אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ה-F35: גאונות עסקית חסרת תקדים ומטוס שאלרגי לעצמו

64 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

54.
אם זונות מפרכסות זו את זו ת״ח כל שכן
הרב המשפיל שעושה הפרד ומשול ולא מפסיק לשוחח עם זרש, ומדריכה איך למרר את חיי הנרדף, בגיבוי העוכרת דין, כשמראים לכולם איך הוא לא מפסיק את ההשתלטות, ולא. קבלים את מרותו. מפני שהוא עושה הפרד ומשול, ומרבה בשיחה עם האשה, ומדריך אותה איך למרר את חייו. הם מיד מבטלים את הנרדף בשקריהם, ומביישים אותו בכל העולם עם עלילות שקר, ועשו אותו הכי מושמץ בעולם, ככה עשר שנים, כי הרוצחים רוצחים כדי שיקבלו את מרותם. נראה לכם שהם פעם רצו לתת לו משהו, נראים כאוהבים בשעת הנאתן ואין מקרבים לאדם בשעת דוחקו. הם אף!
אושרית עזרא | 20.03.18
52.
מושב המפלט של המטוס
מושב המפלט כמתואר בכתבה עמד בדרישה הבטיחותית כפי שנדרש. עם שיפור הקסדה והוספת משקל לקסדה נוצרה הטיית ראש אחורה בעת ניסויים רב שנתיים שבדיקת המערכות של המושב דבר שסיכן את הטייסים קלי המשקל. יצרנית המושב שיפרה את המושב במיידיות וכיום זהו המושב הכי בטוח בעולם לטייסי קרב (מכיל פטנטים רשומים להגנה על חיי הטייסים).
אחד שיודע | 19.03.18
47.
הF-35 נחשב מטוס גרוע בעיקר בגלל שלרוסים יש כבר תשובה משלהם - ה T-50
בנוסף, ה F-35 באמת נועד להחליף את ה F-16, ומצליח בכך עשרות מונים במיוחד בגלל שה F-16 הוא גם מטוס מחורבן. אם צריך להזכיר לאנשים את המוני ההתרסקויות שלו. הטריקים התאגידתיים של לוקהיד-מרטין, זה גאונות עסקית משל עצמה. אני אפנה אתכם לכתבה ההיא - מה הקשר בין תחת של סוס ומעבורת החלל, ואז תהיה הבנה מלאה יותר לאיך מתנהלת ארה"ב.
OG | 18.03.18
46.
דווקא בעיות הקסדה (שעבורה אלביט היא קבלנית משנה) נפתרו
https://eandt.theiet.org/content/articles/2018/01/advanced-400-000-helmet-for-f-35-fighter-pilots-absolutely-worth-the-money-creator-says/ ואינשאללה כל השאר בדרך לפתרון. ה-"פיזיקה" של המטוס מיוחדת- כדי להתאים ללקוחות הרבים; אך רוב הבעיות הן דווקא ב-"אלקטרוניקה"- חיישנים, מחשוב, אלגוריתמיקה ותוכנה- שכל מטוס מתקדם צריך; ובתחום זה היו-ויש- בעיות גם לראפאל, לטייפון ול- F22. הן לא מיוחדות ל- F35.
נתנייתי | 18.03.18
44.
עבורנו השורה התחתונה היא החשובה
אני סומך על חיל האוויר והתעשייה הבטחונית שלנו שיצליחו לקחת מטוס מלא באגים ולהפוך אותו לכלי הקרב הטוב ביותר בעולם. לא רק זאת, אלא שכל שירות מודיעין שיסתמך על הבאגים המוכרים של לוקהיד-מרטין יגלה פתאום שהאדיר הוא מטוס קצת יותר טוב מהF35.
אהרל'ה | 18.03.18
43.
לא נולד המטוס שלא היה מלא בבאגים כשייצרו אותו לראשונה
אני משוכנע שגם ה-F15 וה-F16 המהוללים היו מלאים בתקלות ובאגים, חלקם קטלניים, כשהם יצאו לראשונה לשוק. כיוון שעברו 40 שנים פלוס-מינוס מאז - תיקנו את רוב הבעיות. ה-F35 תוכנן מראש להיות טוב יותר בפרמטרים רבים מהשניים המוזכרים למעלה (בעיקר F16), ולכן שילוב התכונות שבו הופך אותו למטוס מתקדם וטוב מהם, על אף הבאגים והכשלים. הוא לא יוכל אולי לעמוד עדיין בכל המשימות שיועדו לו, אבל באלו שהוא כן עומד בהן - מדובר במשימות מורכבות מאוד עבור F16 (למשל), שמנצלות את החמקנות ואת האלקטרוניקה המתקדמת שלו. האם ישראל הייתה צריכה לרכוש אותו עכשיו? התשובה - כן! למה? כי עדיף שתהיה טייסת שלמה של מטוסים בהם החליפו מס' מערכות ושידרגו אחרות שה-80% יכולת שלהם טובה מ-100% יכולת של מטוסים בני 40. לא כדאי היה להתעורר יום אחד ולגלות שהשכנות החביבות שלנו רכשו\קיבלו מטוסים מדור חמישי, ואנחנו עדיין "תקועים" עם דור 4.5 (ראה מקרה מיג 21). אפשר לחיות עם זה, אבל זה יותר מסובך. אז למה?
יגאל | 18.03.18
38.
מדע פופולארי בשקל תשעים
כל מוצר הייטקי, ומוצר שכולל תוכנה בפרט, שיוצא לשוק כולל מאחוריו בסיס נתונים של אלפי באגים. חלק לא מבוטל מהם "פתוחים" - כלומר דורשים תיקון בעתיד. אז מה? מה זה אומר על המטוס? זאת ועוד - מכיוון שארה"ב החליטה, אסטרטגית, לא לייצא את מטוס העל ה F-22, אם לא יהיה בידיה מטוס שנמצא קצת מאחוריו למכור לידידותיה, אז חברה אחרת, לא אמריקאית, תיכנס לשוק הזה. דבר שדי ברור שארה"ב לא רוצה שיקרה. קיצר פופוליזם זול. מזכיר את מסע ההשמצות המטופש שליווה את שיגור טלסקופ החלל "האבל" שהיה ועודנו כלי התצפית הכי מתקדים שיש בידי מישהו, אל החלל החיצון.
כתבה שלא אומרת כלום | 17.03.18
37.
ל-35
היי, אני פשוט כן מכיר את התחום, לכן כשמישהו מדבר על משהו שהוא לא מבין בו, זה מפריע לי. חס וחלילה, לא אמרתי שהוא שקרן, אלא, אמרתי שהכתבה הזו לא מקצועית, וחד צדדית(שלילית בלבד). המידע שהוא משתמש בו מקורו באינטרנט ובתקשורת, והוא מידע תעמולתי ודיסאינפורמטיבי וותיק כנגד הפרוייקט. תראה, כמעט כל המידע בכתבה הוא לא נכון, וגם מה שיותר קרוב למציאות מוצג לא בהקשר הנכון. עכשיו, יש הבדל בין ביקורת לבין תעמולה נגד, ביקורת זה חשוב מאוד, ובהחלט יש עוד אתגרים בפיתוח המטוס, כמו שיש בכל פרוייקט אחר, אבל מה שמובא בכתבה בשורה התחתונה זה שהמטוס מזעזע בכל מובן שהוא, בעוד שבמציאות, גם כיום כשהמטוס עוד בשלהי הפיתוח ועדיין יש עוד אתגרי פיתוח, הוא המטוס קרב הכי מתקדם ומוצלח שיש כיום.
אור | 17.03.18
36.
שוכחים את העיקר - זה המטוס הכי טוב למשימה ארוכות טווח.
לעיתים גם מיקרוסוט וחברות אחרות משחררות גירסאות עם עשרות באגים. אז מה? אנשים לא מורידים את התוכנה ומשתמשים באיפיונים החדשים. המטוס הזה יוכל בקלות להגיע למדינות מרוחקות, לבצע את המשימה ולחזור בשלום בלי להיתגלות. אז לא מוכרחים להישמש בתותח שמיתחת לכנף. צפו בכתבה הזאת לשם איזון https://www.youtube.com/watch?v=c5ZiiSMjWAM
אודי | 17.03.18
35.
למגיב 33, העלית טענה, עכשיו תגן עליה
גילוי נאות: איני מבין דבר וחצי דבר במטוסים, ובטח במטוסי קרב חמקניים, אני פשוט נהנה לקרוא את הכתבות האלו. עכשיו - העלית פה טענותלא פשוטות (קראת לכותב "שקרן", בין היתר) - בוא תן דוגמאות קונקרטיות עם אסמכתאות, ולא לזרוק טענות והכפשות באוויר.
שלומי | 17.03.18
34.
ומי רץ לקנות אותו? שטייניץ הטמבל
וזאת לא חוכמה בדיעבד. לפני חתימת קניית הנפל הזה, כתבתי למלא חברי כנסת, ועדת חוץ ובטחון, וכל מיני פונציונרים אחרים בהון–שלטון מייל, עם לינקים לכל המדינות שביטלו את קניית ה אף 35. כולל הרבה ממה שנאמר כאן. דבר ללאמפה. כל ה’בטחוניסטים’ הישראלים הם אנשים בינוניים, חסרי מוח ו/או מושחתים. אין שום הסבר אחר לקנייה המסיבית של הזבל הזה
אורן | 17.03.18
32.
הפרוייקט הזה הוא אכן כישלון מוחלט בכל מדד אפשרי
והפך להיות דה פקטו תוכנית לאבטלה סטייל העבודות היזומות. העובדה שאין פוליטיקאי אמיץ מספיק כדי לקנוס את לוקהיד מרטין קשות על האימפוטנטיות שלהם היא אחד מהסממנים לשפל אליו הגענו ברמת המנהיגות בעולם. אייזנהאואר היה הנשיא האחרון של ארה"ב (חוץ מקנדי שנרצח), ובדיוק כמו שניבא הקומפלקס הצבאי התעשייתי קנה את אמריקה, ואת העולם כולו.
ד"ר רשע | 17.03.18
30.
כתבה מדהימה ועצובה מאד
במחיר של מטוס אחד ניתן לבנות עוד בית חולים,או לשפר בית חולים קיים,ולהציל את חייהם של עוד כמה מאות ישראלים.במחיר של צוללת אחת מגרמניה ניתן לבנות עוד שלושה בתי חולים.אפשר לפתור בעיית דיור לעוד אלפי זוגות צעירים בארץ. במחיר של מטוס אחד ניתן לבנות מקלטים טובים שיצילו אלפי ישראלים שהטילים מלבנון ןעזה ינחתו פה עוד השנה !!!!
יוסי ג | 17.03.18
28.
אין ספק שאילתור ישראלי ע"י שני אזיקונים ומסטיק יפתור ת'עניין
הנחמה היחידה היא שאנחנו לא באמת משלימים עבור המטוס עצמו (זה מכספי הסיוע), אבל זו נחמה מאד קטנה. א. כי הוצאות התפעול והתחזוקה הן עלינו. ב. כי יש עוד הרבה מערכות נשק עדיפות שאפשר היה לקנות בכספי הסיוע (למשל ה- A10, שיעיל הרבה יותר לרוב הצרכים של ישראל בשדה הקרב הנוכחי/עתידי, למרות גילו המופלג. כמו הפאנטום בזמנו...). ג. כי התקלות במטוס יסכנו הן את הטייסים, הן את הכוחות שעבורם/לטובתם הם אמורים לפעול, ועוד יותר מכך - את עצם הצלחת המשימה שיישלחו לבצע. על הפגיעה המוראלית והתדמיתית שתיגרם לנו, כולל שחיקת ההרתעה, אני כבר לא מדבר. מעולם לא היה הביטוי " וישמן ישורון ויבעט" נכון יותר לגבי המדינה בכלל, ומשהב"ט/צה"ל במיוחד - מתנהגים כמו איזה אהבל מפעיל באסטה שזכה בלוטו או בירושה גדולה, ומבזבז אותה על שטויות.
חוני המתגלגל מצחוק | 17.03.18
23.
כתבה גאונית - מי יזכור אם יסתבר שזהו מטוס הקרב הכי טוב בעולם
ככה זה אצל פרשנים הכי מומחים בכול תחום, אם הם צדקו פעם הם יזכירו לנו את זה שוב ושוב, אבל אם הם טעו טעות קשה מי זוכר? הציבור לא! הקוראים לא! אם לא תתממש הטענה של הכותב - המטוס יגרום לכך ש - "מדינות ששרויות במצבי עימות חם אף יהיו בסכנה ביטחונית". הצעה - אם יסתבר שמדינות ששרויות במצבי עימות חם הפיקו תועלת עצומה ע"י הפעלת המטוב, הכותב יתפטר מתפקידו לאלתר.
שלו | 17.03.18
21.
היה גרוטאה עוד לפני שהמריא
וזה היה ידוע. זה לא רק הבעיות - זה הרעיון עצמו והמטוס עצמו. אם הכל יתון הוא יהיה נחות עדיין. הדבר היחיד שעובד לטובתו זה מערכת השליטה והבקרה האוירית - סינכרון של כל הרשתות בזמן אמת. כל השאר הוא עושה רע. גם איןאפשרות להביט אחורה בקרב אוויר....עוד משהו לרשימה. מי צריך קרב אוויר תאמרו ? כל מי שנמצא בלחימה...גם הכנפיים מיוצרות בארץ דרך אגב.
שגיא | 17.03.18
16.
מישהו מתחשבן
נראה לי מי שכתב את המאמר בא חשבון עים משהו לא יכול להיות בעולם שיצרנית שיצרה כמה מטוסים הטובים בעולם תייצר מטוס כושל כמו שמתואר ולא יכול להיות שכל חיל אוויר טועה ורק האדון הזה צודק צריך לחפש סיבה למה כתב מה שכתב לדעתי זה אחד המטוס הטוב ביותר בעולם ולראייה תשמעו מה יש למפקד חיל האוויר להגיד
ביטון שלמה | 17.03.18
14.
ל-5 כן אם לסבתא היו גלגלים.... אז...
אין סיכוי כרגע לפתור את כל הבעיות בבת אחת ושהמטוס יתפקד. לוקהיד מרטין יודעת זאת. לכן עלות הפיתוח היא כפי שהיא. הם פותרים בעיה אחת ושתיים אחרות צצות בעקבות זה. אז כפי שכתבתי אם... יש רק להתפלל שהמטוס בידי ישראל לא יופל בשטח אויב...
ישראלי בקנדה | 17.03.18
13.
מטוס רע
5) ממה שיצא לי להבין גם בלי הבאגים זה לא יהיה מטוס מצוין. הוא פשוט לא ממש טוב בשום תחום כמו שאין כרגע אתלט שהוא גם אלוף ב100מ וגם במרתון. כדי ליצור יתרון יחסי צריך התמחות. ועוד דבר קטן: כלום באמת מאמינים שמאז שהמציאו אתה מונח stealth והשימוש בקרבון אף אחד לא התקדם בתחום המכ״מ? Stealth forever? נראה לי שלא ממש. כמות הכתבות הרשת על זה שזה מטוס רע מדאיגה...מזל שלאויבינו יש רק עפיפונים ונטיה להילחם בינם לבין עצמם.
גיא | 17.03.18
9.
חירטוט בשקל
אף מערך הגנה אווירית כולל זה של ארה"ב בעצמה לא מסוגל כיום להתמודד עם התקפה מסיבית שתכלול 5% F35 והשאר מטוסי f15, f16 ומפציצים. אז אין לו תותח. מי צריך בכלל תותח כשהוא משמיד את מערך האוייב מטווח של 100 ק"מ? היכולת שלו לנחות אנכית משמעותה שניתן להפעיל אותו עם שדה תעופה מבוזר שקשה מאוד לתקוף - אז תדלוק אווירי פשוט לא הכרחי. נשיאת חימוש עי המטוס עצמו היא נחמדה, אבל בעדיפות נמוכה - הוא לא מתוכנן להיות המפציץ!
טייס | 17.03.18
5.
בלבול מילי אחד ארוך מסתכם במשפט "אם יתוקנו כל הבאגים, יהיה זה מטוס מצוין"
אז בתחילת הכתבה אתה אומר שהמטוס לא עומד לדעתך במטרות שהוגדרו לו, ואז בסוף כותב את האמת - שאם יתוקנו הבאגים, זה יהיה מטוס מצוין. אז news flash - לכל מטוס קרב יש רשימת תקלות כזאת בילדותו, באחרים זה פשוט לא פורסם. אם ברוסיה ובסין שיש מסך ברזל, ואם בארה"ב שזה המטוס הראשון שמפותח בדור האינטרנט הרחב שבו המידע נגיש לכל אחד. אגב, חלק גדול מהדיסאינפורמציה שהופצה במשך השנים לגביו הגיע מ.. הפתעה - בואינג שאיבדה חוזה בלתי נתפס ורצתה במשך שנים לגרום לביטול של לפחות גירסאת הצי של המטוס כדי לפתח לו מטוס משלה ולא לאבד את כל ה 400 מיליארד.
יוסי | 17.03.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת