטח לא בזמן הקרוב- זה סכנת נפשות הטכנולוגיה מתאימה לדמו למטרת גיוס כספים כרגע זה אפילו לא ברמה של מוצר בטא קצת בעייתי בהתחשב בתוצאה הקטלנית של "באגים" במערכות הללו מי נתן לך רשיון? | 26.01.18 (ל"ת)
75. אין מצב שהרכב נכנס בכבאית ב-105 קמש הוא הספיק לבלום בצורה משמעותית ונכנס בכבאית במהירות הרבה יותר נמוכה. בפגיעה ב-105 קמש הרכב היה נמעך לגמרי והנהג לא היה שורד. מישהו | 25.01.18 (ל"ת)
74. ל 72 - אין מקום בעולם עם כמויות אבק כמו פה. מדינה יבשה = המון אבק. לכן אי אפשר להשוות עם המערב. רן | 25.01.18 (ל"ת)
72. מדהים איך המכוניות בארץ כל כל מטונפות למי שטייל בחו"ל - ברוב המקרים מכוניות נקיות ומצוחצחות יהודה | 25.01.18 (ל"ת)
70. תגובה ל 68 כן, תמשיך לנהוג בעצמך כי בני אדם כידוע אינם עושים תאונות לעולם... עוד אחד | 25.01.18 (ל"ת)
68. אני בחיים לא אסע במכוניות האלה ומוביל איי תהפוך לחברת הצפצפות הכי יקרה בעולם אורי כדורי | 25.01.18 (ל"ת)
67. למה הזדהות אלקטרונית של כל משתמש-דרך לא תתפוס א. תחברו GPS ומשדר לסבתא שלי? היא מייד תשכח אותו בבית אבות ב. תחברו GPS ומשדר לכל אבן על צלע הר או גמל במדבר? ג. תרשתו את כל העולם בתקשורת מאובטחת? בינתיים מי שנזרק מן הכביש בנגב לא יכול לצלצל למד"א, בינתיים עודף נהגים לק"מ חוסם אפילו סמ"סים ד. GPS מדוייק הרבה פחות ממה שחושבים, וגם זה רק לאחר תהליך של ניחושים ומיצועים. תגלו זאת בנסיעה בשכונות על צלע הר שם יש הרבה כבישים סמוכים, וכן ביציאה ממנהרות או בעצירת פתאום. בכל הנ"ל האפליקציות מנסות לגשר על החסרונות הנ"ל אבל קורה ההיפך. המוח האנושי מגיב לסנטינטרים בעשירית שנייה, ה GPS ל 20 מטר לאחר כמה שניות וגם זה לא תמיד עגלה יש לאילון סוסים לא | 25.01.18 (ל"ת)
66. מסכנה הכבאית! מן התצלום רואים כו תוצאות המפגש הניבו נזק זהה לשני המעורבים. כולנו רגילים לחשוב שלמכונית יש מסה פחותה משל משאית ולכן הקיווצ'וצ' עליה: אז תחשבו שוב, המכונית שכאן היא משאית בטריות. חוק שימור התנע (p=m*v) שמונצח בתמונה חושף מאסות זהות. וגם על הדרך, שעדיין המכונית החשמלית באותה הבעייה כמו זו הייתה לראשונה שבנה פורד קשישא: לא כלכלי לסחוב איתך את כל המזווה והמטבח. travel light עדיין הכי נכון לאדם וגם למכונית ההיברידית שולטטת | 25.01.18 (ל"ת)
65. אם לא היו מסתמכים קודם על זיהוי תנועה אלא ... על זיהוי אובייקט, זה לא היה קורה ! MULTI CUE חייב להתבצע ו FRAME DIFFERENCING זה טוב בנוסף לזיהוי אובייקט ברמה הראשונית !!! משתעשע | 25.01.18 (ל"ת)
64. הדבר שצריך לחשוש ממנו אין מה לחשוש מטכנולוגיה כי אין מה לעשות קוראים פשלות, אבל ממה שכן צריך לחשוש זאת מחברה כמו אובר שתשתלב בענף הזה יותר. חברה שמעודדת ניצול עובדים ואני מדבר על נהגים, נוסעים שלא אכפת להם מהם שיסעו אפילו בלי ביטוח. חברה כזאת עדיף שלא תהיה פה. יובל | 25.01.18 (ל"ת)
61. איזה רכב מדהים, תאונה במשאית ב 105 קמ"ש ואפילו החלון הקידמי נשאר שלם שלא לדבר על הדלתות שנפתחות בלי בעייה. מדהים כמה חזק הרכב. מדהים | 25.01.18 (ל"ת)
60. אוטונומי אומר ... כל הרכבים אוטונומיים בלבד על אותו מקטע כביש עם אפשרות לשוחח ביניהם וזאת כאשר גם בסביבה החיצונית מפוזרים חיישנים כולל שילוט אשר משדר לרכבים מהו התמרור מבלי להסתמך על ראיה ממוחשבת. זה המינימום, עכשיו נשאר שחברות הביטוח תאשרנה. הרגולציה לדעתי לא תאפשר רכב דרגה 5 כל כך מהר ! מדוע ? כי בני אדם ניתן לתבוע, ומחשב ??? יואב | 25.01.18 (ל"ת)
58. ולהבדיל בין זקן לילד היא יודעת? לפי מצב העניינים, כנראה רק אם הם משייטים במהירות שלה נער החידות | 25.01.18 (ל"ת)
57. ששש.., אילון הגאון עובד על פתרון! למה הוא מרסק חלליות אתם חושבים? כי בקרוב בשבריר שלפני תאונה הכיסא יהפוך לכיסא מפלט בעל מסלול אינטרה גלקטי וינחת בשלום לאחר ככה וככה שנות אור! ובאמצא אם תהיה סופה בין כוכבית וגם אם לא שילם עבור דגם א', אילון ישלח לו בחינם הגדלת טווח גם לעולמות אחרים! איפכה | 25.01.18 (ל"ת)
56. חברה, אני מעדיף חוויית נהיגה ולסמוך רק על עצמי תהנו באוטונומיות שלכם, אני ממשיך במכונית הרגילה שלי. יואב | 24.01.18 (ל"ת)
55. למגיבים הטכנופיליים. כשבן אדם דורס מישהו, הבן אדם משלם מחיר מאוד כבד. מי ישלם את המחיר כאן? תאונה, כשמה כן היא- תאונה. אף אחד לא רוצה לדרוס בכוונה מישהו אחר, אבל תאונות קורות, וכשהן קורות הבן אדם שבטעות קרתה לו תקלה נזרק לכלא ומשלם פיצויים אישיים כבדים. במה בדיוק תאונה של אדם שונה מתאונה של AI? מעניין | 25.01.18 (ל"ת)
51. לא מבין למה אנשים מסתבכים כל אלגוריתם בסיסי של רכב אוטונומי אמור לנתח שני דברים: 1. האם יש לפניו עצם שלא זז. 2. האם הוא עומד להתנגש בו. כל שאר הדברים לא משנים כלום, אז הוא ניתח שמדובר במכונית אז? האם המכונית נעה? היא לא נעה מדובר בעצם שעומד במקום, אין שום מקום להניח שאם משהו הוא מכונית והוא נמצא על כביש אז הוא נע, זה לא עובד ככה ואם זה עובד ככה אז לא כנראה שאין שום סיכוי שנראה מכונית אוטונומית בקרוב. ggg | 25.01.18 (ל"ת)
50. זה לא רכב אוטנומי מה שהכתב שכח לציין זה שלא מדובר ברכב אוטנומי, כאלו כרגע יש רק בניסויים אלא בסה"כ שמערכת קרוז קונטרול משוכללת. המערכת מיועדת לזהות שלטי מהירות ולהתאים את מהירות הנסיעה לכך, לשמור מרחק מרכבים אחרים ולבדוק לפני ביצוע מעבר נתיב. זה משדרג את הנסיעה מאוד אבל זה לא רכב אוטנומי. אין לו את החיישנים של רכב אוטנומי ולא את יכולות החישוב של רכב שכזה זה בסה"כ קרוז קונטרול. יובל | 25.01.18 (ל"ת)
49. פיסיקה של תיכון רק אומר שיכול להיות שהטסלה הייתה במהירות 105 והמשאית הייתה נוסעת ב80 משהו, ואז זה נזק נורמאלי למהירויות הללו. אם המשאית/כבאית הייתה בעצירה מוחלטת והטסלה היית מתנגשת ב105 אז לא היינו חלק אחד של הטסלה בשלמות. אלון מסק פאן בויי | 25.01.18 (ל"ת)
48. פורסייט עם המערכת של פורסייט כנראה זה לא היה קורה. הרי לרכבות הם מזהים מכשול ממרח עצום שיכול לתת אפשרות לבלימה ועצירה... יענקלה | 25.01.18 (ל"ת)
45. מקרה שקרה לי עם מערכת מובילאיי הולכת רגל הלכה על הכביש, לא חצתה את הכביש אלא הלכה במסלול הנסיעה שלי וממול רכבי והמערכת של מובילאיי לא זיהתה אותה. אציין רק שאנשים חוצים, המערכת כן מגיבה. חיפאי | 24.01.18 (ל"ת)
44. כמו שהבנתם, רכב אוטונומי זה חלום רחוק שעדיף שלא יתגשם הטכנולוגיה עוד לא שם. אפילו לא קרוב. כל השאר זה באזז של משקיעים ואנשי מכירות שמנפחים בועה ומנסים להכין את דעת הקהל. חלום בלהות | 24.01.18 (ל"ת)
41. ל 14: הטייס האוטומטי של טסלה כבר הרבה יותר בטוח מנהג אנושי הוא לא מושלם. כמובן. אבל בתאונה הקודמת הרשויות הפדרליות בדקו ומצאו שיש סטטיסטיקה ברורה שמראה שיש חצי מכמות התאונות עם הטייס האוטומטי לעומת בלעדיו. אם תחכה ד שהמערכת תהיה מושלמת, ימותו המון אנשים סתם. שי | 24.01.18 (ל"ת)
38. 18, אתה-מה-זה מאותגר הבנה! "...המערכת שנבחנה במכונית האמורה אינה כזו שנועדה להחליף את הנהג לחלוטין. לפיה, על הנהג להקפיד על תשומת לב ולאחוז בהגה גם כשהיא פועלת." מה כל קשה להבנה כאן?! אוטונומוס | 24.01.18 (ל"ת)
35. צירוף מקרים. נהג הטסלה זיהה (מאוחר) שמסיבה כלשהיא המכונית לא בולמת כנדרש, והתערב כשהמהירות הייתה ? 105 קמ"ש, שלפי התמונה סביר שהטסלה נסעה מעל המהירות המותרת. הנהג בלם ונתקע בכבאית במהירות נמוכה יותר, נגיד, 40-60 קמ"ש. היות וזה לא כביש מהיר, יתכן והטסלה רצתה לעקוף ולא הבינה את המשמעות של כבאית בפעולה... והנהג כן הבין - ובלם באיחור. לומדים | 24.01.18 (ל"ת)
34. אוי לכו לעזאז.. עם הקדמה הטכנולוגית שלכם באמת תודה רבה קרינת מיקרוגל מכל הכוונים | 24.01.18 (ל"ת)
33. 21, אתה טועה. שני רכבים נוסעים ב-100 קמ"ש בפגיעה חזיתית, יפגשו בעצמת אנרגיה של רכב אחד שפוגע בקיר במהירות 100 קמ"ש ולא 200. במקרה של רכב גדול וכבד כמו כבאית, האפקט דומה לזה של קיר כלומר לשני רכבים במהירות 100 קמ"ש זה מול זה. יש על זה פרק ב"מכסחי המיתוסים". מוהנדס | 24.01.18 (ל"ת)
32. בנוגע לתשובה 22 ממש מכעיס לראות את מה שרשמת, מכוניות בשליטה אנושית פוגעת הרבה יותר מאוטונומי, אוטונומי מפחיתה את מספר ההורגים ממאות לאחדים, אז מה קרה יעשה טעות זה שזה טכנולוגי לא אומר שאסור לו לטעות אליעד | 24.01.18 (ל"ת)
31. בהחלט תשובה 9 נתת לי עכשיו את המילים שאני חודשים מחפש לענות לאנשים בנוגע לטסלה, "בני אדם סלחניים לטעויות אנוש אבל ממש לא כשזה כשל טכני" אנשים עושים תאונות כל יום ונהרגים מאות אנשים על ידם ואין פוצה פה, אבל כשזה טסלה עושים על זה כתבה כי הוא נתקע באיזה כבאית ולא גרם אפילו לשריטה של בנאדם, ולגבי תשובה 22- אם זה היה עגלת תינוק אז כן הוא היה הורג תינוק, כמה אנשים ביום דורסים תינוקות? אז בגלל שזה טכנולוגי זאת בעיה? עם כל הטעויות שהרכב הזה יכול לעשות זה לא מגיע לאלפית מהטעויות האנושיות!!! אהרון | 24.01.18 (ל"ת)
30. התאונה נבעה מהקושי של מערכות אוטונומיות בזיהוי רכב חונה. מכאן ברור שהמהנדסים של החברה הם חבורת חובבנים. בעיה זו היא אחת הראשונות שהיתה אמורה להיפתר הרבה לפני אחרות. רון | 24.01.18 (ל"ת)
29. תשכחו ממכוניות אוטונומיות פרטיות לעשר עד עשרים השנים הקרובות כח החישוב לא חזק מספיק והאלגוריתמים לא מספיק טובים. מה שכן, לכלי רכב שנוסעים בנתיב קבוע (כמו משאיות או מוניות) יש מצב שנראה על הכביש בעשור הקרוב. כל החברות הללו מדברות מהפוזיציה.... מהנדס אלגוריתמים | 24.01.18 (ל"ת)
28. ל-21 שכנראה לא מבין בתעשית הרכב או בפיזיקה חברות לא בודקות מעל 60 קמ״שׁ כי סיכויי ההשרדות כמעט לא קיימים בלי קשר לרכב. לפי התמונה זו התנגשות במקסימום 30 קמ״ש. אני | 24.01.18 (ל"ת)
27. אם ככה נראית טסלה אחרי התנגשות ב-105 קמ״ש זה פלא הנדסי מי שחושב שזה בגלל שהרכב חזק לא מבין כלום בפיזיקה, אין שום סיכוי שזו התוצאה של התנגשות במשאית נייחת במעל 100 קמ״ש. כנראה שהרכב או הנהג בלם לפני ההתנגשות. אני | 24.01.18 (ל"ת)
26. הפתרון צריך ללכת בשלב ראשון בדרך אחרת לחייב את כל הרכבים ויצרני הרכבים החדשים כולל כל מי שנע מאיזה סיבה על הכביש להטמיע שבב זיהוי שיאפשר לכל רכב לדבר עם רכב אחר ולזהות אותו ללא קשר ליכולת הזהוי ע"י המצלמה. עד שיכולות ה AI לא יגיעו באמת לרמה שהמחשב באמת יבין את הסביבה במאה אחוז אנחנו במחסום שלא ניתן לעבור אותו ולא יהיו רכבים אונטומים אמיתים בכבישים רגילים. עודד | 24.01.18 (ל"ת)
24. טסלה וכל האחרים אפילו לא בהתחלה, כי אפילו דיוק של 99.999% לא מספיק ואין להם אפילו 98%. הפער הוא עצום. ה "9" האחרון יקח 100 שנה. כ. | 24.01.18 (ל"ת)
22. ואם זאת הייתה עגלת תינוק על המדרכה? כל עוד המוצר הזה שנקרא "רכב אוטונומי" לא בנוי כראוי, למה מאפשרים לו לעלות על הכביש? פשוט הזוי | 24.01.18 (ל"ת)
20. ל10 אל תשכח שזו טסלה - הרכב הכי חזק ובטיחותי בעולם - ששבר אפילו את מבחני הריסוק האירופי. אביה | 24.01.18 (ל"ת)
19. 2 ו 9 סיכמו את הכל בצורה נכונה 1. "קושי לזהות מכוניות חונות" זה הדבר הכי חמור ששמעתי עליו בחיי לגבי רכב אוטונומי. 2. ב110 קמ"ש, גם אם השמשה הקדמית חסינת כדורים, היא היתה עפה שלמה מהמקום קדימה מעוצמת ההתנגשות. שחר | 24.01.18 (ל"ת)
18. טסלה משתמשים בלקוחות שלהם כשפני ניסוי למערכת לא בשלה בסוף זה יעבוד, אבל לא מעט אנשים ימותו בדרך. ליאור | 24.01.18 (ל"ת)
17. לכל מי שכתב שככה לא נראת מכונית שהתנגשה במהירות 105 קמש אתם שוכחים שבדרך כלל כשרואים מכוניות כאלו, הם התנגשו במכונית דומה שבאה ממול, מה שאומר התנגשות במהירות כפולה בחישוב המהירות של 2 המכוניות(סביב 200) בנוסף יש לקחת בחשבון שהכבאית זזה קצת קדימה מעוצמת המכה, ולהוסיף עוד את מערכות המיגון של הרכב וקריסה הדר גית של תא המנוע.תכל הפעולות האלו מרככות את כוחות הG שפעלו על הנהג כרית אויר | 24.01.18 (ל"ת)
12. איזה כבאית יפה ונוצצת ובוהקת, ממש כמו הכבאיות של חמשושה IQ- ושות' בתחנה בא"י. ירחמיאל בן שלתיאל וסמי הכבאי סאלי מעלות תרשיחא | 24.01.18 (ל"ת)
11. ב- 105 קמ"ש ? אין מצב ! הגוף שלנו לא יכול לסבול תאוטה כזו עצירה מידית ממהירות של 80 קמ"ש ל- 0 יוצרת כוחות G כאלו שקורעים אותנו מבפנים. COOL1000 | 24.01.18 (ל"ת)
8. הקשקוש הכי גדול ששמעתי לאחרונה - לא לזהות רכבים חונים מה ההבדל בין רכב חונה לבין רכב שעומד ברמזור? הקשקשן | 24.01.18 (ל"ת)
7. נראה לכם שזה נזק של 105 קמ"ש, בהתנגשות עם משאית? ב-105 קמ"ש אי אפשר לזהות את הרכב. בתמונה, אפילו השמשות שלמות. זה 20 קמ"ש גג. הנשתבשה דעתכם? | 24.01.18 (ל"ת)
6. ל-3, אז הוא ידרוס אותו אבל אחר כך יתקנו את הבאג. בהחלט יכול להיות שיהיו עוד באגים בזיהוי בעתיד, אבל יהיו פחות בעיות מטעיות אנוש, ובטווח הארוך כמות הבאגים תקטן (בניגוד לטעויות אנוש, שכל אדם צריך לעבור אותן מחדש). TBH | 24.01.18 (ל"ת)
5. יש קושי בזיהוי רכב חונה האלגוריתם כנראה משייך צורות מסוימות לרכבים וכשהרכב נוסע בכביש או עומד בצד הדרך הצורה שלו זהה למכונית האוטונומית שמתקרבת מאחוריו. הרכב כנראה מניח שאם הוא זיהה מכונית בסביבת כביש אז היא בנסיעה. מעניין שזו באמת בעיה נפוצה וקשה ג | 24.01.18 (ל"ת)
4. אתמול המובלאיי שלי הגיבה בפראות על מה שחשבה שהינה באה תאונה נסעתי על כביש 6, בירידה לוואדי ערה היה פקק רק שאני המשכתי צפונה, המובילאיי חשבה שאני הולך להתנגש במכוניות שבפקק והתחילה להבהב בפראות, להשמיע זימזומים כאילו המוות קרב,כמעט חטפתי התקפת לב ואז באמת הייתה נגרמת תאונה. מזל שכבר אין לי מניות אינטל. | 24.01.18 (ל"ת)
2. מה זאת אומרת קושי בלזהות מכוניות עומדות מדובר בדבר הכי כל לזיהוי, חפץ דומם משמע: אסור להתקע בו. כנראה שטסלה בונה על זה שאנשים לא מבינים כלום על רכבים אוטונומיים אז היא ממציאה סיבה ללמה זה קרה. מחר היא תספר שהיא לא הצליחה לזהות עץ כי הוא עומד במקום ולא זז ggg | 24.01.18 (ל"ת)
הרכב האוטונומי של טסלה התנגש בכבאית ב-105 קמ"ש
81 תגובות לכתיבת תגובה