אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

צוקרברג הכריז שפייסבוק לא מאזינה לכם מהסלולרי; האם אתם מאמינים לו?

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
Google Home ו Amazon Echo מוכיחים שניתן להאזין ולבצע פקודות קוליות בהתאמה
אז במידה וניתן להאזין לפקודה קולית מישהו רואה בעיה לאתר מילות מפתח מסחריות ולפעול בהתאם. אז FB וגוגל והסיניות וכל הגדולות מאזינות כל הזמן . אבל לא מדובר על כך שאדם מאזין אלה מכונה. האם זה משנה לי אין תשובה על כך , אז יכול להיות שכרגע הגדולות מאזינות רק לצרכים מסחריים כך שאין נזק וזה מה שממן את הטכנולוגיה הזו , אבל מתי זה ישתנה ויתחילו להשתמש בצורה פלילית , אף אחד לא ידע. וזו כנראה הסכנה האמיתית.
שם משתמש | 17.04.18
28.
כל כך קל לבצע ניסוי פשוט שיבדוק את הטענה הזאת
מבצעים ניסוי עיוור כפול כפי שנהוג במדע, כל יום בוחרים נושא אחד באופן אקראי (למשל בעזרת קוביה) מתוך 6 נושאים שהוחלט עליהם מראש (1.פיצה, 2. המבורגר, 3. ריהוט לדירה... 6. מחשב חדש) , מדברים על הנושא שנבחר במשך חצי שעה ליד המכשיר, ורואים אם עד סוף היום מופיעה פרסומת רלוונטית לנושא. כמובן שכדי שהניסוי יהיה באמת אובייקטיבי אדם שלישי שלא יודע על איזה נושא דיברתם צריך להחליט אך ורק לפי הפרסומות שהוא רואה במכשיר על איזה נושא מתוך ה 6 דיברתם. אחרי שבועיים בודקים אם מבחינה סטטיסטית יש חריגה מובהקת ממה שהיה צפוי באופן אקראי. אני לא מבין איך אף אחד לא ביצע את הבדיקה הפשוטה הזאת, בלי מבחן מבוקר זה הכל רק ניחושים. (יכול להיות למשל שדיברתם על פיצה והופיעה אחרי שעה פרסומת של פיצה, אבל באותה שעה גם הופיעו פרסומות אחרות שלא התייחסתם אליהן, לא ככה בודקים דברים, או אולי דיברתם על ריהוט לדירה אבל גם חיפשתם על זה בגוגל וכך פייסבוק ידעו...)
סקפטי בנושא | 11.04.18
26.
האזנה לצורך פרסומות אפשרית טכנולוגית, בניגוד למה שכתוב בכתבה
מי שכתב את הכתבה לא מבין בטכנולוגיה. יש היום מספיק מוצרים שמקבלים פס קול, ושולפים ממנו מילים בשפה ספציפית. אז נכון, זה לא עובד בכל השפות, לא מבין חלק מהדיאלקטים/מבטאים, עובד גרוע בתנאי רעש - אבל מספיק טוב כדי שדגימות רנדומליות פעם בכמה זמן יספקו מילות מפתח שישמשו לפרסומות. למשל, אם אתם מנהלים שיחת סלון של שעה על אופציות לטיול ושוקלים את אוסטרליה, מספיק שהאלגוריתם ישמע "טיול" ו"אוסטרליה" - ואתם תקבלו בדיוק את הפרסומות המתאימות.
סלביק | 11.04.18
23.
השאלה הנכונה היא האם פייסבוק מסיקה מסקנות מניתוח קול
שלום, הכתבה מבוססת על "היגיון טכני" כלשהו של כתב שנראה שלא התנסה ביותר מדי טכנולוגיות. העובדות בשטח מעידות שפייסבוק מסיקה מסקנות על בסיס מילים שנאמרות על ידי אנשים שנמצאים בקרבת מכשיר נייד כלשהו שמפעיל פייסבוק. לשאלה הספציפית של האם פייסבוק מקליטה מה שאנחנו מדברים קל לענות "לא", לשאלה "האם פייסבוק מסיקה מסקנות מניתוח קול", כנראה שתהיה תשובה אחרת.
יובל | 11.04.18
18.
ממש לא מדוייק
1. פייסבוק לא חייבת להקליט כדי שיהיו לה הקלטות, היא יכולה לקבל את מילות המפתח מאפליקציות אחרות שהן כן מקליטות, ומשתמשות בפייסבוק כפלטפורמה לפרסום לפי מילות המפתח. 2. אין צורך בבינה מלאכותית, מספיק לזהות מילות מפתח ספציפיות, ואת זה תוכנות יודעות כיום לעשות.
ש | 11.04.18
17.
מצטרף ל - 1 ו - 2
על אף הטיעונים הטובים המופיעים בכתבה, אין בכלל טעם להסביר, ב - 2018 זה כמעט "מובן מאליו" שזה אפשרי. טיעונים טובים חוץ מהגיחוך על המיקרופון, כמובן. הרי כבר לפני 10 או 15 שנה היה אפשר לדבר עם ספיקר ולהבין מספיק טוב את הצד השני. שלא לדבר על שני מיקרופונים במכשירים שקיימים כבר בטח לפחות 5 שנים, כיום בכל טלפון חדש, אני מניח.
יוסקה | 11.04.18
5.
ההסבר שלכם נחמד, ממש נוגע ללב, אך לא משכנע
יש דוגמאות (שקרו לי) שאין שום אפשרות להסבירן מלבד האזנה למיקרופון. דיברתי על חברה מסוימת שבדרך כלל לא מפורסמת, לא קשורה אלי בשום צורה, ולא הופיעה בשום התכתבות שלי. בפעם הבאה שפתחתי פייסבוק, החברה הופיעה ראשונה בפיד... וזה היה גם המופע היחיד והאחרון שלה אצלי. אז אולי הם לא מאזינים לכולם כל הזמן, כמו שנאמר, אפשר להאזין לכולם חלק מהזמן, אפשר להאזין לחלק כל הזמן, אי אפשר להאזין לכולם כל הזמן.
מתפלא | 11.04.18
1.
צוקרברג לא משקר? אולי משקרים לו
הכתבה לא משכנעת, הנימוקים ניתנים לדחיה. מדי הרבה משתמשים נוכחו בכך באופן ספונטני והוסיפו ובדקו זאת באופן יזום. יש קשר בין תוכן הפרסומות לדברים שנאמרו ליד המכשיר. אין צורך בבינה מלאכותית ברמה גבוהה, די בתוכנה קטנה שמזהה חלק ממילות המפתח. קהל המשתמשים הוא המוצר, זכרו זאת.
עדיין מודאג | 11.04.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת