אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בואינג 737: עשר עובדות מדהימות על המטוס הכי משעמם בעולם

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
ל - 19
ה - 797 אם יתרומם אמור להיות מיוצר במספר גרסאות, כמו רב מטוסי הנוסעים. יתכן שהגרסאות הקצרות שלו יחליפו בסופו של דבר את ה- 737 ואילו הגרסאות בעלות הגוף הארוך יותר יבואו במקום ה - 757. ה 737 וה 757 לדגמיהם הם מאותה קטגוריה של מטוסים "צרי גוף". משום כך ובגלל מדיניות החסכון בעלויות תכנון, פיתוח, יצור ותפעול מטוסים קיים צידוק להחלפת השניים במטוס אחד, שאגב יתכן ויסומן כשני דגמים נפרדים, לצורך העניין.
ירון | 16.02.19
26.
737 היה מטוס מצוין
ונבנה נמוך כדי להיות עצמאי: בדגמים הראשונים היה סולם מתקפל היוצא ונכנס לגוף המטוס: לא צריך מדרגות, ומקצר זמני סבב. ראיין-אייר משתמשת באופציה הזו. אבל היותו נמוך ''תקעה'' אותו עם מנועים פחות יעילים, וגם החתך (הקוטר) של גוף האירבס 320 מעט גדול יותר, לרווחת הנוסעים. בקיצור: החלטת בואינג להמשיך ולייצרו במקום לצאת עם דגם חדיש יותר משמיטה השוק שלה.
נמר | 29.04.18
22.
ל8 בעיקר אך לא רק
797 לא אמור להתחרות עם דגם ה737 של בואינג אלא להתחרות בעיקר מול הA321 והA330 של איירבוס אחרי שבואינג זנחה את הייצור לשוק המטוסים הדו מנועיים הבינוניים לפני שהיה אישור למטוס דו מנועי לטוס מעל האוקיינוס האטלנטי, לאחר שאישור שכזה התקבל ע״י הFAA ה757 נהיה מטוס הרבה יותר משתלם לחברות התעופה
עומר | 04.04.18
21.
הסבר לא נכון לגבי היקף צורת (בית) המנוע.
במנוע טורבו מניפה, קוטר המניפה קובע את ״גובה״ המנוע. עם השנים מנועי הסילון הלכו והתייעלו וכתוצאה מכך היקף המניפה גדל משמעותית באופן יחסי לדורות הקודמים של אותו מנוע. מנועי ה737 עברו תהליך דומה, אבל בגלל שמדובר במטוס שתוכנן להיות נמוך, נאלצו לייצר את בתי המנוע החדשים בצורה ״מעוותת״ או פחוסה כדי לשמור על מרחק בטוח מהקרקע. מטוסי הA320 שתוכננו מאוחר יותר, כבר גבוהים משמעותית ומתאימים למנועים גדולי היקף באופן טבעי. זו גם הדרך הפשוטה ביותר להבדיל בינהם כשהם חונים, ה737 נראה ״דבוק״ לקרקע והאיירבס נראה גבוה משמעותית למרות שגודלם האמיתי דומה.
מ. סילון | 02.04.18
20.
ל-14: ה-757 לא היה מוצלח במיוחד
מטוס לא נוח, בטכנולוגיה מיושנת ובזבזן דלק גדול. עובדה שדי מהר יצא משירות ברוב חברות התעופה והייצור שלו היה הקצר ביותר בסדרות של בואינג. ה-797 שיגיע לשוק בסביבות 2022-2023 הוא למעשה 757 בטכנולוגיות ובחומרים של ה-787, מה שיהפוך אותו כנראה לכלכלי יותר. ואגב, בתגובה למישהו שכתב כאן כאילו ה-797 יחליף את ה-737 - אז הוא לא. מדובר במטוס של 265-245 מושבים. ה-737 מיועד לשוק של 210-170 מושבים, ולטווחים קצרים יותר.
בני | 02.04.18
18.
תגובה ל-14 בואינג 757
בואינג 757 אולי לא היה מתאים כל כך לחברות התעופה, אבל טייסים אהבו להטיס אותו יותר מאשר כל איירליינר אחר. הסיבה פשוטה מאד, בגלל השימוש בכנפיים ומנועים משותפים עם 767, היה למטוס עודף כח, וכמו שנהגים אוהבים מכוניות חזקות, כך גם טייסים. ועוד עובדה מעניינת על 737:- בעת בניית גוף המטוס, השתמשו בבואינג באותו גוף וחציצים ששימשו את ה-727 התלת מנועי (והגדול יותר) מה שהביא בדיעבד להוזלת הייצור, ולחוסן גבוה של גוף המטוס (זכרו את נחיתת ה-737 בהוואי - גם לאחר שהחיפוי (SKIN) העליון של גוף המטוס ניתק והתעופך....).
ניר מעוז | 01.04.18
15.
לתגובה מס' 4
סדרת ה CS של בומברדיאייר לא נועדה להתחרות ב 737 המטוס קטן יותר ונועד לנחוץ בשדות קטנים יותר. המטוס יפגע במכירות של בואינג אבל לא יהרוס אותם לגמרי כי חברות עדיין צריכות מטוס יותר גדול ממה שיוצא בסדרת ה CS. (חוץ מזה שבארה"ב הCS לא מתחרה גדול בגלל הסיפור עם דלתה)
עוד מישהו | 01.04.18
11.
737
אין ספק שסדרת ה737 הינו הצלחה מכל הבחינות אך בואינג נתן לאיירבוס "מתנה" כשהפסיק לייצר את המטוס הכי טוב שאי פעם נבנה וזהו ה757 שגם יכול לנחות בכל שדה וגם לטוס למרחקים אפילו מעל 8 שעות רצוף. והינו המטוס הכי מוצלח עם אפס תקלות מאז יצא מפס היצור כנראה שבואינג הבינו זאת מאוחר מידי והשאירו את ה איירבוס עם ה 321 כנגד ויתכן שה797 יהיה המשכו של סדרת ה757 המוצלח כל כך
רון סביר | 31.03.18
9.
חלונות ה"גבות" (eyebrows) לא נועדו לניווט כוכבים
חלונות לניווט כוכבים קיימים בדגמים מוקדמים של 747 (למשל), והם מצויים ממש בתקרת הקוקפיט.. חלונות ה"גבות" נועדו לספק זווית ראיה רחבה יותר עבור הטייס בתימרונים (יענו פניות) בגובה נמוך, בד"כ בהקפה ובגישה לנחיתה. הגבות הללו נזנחו לאחר פידבקים של טייסים, שהשתמשו בהם כתאים לאכסון ספרי טיסה ומפות, וכיוון שעלות האחזקה שלהם עצומה (חלון שצריך כל כמה זמן לפרק ולהרכיב מחדש) ביחס לשני לוחות מתכת.
ה | 31.03.18
8.
בואינג 797
יתכן שבקיץ תציג או תכריז בואינג באופן רשמי על הבאוינג 797. יתכן שהמטוס לדגמיו, אם יתרומם, יחליף את ה 757 שכמה שנים (אולי 10) כבר אינו מיוצר, ואת ה 737, בתור הדגם צר הגוף של החברה. המשמעויות: אם המטוס הזה יהיה מוצלח יתכן שיהפוך במשך הזמן בתורו למטוס הנוסעים הנמכר בהסטוריה. יתכן גם שהפסקת יצורו של ה737 אחרי תום ההזמנות והיצור, יהפכו את ה A-320 למטוס הנוסעים הנמכר ביותר בכל הזמנים. צריך לקחת בחשבון שה A-320 המריא לראשונה בסביבות 20 שנה אחרי ה 737 ודגמיו גם הם צוברים עדיין הזמנות רבות. אגב יצא לי לטוס כמה פעמים במטוס. כמו שאמרת, לא משהו מיוחד אבל כנראה משתלם לחברות התעופה.
ירון | 31.03.18
1.
המטוס מתוכנן לפעול משדות תעופה משניים ואזוריים
בשדות תעופה שכאלו, אין שירותי שינוע מטען מושלמים, המחייב תכנון המטוס באופן בו יהיה בגובה נמוך מעל הקרקע, ואין גם ניקוי המסלול משלג באותה רמה הנהוגה בשדות תעופה מרכזיים. הסיבה לבתי המנועים האליפטיים היא מעט שונה מזו המתוארת בכתבה. השפה התחתונה של כונס האויר מופשלת כלפי מעלה במכוון, כדי שמנוע המטוס לא "ישאב" שלג מהמסלול בעת ריצת ההמראה/הנחיתה. ניתן להזמין גירסה של דלתית בית כן הנסע הקדמי שמוסטת בעת הפתיחה לאחור, (כמו במטוסי הרקולס) כדי למנוע מנתזי שלג ובוץ להישאב למנועים. עוד איפיון מענין הוא שגלגלי כני הנסע הראשיים חשופים ואינם מחופים בדלתות . וענין פעוט לסיום:- חיבור המנועים לכנף המטוס ב- B737 כשהם צמודים לשפת ההתקפה של הכנף, נעשה במדוייק באותו אופן בו חוברו המנועים לכנפי מטוס הקרב הגרמני (מונע מנועי סילון) מסרשמידט ME-262 ממלח"ע השניה.
ניר מעוז | 30.03.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת