48. להגיע ממקום למקום במהירות, מועיל, ירוק, וחסכוני להגיע ממקום למקום במהירות, מועיל, ירוק, וחסכוני הפתרון היחידי :אפליקציית שיתוף נסיעות חכמה ,אפקטיבית, שמאגדת בייחד: נהגים, נוסעים שהם שיכולים להרוויח גם כשליחים ( בלי בעיית רגולציה) ושולחי המשלוחים, וכולם באפליקציה אחת, ושיודעת לספור את מספר האנשים ברכב . Same-Way משתפת טרמפיסטים, נהגים, שולחי המשלוחים, והשליחים, ומסיעי המשלוחים, וכולם על אותה הדרך עם Same-Way רכב אחד או נוסע אחד יכול להוריד/לחסוך עד 4-5 מכוניות בכביש ! אכפאניק | 17.03.19 (ל"ת)
47. שום כניעה ללובי של נהגי מוניות לא הכל מושלם עם נהגי המוניות כמו שבטח ובטח גם לא מושלם כל העסק הזה של "נסיעות שיתופיות" "הובר" ועוד "חברות " עם שמות אלו אחרים שמופעלות בשלט רחוק ועושים הון עתק בלי לשם מיסים... בר דעת | 19.03.18 (ל"ת)
46. צריך יותר 'שבוס' - אוטובוסים/מיניבוסים פרטיים. יש כאן שוק חם שמצפה למשתתפים וככל שיהיו יותר, כך הממשלה תתקשה לבלום (הבלימה נעשית אגב ברמת הרשות המקומית, שמשתפנת ולא מסייעת או אוסרת על שירותי הסעות - אחת הפגיעות היותר קשות של הרשויות המקומיות באזרחים). מתן אישור לחברות כמו VIA יכול לתת פיתרון מושלם לדברים כאלה. חבר'ה - תתאגדו. 10-20 אלף איש יכולים לפרנס בכיף, וב-15 שקל לנוסע, חברת הסעות. כג | 19.03.18 (ל"ת)
45. חלם , טבע קבלה פתור ממיסים ל עשר שנים , וסטודנט תפרן ישלם מס על 35 ש"ח לנסיעה חלם , טבע קבלה פתור ממיסים ל עשר שנים , וסטודנט תפרן ישלם מס על 35 ש"ח לנסיעה על המדינה להכריז על פתור ממיסים ודרגולציה בכל נושא ההסעה השיתופית ל 10 שנים לא רק זה אלה לחייב את חברות הביטוח להשאיר את הפוליסות הקיימות ולא לחפש ערוץ עושק חדש. עוד 10 שנים אולי תיהיה טכנולוגיה חדשה , עד אז צריך לחיות ( ולכל זורי הפחד והאימה , אלגוריתמים פשוטים יכולים לאמת מי הנהג ומי הנוסע ) מטומטמים , מטומטמים כולנו | 18.03.18 (ל"ת)
44. הטרמפיסטים נוהרים בהמוניהם לקלפי.. באסה שיש משהו סבבי במדינה שחברי מרכז הליכוד לא נהנים מגזירת קופון עליו. הא ובכן לכל נהגי המוניות היקרים שמגיבים כאן בהמוניהם לכו חפשו מי.... אתכם גיל | 13.03.18 (ל"ת)
43. אני לא מעלה יותר טרמפיסטים,, אכלתי אותה פעם אחת הייתי נוהג להעלות מדי פעם,, וכמעט תמיד זה מטרד, או שהם מדברים בטלפון, או בקיץ יש להם ריח זיעה מסריח,, אני גמרתי עם זה ירון | 13.03.18 (ל"ת)
42. רשות המיסים של חלם.. עד שהורדו כמה מכוניות מהכבישים הפקוקים בשביל הכמה שקלים שתגרדו מנסיעה להרוס הכל? ח | 12.03.18 (ל"ת)
38. מצוין להעביר ככה חבילות במיוחד שקיות קטנות עם ירוק , הכי טוב לעלות על טרמפ ככה בשביל להעביר חומרים ממקומות מרוחקים בן בן | 12.03.18 (ל"ת)
36. עוד 5 שנים מכוניות אוטונומיות עוד 5-10 שנים הרכבים יהיו אוטונומים. המוניות תהינה אוטונומיות ולא יהיו נהגי מוניות ולובי מטומטם שלהם. או שהם ימנעו גם מוניות אוטונומיות? עונש לטפשים שבמקום להסתגל לשינוי ולקידמה דופקים את הציבור עונש לנהגי מוניות | 12.03.18 (ל"ת)
35. רק אל תשכחו את מקרי האונס של אובר לונדון עשרות מקרי אונס בשנה דווחו בלונדון של נהגי אובר, הנהגים חזרו לעבודה אחרי התלונות. לא פוטרו או הושעו מהעבודה. גם 95% מנהגי אובר בלונדון מוסלמים אז תתארו לעצמכם מה יהיו הנהגים בארץ אייל | 12.03.18 (ל"ת)
34. תגובה ל20 היתרון בנסיעה שיתופית הוא הורדת מספר הרכבים מן הכביש באופן שיטתי. לא טרמפ מדי פעם. כך אני חולקת נסיעה עם שכן שנוסע עמי באופן קבוע כמה פעמים בשבוע. אין כל סיבה שהוא ייקבל טרמפ בחינם אלא יחלוק את ההוצאה. דבר נוסף לתושבי הפריפריה מוניות ותחבורה ציבורית אינן חלופה רלוונטית לא מבחינת תדירות, עלות וזמן. ליאת | 12.03.18 (ל"ת)
33. חוצפנים פשוטי העם שרוצים להעלות את רווחתם על חשבון רווחת נהגי המוניות רווחת נהגי המוניות חשובה יותר מרווחת כל יתר העם!! נהגי המוניות צריכים לשבות שביתה ארוכה ואז נראה האם פשוטי העם יעדיפו לעבור לחלופות או יתחננו בפני נהגי המוניות שיקחו את כספם. נהג מונית פרטית | 12.03.18 (ל"ת)
32. ביטוח כיום רק כמה מחברות הביטוח מכסות נסיעות שיתופיות בהן יש השתתפות בתשלום (עד 2.2 ש"ח לקילומטר בחלוקה עם כל הנוסעים כולל הנהג). כל המסיע אדם בתשלום גבוה יותר מסתכן בהעדר ביטוח. ליאת | 12.03.18 (ל"ת)
31. לבחור הנכבד מתגובה 20 כמה שאלות אליך . שאתם לוקחים נסיעה של 2 קמ ו איך שהוא היא עולה בין 30-50 שח זה בסדר ? שאתם נוסעים כמו חיות על הכביש ואין לכם לא דין ולא דיין .. זה בסדר ? שאתם גונבים אנשים בכל שיטת מצליח אפשרית זה בסדר ? אני רק מחכה ליום שיהיה מוניות אוטונומיות ולא אצטרך לסבול איזה דפר סוג *** שחושב שהוא חכם . אבל נוהג במונית . תודה ויום טוב . לפני שאתה שואל אותנו אם זהנ בסדר ץ תחשוב למה קרה הדבר הזה שנקרא טרמפים . אם הייתם ישרים ואמינים ובני אדם ולא יצורים אז אולי לא היו קמות כל הקבוצות האלה . יניב גבעתיים | 12.03.18 (ל"ת)
30. כל הכבוד לרשות המסים ולבירוקרטיה. כפי שבלמתם חשמל משמש תבלמו שיתוף נסיעות הכי כיף זיהום אוויר ותרומה לטרור הערבי על ידי שימוש מוגבר בנפט יובל | 12.03.18 (ל"ת)
29. זה לא עסק ואין פה רווחים סה"כ נסיעות מזדמנות, המקסימום זה כיסוי עלויות. כשעושים על האש עם חברים ומישהו עושה קניות ומחזירים לו כסף - הוא צריך לשלם מס? הוא פוגע במסעדנים? הוא מעודד עבודה בשחור? ואם עלה לו 90 והחזרתי לו 100 כי אין לי עודף? צריך לפתוח תיק שומה וליווי של רואה חשבון? יאללה להירגע חברים. ולגבי הביטוח - אולי צריך להקפיד לשלם רק בסוף הנסיעה ורק אם לא עשיתם תאונה... מביט מהצד | 12.03.18 (ל"ת)
26. אובר טובה רק לאובר אובר היא חברה דורסנית שדואגת רק לעצמה. בכל העולם כבר יודעים שהנהגים שלה מפסידים כסף על כל נסיעה (ויש אפילו נוסחאות מתמטיות שמוכיחות את זה כבר כמה שנים), שהחברה לא דואגת להם לשום תנאים סוציאליים ושהיא בכלל מתכחשת לעובדה שהנהגים הם עובדים שלה, כדי שתוכל להמשיך ולעשוק אותם. אז כן - צריך למצוא פתרון לעלות הגבוהה של מוניות ושל הלובי של נהגי המוניות בליכוד, אבל אובר היא לא הפתרון, אלא ניסיון לפתור בעיה ישנה בבעיה חדשה. ירחמו | 12.03.18 (ל"ת)
24. אנחנו נשבית את המשק לא יתכן שיפגעו לנהגי המוניות בפרנסה!!! חצופים הצעירים האלה!!! מועלם נהג מונית | 12.03.18 (ל"ת)
23. כל עוד המדינה לא מספקת אלטרנטיבה משלה היא איננה הריבון בנושא. אין למדינה זכות להתערב ביוזמות שיתופיות מכיוון שהזכות להתארגן הינה זכות יסוד בדמוקרטיה, יש הבדל עצום בין הפעלת מונית למטרות רווח לבין התארגנות אזרחית שנועדה לאפשר לאזרחים לנוע בחופשיות, זכותה של המדינה להתערב מבתטלת גם לאור העובדה שזו מועלת בחובתה כלפי האזרח בכך שהיא לא מספקת אמצעי תחבורה ציבורי ראוי כדי שאזרחיה יוכלו להתבסס עליו לפרנסתם (=תשלום מיסים). דניאל | 12.03.18 (ל"ת)
22. נמוכים לרוב בעשרות ואף במאות אחוזים "מחירי ההשתתפות שנגבים בקבוצות עדיין נמוכים לרוב בעשרות ואף במאות אחוזים ממחירי המקסימום שקבע משרד התחבורה". את זה לא סביר שיכתוב אפילו תלמיד 3 יחידות מתמטיקה. עידן | 12.03.18 (ל"ת)
21. תשובה לכל הנאיבים פה נניח שאתה בעל מסעדה ומולך מישהו נותן לאנשים אוכל בבית שלו בתשלום, בלי לשלם מיסים בלי שכירות בלי אגרת עסקים ארנונת עסקים וכו... זה בסדר? ונניח שאתה חשמלאי מוסמך שעובד עם חשבוניות ובא איזה ילד שלמד י״ג ועושה עבודה בלי תקן בלי רישוי וכמובן בשחור... זה בסדר? ונניח שאתה בעל חנות טלפונים משלם מיסים, עמלות מכס... מחזיק מעבדה וכו ובא מישהו ומוכר אייפונים ב30% פחות שהבריח במזוודה - זה בסדר? בקיצור בשם הקמצנות אתם מכשירים שוק שחור, פרוע ולא חוקי נהג מונית | 12.03.18 (ל"ת)
20. טרמפים בחינם - דבר מבורך. בתשלום - עסק שצריך לשלם מס טרמפים בחינם - דבר מבורך. קארפול כלומר שיתוף - כל פעם נוסעים ברכב של מישהו אחר - מבורך. כמו שלהכין אוכל לשכנה שזה עתה ילדה זה מבורך, אבל להכין ארוחות ולמכור - זה כבר עסק. מה כל כך מסובך להבין את ההבדל? מדובר במדרון חלקלק שיעצים עוד יותר את השוק השחור בישראל. כבר היום רוב בעלי המקצוע עובדים בשחור, ופוגעים בצדיקים המועטים שעובדים עם חשבונית. עכשיו תעשו אותו דבר לנהגי המוניות והאוטובוסים? משלם המיסים | 12.03.18 (ל"ת)
18. כשיפצע הנוסע בתשלום הראשון - תבינו את הבעיה כשחברת הביטוח הראשונה תסרב לשלם לנוסע שיהפוך לנכה לכל החיים משום שלנהג לא היה ביטוח של נהג מונית, למדינה לא תהיה ברירה אלא להסדיר את הנושא ולהכריח את המשתפים לקנות ביטוח מתאים. לא נעים, אבל כדי שזה יעבוד (וחשוב מאוד שזה יעבוד, ואפשרי שזה יעבוד) חייבים לייצר מוצר ביטוחי מתאים שמספק כיסוי. כיום - אין. תמונות של נכה מרושש בטלויזיה יכריחו את המחוקקים לייצר פיתרון. עד אז - רק שתבינו את הסיכון שאתם לוקחים. מישהו צריך ביטוח? | 12.03.18 (ל"ת)
14. לא ניתן יהיה לאכוף תשלום מיסים. גם הנהג וגם הנוסעים יצהירו שהכל חינם יופי של יוזמה | 12.03.18 (ל"ת)
12. גם בקדימה צורן! גם אצלנו יש קבוצת וואצאפ שפתחה תושבת הישוב ומשתמשים בה כבר מאות תושבים! אין מה לעשות, כשהעיריות לא נותנות מענה עם תחבורה ציבורית, האזרחים דואגים לעצמם. שרון | 12.03.18 (ל"ת)
9. תעברו מהר לטלגרם לערוצים מקודדים וחשאיים - אחרת המדינה תציק לכם !! הרי הם בשלטון שם ומפלצת הבירוקרטיה המיסים והביטוחים לא רוצים פה שיהיה לכם טוב . רק עוד מסים, עוד תקנות, עוד הצקות- ככה הם חיסלו את אובר ומנסים לחסל השכרת דירות Airbnb ועוד . זו מדינה על הפנים ! אחד | 12.03.18 (ל"ת)
8. אסור לנהג פרטי להסיע נוסעים בתשלום לפי חוק! גם אם זה תשלום נמוך. במקרה תאונה חברת ביטוח תגלה את זה ולא תשלם. אנו | 12.03.18 (ל"ת)
7. כשהייתי סטודנט באונ' בן גוריון (ב"ש) זכיתי לרכוש מכונית באמצע שנה ב', תוך הסתמכות על השתתפות סטודנטים אחרים בדלק בנסיעות לאזור המרכז. חרם צרכנים על סטודנטים שניסו לגבות מחיר שבעיני יוזמי החרם נראה מופרז (תאמינו לי שהוא לא) לא צלח, פשוט כי כוחות השוק היו חזקים מהם. כשאוטובוס מב"ש לת"א עולה 20 ש"ח, אבל יוצא בשעות ספציפיות, מעלה ומוריד נוסעים רק בנקודות ספציפיות, ובדרך כלל צפוף, אז לשלם 25 ש"ח כדי לשבת בנוחות בכסא מובטח, לעלות ולרדת במינימום הליכה, הרגיש לרוב הסטונדטים כהוצאה מוצדקת. נקודה למחשבה לכל אלה שחושבים שמחירי הטרמפים צריכים להיות fixed price. הם לא, הם צריכים להיות מנוהלים על ידי כוחות השוק. אמיר ש., מודיעין | 12.03.18 (ל"ת)
5. פתטי שהמדינה במקום לברך על זה שיש פחות מכוניות על הכביש עוסקת במיסים בכל מקרה זה קשקוש. את אובר הצליחו לעצור, זמנית רק אני מקווה, אבל איך הם יגיעו לתוך קבוצות וואטסאפ ופייסבוק אני לא יודע. יגיעו לאחד יפתחו עשר שהם לא מכירים. אי אפשר לעצור אנשים שרוצים לנסוע ביחד, שיצאו לנו מהווריד. ערן | 12.03.18 (ל"ת)
2. למה לחבל ביוזמות יצירתיות שמפחיתות זיהום אוויר ומקלות על נוסעים??? זה התפקיד של משרד התחבורה ורשות המיסים? דן | 12.03.18 (ל"ת)
1. טרמפים בקרית טבעון בטבעון פועלות קבוצת ווטסאפ וקבוצת פייסבוק והרבה אנשים נוסעים בזכות הקבוצות. יהיה עצוב אם הדבר הזה ייעצר/ יפחת... צפון לא כל כך רחוק | 12.03.18 (ל"ת)
תופסים טרמפ על הרשת: תעשיית הנסיעות השיתופיות של ווטסאפ ופייסבוק
48 תגובות לכתיבת תגובה