אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הפוך מהעולם: 69% מהישראלים משתמשים ברכב פרטי להגיע לעבודה

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

46.
1-אתה הזוי אם מראה לך שמחלקים פה מכוניות חינם
אתה משלם מחיר כפול ממה שהרכב עולה בחו״ל וזה שנותנים הלוואה לא אומר שזה חינם. פשוט מכוניות מכניסות המון כסף למדינה בזמן שתחבורה ציבורית תמיד דורשת השקעה ולא כדאית לקופת המדינה וגם אין תחבורה בשבת בגלל התפילים שלנו, אז בכל אופן כל אדם שפוי חייב להחזיק אוטו.
ממש חינם | 18.03.18
33.
אני גר במרחק של 5 דקות נסיעה ברכב ממקום העבודה שלי, אבל......בפריפריה
ולכן, אין לי ולאשתי ברירה אלא להחזיק שני רכבים. עם רכב, אני מגיע תוך 5 דקות. עם אוטובוס....טוב, מתי הוא מגיע בכלל? כל שעה וחצי או וגם כדי להגיע לתחנה הקרובה ביותר, צריך לטפס במשך 10 דקות לפחות. לחזור הביתה....אם זה בצהריים, אני יכול לשכוח מזה. אם זה בלילה (19:30 וצפונה) גם כן. אז הכל תלוי בטרמפים. אבסורד לחלוטין.
אבי | 18.03.18
30.
אני גר בסיאטל והפקקים הם סיוט אדיר
יש לי עסק במרכז העיר, אני לא מדמיין לעלות על האוטוסטרדה בשעת העומס, מרחק של 15 דקות הופך לשעה פלוס, תאונה על הכביש המהיר היחידי והתנועה הפסיקה. סיאטל בשנות ה70 החליטה לא להשקיע בתשתיות והעיר גדלה מעבר למה שציפו. אנשים סובלים בה כי חייבים להתנייע עם רכב מכל מקום בעיר והפרברים גדלו מעבר למה שהכבישים יכולים לעזור. הרכבת הפרברית מתפתחת, אבל זה לא משרת מספיק אנשים. בקיצור בלאגן בדיוק כמו בתל אביב על עיר שהיא הרבה יותר קטנה ממטרופולין דן.
עידן  | 18.03.18
25.
עוד סיבה להפריד דת ממדינה
כשאין תחבורה ציבורית 24/7 אין שום סיבה שבן אדם יוותר על הרכב הפרטי. תחבורה ציבורית אמורה להוות תחלופה ראויה והולמת לרכב פרטי - מהירה, נוחה, יעילה, זולה וזמינה. בארץ התחבורה הציבורית היא איטית, לא נוחה (מישהו ראה כמה מטונף בתוך האוטובוסים) ולא יעילה. אבל החלק הכי גרוע הוא חוסר הזמינות של התחבורה הציבורית בישראל - כמעט יומיים בשבוע של השבתה מלאה.
עולם שלישי | 18.03.18
23.
יש מחסור בנהגים בתחבורה הציבורית
כתוצאה מכך, האוטובוסים מגיעים באיחור, מדלגים על נסיעות מתי שמתחשק להם בלי להודיע את הנוסעים, והאוטובוסים שכבר מגיעים מפוצצים עד אפס מקום. חייבים לשפר את תנאי העבודה והמשכורות של נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית אם רוצים להביא לשיפור. עד אז, המצב רק ילך וייעשה יותר ויותר קטסטרופלי.
קורא עברי | 18.03.18
19.
שנים של הזנחה של התחבורה הציבורית
העדפת התחבורה הפרטית על פני הציבורית הביאה אותנו למצב הזה. קחו לשם הדוגמה את הר חוצבים המבוקש בירושלים. אין שום דרך שאינה כוללת עמידה בפקקים להגיע אליו, בין ברכב פרטי ובין בתחב"צ. אז התוצאה היא שהעובדים מעדיפים בכל זאת לעמוד בפקקים ברכביהם הפרטיים ולא להזיע עם כולם באוטובוס מייגע. במקום שתהיה למקום רכבת נוחה וזריזה, הר חוצבים הופך לרמת החייל (מתחם תעסוקה מקולל בפני עצמו) של אזור ירושלים.
אמיר ש., מודיעין | 18.03.18
18.
ניתן בקלות להקל על בעיות הפקקים
המדינה צריכה לעודד מקמות תעסוקה להסיע את העובדים בהסעות פרטיות. אם יהיה אטובוס פרטי שיאסוף ושיפזר את העבדים בשכנות או בערים סמוכות. נחסוך 50 מכניות על כול אוטבוס. זה ממש יחסל את הפקקים. לא צריך להשקיע בתשתיות, העובדים יעבדו בשעות מסודרות. ובנוסף זה יפתח את שוק ההסעות הפרטיות ויכניס עוד אנשים למעגל התעסוקה.
תותחן | 18.03.18
16.
ואיפה יש תחבורה ציבורית יעילה?
כשאין תחבורה ציבורית יעילה אז אין שימוש בתחבורה ציבורית, זהו. הרכבת בישראל אינה מגיעה למרכזי הערים אלא לשוליים ולכן יעלה רק בשילוב עם רכב/אוטובוס/מונית בנקודת המוצא ובנקודת היעד, לא יעיל, לא ידידותי בחום ו/או בגשם. בתוך הערים אין רכבת תחתית שמנטרלת את הפקקים. אז מה יש להשוות?
הילדון | 18.03.18
15.
הכתב מוזמן להגיע לעבודה עם אוטובוס...או לנסות לחזור איתו
בהמון פעמים שאני מנסה לנסוע באוטובוס אני חווה איחורים, אוטובוסים שלא מגיעים, המתנה ארוכה בתחנות אוטובוס מול השמש ללא צל, משעות הערב נוכחות מצומצמת מאוד, וכמובן שבשבתות אין תחבורה ציבורית.. למה שבר דעת יסכים לעלות על האוטובוס ולבזבז את חייו בהמתנה קשה?
ח | 18.03.18
7.
היום קונים אופנועים הרבה יותר מפעם
אין ברירה, לשרוף שעתיים ביום זה לא הגיוני, הרבה הבינו את זה ועברו לרכב, אופניים, חשמליים, קטנועים ואופנועים. המדינה יכולה להקל על הציבור ולהוריד עלויות מיסים וביטוח וכך לעודד את הרכיבה. קחו לדוגמה את העיר רומא, איטליה, שם גם התחבורה הציבורית לא עומדת בביקוש, רחובות צרים, בעיית חנייה ומיליוני תיירים, שם אפשר לראות את כל האיטלקים והאיטלקיות על הווספה טסים ממקום למקום. שאין פתרון ברמת התשתיות, על כל אחד מהאזרחים לפעול בדרך שנוחה ומתאימה לו.
שמעון | 18.03.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת