אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

10 דברים שהמדינה יכולה לעשות כדי לשחרר את הפקקים

122 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

121.
הצעה ופתרון לבעיה הכללית
1. הפתרון הראשון הוא פניה ימינה ברמזור אדום רק כאשר הצומת פנויה.זה קיים בארה"ב והפיליפינים ופה אני רואה שחרור מהיר של פקק. 2. הקמת ובניית מחלפים עיליים ותת קרקעים.עם יצירת נתיביים חלופיים וקיצורי דרך ליעדים קרובים.והסרת רמזורים . 3. הורדת מחירי הביטוח חובה ומקיף דרסטית לרכבים דו גלגליים. 4. נסיעות חינם בתחבורה ציבורית בסבסוד המדינה .לחלופין תשלום מס סמלי . 5. החמרת ענישה וקנסות לנהגים שלא מאותתים בפניות ימינה ושמאלה .או עצירות פתע או העמדת רכב בכביש שמפריע לתנועה. לאחר כל זה הכבישים קליליים.
רוקי שופס מחשבים וסלולר | 21.03.18
120.
ואיפה הדו גלגלי ברשימה?
יש פתרונות כמו תחבורה ציבורית אבל עד שלא יעשו סדר איתה זה לא באמת עוזר. לא יודע מה איתכם אני כבר עייפתי מכל הפקקים המעצבנים האלה ביציאה מכל עיר עד הגעה לתל אביב וזאת אחת הסיבות שעברתי לדו גלגלי. הכלי שאומנם הוא קצת הרפתקני אבל בהחלט יודע לחסוך עמידה בפקקים, עברתי לדיאלים בגלל שזה נתן לי תמורה הולמת לכסף ולא הייתי צריך למכור כליה בשביל לקבל אחלה קטנוע.
רני | 20.03.18
117.
טעות מספר 3 בכתבה
להגיע לתחנת רכבת בישראל זה עונש. במכונית נתקעים בפקק, גם בתחב"צ. בתחב"צ גם יש בעיות תאום, במכונית צריך לחפש חניה.. הפתרון הפשוט הוא להגיע לתחנה באופניים \ אופניים מתקפלים \ אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי מתקפל. פשוט קל וזול תוך 10 דקות מרוב התחנות בגוש דן. אבל משרד התחבורה לא חושב בכיוון וגם כנראה העיתונות לא.. תקועים ב-1970 עם פתרונות מיושנים.
האזרח דרור | 19.03.18
116.
טעות מספר 2 במאמר - לא מתייחסים לנתונים
לפי בנק ישראל 10% מהישראלים מגיעים לעבודה באופניים. אבל גם הממשלה וגם העיתונאי מתעלמים מזה לגמרי. למה לא 30% ? זה אחוז האנשים שנוסעים לעבודה בתוך המטרופולין שלהם - למרחק של 5-7 ק"מ לכל היותר. כלומר 20-30 דקות באופניים או אופניים חשמליים. פשוט וקל - במקום להתקע בפקקים מחולון לתל אביב להגיע באופניים - כל מה שצריך זה שביל אופניים ברוחב נתיב אחד. יש המון מקומות שאפשר להעביר - לדוגמה בצד השני של הגדר של האיילון . אבל אתם מגיעים לעבודה במכונית - אתם לא יודעים על זה בכלל.
האזרח דרור | 19.03.18
115.
טעות מספר אחת במאמר
מה פתאום תחבורה ציבורית בשבת? בגבעת שמואל האוכלוסיה דתית. לא משתמשים בתחבורה ציבורית בשבת וגם לא ישתמשו. לפי ההגיון הזה הם צריכים להשתשמש במכונית פחות נכון? אבל יש להם יותר מכוניות למשק בית יחסית לתל אביב. תחבורה ציבורית בשבת יכולה לחסוך למשפחה שרוצה לקנות מכונית - אבל היא לא מסבירה למה יש משפחות עם שתי מכוניות. רמז - כי הנתון החשוב ביותר לשימוש ברכב הוא זמן הנסיעה לעבודה בכל אמצעי תחבורה. אנשים לא יסעו 3 שעות ביום במקום שעה וחצי גם אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת. זה באמת צעד רצוי כדי להקטין החזקת רכב אבל זה לא צעד חשוב במיוחד.
האזרח דרור  | 19.03.18
112.
שאלה לגבי הצעה מס' 3
נאמר בכתבה שמשרד התחבורה מתיר תשלום עבור כיסוי הוצאות הנהג. אבל מה עם חברות הביטוח? למיטב ידיעתי תשלום כזה הופך את הנסיעה ל"שימוש מסחרי" ברכב שאינו מכוסה בפוליסת ביטוח רכב פרטי סטנדרטית. משמע, הנהג המקבל והנוסע המשלם בעצם חשופים לחלוטין מבחינה ביטוחית. מי יסכים לקחת סיכון כזה?
דן-דן | 19.03.18
106.
וגם
אנשים לא נוסעים כי כיף להם אלא כי הם צריכים. כל השיטות במאמר מניחות שהצורך נשאר. אבל טיפול ראשון ונכון לא רק תחבורתית הוא בהקטנת הצורך ליסוע כל יום לעבודה המרוחקת. לכן תכנון והקמת תעסוקה אמיתית מחוץ לת"א תוך ביזור תעסוקה וחינוך, חשוב מאוד למדינת ישראל ותושביה. חוץ מזה, טיפול בתחבורה של עובדי הציבור. הפסקת הסיבסוד שנתנו בשנים האחרונות לעובדי מדינה. צמצום התנועה הצהל"ית ע"י איסור נסיעה מנהלתית מהבית ביום א בין 7 ל 9 וכ"ד, השקת אפליקציה פנים-צהלית לקאר פולינג תוך תגמול, .. וגם צמצום תנועת משאיות. איסור בכבישיפ מסויימים בשעות מסוימות, איסור בנתיב הימני או ימניים בשעות מסוימות או בכלל, .. וגם, טיפול אחר בתאונות. הגעה מהירה של בוחני תנועה וסילוק המפגע בזריזות ולא אחרי שעות. וגם, הגברת מתן דוחות תנועה לרכבים איטיים במיוחד, מתחת למותר\נכון בכבישים מסויימים (כביש 6), לנוסעים במסלול השמאלי לא למטרות עקיפה ... זה לא יוצר רק בעיית גודש אלא בעיקר בעייה בטיחותית ובטח יש עוד לעשות מחר בבוקר ולא בשנת 202XXX כמדובר בכתבה.
ברוך | 19.03.18
103.
שר תחבורה שמכהן כבר מעל ל 10 שנים בתפקיד וזאת התגובה שלו לנושא??
"בתגובה לדו"ח נמסר ממשרד התחבורה כי המשרד "מדביק פערים של 60 שנה בהשקעות בתשתיות בתחבורה ובעיקר בתחבורה הציבורית"." ברצינות ?? עצוב פשוט עצוב ... לא רק שתכנית הפיזור העבודה והאוכלוסייה בשביל להפריח את הדרום נכשלה טוטאלית כולל תכנית עיר הבאדים... (משפחות הקצינים נשארו במרכז ולא עברו לגור בערים ליד מסיבה פשוטה והגיונית ) אין תחבורה ציבורית שמתפקדת אין חינוך ראוי בפריפריה אין מענה רפואי ראוי ואין עבודה אז כל האוכלוסייה מתרכזת במרכז או לפחות בבקרים ובערבים כל אוכלוססית ישראל נוהרת למרכז ... ושר התחבורה שלנו לא עושה דבר בנידון כבר 10 שנים אבל העיקר תגובה בומבסטית .. תמנו אותי שר תחבורה ויהיה לי תשובה לכל בעיה לפחות בשנתתים הראשונות כל מה שאני צריך זה להגיד בתגובה לדו"ח נמסר ממשרד התחבורה כי המשרד "מדביק פערים של 10 שנה בטמטום של שר התחבורה הקודם "
קוקרצה  | 19.03.18
101.
בתור שומר שבת
זה לחלוטין באינטרס שלי שתופעל תחבורה ציבורית בשבת. גם משיקולים של סולידריות חברתית (אני מבין שיש אנשים במדינת ישראל שאינם שומרים שבת וזו לחלוטין בחירה לגיטימית שלהם) וגם מתוקף העובדה שתחבורה ציבורית מביאה להפחתת חילול השבת בארץ - טכנית, עליה על אוטובוס מהווה פחות חילול שבת מהנעת רכב פרטי ונהיגה בו.
אמיר ש., מודיעין | 19.03.18
100.
נת"צים יעודיים מופרדים ל50 קווי אוטובוס
אם שר התחברוה היה מתעסק באמת בפתרון הבעיות ולא בפוליטיקה וטקסים, היה אפשר לפתור את בעיית התחבורעה תוך שנתיים. להקים מערך של נת"צים מוגבהים מופרדים, ליצר מהתחבורה הציבורית הקיימת קווים חדשים שיסעו על נתיבים יעודיים שניתן לבנות בחודשים- אולי אפילו אוטובוסים חשמליים במקום הקיימים. ליצר מערך כולל של קווי אוטובוס מכל מקום לכל מקום ובעיקר למרכזי עבודה והייטק. להפוך את תחנות האוטובוס לסטייל תחנות רכבת, לאפשר בשעות העומס נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית. את כל הפתרון הזה היה אפשר לישם תוך שנה מקסימום אם היו מחליטים, אבל שר התחבורה עסוק בקווי רכבת שיהיו מוכנים עוד 10 שנים ולא בפתרונות זמינים.
סמי מסביב | 19.03.18
99.
בלי תחבורה בשבת ובלילה כל זה לא שווה גרוש
כשאין תחבורה בשבת כל משפחה מחזיקה אוטו , אם יש רכב בבית וכבר משלמים עליו אגרת רישוי אז למה לנסוע עם אוטובוס לעבודה? יש הרגשה שאנשים שמקבלים החלטות בעניין תחבורה ציבורית אין להם מושג על מה הם מדברים בכלל. שכל אחד מהם יהיה מחוייב להגיע לעבודה במהלך חודשיים עם תחבורה ציבורית בלבד ולא להשתמש ברכב בסופ"ש אז נקבל החלטות הגיוניות ומועילות. מצחיק לשמוע שמנסים להמציא גלגל מחדש כאשר מספיק לבקר בלונדון ניו יורק וציריך כדי להבין איך הכל אמור לתפקד.
לרינה | 19.03.18
98.
תחבורה ציבורית בחינם
תחבורה ציבורית בחינם אוטומטית תגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית, ובכך תגרום להעלאת תדירות הגעת אוטובוסים מה שגדיל עוד יותר את נוחות השירות ואת מספר המשתמשים בתחבורה ציבורית וכך לפתור את כל בעיות הפקקים תוך זמן הקצב ביותר ובהשקעה התקציבית הקטנה ביותר. את הכסף לפרוייקט יקבל המשק מעליה חסרת תקדים בשעות העבודה האפשקטיביות של המשק.
תום גבסו | 19.03.18
97.
והכי חשוב - להחליף את שילטון הקשקשנים והלא יוצלחים האלה
ארבעים שנה שהליכוד ושותפיו בשילטון. תיראו מה הם עשו ותשוו לאלו שניהלו כאן את העיניינים ב 30 השנה הראשונות. ההם ידעו לעשות ולבנות, להקים מדינה מכלום. אלה יודעים לדבר ולדבר, אבל להכריע, לחתוך לפתרונות שעובדים, לקבל החלטות כואבות, לעשות פשרות הגיוניות הם לא מסוגלים. כן אתה ביבי - מספר אחד בנאומים ומצגות, וכל הקופים נטולי עמוד השדרה שסמוכים על שולחנך שמחקים את הבוס, ומקשקשים ונואמים ומושחתים.
ד. בן גוריון | 19.03.18
96.
הכתבה הזו מוכיחה כי העיתונות לא מבינה את תפקידה
תפקיד העיתון הוא לא לפתור את הבעיות או להציע פתרונות. זה תפקיד הממשלה. העיתון צריך נונסטופ להצביע על הבעיות ולכתוב מהבוקר עד הערב על כך שעובדתית בהתבסס על נתונים כמותיים, בכל פרמטר הנוגע לתחבורה (הרוגים, פקקים, יעילות התחבורה הציבורית ומדדים בינלאומיים) בשורה התחתונה משרד התחבורה והשר העומד בראשו נכשלו כשלון מחפיר. כל עוד אתם מנסים להציע פתרונות (ש-100% מהם כבר קיבלו בעבר התייחסות כלשהי ממשרד התחבורה עצמו לכן מה בכל החידוש כאן?), אתם מפספסים את התפקיד שלכם ומשחקים לידי משרד התחבורה שממשיך להכשל ולהיות בטוח שהוא נפלא.
צחי | 19.03.18
95.
תחבורה ציבורית ברמה של מדינת עולם שלישי
אני מתגורר בהרצליה ומגיע למת"ם כמעט מידי יום. נסיעה ברכב פרטי מהבית 45 דקות הלוך וכ-60 דקות חזור. ברכבת (נסיעה עד לתחנה בהרצליה, החלפת רכבת בבנימינה, אוטובוס למת"מ וכך בכוון ההפוך) כשעה וארבעים וחמש דקות. יתר על כן, זה בעלויות שאינן נמוכות. כלומר עוד שעתיים בדרך מידי יום. השיטה לפיה אין מרחקי הליכה מהרכבת למקום העבודה או למגורים, כפי שיש לנו במדינה המוחכמת, יחד עם תקלות ואחורים, אינה מייטיבה עם הרוצים להשתמש בתחבורה הציבורית. המתכננים אינם עובדים ללא שכר, אבל טעויות התכנון זועקות לשמיים.
תושב הרצליה | 19.03.18
88.
אוסף הצעת הזוי - הסבר ופתרון אמיתי בפנים
עוד מיסוי לא הוגן כל עוד אין חלופה. הפיכת נת"צים לנתיבי קארפול תאט את התחבו"צ. במקום נתיבים מהירים נוספים צריך להנגיש את תחנות התחבו"צ בהן מוקף גוש דן. צריך חניונים רבי קומות בתחנות הרכבת. גם נושא השבת הוא יותר גימיק. אז מה כן? תחבו"צ בחינם! תוך ייעול מערך הקווים. המון מרכזי תעסוקה לא מחוברים באופן יעיל למרכזי מגורים. יש לעשות רביזיה מקיפה בכל מערך הקווים כך שיהיו חיבורים הגיוניים וקצרים בין נקודות שונות וחיבוריות טובה בין הקווים. מציע שבמפקד האוכלוסין הבא יישאל כל משק בית על הנסיעות הטיפוסיות שלו. עם כח המחשוב של היום ניתן יהיה להוציא דטה מעניינת שתעזור בתכנון הקווים. תחבו"צ בחינם משתלמת למדינה כלכלית. כל מעבר של נוסע לתחבו"צ חוסך למדינה כסף. פחות פקקים פחות אובדן תל"ג, פחות תאונות וזיהום פחות הוצאות בריאות. זה גם מייתר חלק מההוצאה על סלילת כבישים בלתי נגמרת. ביטול העלות יקרב את הפריפריה, יאפשר גמישות תעסוקתית והינו צעד סוציאלי. ביטול הגביה יעלה את מהירות הנסיעה הממוצעת ויגביר אטרקטיביות התחבו"צ. המדינה משלמת היום המון כסף לעובדי המדינה על החזר הוצאות בתחבו"צ, כסף שייחסך.
נהגוס | 19.03.18
87.
מה עם זיכוי מס לחברות שהעובדים יעבדו מהבית ? יש אינטרנט מחשב מצלמה פקס נייד !
ומה עם פיתוח אזורי תעשיה צמוד לערים במקום להתעקש בוודעות התכנון לבנות שוב ושוב שכונות חדשות "בערי שינה "בדרך לפקק בתל אביב וזה לא משנה עם הפקק יהיה ברכב או ברכבת זה תמיד יהיה פקק !!
המאה ה22 בישראל ## | 19.03.18
86.
פתרונות לפקקים בכבישים
כל ההצעות הם לא פתרונות לפקקים.הם ניצול המצוק של הנהגים כדי לגבות מיסים נוספים.למשל קו רכבת מאיזור מודיעין מקביל לכביש שש ובהמשך מקביל לכביש שישים וחמש לטבריה וקרית שמונה.אבל זה לא ייעשה כי למדינה יותר נוח לגבות כספים ממצוקת הנהגים.בעיקרון הגברת העומס משרתת את המדינה.תחבורה ציבורית יעילה עולה כסף למדינה.פיריון העבודה בארץ נמוך מהמקובל בגלל הזמן הרב שמתבזבז בפקקים.
רמי.נ | 19.03.18
83.
כתבה לא מקצועית בעליל
1. רוב הפתרונות שנכתבו, במיוחד ארבעת הראשונים, לא רלבנטיים לטווח הקצר (שנה/שנתיים) והבינוני (חמש שנים) 2. מאידך, לא צוינו פתרונות שהם לטווח הקצר מאד/בינוני ויתרמו בוודאות מיד עם ישומם ונציין כמה: א. רשות תחבורת מטרופוליטנית - תביא לשיפור התכנון של קווי האוטובוסים וליישום של התשתיות במיוחד במקומות המערבים מספר רשויות מקומיות. ב. סלילת נת"צים ג. פגיעה בתעשיית הליסינג - עידוד נסיעה בתחב"צ ולא ברכב פרטי לעבודה. ד. תשלום על מקומות חניה בעבודה אגב, נסיעות שיתופיות במתכונת אובר לא מקלות על עומסי התנועה אלא מחריפות אותם - הוכח בכל המחקרים! סביר שכשיהיו מכוניות אוטונומיות, הפתרון של ניעות שיתופיות יהיה הפתרון המוביל, אך זה חזון לטווח הארוך מאד.
שלמה | 19.03.18
79.
פשוט להעיף את השקרן גאוותן ישראל כץ
השר הזה לא מפסיק לדבר על הההסגים שלו ומתהדר ומהדר את שמו. הוא שוכח שזה תפקידו והוא שוכח שהוא משקיע מיליארדים לא מהכיס הפרטי של אבא שלו. זה בדיוק כמו שכל בוקר ישמיעו לנו רופא שיספר לנו שהוא: מטפל בחולים ונותן מרשמים ומנתח ומרפא...
הצעה מספר 12 | 19.03.18
71.
הדבר הראשון שיש לעשות הוא להחליף את השר כץ
השר כץ, חסר דרך והבנה בסיסית בתחבורה, מצד אחד מעודדים רכבים פרטיים ומאידך מנסים לעודד חבורה ציבורית, כמעט כל פרוייקט תחבורתי בארץ נגמר בעלויות הרבה יותר גבוהות מהמתוכנן ובזמן ארוך יותר מהמתוכנן, השר כץ בולדוזר אמיתי, כוחני, נוסע ברוארס ועם טווח ראות מוגבל!
בני | 19.03.18
69.
פתרון פשוט - להפסיק לבנות משרדים בת"א... ולתת צ'אנס לפריפריה ... מה דעתכם ?
פשוט טמטום כולם נוסעים כל בוקר לגוש דן ... ולא סתם למרכז. למה כי כמה בעלי הון החליטו לבנות גטו במרכז המדינה. אז כל יום מליוני אזרחים נוסעים כ 40-50 ק"מ סתם. אם היו בונים מרכזים סביב הפריפריה. העסק היה פשוט יותר.
דניאל | 19.03.18
66.
שינוי הרגלי חיים
לצד כל הפתרונות שהוצעו, חשוב להקטין את הצורך להתנייע ברכב. קנייה מקוונת היא אחת הדרכים (אם כי היא מחייבת עדיין לצאת מהבית לאסוף את המוצרים). דרך נוספת, היא הקטנת הצורך "לסדר עניינים" בעירייה, במשרדי ממשלה ובמוסדות באופן פיזי ולעבור לקשר בטלפון, או במחשב. גם הנהגת גמישות בשעות תחילת העבודה ימנע פקקים בשעות מסויימות.
נוסע | 19.03.18
64.
ע י ד ו ד ע ב ו ד ה מ ה ב י ת!!
במקום להטיל עוד מיסים על אנשים שאין להם ברירה אלא להשתמש ברכב הפרטי, במקום לחכות שנים לעוד כביש או מסילה שיקרסו תחת העומס...במקום לרדוף אחרי הביקוש צריך להוריד אותו דרמטית. שהמדינה תעודד במיסוי חיובי מעסיקים שיוכיחו שאחוז מסוים מעובדיהם עובד לפחות יום בשבוע מהבית. הדרך הקלה והמהירה ביותר להפחתה דרמטית בפקקים. חיסרון יחידי - המדינה מכורה למיסים מתחבורה פרטית ולא תרצה להפסיד כסף מזה.
מ.ח | 19.03.18
59.
כשצריך לקחת כמה אוטובוסים למקום העבודה פה הבעיה
הבעיה היא שמשחקים בארץ עם מה שיש ומנסים לבנות מזה פאזל כלשהו. ומה שיש....איך נגיד...מיושן מדי וצפוף מדי ואין הרבה לאיפה לשחק עם זה. כשאנשים היום משריצים ילדים בכמויות וכל משפחה קונה שני רכבים לפחות...והמדינה לא מקצה כמעט כלום לתחבורה הציבורית זו בעיה. תמיד היינו מומחים בלטפל בתפל (לפתח כבישים במקום רכבות תחתית)....אף פעם לא בעיקר. ללכת למרכזי הערים ולשכונות ולבנות שם את הרכבות הקלות/תחתית. כי מה תעזור לי רכבת בקרליבך אם לדוגמה אני גר בחולון או ברעננה? המחשבה היא לקויה מראש. והעצוב הוא שהיה אפשר לראות את הבעיה הזו מתהווה עוד לפני 30 שנה....ובגלל שמשהו בתרבות שלנו כולל רק להתווכח בלי להחליט ולעשות....מי שנדפק בסוף אלה האזרחים. צריך לשנות את כל מערך התחבורה הציבורית בישראל...בעיקר בתוך השכונות ופחות מרכזי התעסוקה.
אחד | 19.03.18
57.
פתרונות סרק שלא נוגעים בבעיה האמיתית. התחבורה הציבורית בישראל היא מתחת לכל ביקורת.
כל הפתרונות המפגרים של אגרות, מיסוי וכו' רק יכניסו כסף למדינה ולא יפתרו שום דבר כי לאנשים שהם לא מאוד מסכנים תמיד יעדיפו את הרכב על התחבורה הציבורית הנוכחית שהיא ממש זוועה. בסופו של דבר, נסיעה באזור המרכז עם רכב לעבודה (אני לדוגמא נסעתי מפתח תקווה לת"א-ר"ג) למרות הפקקים, למרות העלויות הגבוהות יותר, עדיפה בהרבה על תחבורה ציבורית, שאינה אמינה, לוקחת אותו זמן כמו ברכב אם לא יותר, וכמובן נוחות הנסיעה ברכב עולה בעשרות מונים על נסיעה באוטובוס מפוצץ בנוסעים שמחייב עמידה במשך רוב הנסיעה, המתנה מייגעת לאוטובוס בתחנות פתוחות וצפופות (שגם בהן אין איפה לשבת). רק כשישפרו את התחבורה הציבורית בצורה משמעותית אנשים ממעמד הביניים בעלי רכבים יתחילו לנסוע בתחבורה ציבורית. בתור התחלה, הייתי משקיע בסבסוד של תגבור משמעותי של קווים עמוסים שיהיו בתדירות גבוה מאוד למשך חצי שנה לפחות. שלא יהיה מצב שאנשים יעמדו באוטובוס שנוסע בקו מרכזי או שיחכו לו חצי שעה ויותר. כשאנשים יראו שיש שינוי והוא נמשך לאורך זמן, אנשים ימליצו לחברים שלהם וזה יצור גלגל חיובי שעוד אנשים יסעו בתחבורה ציבורית וימלאו את האוטובוסים.
הקרנף | 19.03.18
55.
בעיות התחבורה שר שלא איכפת לו ומנכ''לית משרדו -טיפשה שמינה בכדי לזכות בקולות .
בעיות התחבורה לא תיפתרנה , כל חודש נשפכות לכבישים 35-40 אלף כלי רכב חדשים, בנוסף לשר ממש לא איכפת מה קורה בכבישים , נכון שבשנים האחרונות השקיעו כסף רב בכך, הבעייה , אנו בפיגור מול המציאות. מהר מאוד נגיע לקצב הליכה בכבישים -ממש כמו בבנגקוק. ובכדי להחמיר הבעייה מינה השר ה(לא) נכבד את מנכ''לית משרדו , נכדתו של יעקב טרנר, טיפשה בריבוע שאיננה יודעת איך נראה אוטובוס או משאית.. היא מבינה בתחבורה כמו חמור במרק פירות, מינויה בא רק בכדי שטרנר הסב יסייע לכץ בגיוס קולות במועד הבחירות. בקצרה- עם צוות כזה , רחוק לא נגיע .. בגלל הפקקים ועודף אינטרסנטים וטיפשות.
יעקב.. | 19.03.18
54.
ושום מילה על הסברה לנהג הישראלי על נהיגה נכונה?
כמו לדוגמא שגם בכביש של 3-4-5 נתיבים יש לנוסע בנתיב הימני בלבד ורק כאשר רוצים לעקוף עוברים לנתיב השמאלי ביחס לנתיב הימני שממנו הגעת? ואחרי שסיימת לעקוף תחזור חזרה לנתיב הימני. בישראל הנתיב האמצעי הוא הפקוק ביותר אח"כ הנתיב המשאלי ובסוף הנתיב הימני הוא המהיר ביותר עד שאתה נתקל במשאית הוא נהג שבאמת זוחל בימני ואז צריך לזגזג בין נתיבים.
אחד שיודע | 19.03.18
52.
התגובה של משרד התחבורה לנושא - לא ראויה
אין עוררין על כך שמשרד התחבורה אכן עובד במלוא המרץ כדי לטפל בגישור פערים של 60 שנה, אשר לא נוצרו על ידי מי שמנהל את המשרד כיום. אבל, זוהי תגובה מתגוננת ולא עניינית. ההצעות ההועלו - ראוי שייבחנו. ראוי גם שמשרד התחבורה יבדוק האם הדרך בה הוא פועל לתיקון המצב היא הטובה היותר. כמו כן - אם יש בכנסת לוביסטים שמייצגים את יבואני הרכב - יש לנטרל אותם.
יואב | 19.03.18
49.
התגובה של משרד התחבורה היא זריית חול בעיניים
סיפורים ותירוצים יש להם בלי סוף. בשורה התחתונה וזה כל מה שצריך לעניין אותנו כאזרחים, משרד התחבורה הוא כשלון מהדהד כי במהלך התקופה של ישראל כץ (שר התחבורה מ2009!!!) כמות ההרוגים בתאונות דרכים עלתה, הפקקים נהפכו לסיוט והתחבורה הציבורית עדיין מפגרת. הם צודקים שבתקופת כץ הושקעו תקציבים חסרי היקף בתשתיות, אבל זה רק מדגיש כמה הכשלון שלו הוא עצום.
אף אחד לא לוקח אחריות | 19.03.18
46.
חצי מההצעות קשורות לקנסות / תשלומים / הנחות וכו. אחת מהבעיות העיקריות היא ריכוזיות של מקומות העבודה
לא הכל תלוי בכביש זה או אחר. תמיד יהיה עומס. אם כולנו ניסע ברכבות אז יהיה עומס ברכבות. אם אדם גר באיזור אשדוד / אשקלון ומוצא עבודה רק בת"א / הרצליה/ כפר סבא כנ"ל גם אנשים הגרים בחדרה / נתניה וכו. צריכים לחשוב מחוץ לקופסה ולא רק של משרד התחבורה. צריך תוכנית רחבה יותר התלויה במשרדים נוספים. לא הכל קנס כספי יכול לפתור. צריך להתפרנס גם אם זה תלוי בקנס יומי. ההתחלה צריכה להיות ביצוע סקר נהגים הבודק מה המקצוע שלהם / מקון מגורים / מקום העבודה ומה ישכנע אותו לוותר (חלקית?) על הרכב
ע | 19.03.18
43.
בעל ואישה עובדים באותו מקום עבודה ....
בעל ואישה עובדים באותו מקום עבודה .... לפעמים הם באותה קומה של הבניין .... ושניהם מקבלים אחזקת רכב .... בנפרד ..... כאשר הם כאמור עובדים בול באותו מקום , בול בין אותן השעות .... מדוע משרד האוצר לא מטפל בנושא זה ? מדוע מאפשרים בזבוז כספי ציבור ?? האם אותו בעל ואותה אישה לא יכולים להגיע ולחזור אל ומהעבודה ברכב אחד , לנסוע ביחד ?? מדוע לשלם להם פעמיים ?? ושיא הטמטום ... כל אחד מהם מקבל בנפרד כמובן .... גם הוצאות נסיעה בתחבורה הציבורית ... אותה תחבורה ציבורית שהם לא מתקרבים אליה אך מקבלים החזר חודשי על נסיעותיהם הדימיוניות שלא היו בפעול אף פעם . מי ירים את הכפפה ויפסיק הפקרות זאת ?
בעל ואישה עובדים באותו מקום עבודה ...... | 19.03.18
36.
לא פיתרונות מוצלחים
1. רכבות תחתיות בכל עיר 2. עוד קווי רכבת 3. פארק אנד רייד מחוץ לערים 4. נתיבי אופניים בכל כביש חדש שנבנה 5. הורדת מיסוי ומחירי ביטוח על רכב דו גלגלי 6. עידוד מעסיקים לעבודה מהבית 7. הוספת אוטובוסים כמו באירופה, כל עשר דקות קו. כל ההטילי מס על רכבים בשעות עומס יעשירו את קופת המדינה וזהו, משם לא יבוא הפיתרון, אף אחד לא עומד בפקקים בשביל הכיף שלו.
אמיר | 19.03.18
35.
רכבת תחתית !!!!!!!!
כל קווי הרכבת התחתית בגוש דן שבנייתם אמורה להתחיל בשנת 2022-2024 יש להקדים את תחילת בנייתם באופן מיידי לעוד שנה , לבנק ישראל יש יתרות מטח׳ של 120 מיליארד $ יש לקחת הלוואה מבנק ישראל למשך 30 שנה מעבר לתקציב המדינה לצורך העניין הזה , את כל קווי הרכבת הקלה שאמורים להיות על הקרקע בשד׳ ירושלים ביפו , בבני ברק בת ים ובפתח תקווה יש להוריד מתחת לאדמה ולהפוך אותם לרכבת תחתית - כל קו של רכבת קלה שיהיה על הקרקע ולא מתחת לקרקע יהיה בכיה לדורות עם מהירות רכבת של 20 קמש״ שום פתרון אחר שהוא לא הוספה מסיבית שלה
חובב ציון  | 19.03.18
32.
חצי מהדברים פה הם חארטה
הנתיב המהיר הצליח? ניסיתם לעבור באזור בין 7:30 ל-9? חוץ מנסיעה שיתופית אין מה לעשות חוץ מלבנות עוד כבישים. אין פתרונות קסם יש גם אופציה ממש פשוטה להעלות את מהירות הנסיעה - בייחוד בנתיב השמאלי. מהירות הנסיעה המותרת היום היא מגוחכת. למה איילון צריך להיות פחות מ-100? תנו נתיב שמאלי יותר מהיר בדומה לתחבורה ציבורית וככה אולי זה יוכל לווסת את העומס. אם ימשיכו לכיוון הפתרונות הטפשיים שהוצעו כאן כמו אגרות למיניהן גורלנו נחרץ בפקקים ורק רכב אוטונומי יביא שינוי
יהודי | 19.03.18
31.
מה ניסגר?
בכתבה עלו הרבה דעות. אבל דוגרי אין סיבה שמשהו מזה יצליח. הדבר היחיד שמוכח זה 'האצת בניית התשתיות' ו'קרפול בנת"ץ' ואת שניהם עושים עכשיו. חוץ מזה יעזןר להייעלות של התחבורה הציבורית, כגון לטעון לא אצל הנהג, מה שיוריד את קמות האיחורים של האוטובוס. לפי מחקר של אוקספורד על הדבר, שהוכח במספר מקומות. להגיד דברים ולהתלונן זה נחמד. אבל לא הבתם שום עובדה או רעיון אמיתי. סתם לרדת על כץ. שדוגרי הוא השר הראשון בתולדות המדינה שאשכרה עושה משהו בתכום.
אלון | 19.03.18
30.
יש רק שני פתרונות. כל השאר כוסות רוח למת
פתרון ראשון וקל יחסית- השקעה בתחבורה ציבורית. פתרון שני והרבה יותר קשה- שינוי מהיסוד של התכנון המרחבי והעירוני בישראל. השקעה בעיבוי מרכזי הערים עם עירוב שימושים. כל עוד ימשיכו לבנות ערי שינה חדשות מנותקות ממרכזי תעסוקה חדשים שום מערכת תחבורה בעולם לא תצליח
אחד | 19.03.18
21.
למד מביבי: להתפאר תפארת שוא ולשקר לציבור.
בתקופה של רבין בנו את רוב המחלפים שאתם רואים היום, הוסיפו נדבכים מאד רציניים לכביש מס׳ 1, שחררו צווארי בקבוק, והעיקר, התחילו לתכנן תיכנון כלל ארצי להגדלת תשתית הכבישים והתחבורה, תוכניות שהממשלות שבאו אחר כך קטפו את הפירות. הוא לא הספיק להשלים כי בן עוולה מנוול קטע את פתיל חייו ועד היום אנחנו סובלים מהאסון.
החרד לקיומנו | 19.03.18
16.
לפני הכל
תחבורה ציבורית הוגנת ויעילה (שמגיעה מיעד ליעד ב-עד פי 1.15 יותר לאט מאשר רכב פרטי). וגם חשוב לא פחות, עמידה בזמנים. לא יתכן שכל יום רכבות מתעכבות בחצי שעה ויותר. זה גורם לאנשים (לי כבר מזמן) פשוט להתרחק מתחבורה ציבורית כי לא ניתן לסמוך עליה. איחור של 10 דקות צריך לגרור פיצוי של 2 כרטיסי נסיעה לפחות.
מאסתי בתחבורה ציבורית | 19.03.18
3.
חלק מהפתרונות שצוינו לא יעילים או הוגנים
נקודת המוצא הינה שהתחבורה הציבורית בישראל מקרטעת ואינה מהווה אלטרנטיבה לתחבורה ציבורית מכיוון שאינה פועלת בסוף השבוע, אינה מגיעה למרכזי תעסוקה בערים, איטית ואינה מדייקת. במצב כזה, הענשת הנהגים בקנסות (בנוסף לעלות המחיה הגבוהה כל כך בישראל) - לא תהיה אפקטיבית או הוגנת. הממשלה צריכה לפעול למען הגברת האטרקטיביות של תחבורה ציבורית מול האלטרנטיבה של רכישת רכב ושימוש בו: לאשר תחבורה ציבורית בשבת ובלילות, לסבסד לעומק תחבורה ציבורית ולהעלות את מידת ההשקעה בזמינות התחבורה הציבורית וביתרון שלה בכביש מול רכב פרטי. הכל שאלה של הקצאת תקציבים ושינוי חשיבה, אך הממשלה הנוכחית מעדיפה פקקים על תחבורה ציבורית, כי פקקים מביאים מיסים ותחבורה ציבורית מצריכה השקעה של הממשלה עבור הציבור, קונספט שהינו זר לאידיאולוגיה של הממשלה הנאו-קפיטליסטית הזו.
סגולה | 19.03.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת