8. פשוט מס עניים, בזיון למדינה אני רוכב על כלי שעולה 10,000 שקל. ביטוח חובה לקטנוע שלי עולה 4200 שקל. היגיון?! מס מהחלשים. חבר שלי שנוסע על ג'יפ שעולה חצי מיליון שקל משלם 1200 שקל ביטוח חובה. זה מרתיח אותי! כשהוא, עם הטנק שלו, יעלה על אוטו אחר עם ארבע נוסעים הוא יגום נזק רב. כמה נזק אני יכול לעשות עם הקטנוע הצ'וקומוקו שלי?!? יותר מזה, אני בעל רישיון 27 שנה, 14 שנה רוכב על קטנוע ומעולם לא עשיתי תאונה או פגיעה אחרת כלשהיא. איפה זה מתבטא בעלות הביטוח? בשום מקום. אדם יכול להיות קקה של רוכב ולעשות פגיעות גוף פעמיים בשנה ועדיין ישלם כמוני, אולי 100 שקל יותר. יש כאן מס על מוחלשי החברה. פשוט כי הם יכולים. פשוט כי אין לנו כוח אלקטורלי מספיק כמו בעלי הרכבים. שיעשו ביטוח חובה בגובה 5000 שקל בלי ג'יפים, נראה אתכם שותקים אז. חצי מעלות כלי הרכב הולך לביטוח חובה?!?!?! איפה נשמע דבר כזה? בחו"ל, באירופה זה עולה 50-75 יורו. רוכב קטנוע | 25.02.18 (ל"ת)
6. טעות על טעות אם חברות הביטוח בארץ לא מעוניינות לבטח רכב דו-גלגלי, צריך לעשות אחד משניים: 1. לאפשר לבטח דו"ג (או רכב בכלל) בחברות ביטוח זרות. 2. חברת הביוח הממשלתית "ענבל" תבטח בביטוח חובה את רוכבי הדו"ג במחיר שפוי. עלויות הביטוח לדו"ג בארץ הן כשל השוק העיקרי של הענף, החל מקטגוריות הביטוח ההזויות שאין להן שום אחיזה במציאות, ועד לעלויות הביטוח. רוכב ותיק | 25.02.18 (ל"ת)
4. ההחלטה שהאשמה נופלת תמיד על הנפגע לא נכונה בחלק גדול מהמקרים. האשמה בתאונה היא של הרכב ולא של האופנוע. אם הביטוח היה נבחן לפי שיטה מסודרת הביטוח של האופנוע לא היה אמור להיות מסובסד מראש. מיקמק | 23.02.18 (ל"ת)
3. שוב מנסים לעבוד עלינו אין העמסה. אם גובים סכומים נוספים מנהגי הרכב הפרטי זה רק כי למישהו חשוב שחברות הביטוח ירוויחו את סכומי הענק (מאות מליונים בשנה!) שהן מרוויחות. הן יכלו לספוג את ההפרש, אבל לא- למה שלא ירוויחו יותר אם אפשר? הכתבה נועדה להסיט את האש מחברות הביטוח והמחוקק אל האופנוענים, שבפועל רק מועילים למצב בכבישים איד שמבין | 22.02.18 (ל"ת)
2. אף נהג רכב לא מסבסד שום דבר. חברות הביטוח יכולות להרוויח טיפה פחות בארה"ב לעשות ביטוח לאופנוע עולה כ 200 דולר. כשסיפרתי לחבר רוסי (הוא גר במוסקבה) כמה עולה לעשות ביטוח מקיף לאופנוע - הוא צחק ולא האמין. עד שהראתי לו את המספרים. כל אופנוע מוריד פקקים, חוסך חניה, חוסך זמן על הכביש (ובכך מעלה את היעילות של משק וזמן המבוזבז של אנשים בדרך ל ומהעבודה.) אם הייתה ממשלה נורמלית - הייתה מורידה את הביטוחים של אופנועים לחצי - בשביל לעודד אנשים לעבור לקטנועים וליעל את התחבורה המזעזעת במדינה. ראק' | 22.02.18 (ל"ת)
1. "כל אופנוען גורע בפועל את מקומה של מכונית בפקקים, מוריד מרמת הזיהום ואף תורם לצמצום מצוקת החניה" וגם הרבה פעמים עוזר לצמצם את צפיפות האוכלוסין בישראל :( אחד | 21.02.18 (ל"ת)
בכמה באמת יסבסדו הנהגים את ביטוחי האופנוענים?
9 תגובות לכתיבת תגובה