אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תופסים טרמפ על הרשת: תעשיית הנסיעות השיתופיות של ווטסאפ ופייסבוק

48 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
להגיע ממקום למקום במהירות, מועיל, ירוק, וחסכוני
להגיע ממקום למקום במהירות, מועיל, ירוק, וחסכוני הפתרון היחידי :אפליקציית שיתוף נסיעות חכמה ,אפקטיבית, שמאגדת בייחד: נהגים, נוסעים שהם שיכולים להרוויח גם כשליחים ( בלי בעיית רגולציה) ושולחי המשלוחים, וכולם באפליקציה אחת, ושיודעת לספור את מספר האנשים ברכב . Same-Way משתפת טרמפיסטים, נהגים, שולחי המשלוחים, והשליחים, ומסיעי המשלוחים, וכולם על אותה הדרך עם Same-Way רכב אחד או נוסע אחד יכול להוריד/לחסוך עד 4-5 מכוניות בכביש !
אכפאניק | 17.03.19
46.
צריך יותר 'שבוס' - אוטובוסים/מיניבוסים פרטיים. יש כאן שוק חם שמצפה למשתתפים
וככל שיהיו יותר, כך הממשלה תתקשה לבלום (הבלימה נעשית אגב ברמת הרשות המקומית, שמשתפנת ולא מסייעת או אוסרת על שירותי הסעות - אחת הפגיעות היותר קשות של הרשויות המקומיות באזרחים). מתן אישור לחברות כמו VIA יכול לתת פיתרון מושלם לדברים כאלה. חבר'ה - תתאגדו. 10-20 אלף איש יכולים לפרנס בכיף, וב-15 שקל לנוסע, חברת הסעות.
כג | 19.03.18
45.
חלם , טבע קבלה פתור ממיסים ל עשר שנים , וסטודנט תפרן ישלם מס על 35 ש"ח לנסיעה
חלם , טבע קבלה פתור ממיסים ל עשר שנים , וסטודנט תפרן ישלם מס על 35 ש"ח לנסיעה על המדינה להכריז על פתור ממיסים ודרגולציה בכל נושא ההסעה השיתופית ל 10 שנים לא רק זה אלה לחייב את חברות הביטוח להשאיר את הפוליסות הקיימות ולא לחפש ערוץ עושק חדש. עוד 10 שנים אולי תיהיה טכנולוגיה חדשה , עד אז צריך לחיות ( ולכל זורי הפחד והאימה , אלגוריתמים פשוטים יכולים לאמת מי הנהג ומי הנוסע )
מטומטמים , מטומטמים כולנו  | 18.03.18
34.
תגובה ל20
היתרון בנסיעה שיתופית הוא הורדת מספר הרכבים מן הכביש באופן שיטתי. לא טרמפ מדי פעם. כך אני חולקת נסיעה עם שכן שנוסע עמי באופן קבוע כמה פעמים בשבוע. אין כל סיבה שהוא ייקבל טרמפ בחינם אלא יחלוק את ההוצאה. דבר נוסף לתושבי הפריפריה מוניות ותחבורה ציבורית אינן חלופה רלוונטית לא מבחינת תדירות, עלות וזמן.
ליאת | 12.03.18
31.
לבחור הנכבד מתגובה 20 כמה שאלות אליך .
שאתם לוקחים נסיעה של 2 קמ ו איך שהוא היא עולה בין 30-50 שח זה בסדר ? שאתם נוסעים כמו חיות על הכביש ואין לכם לא דין ולא דיין .. זה בסדר ? שאתם גונבים אנשים בכל שיטת מצליח אפשרית זה בסדר ? אני רק מחכה ליום שיהיה מוניות אוטונומיות ולא אצטרך לסבול איזה דפר סוג *** שחושב שהוא חכם . אבל נוהג במונית . תודה ויום טוב . לפני שאתה שואל אותנו אם זהנ בסדר ץ תחשוב למה קרה הדבר הזה שנקרא טרמפים . אם הייתם ישרים ואמינים ובני אדם ולא יצורים אז אולי לא היו קמות כל הקבוצות האלה .
יניב גבעתיים | 12.03.18
29.
זה לא עסק ואין פה רווחים
סה"כ נסיעות מזדמנות, המקסימום זה כיסוי עלויות. כשעושים על האש עם חברים ומישהו עושה קניות ומחזירים לו כסף - הוא צריך לשלם מס? הוא פוגע במסעדנים? הוא מעודד עבודה בשחור? ואם עלה לו 90 והחזרתי לו 100 כי אין לי עודף? צריך לפתוח תיק שומה וליווי של רואה חשבון? יאללה להירגע חברים. ולגבי הביטוח - אולי צריך להקפיד לשלם רק בסוף הנסיעה ורק אם לא עשיתם תאונה...
מביט מהצד | 12.03.18
26.
אובר טובה רק לאובר
אובר היא חברה דורסנית שדואגת רק לעצמה. בכל העולם כבר יודעים שהנהגים שלה מפסידים כסף על כל נסיעה (ויש אפילו נוסחאות מתמטיות שמוכיחות את זה כבר כמה שנים), שהחברה לא דואגת להם לשום תנאים סוציאליים ושהיא בכלל מתכחשת לעובדה שהנהגים הם עובדים שלה, כדי שתוכל להמשיך ולעשוק אותם. אז כן - צריך למצוא פתרון לעלות הגבוהה של מוניות ושל הלובי של נהגי המוניות בליכוד, אבל אובר היא לא הפתרון, אלא ניסיון לפתור בעיה ישנה בבעיה חדשה.
ירחמו | 12.03.18
23.
כל עוד המדינה לא מספקת אלטרנטיבה משלה היא איננה הריבון בנושא.
אין למדינה זכות להתערב ביוזמות שיתופיות מכיוון שהזכות להתארגן הינה זכות יסוד בדמוקרטיה, יש הבדל עצום בין הפעלת מונית למטרות רווח לבין התארגנות אזרחית שנועדה לאפשר לאזרחים לנוע בחופשיות, זכותה של המדינה להתערב מבתטלת גם לאור העובדה שזו מועלת בחובתה כלפי האזרח בכך שהיא לא מספקת אמצעי תחבורה ציבורי ראוי כדי שאזרחיה יוכלו להתבסס עליו לפרנסתם (=תשלום מיסים).
דניאל | 12.03.18
21.
תשובה לכל הנאיבים פה
נניח שאתה בעל מסעדה ומולך מישהו נותן לאנשים אוכל בבית שלו בתשלום, בלי לשלם מיסים בלי שכירות בלי אגרת עסקים ארנונת עסקים וכו... זה בסדר? ונניח שאתה חשמלאי מוסמך שעובד עם חשבוניות ובא איזה ילד שלמד י״ג ועושה עבודה בלי תקן בלי רישוי וכמובן בשחור... זה בסדר? ונניח שאתה בעל חנות טלפונים משלם מיסים, עמלות מכס... מחזיק מעבדה וכו ובא מישהו ומוכר אייפונים ב30% פחות שהבריח במזוודה - זה בסדר? בקיצור בשם הקמצנות אתם מכשירים שוק שחור, פרוע ולא חוקי
נהג מונית | 12.03.18
20.
טרמפים בחינם - דבר מבורך. בתשלום - עסק שצריך לשלם מס
טרמפים בחינם - דבר מבורך. קארפול כלומר שיתוף - כל פעם נוסעים ברכב של מישהו אחר - מבורך. כמו שלהכין אוכל לשכנה שזה עתה ילדה זה מבורך, אבל להכין ארוחות ולמכור - זה כבר עסק. מה כל כך מסובך להבין את ההבדל? מדובר במדרון חלקלק שיעצים עוד יותר את השוק השחור בישראל. כבר היום רוב בעלי המקצוע עובדים בשחור, ופוגעים בצדיקים המועטים שעובדים עם חשבונית. עכשיו תעשו אותו דבר לנהגי המוניות והאוטובוסים?
משלם המיסים | 12.03.18
18.
כשיפצע הנוסע בתשלום הראשון - תבינו את הבעיה
כשחברת הביטוח הראשונה תסרב לשלם לנוסע שיהפוך לנכה לכל החיים משום שלנהג לא היה ביטוח של נהג מונית, למדינה לא תהיה ברירה אלא להסדיר את הנושא ולהכריח את המשתפים לקנות ביטוח מתאים. לא נעים, אבל כדי שזה יעבוד (וחשוב מאוד שזה יעבוד, ואפשרי שזה יעבוד) חייבים לייצר מוצר ביטוחי מתאים שמספק כיסוי. כיום - אין. תמונות של נכה מרושש בטלויזיה יכריחו את המחוקקים לייצר פיתרון. עד אז - רק שתבינו את הסיכון שאתם לוקחים.
מישהו צריך ביטוח? | 12.03.18
7.
כשהייתי סטודנט באונ' בן גוריון (ב"ש)
זכיתי לרכוש מכונית באמצע שנה ב', תוך הסתמכות על השתתפות סטודנטים אחרים בדלק בנסיעות לאזור המרכז. חרם צרכנים על סטודנטים שניסו לגבות מחיר שבעיני יוזמי החרם נראה מופרז (תאמינו לי שהוא לא) לא צלח, פשוט כי כוחות השוק היו חזקים מהם. כשאוטובוס מב"ש לת"א עולה 20 ש"ח, אבל יוצא בשעות ספציפיות, מעלה ומוריד נוסעים רק בנקודות ספציפיות, ובדרך כלל צפוף, אז לשלם 25 ש"ח כדי לשבת בנוחות בכסא מובטח, לעלות ולרדת במינימום הליכה, הרגיש לרוב הסטונדטים כהוצאה מוצדקת. נקודה למחשבה לכל אלה שחושבים שמחירי הטרמפים צריכים להיות fixed price. הם לא, הם צריכים להיות מנוהלים על ידי כוחות השוק.
אמיר ש., מודיעין | 12.03.18
5.
פתטי שהמדינה במקום לברך על זה שיש פחות מכוניות על הכביש עוסקת במיסים
בכל מקרה זה קשקוש. את אובר הצליחו לעצור, זמנית רק אני מקווה, אבל איך הם יגיעו לתוך קבוצות וואטסאפ ופייסבוק אני לא יודע. יגיעו לאחד יפתחו עשר שהם לא מכירים. אי אפשר לעצור אנשים שרוצים לנסוע ביחד, שיצאו לנו מהווריד.
ערן | 12.03.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת