31. דינן של מכוניות אוטונומיות להפוך לפרק חולף בהיסטוריה אמרתי את זה כבר לפני שנים - זה מיזם קצר תוחלת שיחלוף כהרף עין מן העולם וייזכר ככישלון מהדהד ידוע מראש. מיכל | 22.03.18 (ל"ת)
30. ראיית לילה ואני חשבתי שהאוטו "רואה" באמצעים אלקטרונים ולא משנה לילה או צללים אלי | 21.03.18 (ל"ת)
29. אם היו משקיעים את הסכומים עתק על פתרונות אחרים היו מוצאים כבר 700 פתרונות לבעיות התחבורה, אבל כשיש מהנדסי בקרה חמורים בערים ושר תחבורה אימפוטנט, אלו התוצאות. אליהו | 21.03.18 (ל"ת)
26. לוגיקה למתחילים "אי אפשר להתעלם מכך שנראה שהתאונה מפירה את אחת ההבטחות הגדולות של מכוניות אוטונומיות: רמת בטיחות גבוהה יותר מזו שנהגים אנושיים מסוגלים לה. הקביעה של מויר שלפיה גם נהג אנושי לא היה מונע את התאונה אינה רלוונטית..." ?!?!?! יעקב | 21.03.18 (ל"ת)
25. השאלה שלך לא נכונה אדון כתב אם המכונית האוטונומית היתה נזהרת מידיי היא לא היתה יכולה ליסוע במהירות סבירה. הוסיפו למכוניות האוטונומיות אלמנט של חוצפה/תעוזה כדי שהן יצליחו להשתלב עם שאר התנועה. מה גם שאם המכוניות האלו היו זהירות מידי הן היו גורמות לתאונות שהיו נגרמות על ידי עקיפות מסוכנות של נהגים חסרי סבלנות ועוד שלל מקרים שאנחנו הבבונים גורמים. הבשורה האמיתית של 0 תאונות תהיה כמה שנים אחרי שהכבישים יהיו נקיים מנהגים, הבאגים יתוקנו והשאלות המוסריות יוסדרו. אז הכביש יהיה רק למכוניות כמו שמסילת הרכבת לרכבת. איתן | 20.03.18 (ל"ת)
24. בקיצר, נכון להיום אוטונומי לא בטוח יותר מנהג אנושי אולי בעתיד כן יהיה אך היום לא העיקר שבארה"ב לומדים זאת תוך הקרבת חיי אדם. יואב | 20.03.18 (ל"ת)
23. באמת לא הבנתם מה הבעיה? הרי לפי כל הטענות מכוניות אוטונומיות לא צריכות לסבול מאותן בעיות של בני אנוש, כמו למשל חוסר יכול לראות בחושך, כי יש רדארים ולייזרים שמסוגלים לעקוף בעיה זו. אם אנחנו שופטים מכוניות אוטונומיות באותה הצורה שבה אנחנו שופטים נהגים אנושיים אז מה זה משנה הרי החלפנו טעויות אנוש בטעויות קוד וכל ההבטחה של בטיחות גדולה יותר יורדת ברגע שברור שמכונית האוטונומית לא קלטה משהו שהיא היתה חייבת לקלוט. טוב מדובר במכונית של אובר אף אחד לא באמת מצפה מהם ליכולות כאלה טובות, המכוניות של גוגל הרבה יותר יעילות בנתיים מכל המתחרים - טוב היה להם כמעט 10 שנים מקדמה בנושא הזה. ggg | 20.03.18 (ל"ת)
21. למידת מכונה, המין האנושי יקריב חיים רבים כדי שהמכונות ילמדו ואז יוכלו לחסל אותנו סטיבן | 20.03.18 (ל"ת)
20. טכנולוגיה זה לא קסם אם כל הכבוד לטכנולוגיה אין קסמים בעולם וגם המכוניות האוטונומיות לא יכולות לעצור גוף של טון במהירות 70 קמ"ש בשנייה אחת. אז ברור שתמיד יהיו תאונות אבל ביחס למצב כיום אין ספק שהיה שיפור תומר | 20.03.18 (ל"ת)
19. לא ברור איך הכתב ממהר לבטל את קביעת השוטר מה לך ולרכבים אוטונומיים? כמה אתה מכיר את התחום ואת המגבלות הטכניות והטכנולוגיות? ראית את הוידאו של התאונה? קצת יותר ענווה וקצת פחות חובבנות בבקשה. Dan | 20.03.18 (ל"ת)
18. לא מבין את הסוף של הכתבה אז עכשיו לא נעבור למכוניות אוטונומיות כי הם נוהגות יותר טוב מאנשים רק בקצת ועדין אין להם יכולות שאפילו מבן אדם לא מצפים אז בנתיים נמשיך למות מאנשים נוהגים לא מבין את ההגיון הזה יניב | 20.03.18 (ל"ת)
17. לא יפגע רובוט לרעה בבן אדם, ולא יניח, במחדל, שאדם ייפגע. הפרת החוק הראשון של אסימוב | 20.03.18 (ל"ת)
16. הביעה היא שבתאונה עם נהג אנושי זה ממש לא משנה מי אשם. היו המון מקרים כאלו והתוצאה הסופית היא שא. הנהג או בילה בכלא- או לכל הפחות נשלל רשיונו. וב. הנהג הוציא המון כסף על הגנה משפטית. כך או כך, היחס השונה מצד מערכת החוק על אותה הפעולה למכונית אוטונומית מאשר למר ג'ונס (בוזגלו האמריקאי) רק מעיד על הבעיתיות של השימוש בטכנולוגיה. איפה ואיפה. פחחח | 20.03.18 (ל"ת)
15. עומר כביר - הסיכום שלך לא חכם אי אפשר להמנע מכל תאונה באשר היא. אתה לא יכול, למשל, להאט לאפס כל פעם שאתה עובר ליד הולך רגל, ועל פי המשטרה האשה המדוברת זינקה לכביש בפתאומיות. מה לעשות שחוקי ניוטון תקפים גם עבור מכוניות אוטונומיות? ואם נדייק - ההבטחה לטווח הרחוק היא לצמצם מאד את התאונות דורון | 20.03.18 (ל"ת)
14. מה כוח הכסף יכול לעשות ומה עם האקרים בעתיד? כול רכב צריך להצטייד עם תוכנת הגנה שהאקר בזמן נסיעה מאיים אם לא תשלמו הוא מסיט את הרכב כוח עליון | 20.03.18 (ל"ת)
12. שקר , ב60 קמש מרחק הבלימה הוא רק 20 מטר כי אין זמן תגובה אנושי במכונית אוטונומית. צפצפ | 20.03.18 (ל"ת)
9. חוקי הפיזיקה עדיין חלים גם על רובוטים, אפשר לקצר את זמן התגובה אבל לא את מרחק הבלימה ליאור | 20.03.18 (ל"ת)
8. טיעון אומלל "למרות דבריה של מויר, שלכאורה מנקים את אובר מאשמה, אי אפשר להתעלם מכך שנראה שהתאונה מפירה את אחת ההבטחות הגדולות של מכוניות אוטונומיות: רמת בטיחות גבוהה יותר מזו שנהגים אנושיים מסוגלים לה." באמת עומר? לפי תאונה אחת הגעת למסקנה הזאת? לא יותר הגיוני לבדוק את מיליוני הקילומטרים שהרכבים האלה עברו ללא תאונות ולהשוות לממוצע האנושי? אמ;לק - הטכנולוגיה של הרכבים האוטונומיים כבר עכשיו בטוחה יותר מהנהג האנושי הממוצע אריאל | 20.03.18 (ל"ת)
7. השורה התחתונה לא הגיונית איך "התאונה מפירה את אחת ההבטחות הגדולות של מכוניות אוטונומיות: רמת בטיחות גבוהה יותר מזו שנהגים אנושיים מסוגלים לה" ? מה הסטטיסטיקה של תאונות של רכבים אנושיים מול אוטונומיים? איך התאונה הזאת מפירה את הסטטיסטיקה? ASD | 20.03.18 (ל"ת)
5. מכוניות אוטונומיות לא מושלמות אבל הרבה יותר טובות עדיף שיהרגו בתאונות רק חצי מהאנשים מאשר להשאיר את המצב הקיים עומרי | 20.03.18 (ל"ת)
4. בדיחה, הרי כל העקרון שמהירות התגובה של המחשב מהיר משל בני אדם על כן על המחשב היה לנסות לעצור את הרכב, אם הוא לא ניסה אפילו את זה, משהו דפוק בחומרה/בתוכנה שלא זיהה כלל או מספיק מהר וניסה לעצור. את האדם שישב שם נראה כי אין מה להאשים כי יכול להיות שעבורו זה היה מהיר מדי / לא צפוי. גיל | 20.03.18 (ל"ת)
3. המסקנות של הכתב חסרות היגיון בפסקה האחרונה הוא כותב כי יש פה הפרה של ההבטחה שהמכוניות יקטינו את כמות התאונות יחסית למצב כיום ואחכ הוא כותב שגם אדם לא היה מצליח למנוע את התאונה. לוגית זה שהמכונית לא מנעה תאונה שגם אדם לא היה מונע רק אומר שמכוניות אוטונומיות גם עושות תאונות אבל זה לא סותר את הטענה שהן עושות הרבה פחות תאונות...אין סיבה שאובר יפסיקו את המכוניות האוטונמיות יותר משנמנע מכל אדם שהוא לנהוג על הכביש שלמה | 20.03.18 (ל"ת)
2. אירוע נקודתי?! ללמוד על התנהגות כלל הרכבים האוטונומיים ועל הבטיחות שלהם מאירוע בודד, שעל פניו היה בלתי נמנע (עם כל הצער על תוצאותיו), היא טעות גדולה. יידרש לבחון לאורך זמן (ונסועה - קילומטראז') מה רמת הבטיחות שמאפשרים כלי רכב אוטונומיים ולקבל החלטות בהתאם. יש אי שם | 20.03.18 (ל"ת)
1. סיכום אווילי. בטיחות טובה יותר מזו של מכוניות רגילות אינה נמדדת פֶּר מכונית, וגם לא עפ"י קריטריון של אפס תאונות. השאלה הרלוונטית היחידה היא אם על פני כך וכך שעות נסיעה וקילומטרים כביש יש יותר או פחות תאונות קטלניות. סיכום אווילי | 20.03.18 (ל"ת)
משטרת אריזונה: המכונית של אובר לא אשמה בתאונה בה נהרגה הולכת רגל
31 תגובות לכתיבת תגובה